SELAMUNALEYKÜM ACİİLL YARDIM HARARET SORUNU

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SELAMUNALEYKÜM ACİİLL YARDIM HARARET SORUNU

İleti meczup » 06 Ekm 2013, 09:31

arkadaşlar öncelikle bu formu kuranlara teşekkür ederim çok güzel olmuş buluşmalar falan çok hoşuma gitti şimdi ben aracı yeni aldım alışmaya huyunu suyunu öğrenmeye çalışıyorum daha dün başıma bir olay geldi hararet göstergesi hep aşağıda duruyordu trafikte olduğum içinde fan açtımı açmadımı sesini duyamıyordum hemen eve döndüm ve fanında açmadığını gördüm şimdi hem fan açmıyor hem hararet göstergesi çalışmıyor bilen arkadaşlardan yardım talep ediyorum
 
meczup
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 06 Ekm 2013, 00:17
Ad Soyad: firat karakelle
Nereden: Bursa
Arabanız: favorit glx

İleti Favocu » 07 Ekm 2013, 07:58

Hoş geldiniz. Sorunuzun bir kaç cevabı olabilir.

Madem daha önceki geçmişini bilmiyorsunuz öncelikle termostatını değiştirin, çünkü kırılmış, sıkışmış kapalı kalmış olabilir bu nedenle contanız yanabilir veya tam tersi termostatı söküp arabayı termostatsız bırakmış olabilirler o zamanda motor kışın kolay kolay ısınmayacaktır.

Fan müşürü ve hararet müşürünü değiştirin. Özellikle çin malı müşürler zamanla arızalanıp harareti olduğundan düşük veya yüksek zannetmenize neden olabilir. Daha önce başıma gelmişti. Ne yaparsam yapayım hararet fazla yükselmiyordu. Usta hararet müşürünü değiştirince gördük ki gösterge bizi yanıltıyormuş. Sonuçta eski orjinal çıkma bir müşür bulup taktık, tavsiyem yeni çin malı alacağınıza sağlam çıkma orjinal bir müşür kullanın daha iyi.

Bir de fan motoruna elekrik verip deneyin çalışıyor mu diye, çalışmazsa fan motorunda da problem olabilir. Fanın çalışmaması önemli bir problem yine contayakmaya kadar gidebilir.

Aklıma gelen diğer bir hususta sigorta panelinde fanın sigortası atmış olabilir. Sigortalarınızı tek tek söküp denemenizde fayda var. Ayrıca müşür kablolarında veya fan motoru kablolarında da temassızlık olabilir.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti meczup » 07 Ekm 2013, 11:06

çok sağol kardeş pazar oldugu için heryer kapalıdır sanıyordum ama dün açık bir yer buldum öncelikle haret müşürünü kendim hallettim fan müşürünün kablosu yanmış müşürle birlikte değiştirdi usta ve fan açtı şimdi normale döndü gibi sanırım suyu biraz fazla ama radyatörde su tahliye vanası yok boşaltamadım biraz o sorun şimdi ona bakıyorum bulursam suyunu değiştirip antifriz koymak istiyorum
meczup
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 06 Ekm 2013, 00:17
Ad Soyad: firat karakelle
Nereden: Bursa
Arabanız: favorit glx

İleti sainz » 07 Ekm 2013, 11:48

meczup yazdı:...sanırım suyu biraz fazla ama radyatörde su tahliye vanası yok boşaltamadım biraz o sorun şimdi ona bakıyorum bulursam suyunu değiştirip antifriz koymak istiyorum

Termostat yuvasını söküp termostatı dışarı alıp termostat yuvası sökülü halde iken tamamen duru su gelene kadar su ilave kabından sürekli su ilavesi ile sistemi temizleyebilirsiniz. Yalnız termostatı tekrar taktığınızda suyunu tamamladığınızda sistemde hava kalmamalı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kutlay006 » 13 Ekm 2013, 19:15

sainz kardeş bu favoların havası nasıl ve nerden alınıyor..benim hararet göstergesi kırmızıya yakın beyazın bitiminde oluyor genelde..fan ortalarda açıyor ama trafiğe girince hararet dediğim yere kadar çıkıyor..bana ne önerirsin ne yapmam lazım..üstündeki fan ve hararet müşürü kaçlık oldugunu bilmiyorum..olması gereken müşürün derecesi kaçlıktır..yaz kış değiştirmek istemiyorum..yaz kış sürekli o müşür kalsın olmaz mı öyle
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti sainz » 13 Ekm 2013, 20:59

Aşağıdaki fotoğrafta mavi ok işareti ile işaretlediğim genleşme deposunun kapağını açıyorsunuz ve kırmızı ile işaretlediğim hararet müşirini 19 numara anahtarla söküyorsunuz. Genleşme deposundan suyu doldurmaya başlıyorsunuz. Bu sırada hararet müşirinin takılacağı delikten su gelmeye başlayacaktır. Kesiksiz ve net bir şekilde su gelesiye kadar su koymaya devam edin, hatta su berraklaşana kadar devam edin ki bahaneyle sistemdeki kireç, pas, ...vb. şeyler de gitmiş olsun. Sonra genleşme deposunu iyice doldurun ve su seviyesi istenen seviyeye gelene kadar hararet müşiri deliğinden su gelmesine dikkat edin. Su seviyesi istenen seviyeye ulaştığında parmağınızla hararet müşiri deliğini kapatın ve hemen ardından da hararet müşirini yerine takıp çok fazla zorlamadan anahtarla sıkın. Böylece hava kalmaksızın sisteme su takviyesi yapmış olursunuz.

Bunlar bana çok karışık geldi, anlamadım veya uygulamaya cesaret edemem diyorsanız da, motoru çalıştırın, mavi okla işaretlediğim genleşme deposunu max yazan çizgiye kadar doldurun ve kapağını açın. Fan motoru çalışana kadar motoru çalışır vaziyette tutun. Termostat açıldığı anda genleşme deposundaki su seviyesi hızla düşecektir ve fokurdama sesleri de gelebilir bu sırada zira sistemden hava çıkmış ve havanın yerini su alıyordur. Ilık su ile takviye yaparak su seviyesini istenen seviyeye getirin.

Havalar soğuk olduğu için antifriz koymanız gerekiyor. 1. tercihteki gibi uygulayıp en sonda 3 litre kadar antifrizle takviye edebilirsiniz ve hararet müşirini yerine takabilirsiniz.
Sisteme su veya soğutma sıvısı genleşme deposundan konulur. Buradan hareket eden su radyatör-devir daim pompası-motor bloğu-termostat sırasını izler. Suyu boşaltılmış ve yeniden su konan motorda termostat kapalı kalacağından, su sistemdeki havayı ittirip dışarı atamaz. Bu nedenle de hararet çok hızlı yükselir. Hararet müşirini sökerek uygulamak en sağlıklısıdır.

Not : Tamamen kendi tecrübelerimdir. Profesyonel birisinin yazdığı veya bir kaynakta yayınlanmış bir yazı değildir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kutlay006 » 13 Ekm 2013, 21:07

bu işlemi yaparken araç çalışır durumdamı olacak..yoksa çalışmazken mi yapılacak
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti kutlay006 » 13 Ekm 2013, 22:53

kutlay006 yazdı:bu işlemi yaparken araç çalışır durumdamı olacak..yoksa çalışmazken mi yapılacak



ikinci anlatımda aracın çalışacağını söylemişsin ama ilk anlatımında da araç çalışacakmı
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti sainz » 14 Ekm 2013, 16:57

Termostatı sökerek sistemi temizlerken de son mesajın ilk kısmında da motor çalışmayacak.
Yalnız havayı almanın bir yolu daha var diye şunu eklemiştim:
"Bunlar bana çok karışık geldi, anlamadım veya uygulamaya cesaret edemem diyorsanız da, motoru çalıştırın, mavi okla işaretlediğim genleşme deposunu max yazan çizgiye kadar doldurun ve kapağını açın. Fan motoru çalışana kadar motoru çalışır vaziyette tutun. Termostat açıldığı anda genleşme deposundaki su seviyesi hızla düşecektir ve fokurdama sesleri de gelebilir bu sırada zira sistemden hava çıkmış ve havanın yerini su alıyordur. Ilık su ile takviye yaparak su seviyesini istenen seviyeye getirin."

İkincisini, ilk metodu uyguladıktan sonra garanti olması açısından da uygulayabilirsiniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kutlay006 » 16 Ekm 2013, 18:19

forumda 1 arkadaş genleşme kabının kapağını sonuna kadar tam sıkmayın çok az gevşetin demişti..3 gündür dediği gibi yaptım kapağı çeyrek tur gevşek bıraktım hararet hiç yükselmiyor her daim ibre ortada duruyor..ama gevşek bıraktığım için kapaktan su atıyor..tekrar tam olarak gerimi sıkmalıyım yoksa bu şekildemi kullanmalıyım..(su eksiltme yapmamış)
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti sainz » 17 Ekm 2013, 13:27

kutlay006 yazdı:...gevşek bıraktığım için kapaktan su atıyor... ...(su eksiltme yapmamış)...

Kapaktan su atıp da eksiltmemesi imkânsız.
Bana kalırsa kapağın orijinalini bulup değiştirin. Kapak termostatlıdır. İçerisine zamanla kireç vs. dolduğu için işlevini yapamaz oluyor. Kapağı hafif aralık bırakmakla da içerisi tıkanmış termostatın görevini yaptırmak içindir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kutlay006 » 17 Ekm 2013, 20:19

kapağı yeni aldım mavi renk 1 kapak..orjinalini bulamazsın dedi parçacı bende mecburen aldım..önceki kapakta olan sorunum bu kapaktada devam ediyor..
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti sainz » 18 Ekm 2013, 17:33

kutlay006 yazdı:kapağı yeni aldım mavi renk 1 kapak..orjinalini bulamazsın dedi parçacı bende mecburen aldım..önceki kapakta olan sorunum bu kapaktada devam ediyor..

Kuvvetle muhtemel markası Vika' dır ve orijinali gibi asla çalışmıyor. Eski kapak hâlâ duruyorsa, iç kısmını kireç sökücü vs. ile temizleyip kullanabilirsiniz. Ben öyle yapmıştım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: blues84 ve 14 misafir