Favorit 135 lx olan ve km de 20 25 kuruş yakan arkadaşlar

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit 135 lx olan ve km de 20 25 kuruş yakan arkadaşlar

İleti ozback » 29 Kas 2013, 17:42

Demekki şu oluyor, ayrıca müdahele edilmediği sürece gazda yakıtta düşme olmuyor.
 
Kullanıcı avatarı
ozback
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 56
Kayıt: 10 Tem 2013, 12:03
Ad Soyad: Hakan ÖZBEK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti kutlay006 » 29 Kas 2013, 20:26

ben hava filitresi termostat iptalini gazcıda yaptırmıştım ama araç çok fazla yakıyordu (km de 37 kuruş)..bugün nasıl yapmış diye söküp kontrol edeyim dedim..manifolt dan gelen parlak şeyi çıkarmış termostata vida atmış lakin kapak yarım açık vaziyetteydi..komple geri söktüm..termostatın içindeki yayı çıkarttım borunun dışından 1 vida atıp termostat kapagına vidaladım hiç açıklık kalmadı..hava ağzınıda yarımdan biraz daha fazla bantla kapattım..beyinden karbüratöre giden gaz vanasınıda 1 tur sıktım..çekişi düşük olursa açarım dedim..yola 1 çıktım 1 tur kısmama ragmen tabiri caizse köpek gibi gidiyor ve oldukça serileşti..yakıt durumunu yarın gazı fulleyip deneyeceğim..bunuda bu formdaki arkadaşların paylaşımları sayesinde yapabildim..bakalım inşallah yakıt durumuda düzelir
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti Onur » 30 Kas 2013, 10:31

muhsin tekin arkadaşımızın dedikleri çok doğru arkadaşlar denemeleri yaptım aracım 37 40 kuruş yakıyordu uykularım kaçıyordu ve bi gaz ayarı yaptırim die gittiğim usta aslında skoda kullanıcısıymış adam kendi arabası gibi ilgilendi denilenlerin aynısı yaptı hava filtresini kapağını açın altında mikserin üstünü kapatan yıldız gibi uzun tırnaklar var buraları kapağı delmeden mümkün olduğukadar maket bıçağı sda sipral le kesin dikkatli olun ama eli uçurmayın karbüratörün üstünde gelen mikseri sökün altında siyah bi conta var sonra siyah kutunun tamamen çıkarıp contayı direk karbüratörün üstüne takın mikserle karbüratör arasında hava alıcak yer olmsın yani conta direk metal aksama yapışacak hava filtresinin kutuyu koyun mikseri üstüne yerleştirin vidaları sıkın mikser üst taraftan hava alıcak alttan almasın ve karbüratöre olabildiği kadar yakın olsun hortumun orda bi termostat var sıcak hava girişi ve soğuk hava girişi burda sıcak havayı tamamen kapatın manifoldan gelen bir boru var o tarafı alttan gelen boru yani bende dışarıdan bir vide attı usta direk kapandı yanlız şunu anlmadım hani havalandırma borusunun ucuna takoz takalım demişsin giderlere takılan takoz dan bu hava girişini azda olsa engeller daha kötü olmazmı ... Aracım şehir içi şu anda 25 kuruş yakıyor bizzat denedim ve süper gaz sanki bitmek bilmiyor ....uzun yol denemedim oda muhtemelen 20 kuruş 22 kuruş basmazsam 18 19 kuruş yakıcaktır herşey hesaplara dayalı bu ayarları yaptıktan sonra araç hala fazla yakıyorsa gaz beyniyle alakalı bir sıkıntı olabilir tıkalı olan yerleri olabilir.
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti favorit55 » 30 Kas 2013, 10:56

mikserin hava almassı için ugrasırken hava girişini bantlamak neden anlamıyorum
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti Onur » 30 Kas 2013, 13:24

Favorit 55 karburatör ve mikser arasında hava kaçağı olmaması lazım direk yapışcak yani conta o yüzden alta alını yo ve daha yakınolması sebebi ile havayı üstden alıcak ne kadar iyi emiş olursa okadar az yakıyor öteki türlü hava yerine gaz basıyor içeri hava girişini bantlayan arkadaşlar manifoltdan gelen sıcak hava girişini kastdediyorlar... kapağın üstünü yuvarlak bi şekilde mikser ebatında kesip faydasını görende var viewtopic.php?f=4&t=24657&start=36
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti favorit55 » 30 Kas 2013, 15:15

muhsintekin yazdı:Arkadaşlar 5 aydır forman Lx kullanicisiyim aracın artık adan zye herşeyini biliyorum ve elim yatkın olduğu için kendim yapıyorum şimdi çok yakanlara gelince karbürTör kapağının iç kısmındaki tırnakları torpuleyip mikserin rahat hava almasını sağlayın sonra hava filtresine gelen termostat klapesini tamamen kapatın tam ağzına yarım bant yapistirin sonra on tampona uzanan borunun ağzına çamaşır makinası giderine makina hortumunu tutsun diye pimas boruya conta takarlar o conta bizim arabaların on hava deliğine tam oturuyor onu takin sonra gaz beyninin üzerinde siyah büyük ayar düğmesi var ordan arabanın sesine göre beyinden gazi azaltın sonra beyinden karburatore giden hortumun üzerinden ayar yapın rolanti 0700. 0800 de olsun ve aracinizi sevin az yakacaktır eğer conta yanigi yoksa birde hava filtresi kapağının tam kapalı olduğundan emin olun gerekirse tırnakları biraz eğip sıkı durmasını sağlayın teşekkürler


freeboyonur arkadaslar soguk hava girişinide daraltıyorlar ondan bahsediyorum ben
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti Onur » 30 Kas 2013, 16:02

freeboyonur arkadaslar soguk hava girişinide daraltıyorlar ondan bahsediyorum ben


Hocam valla onu bende anlamadım bi önceki msjda bende yazdım hava filtresinin ucuna çamaşır makinesinin giderindeki takozdan takmak gerekiyor diye bahsetmişlerdi bence mantıklı değil sebebi nedir daha güzel görünsün diyemi içeri pislik kaçmasın diyemi yoksa hava emilişinin daha tok olmasımı yani bi sebebi olması lazım
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir