RÖLANTİ PROBLEMİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

RÖLANTİ PROBLEMİ

İleti meczup » 18 Arl 2013, 11:23

SELAMUNALEYKÜM ARKADAŞLAR DAHA ÖNCE DE KONULAR AÇTIM SİZLERİN ÖNERİLERİYLE SORUNLARIMI HALLETTİM ŞİMDİ İSE RÖLANTİ PROBLEMİM VAR YENİ OLAN BİRŞEY DEĞİL AMA YAKIT MASRAFIM ARTIYOR VEDE SİNİR BOZUCU MOTOR YÜKSEK ROLANTİDE ÇALIŞIYOR ESASINDA BİR İKİ YERE BAKTIRDIM GAZ AYARI FALAN YAPILIYOR 2 KM SONRA GENE AYNI ROLANTİ 1500 2000 1600 FALAN BU RARLARDA GİDİP GELİYOR ÖRNEK VEREYİM 1.VİTESLE GİDİYORUM DEBRİYAJA BASIP İKİYE ATACAĞIM ZAMAN 2000DE SABİT KALIYOR YADA BOŞA ALDIN ARABAYI 2000 İLE 1500 ARASINDA ÇALIŞIYOR EN SON GÖTÜRDÜĞÜM GAZCIDA BUNUN KARBÜRATÖR AYAR VİDASI GEVŞEK ONDAN YAPIYOR DEDİ ARKADAŞLAR GERÇEKTEN ÇOK SİNİR BOZUCU DAHA ÖNCE BU PROBLEMİ YAŞAYAN YADA BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLARDA RİCA EDİYORUM SORUN NEDİR TAM OLARAK
 
meczup
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 06 Ekm 2013, 00:17
Ad Soyad: firat karakelle
Nereden: Bursa
Arabanız: favorit glx

İleti favorit55 » 18 Arl 2013, 11:34

benzer problem bendede var rölantim 600 ile 1300 arasında geziyor bazen 600 civarı bazen 1300 civarı kalıyoor ve bu problemim olduktan sonra 100 km de 15 lt lpg harcamaya başladım çözümde bulamadım. normalde 100 km de 10 lt lpg harcıyordum
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti aspendos10 » 27 Arl 2013, 20:38

Ayni problem bendede vardi sirasiyla nasıl cozuldugunu anlatayim.once karbüratör alt takozu degisti sonra gaz ayari ve subap ayari yapıldı fakat gaz ayarim yanlis yapilmis.cozumu ben bulabildim.hava filitresinin sicak hava giris kapagini iptal etmemisler.ben buradaki hortumunu komple soktum.ve sicak hava girisini bantla tikadim.soguk hava girisinin onune 05 lik pet siseyi ortadan kesip sadece sisenin agizindan hava almasini saglayacak şekilde hava girisinin hortumuna bagladim sonra gaz ayarini yaptim simdi harika
aspendos10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 25 Kas 2013, 22:48
Ad Soyad: volkan eren
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman

İleti ercanduzce » 27 Arl 2013, 21:42

arkadaşım benimde başıma benzeri geldi. gaz teinin lastik bir topuzu var karbüratörün üzerinde gaz koluna bağlandığı yerde rölanti ayarını bu lastiği yukarı aşağı oynatarak yapıyorsun. bu lastiğin sabitlenmesi içinde üzerinde ufak bir segman var bu lastik yırtıldıysa gaz teli takılı kalıyor. tamircilerin çoğu ya bilmiyor yada bilerek herkese gaz ayarı yapıp aracın fazla yakmasına sebep oluyorlar. şöyle ki gaz ayarını kısarsan yeterli torku alamayınca sen gaza az daha basma gereği duyuyorsun hem de fakına bile varmadan çok yakmanın ilk sebebi bu. ikinci sebep çok açar gazı yakamadan yine farkını dahi anlamaz yakmadan çiğ olarak egzozdan atarsın. bir arkadaşımın kinde ise rölanti problemi var dedi kime götürmüşse regülatörle oynamışlar bende gaz telinin üstündeki segmanı bir kaydırarak ayarladım ciddi fark etti. tamirciye gitmeden sen kendin uğraş derim
ercanduzce
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 25 Ağu 2012, 07:37
Ad Soyad: ercan düzce
Nereden: Erzincan
Arabanız: forman 135L

İleti kaisers » 30 Arl 2013, 00:47

Merhaba arkadaşlar benimde aynı sorunum var. Aracım ilk çalıştığı hatta ilk 5 km 2000 devir ve üzeri çalışıyor sonra 1800 devam ediyor. Ancak hararet kalktığı zaman yada en az 15 km gittiğim zaman 1000 devire düşüyor. Ben istiyorum en fazla 3 dk ısınsın sonra normale düşüsün nasıl çözebiliriz. ayrıca bakıyorum kırmızı ışıkda durunca benim egzozda bayağa duman özellikle soğuda belkide buhar mıdır öteki arabalarda pek yok. şimdiden tşkler...
kaisers
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 56
Kayıt: 09 Mar 2012, 22:08
Ad Soyad: tayfun yilmaz
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: skoda favorit

İleti sainz » 30 Arl 2013, 09:14

kaisers yazdı:Merhaba arkadaşlar benimde aynı sorunum var. Aracım ilk çalıştığı hatta ilk 5 km 2000 devir ve üzeri çalışıyor sonra 1800 devam ediyor. Ancak hararet kalktığı zaman yada en az 15 km gittiğim zaman 1000 devire düşüyor. Ben istiyorum en fazla 3 dk ısınsın sonra normale düşüsün nasıl çözebiliriz. ayrıca bakıyorum kırmızı ışıkda durunca benim egzozda bayağa duman özellikle soğuda belkide buhar mıdır öteki arabalarda pek yok. şimdiden tşkler...

Jikle en fazla 1km sonunda tamamen kapanmalı. Sanırım bir şekilde takılıyor ya da jikleye motorun ısınmış suyu gelemiyor ve bunun sonuncunda zemberek sürekli gerili kalıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Ömer Fatin » 30 Arl 2013, 09:29

sainz yazdı:Jikle en fazla 1km sonunda tamamen kapanmalı. Sanırım bir şekilde takılıyor ya da jikleye motorun ısınmış suyu gelemiyor ve bunun sonuncunda zemberek sürekli gerili kalıyor.



Evet kesinlikle jikleye su giriş hortumu ve giriş çıkış boruları eğer temizlenmedi ise muhtemelen kireçten dolayı birhayli tıkanmıştır. Bende geçen sene karbüratörü temizlerken farketmiştim. Güzel bir temizlik sonrası herşey normale döndü.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti mustafakoc70 » 30 Arl 2013, 11:18

Herkese selamlar. Ben 92 Forman kullanıcısı olarak yaklaşık 6 aydır forumu takip ediyor, bilgiler ediniyor, aracıma uyguluyorum.

Bahsettiğiniz problem için karbüratör rölanti vidası ayarı yaptınız mı ? Kendi tespitlerime ve araştırmalarıma göre LPG üzerindeki sarı-pirinç vidanın rölanti ile alakası yoktur. Bu yanlış bilgidir. O vidanın görevi araç ilk çalıştırıldığından gaz verme evresi arasında kalan süre zarfında motorun çalışmasını sağlayan gaz miktarı ayar vidasıdır.
mustafakoc70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 07 Arl 2013, 13:37
Ad Soyad: mustafa koç
Nereden: Karaman
Arabanız: Skoda Forman 135 L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir