kalorifer sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

kalorifer sorunu

İleti asii » 12 Arl 2013, 22:08

selam arkadaşlar.sorunum şu skoda favorit aracımin kalorifer soğuk ufluyor.3. kademede çalışan kalorifer fani sıcak konumda iken ve hatta araba hararetten fan açtığında bile ilık ufluyor.sorun kalorifer peteginde diye seziyorum,sizce nedir.termostat geçen kış 88 lik takıldı ve yazında öyle binildi kalorifer petegi 18 ay önce değişti.uzun yolda hararet göstergede ilk centik üzerinde sabit.ama suan arabada resmen donuyorz.
 
asii
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 47
Kayıt: 26 Nis 2012, 00:59
Ad Soyad: isp bb
Nereden: Eskişehir
Arabanız: skodası yok

İleti kurtoğlu11 » 13 Arl 2013, 00:57

MUSLUK KAPALI OLABİLİR BİR KONTROL ET
kurtoğlu11
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 170
Kayıt: 29 Tem 2013, 22:00
Nereden: Bilecik
Arabanız: favorit lx

İleti serkan1488 » 13 Arl 2013, 10:56

musluk nerede ki ? aynı dertten bende muzdaribim .
serkan1488
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 20 Haz 2011, 13:17
Ad Soyad: serkan kandır
Nereden: Konya
Arabanız: felicia

İleti sainz » 13 Arl 2013, 13:47

serkan1488 yazdı:musluk nerede ki ? aynı dertten bende muzdaribim .

Akü ile kalorifer kazanının arasından baktığınızda görünür. Siz içeriden sıcağa getirmişsinizdir ancak kumanda etmeyip yine soğukta kalmış olabilir. Bir sebebi de peteği yeni de almış olsanız sistemde eski su kalmışsa yine petek tıkanabiliyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti asii » 13 Arl 2013, 20:42

tekrar selam arkadaşlar.muslugun yerini biliyorum.kontrol ettim açık konumda.ısınamıyorz arabada.1.kademede fena deil ısıtma ancak uzun yolda yetmiyo.3.kademeyi açıyorum soguk ılık arası bişey öle üflüyor,anlamadım gitti.birde uzun yolda hararet ibresi yaz kış hep ilk çentikte kalıyor bu normalmi.2 senedir biniyorm arabaya hayatta uzun yolda fan açıcak kadar hararet yükselmedi yaz kış.bu durum iyimi yoksa bi anormallik mi var.bilgisi olan varmı.
asii
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 47
Kayıt: 26 Nis 2012, 00:59
Ad Soyad: isp bb
Nereden: Eskişehir
Arabanız: skodası yok

İleti MadloveR » 13 Arl 2013, 21:15

isap yazdı:tekrar selam arkadaşlar.muslugun yerini biliyorum.kontrol ettim açık konumda.ısınamıyorz arabada.1.kademede fena deil ısıtma ancak uzun yolda yetmiyo.3.kademeyi açıyorum soguk ılık arası bişey öle üflüyor,anlamadım gitti.birde uzun yolda hararet ibresi yaz kış hep ilk çentikte kalıyor bu normalmi.2 senedir biniyorm arabaya hayatta uzun yolda fan açıcak kadar hararet yükselmedi yaz kış.bu durum iyimi yoksa bi anormallik mi var.bilgisi olan varmı.

Termostatınız bozuk sürekli açık kalıyor anlattığınıza göre. Termostatınızı değiştirin yoksa ısınamazsınız. 88 lik termostat takarsanız petekte sıkıntı yoksa hamam gibi olur aracın içi.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti asii » 13 Arl 2013, 22:24

valla bilmiyorum ama termostat geçen kış yeni deişmişti maldover kardeşim.hararet dedigim gibi ilk çentikte sabit kalıyor,uzun yolda. ilk çentik ısı derecesi kaçtır bilmiyorm.geçen sene termostat diğiştigindede aynı sorun vardı.istanbula giderken donmuştuk yollarda.bence petek gibi ama.bakcaz yarın hal çaresine.
asii
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 47
Kayıt: 26 Nis 2012, 00:59
Ad Soyad: isp bb
Nereden: Eskişehir
Arabanız: skodası yok

İleti MadloveR » 14 Arl 2013, 07:55

Hararet yükselmiyorsa petekten hayır beklemeyin. Hararetin normalde tam ortada sabit olması lazım ki peteği ısıtabilsin. Bence siz petekten önce termostatı değiştirip bir daha deneyin.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti sainz » 14 Arl 2013, 21:50

isap yazdı:tekrar selam arkadaşlar.muslugun yerini biliyorum.kontrol ettim açık konumda.ısınamıyorz arabada.1.kademede fena deil ısıtma ancak uzun yolda yetmiyo.3.kademeyi açıyorum soguk ılık arası bişey öle üflüyor,anlamadım gitti.

3. kademeyi uzun yolda değil, sıkışık trafikte bile açınca ılık üfler Favorit' te. Hatta motorun hararet yaptığı anlarda 3. kademeyi açarsanız bir nebze soğutmasına yardımcı bile olur.
isap yazdı:birde uzun yolda hararet ibresi yaz kış hep ilk çentikte kalıyor bu normalmi.2 senedir biniyorm arabaya hayatta uzun yolda fan açıcak kadar hararet yükselmedi yaz kış.bu durum iyimi yoksa bi anormallik mi var.bilgisi olan varmı.

LX serisinde hararetin göstergenin o kısmında durması normaldir.
Uzun yolda, eğer sistemde bir sıkıntı yoksa, fanın açılmasına hiç gerek kalmıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti aspendos10 » 16 Arl 2013, 22:29

Bnm hararet tam ortada duruyor az yukselince fan aciyo fakat yinede yeterli degil.sicak ufluyor fakat yeteri kadar cok uflemiyo fanmi zayıftır nedir
aspendos10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 25 Kas 2013, 22:48
Ad Soyad: volkan eren
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman

İleti MadloveR » 17 Arl 2013, 09:30

aspendos10 yazdı:Bnm hararet tam ortada duruyor az yukselince fan aciyo fakat yinede yeterli degil.sicak ufluyor fakat yeteri kadar cok uflemiyo fanmi zayıftır nedir


3. Kademede çok sıcak üflemez. 2. kademede de ılıkla soğuk arası üflüyorsa ve hararet normal seviyede ise petek tıkalı olabilir. Temizletin veya yeni bakır bir petek alın. Çok pahalı değil bildiğim kadarıyla. 50 TL civarında olması lazım. Devirdaimi de kontrol etmekte fayda var. Araç çalışırken peteğe giden su hortumlarını kontrol edin. Sıcaksa petek tıkalıdır, soğuksa devirdaimi tamamlamıyordur
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti meczup » 18 Arl 2013, 11:12

selamünaleyküm bende daha önce bu sebepten konu açmıştım peteği değiştim suyunu falan şimdi gayet güzel ilk kademede ısıtıyor 35 tl petek 10 tl işçilik 3.5lt su hepsi bukadar tabi beteği alırken vanalarının olmasına dikkat edin
meczup
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 06 Ekm 2013, 00:17
Ad Soyad: firat karakelle
Nereden: Bursa
Arabanız: favorit glx

İleti ygt35 » 09 Şub 2014, 20:28

Arkadaşlar benim aracımdada kalorifer problemi bulunmakta. Fakat bana senin kaloriferin yok dedi gittiğim bir kaç tamirci motor kısmındaki plastik olan kutu var. İçerden kaloriferi açtığımda soğuk hava üflüyor sadece acaba kaloriferimin bir parçasımı eksik yoksa komple mi kalorifer yok yorumlarınızı bekliyorum :) :)
ygt35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 21 Ekm 2013, 21:33
Ad Soyad: YİĞİT MİSLİ
Nereden: İzmir
Arabanız: FAVORİT

İleti SKDFORMAN » 09 Şub 2014, 21:15

Yiğit kardeşim. Kalorifer yok ne demek. kalorifersiz araba olurmu :) Ne ustalar var.
Şimdi anlatıyorum. Plastik kutu ile alakan yok senin. Fanın çalışıyor anlattığın kadarıyla. Akünün hemen yanında iki tane boru giren kalorifer radyotörünü görebilirsin. tam orta kısımda. Dışardan çok rahat görünüyor. Onun musluğu kapalı kalmış olabilir. İçerden kumanda edilen fakat zamanla kurtulabilen bir mekanizma. Eğer musluk açıksa kalorifer radyatörün tıkanmıştır. Hiç tamiriyle felan uğraşma. Aküyü sök. ordan kolayca cıkar yenisini al tak. yada takdır. 35 tl civarı kalorifer radyatörün.
Ayrıca bi dip not: aracın haraleti tam orta seviyede olması lazım. Ortayı aşınca fan çalışması. Eğer orta seviyenin altında seyrediyorsa termostat ta hata vardır. Fan cok calışır ve su cok soğuk olur. Buna bağlı araba cok yakar, çekiş düşer, kalorifer asla ısıtmaz.
syglar.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti kurtoğlu11 » 09 Şub 2014, 22:19

ben 30tl aldım taktım kendim eskisi su kaçırıyordu
kurtoğlu11
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 170
Kayıt: 29 Tem 2013, 22:00
Nereden: Bilecik
Arabanız: favorit lx

İleti ygt35 » 10 Şub 2014, 11:33

Usta cevap verdigin icin cok tesekkur ederim. Suanda yoldayim eve gider gitmez hemen Bakıp cevap yazicam :-)
ygt35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 21 Ekm 2013, 21:33
Ad Soyad: YİĞİT MİSLİ
Nereden: İzmir
Arabanız: FAVORİT

İleti ygt35 » 10 Şub 2014, 16:37

Usta bahsettiğin yer burası demi doğru anlamışım, burda herhangi bir radyatör veya hortum yok sanırım eksik olan parça kalorifer radyatörü
Eklentiler
DSC_0008 (855 x 641).jpg
ygt35
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 21 Ekm 2013, 21:33
Ad Soyad: YİĞİT MİSLİ
Nereden: İzmir
Arabanız: FAVORİT

İleti SKDFORMAN » 10 Şub 2014, 17:15

Valla resimde pek anlaşılamıyor ama sanki burası gibi. Radyatör yok gibi evet. Hortumlar nerde acaba :)
Al 30 tlye bi radyatör bağla alev üflesin. Rezizstansı felanda boşver :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir