Favorit Merkezi Kilit

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit Merkezi Kilit

İleti Onur » 30 Arl 2013, 23:31

Hocam eline sağlık güzel olmuş senin arka kapılar için hakkaten delikler yok bende şaşırdım ben içeriden olan delikleri kasdediyosun zannettim ama olsun kendi imkanlarınla halletmişsin kutlay006 kardeşim körük olayına hiç girme bulamazsın hiçde gerek yok kapılar kapandığında ztn arasında kablo kalacak kadar yer kalıyor bende senin dediğin gibi körük aradım ama bulamadım yok yani sadece lada ların var oda olurmu belli değil..

benim araç 94 model 135 LX kapı delikleride ondan farklı kollarda döşemelerde farklı ...
 
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti mksar77 » 30 Arl 2013, 23:42

onurum hiç sorma . biraz beni yamulttu dünkü yorgunluğumdan paylaşamadımm.. bugüne paylaştımm. senindediğinde aramadık yer bırakmadımm artık başka çarem kalmamıştı ama gerçekten arka kapılar güzel oldu .. birde son kapımı halletsem bitecek sayenizde aldığım cesaretle giriştik hep beraber sefasını sürerizz inşallahh. ayrıca teşekkür ederim sanada.. Körük işine ben de takıldım ama tapa gibi kablonun kaportaya sürterek aşınmasını engeller hiç yoktan .. fakat benim önler biraz çirkin duruyor delik ler orantısızya neyse biraz sürelim sefasını bi ara yine istişare yaparızz. belim bıkınım ağrıyor arızalar çok yordu beni yoksa montaj işi kısa sürüyorr.. incik cincik işi biraz düşünce öyle böyle derken saat geçti geceye kaldım .. apartmandan uzatma çektimm gece 22,30 da bitirdim kablo kopuğundan geceye kaldımm. donduumm dondumm.. vallaaa.. selamlar kardeşimm.
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

İleti Onur » 30 Arl 2013, 23:54

Hocam senin kapı delikleri gibi bendede var bi tane öle orantısız ama sorun olmuyo belli bi süre sonra aç kapa o şeklini alıyo kırılma yada kopma olmadı bende şimdiye kadar sadece bir sıkıntı oldu geçen gün baya başım ağrıdı ondada sol arka kapıyı motorun telini taktığımız vidaları gevşek bırakmışım kapı kitli kaldı telde salmış kendini şıkışmış çekmeklede gelmiyo motorun teli takılıo ne kapıyı açbildim nede kumandadan müdahele edebildim en son içerden kapı döşemesini söküp yarısını tabi elimin girdiği kadar motorun teli çıkardım kilidi manuel açtım yani vidalar kesinlikle gevşek olmasın aman dikkat et çünkü ne oluyo basıosun motor işlemi yapıo ama vida gevşek içinden geçio tel salıyo kendini sen elle açmaya kalkıncada açamıyosun kasıo takılıo yani öle bi sıkıntı geldi başıma :!: :!:
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti mksar77 » 31 Arl 2013, 00:34

Geçmiş olsun .. ona dikkat ettim baya sıkıştırdım .. beni yoran da herşeyi toparladım açtım kapadım gayet iyi.. takımı toparladım vs tekrar aç kapa öyle kaldı kapı açılıyor önler arka yeni yaptığım yer tık yokk.. zaten duman olmuşumm. beni bir görseydinn.. acıktım üşüdüm yoruldum işim bitti toplandım küt kala kaldımm bari kaptmadan kapıyı aç kapa denediğimde bıraksaydıı. yok olacakya.. tekrar oarayı sök burayı sök ordan mı burdanmıı mavi kablo içerden biyerden kendini bırakmışş. bulana kadar kan şekerim düştü açlıktann sinirim bozuk tepemden patlıycam ,alttan üşüdüm afedersin salya ,vs karıştı birbirine.. hat çek tekrar derkjenn 2 saat perişan etti beni.. nerdeyse orada tamamen bırakacaktımm 2 kapı kalsın diye okadar çöktüm. :( . şuan hala o halim mevcutt toparlayamadımm. yaaa bakalım keyfimize koptuğu yerde kablo bağlar devam kışı merak ediyorum donar vs yorumlar okumuştum acaba kilit demir yerlere gres vs fazladan sürsek engelleme şansımız olurmu.. genel de demir bağlantılar donup kaynama yaptığında motorlar itmede kasıp sıkıntı çıkaracakk.. onlara yönelik koruyucu yağlayıcı bi yağ öneriniz varmı? Yoksa ayriyetten laz teyzenin tavuklara hırka ördüğü gibi motorlara bizde keçe kılıf mı dikelimm :D yada binmeden araca kilit kısmına bir yumrukla darbe yapıp kedi varsa kedi kovar niyetiyle buzlu parça varsa kaynamış oynatmak açısından öyle kumandaya basalım :idea: derrrrmişimm olmazmı canlarr..
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

İleti mksar77 » 31 Arl 2013, 16:43

Bugün 4. kapı için herşey hazır montajı yaptım hattı çekip sağ arka kapı gibi uygun delik açarak tamamladım. deneme yapıp kapatmaya karar verdimm :) . bide ne yle karşılassam yine pazar günü 3. kapıda ki sorunla aynı.. :x kapatıp açan kapıı yok arkadaşş yookkkkk.. bbitti şuan en azındann sinirim geçene kadarr 3 kapıyla devamm.. bu kadarda şanssızlık olurmu ne bu hattın cacıklığı arkadaşş valla şiştim kapıları açıp kapatıp toplamaktann. :? . 3 kapılı merkezi kilitim tamamlanmıştır diyorum başkada bişey demiyorumm. :oops: Acaba beyin demi bi beyinsizlik var birini es geçip birine torpil mi yapıyorr.. hattı kontrol ettim voltmetre ile kabloda sıkıntı yok beyine kadar normal kablo ağından öte bilmiyorumm.. oralara girersem tamam artık 3 gün çözemem . deli bağlar gibi bağladım gizledim kabloları.. acaba 3. kapı sağ arkadan direk sol arkaya göğüs altından aynı hat üzerinden yeni hat çeksem .... Mantık aynı mantık değilmi.. beyine giren mavi yeşil 2 kablo.. sağ sol kapılara aynı yerden çıkış yapıyorr. hiç yoktan düz ordan alsam olurmu ? yanılıyormuyum bu terslik nerden olabilirki başka .. motor kablo beyine kadar akım normal oraya gelince muamma :!: :!: ne dersinizz .. ama 3 kapı sıkıntısız çalışıyorr.. orada bir yanlışlık var beyinde ki beyinsizlik ozaman arka kapının diğerinide açmaz mantıkenn.. işte böyle.. olmadı.. çarptım kapıyı çıktım yukarı .... :x
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

İleti Onur » 31 Arl 2013, 22:13

Hocam sen kapıların montajını yapmadan motorlarını boştayken denedin mi çalışıyormuydu bu 1 ikincisi düğmeye bastığında akım gelebilir ama motor her hangi bi zorlukla karşılaştığı zaman ölece kalır kabloyla alakası yok o nun sen çalışmıyo zannedersin sök motoru boşta dene kapı döşemelerini takmadan bastın çalışıyormuydu benim başımada geldi döşemeler yokken sıkıntı yok arka kapının telini biraz fazla bükmüşüm döşemeyi taktığımda çalışmasını engelliyodu ama her seferinde değil anlayamamıştım sonradan döşemeleri takarken baktımki tellerin olduğu yere baskı yapıyor onu düzelttim öle hallettim wd 40 la daha önceden temizlikte yapmıştım teller kabalolar kilit mekanizması vs yağ gibi olmuştu kablodan olucağını yada beyinden olucağını zannetmem ....

Birde şu olayı biliyorsun umarım yazmıştım daha önceden arka kapıların kablolarını ters bağlicaksın yeşili maviye maviyi yeşile yoksa çalışmaz sen ayarı yaparken örnek hepsini kaplı olarak yaptın önler kapanır arka açık kalır arka kapanır önler açık kalır ...
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti mksar77 » 31 Arl 2013, 22:17

son kapının mandal kısmı kilit aksamları gresledim,, birde beyin yerleşimi ve kablo gizlemesi son hali.. kablonun sağ ön kapıya doğru sigorta kutusu içerisinden geçirdim ,açılma esnasında engellemiyor müdahale imkanı taşıyorr.. fakat ben müdahale edicem ona bi ara ama tam edicemm.. burnumdan soluyorumm ... neyse işte böyle ....
Eklentiler
DSCN0831 (Small).JPG
DSCN0824 (Small).JPG
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

İleti Onur » 31 Arl 2013, 22:23

Keşke gres sürmeseydin gres zamanla toz toplar ve katılaşır çalışmayı zorlaştırır ağır mekanik dişlilerde gres kullanılır normal ince motor yağı kullansaydın wd 40 yoksa tabi birde sen kablo çekmişsin ayrı bu beyaz neden kendi kablolarında muhafaza vardı iyicene oturtunmu silikonlarıda üstüste geliyo yapışıyo resmen brakmıyo birbirini yani tıkdie oturuyo orjinal kablolarını kullansaydın
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti mksar77 » 31 Arl 2013, 23:04

Onur kardeşim ilk başta denedim sorunyokkk daha sonra montajı yaptım kapatmadan tekrar denedim .. gayet güzel 2 seferde öylece sorunsuz kapanıp 4 kapıda kapanıp açıldıı.. sünger ve temizliklerini yapıp bir baktımki yokk 3 ü kapanıp açılyorr.. orada hiç bir şey yokk.. kablo hattını sağlam mı diye akım geliyormu diye baktım yanımdaki motorla tekrar baktım bagaj için ayakları kırılan yedek motorlada denedim akım yok gelmiyorr.. bu sefer nerden gelmiyor diye kabloları ölçerek beyine yakın yere kadar geldim herşey normal.. kendi kablosunu diğere kabloda kopuk yüzünden 2 saat uğraşarak yapmıştım küçücük kırılma yada sıkışma. içerden koparıyor izlenimi verdi bana.. o yüzden ben sağlam ve kaliteli bir kablo kullandım onuda sadece ön kapı girişine yakın yerden erkek dişi korumalı aynı geçenli yüzüklerden aldım birde bırakmasın diye bantladım.. Benim düşüncem kendi kablosu çok ince beyine giriş yapan kablo demetlerine yakın bir yerden kopma varr. motordan ve kablodan yana çok eminim beyine kadar olan yere kadar volt metre ile baktım sağlam ama akım yok.. benim yapabileceğim acaba diğer kapı yani sağ kapıyada aynı yerden mavi yeşil çıkan kablodan direk baypass yapsam diyorum ..başka bişey aklıma gelmiyor çünkü herşey oraya kadar normall.. kopuk yok +motor sağlam+mai yeşil ters bağlantıları normal 3. sefer aç kapanın ardından gitti.. Ne tavsiye edersinn.. gresleme işini evet hata ettiğimi sen söyleyince anlamış oldum başka hiç bir yağım yoktu.. o yüzden sürmüştümm çamurlu ve tozlu halini görseydinn . cevap buradan gelmeyince sürmüş bulundumm 3 mesaj önce sormuştuum... baypas direk öbür motor yada hatta bir zararı olabilirmi yine oraya giden akımda buraya gelen akım aynı kanısındayımm.
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

İleti mksar77 » 31 Arl 2013, 23:34

GÖSTERMEYE ÇALIŞTIM AMA İDARE EDER ACEMİLİK İŞTE ANLAŞILIYORMUU.. BÖYLE YAPSAM YANİİ. AYNI HAT AYNI MAVİ YEŞİL HAT AKIMI BURDAN ALSAMM . BAŞKA HERYER NORMAL GÖZÜKÜYORR.. BEYİN MERKEZİNE YAKIN HERYERİ ACAYİP BANTLAYIP KAPATTIM ÇIKARSAMDA BETER OLACAK KABLO YIĞINI KARMAN ÇORMAN ÖNLER VS HEPSİNİ SAĞLAMCA DELİ BAĞLAR GİBİ BAĞLADIMM.. ORTADA KABLO GÖRMEK HOŞ OLMUYORR.. BİRAZDA TAKINTILI OLUNCA.. SAĞ ÖN YOLCU YERİNE OTURAN KİŞİ YAYILIP ORAYA BURAYA AYAK HAREKETİNDE GÖRMEDEN ASILIP KOPARABİLİRR Bİ DÜNYA SIKINTI VS.. YANİ BANT MANYAĞI YAPMIŞTIM..
Eklentiler
elekrik şeması.jpg
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

İleti Onur » 01 Oca 2014, 01:36

kabloların kopuk olup olmadığını bilmiyosun öncelikle kendin kablo çekme işini kafandan çıkar kabloları testet merkeze giden soketi çıkar kapı döşemelerini sök motorlardan kabloları uclarını çıkar her hangi bi kısa devre yapmasın diye şimdi merkez beyinde çıkan söketin yeşil ve mavi kablo var bu kablo iki adet yani dört motoroda aynı kablodan + ve - gitmekte diğer kalan kabloları açıklim sana kahve rengi ve beyaz olan 2 kablo bir çifti ön kapılar için diğer çifti manuel düğme için nese onlar önemli değil sen mavi ve yeşil kabloyu test etmen gerekiyor aynı yöntemle hepsini test edebilirsin bunun için de ya ölçü aleti lazım yada 12 ve bi ampul fan vs şimdi söketin ucundaki mavi olan kablonun deliğine iğne yardımıyla aküden gelen 12+ bağla kapılara giden mavi kabloları kontrol et bakalım 12+ geliyormu yeşilede aynısını yap dediğim gibi ampul fan vs bişe lazım şaseyi başka yerden al yeşil kablo içinde aynı yöntemi kullan kabloların kopuk olup olmadığını anla eğer değilse sorun başka yerdedir sonraki adım motor motoruda kesin çalıştığına emin olduğun bir adet motoru tüm kapılarda dene hattı bu şekildede kontrol edebilirsin ama önce kablo hattını kontrol et derim

ek alıcaksan ön kapıdan karşı kapıdan hangisi kolayına gelirse ek alabilirsin ön kapı daha mantıklı kabloları saklama açısından ...
Eklentiler
IMG_0722 (1077 x 807).jpg
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti mksar77 » 01 Oca 2014, 14:50

sağol onur kardeş.. voltermetre kablo ölçüm aletim var onunla dün beyine yakın alana kadar ölçtüm kopuk yok.Bi boşlukta beyin soketi içinden çıkışla ölçeyimm. çünkü oraya cihazın ucu yetişmedi karanlıkta bıraktım .. yedek motor olarak bagaj motorum var o sağlammışş.. denedimm.. sadece vida ayakları kırık denemek için yeterli gelecek sanırımm.. zaten dediğin gibi soketten deneyip şoför kapı yerine yakın kısma kadar olan yerde kablo kopuksa anlaşılacak. şoför kapıdan almak hiç aklıma gelmedii :shock: sanki suyu başka taraftan akıyorr.. öyleyaa. :? . sadece oradan montajla hertarafı kaldırmaya gerek kalmıycakk. hayırlısı bakalımm.. teşekkürlerr..
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

İleti Onur » 01 Oca 2014, 16:25

İnş. sorunları çözersin gres sürdün de geri dönüşü olmayan birşey değil canını sıkma ilerleyen bir zamanda hani kapı kilitlerini mekanik aksamı yağlama temizlik için vs açtığında biraz mazot olsun yanında birde diş fırçası al batır mazota fırçala güzelcene bide bezle sil gıcrı gıcır olur sonra yağlamasanda bi müddet o şekilde götürür ama şırıngayla bir kaç damla motor yağı dökersen incesinden dahada güzel olur o bi liracılarda satılan küçük makine yağları var işini görür kablo testinden sonra eğer kopuk varsa ön kapıdan al direk bide neden koptuğunu bul nerden yani kesilmiş ayrılmış aynı sorunu tekrar yaşamaman adına arızayı çömek değil kaynağını bulmak önemli kolay gelsin valla gazı verdim bu işin altına soktum seni :)) biraz zorluk çektin ama sonu güzel oluyo emin ol herşey bitince yaptığına deyiyo çok büyük kolaylık çünkü birde bu konu hakkında uzmanlaşıyosun onuda sölim oda bi fayda yani...
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti mksar77 » 01 Oca 2014, 21:18

Acemi uzman desene :D ... onurumm verdin yine gazıı :D .. Evet gerçekten insan mutlu oluyorr kendi el hünerlerimizle siz değerli kardeşlerimizin yardımlarıyla bişeyler ,azıcık ordan azıcık burdann bir yemeğe lezzete dönüşüyorr..Bizlere de bereketle yemek düşüyorr :lol: .. iyiyki varsınızz .. tavsiyeleri ne özellikle dikkat edicem :idea: gres işini çözücem sökünce.. sorunuda bi fırsatımda arızaya doğru daralta daralta tam yerini bulucamm paylaşırım sorunun ne olduğunu. elimdeki volt metre o işe çok iyi yarıyorr.. 1 milyonculardan 7-8 tl gibi bir rakama almıştımm.. sadece kablo ölçümünü yapabiliyorumm diğer özelliklerini bilmiyorumm.Ama onur kardeşim şunu iyi anladım bu kablolar cok zayıf ben onu daha çok iyi anlamış oldumm. benim işimi görüyorr. Halletcem inşallahh.. ;)
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

İleti mksar77 » 02 Oca 2014, 19:22

Evet arkadaşlar sonunda kopuk kablo dediğim beyinden çıkışla tüm kapılara dağılan mavi yeşil kabloların birlikte aktarıldığı yer yani kablo yumağı kısmında lehimli yerden ayrılmışş o yüzden arkaya akım gelmiyormuşş. lambalı kontrol kalemimle kabloları akım yerlerine iğne ile batırarak kablo ağlarına kadar taradım sonunda kablo demeti kısmında kesildi. bantları ayırmaya çalıştım baktım dağılacak akü hattı ve şase de çekmiye gelmiyor .. yan yana olan aynı yerden çıkışlı iki yeşili ve iki maviyi tabi bunlar sol şöför tarafına uzanan kablolar.. hemen orada hafifce sıyırarak birbirine ekleyip güzelce sağlamlaştırdım ve kablo ağlarına bir düzene soktum ki tekrar kasıp çekme olmasın diye soket kısmıda toparlayıp cırt kelepçe ile sabitledimm. on numara herşey normale döndü.. çok şükürr.. merkezi kilit montajım da tamam lanmış oldu herkeze teşekkürler... onur kardeşim özelliklede sana beni yalnız bırakmayıp güvenmenden dolayıı. toparlarkende çocuklar için olan merkezi kilit butonunuda dörtlülerin altındaki boşluğa monte ettimm harika oldu bence siz ne dersinizz görüntü de bir sıkıntı varmıı.. olmuşmuu..
Eklentiler
DSCN0836 (Small).JPG
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

İleti mksar77 » 02 Oca 2014, 19:28

ÇOCUK KİLİTİ BAĞLANTI KABLOLARI EK YAPILARAK DÖRTLÜLERİN ORDAN UZATMA YAPIYORUZZ..
Eklentiler
DSCN0837 (Small).JPG
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

İleti mksar77 » 02 Oca 2014, 19:32

BAĞLANTI VE GEÇİŞLER HAZIRLANDIĞINDA BUTONUMUZU MONTE EDİP BİTİRİYORUZZ..
Eklentiler
DSCN0842 (Small).JPG
DSCN0843 (Small).JPG
DSCN0841 (Small).JPG
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

İleti mksar77 » 02 Oca 2014, 19:34

SİZCE NASIL İDARE EDERMİİ..
Eklentiler
DSCN0839 (Small).JPG
DSCN0840 (Small).JPG
DSCN0844 (Small).JPG
Kullanıcı avatarı
mksar77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 17 Arl 2013, 22:34
Ad Soyad: yeşil şimşek
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda favorit 135 L

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir