Trger koptu. Egzantrik milini kesti :/

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Trger koptu. Egzantrik milini kesti :/

İleti asdasdasd » 25 Ekm 2013, 11:06

Skodacıların en büyük geyiğidir, bu ne sesli çalısıyor yok efendım pancar motorumu.
50-60 parça + 40 lira işçilik ile hallolucak bir işi erteledik erteledik. Zinciri kopardık, mili kırdık( kesti )
Şimdi motor iniyor kafadan işçilik 400. totalde 400+

Başına gelen varmı daha önce, bir kaç bilgi alsak tecrübelerinden yararlansak..
 
asdasdasd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 22 Oca 2013, 14:24
Ad Soyad: nurettin efe
Nereden: Kırklareli
Arabanız: Favorit

İleti mustklc » 25 Ekm 2013, 14:13

zincir kolay kolay kopmaz ama sizinki ses yaparak önceden uyarmış sanırım . geçmiş olsun
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti sainz » 25 Ekm 2013, 14:31

Benim ustam "ne kötü halde arabalar geldi bunca senedir, hiç zincir koparan görmedim" demişti bana bir seferinde. Geçmiş olsun. En büyüğü bu olsun İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hetepe » 25 Ekm 2013, 15:16

Bnim HTP de şakırdıyor inceden, ..rahatım kaçtı şimdi bak...!
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti asdasdasd » 25 Ekm 2013, 20:46

Teşekkür ederim.

işin en kötü kısmı, değiştirmeye gidiyorum. 2 km kalmış :)


sağlık olsun tabi ama. göz ardı edilmicek bi husus
vericen 100-130 liranı kafan rahat olucak.
Komple motor indi, tahmın edersiniz ki daha neler cıkıcak :)
asdasdasd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 22 Oca 2013, 14:24
Ad Soyad: nurettin efe
Nereden: Kırklareli
Arabanız: Favorit

İleti hakan48 » 26 Ekm 2013, 08:54

Eksantirik Mili Kırılsa bile Favoritte Motor İnmez. Zaten Mili Kesmez Zinciri Kırar , Zincir Ancak Zincir Kapağını Patlatır. Ama En Kötü İhtimalde Bile Motor İnmez. Zincirde Eksantirik Milide Motorun Üzerinde Değişir. Motor Subap Egmediğinden Komple Dağılmaz.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti asdasdasd » 26 Ekm 2013, 11:03

Mil kırmamış zaten krank kitlemiş.

onceden soylmedım tabi. Üst kapak yanık tüm contalar vs de değişcek.

Egzantrik mili de oldugu yerden sökülmüyo diye biliyorum ama. yanlıs biliyoda olabılırım bi iddaam yok.
asdasdasd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 22 Oca 2013, 14:24
Ad Soyad: nurettin efe
Nereden: Kırklareli
Arabanız: Favorit

İleti hakan48 » 26 Ekm 2013, 15:13

T.selcuk yazdı:Mil kırmamış zaten krank kitlemiş.

onceden soylmedım tabi. Üst kapak yanık tüm contalar vs de değişcek.

Egzantrik mili de oldugu yerden sökülmüyo diye biliyorum ama. yanlıs biliyoda olabılırım bi iddaam yok.



Krank Kilitlemesi / Yatak Sarması ) Zİncirle Alakalı Değil Yağlama İle Alakalı - Eksantirik Mili Üzerinde Değişir. Ben Çok Değiştirdim , Eksantirik Zinciri Kırdığında Genelde Eksantirik Kapağını Patlatır.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti asdasdasd » 26 Ekm 2013, 15:51

eyvallah dogrudur..

bugun söküp bakmıs. ben zincir cok sakırdıyordu, koptu heralde dedim. ona nazaran, egzantrik mili ile alakalı motor kitlidir dedi. bakmıs kranktan.
asdasdasd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 22 Oca 2013, 14:24
Ad Soyad: nurettin efe
Nereden: Kırklareli
Arabanız: Favorit

İleti sainz » 26 Ekm 2013, 21:27

hakan48 yazdı:...Motor Subap Egmediğinden Komple Dağılmaz.

Zincir koptuğunda supapları eğmiyor mu Favorit' te?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakan48 » 27 Ekm 2013, 13:19

sainz yazdı:
hakan48 yazdı:...Motor Subap Egmediğinden Komple Dağılmaz.



Zincir koptuğunda supapları eğmiyor mu Favorit' te?



Hayır Eğmez Favorit Felicia Fabia 1.4 68 BG Hiçbiri Eğmez. Subap Üstten Eksantirikli Araçlarda Eğer,

Alttan Eksantirikli Hiç Bir Modelde Eğmez.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti sainz » 27 Ekm 2013, 18:45

hakan48 yazdı:
sainz yazdı:
hakan48 yazdı:...Motor Subap Egmediğinden Komple Dağılmaz.



Zincir koptuğunda supapları eğmiyor mu Favorit' te?



Hayır Eğmez Favorit Felicia Fabia 1.4 68 BG Hiçbiri Eğmez. Subap Üstten Eksantirikli Araçlarda Eğer,

Alttan Eksantirikli Hiç Bir Modelde Eğmez.

İyi de bu motorlar bildiğim kadarıyla OHV, yani over head valve, yani üstten supaplı. Yani eksantriğin değil supapların nasıl konumlandırıldığı değil mi önemli olan? Sözün özü supaplar silindirin kafasında yer alıyor, yanda değil. Bu halde de mi eğmiyor? Toyota' nın yaptığı gibi valve clerance mı koymuşlar yani?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakan48 » 28 Ekm 2013, 01:47

sainz yazdı:
hakan48 yazdı:
sainz yazdı:
hakan48 yazdı:...Motor Subap Egmediğinden Komple Dağılmaz.



Zincir koptuğunda supapları eğmiyor mu Favorit' te?



Hayır Eğmez Favorit Felicia Fabia 1.4 68 BG Hiçbiri Eğmez. Subap Üstten Eksantirikli Araçlarda Eğer,

Alttan Eksantirikli Hiç Bir Modelde Eğmez.

İyi de bu motorlar bildiğim kadarıyla OHV, yani over head valve, yani üstten supaplı. Yani eksantriğin değil supapların nasıl konumlandırıldığı değil mi önemli olan? Sözün özü supaplar silindirin kafasında yer alıyor, yanda değil. Bu halde de mi eğmiyor? Toyota' nın yaptığı gibi valve clerance mı koymuşlar yani?



Otomotivde Kullanılar Tüm Motorlarda Subaplar Üstte Silindir Kapağındadır. Otomotivde Subapların Silindir Kapağında Olmadığı Hiç Bir Model Yoktur. Favorit ve Feliciada Eksantirik Altta Olduğundan Subap Eğmez. Subap Eğme Üstten Eksantirikli Araçlarda Geçerlidir. Üstten Eksantirikli Olupta Subap Eğmeyen Pek Model Yoktur. ( Lada Hariç )
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti sainz » 28 Ekm 2013, 11:56

hakan48 yazdı:
sainz yazdı:
hakan48 yazdı:
sainz yazdı:
hakan48 yazdı:...Motor Subap Egmediğinden Komple Dağılmaz.



Zincir koptuğunda supapları eğmiyor mu Favorit' te?



Hayır Eğmez Favorit Felicia Fabia 1.4 68 BG Hiçbiri Eğmez. Subap Üstten Eksantirikli Araçlarda Eğer,

Alttan Eksantirikli Hiç Bir Modelde Eğmez.

İyi de bu motorlar bildiğim kadarıyla OHV, yani over head valve, yani üstten supaplı. Yani eksantriğin değil supapların nasıl konumlandırıldığı değil mi önemli olan? Sözün özü supaplar silindirin kafasında yer alıyor, yanda değil. Bu halde de mi eğmiyor? Toyota' nın yaptığı gibi valve clerance mı koymuşlar yani?



Otomotivde Kullanılar Tüm Motorlarda Subaplar Üstte Silindir Kapağındadır. Otomotivde Subapların Silindir Kapağında Olmadığı Hiç Bir Model Yoktur. Favorit ve Feliciada Eksantirik Altta Olduğundan Subap Eğmez. Subap Eğme Üstten Eksantirikli Araçlarda Geçerlidir. Üstten Eksantirikli Olupta Subap Eğmeyen Pek Model Yoktur. ( Lada Hariç )

Favorit' te supaplar pistonun tepesine göre biraz açılı duruyor., paralel durmuyor. Benim kafa başka yere gitti. Dediğin doğru aşırı yüksek devirde değilse eğmemesi lazım. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti asdasdasd » 15 Kas 2013, 13:11

tam 21 gün önce ne oldugu belirsiz bi durumla karşılaştık.
ilk 15 gün yeni yeni arızalarla gelindi karşıma.

sonuc olarak motor yaptık arabaya.

' favorit kullanıcısı olarak 1-2 birşey soylemek istiyorum.
- yag seviyenize/durumunuza
-üst kapak contasına
-triger zincir değişimine
-ve geriye kalan tüm ağır bakımlara dikkat edelim :D

çok çefakar, hiç yola bırakmadı, yagsız bile çalıştı. masallah masallah
sonra 1500 Taha ya kaçtı :D
asdasdasd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 22 Oca 2013, 14:24
Ad Soyad: nurettin efe
Nereden: Kırklareli
Arabanız: Favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir