BUGÜN ARABAMA 10-40 YAĞ KOYDUM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

BUGÜN ARABAMA 10-40 YAĞ KOYDUM

İleti kamyoncutanzer » 26 Arl 2013, 22:15

arkadaşlar merhaba 93 model skoda forman aracım var...ve bu yakıt mevzu yüzünden gitmediğim gazcı kalmadı...bugün balıkesirdeki mehmet ustayı aradım ve bana 10-40 koy dedi..tamam ustacım dedim ve sanayinin yolunu tuttum.yağı aldım opet vardı ama ben castrol aldım zaten en iyisi oymuş...ilk başta gerek yok diyen ustam sonra 10-40 çok iyi bir yağdır ama işte alışkanlık herkes 20-50 koyuyor dedi..çünkü 65 tl...diğeri 25 tl...ama bunda 4 litre vardedim boşver insanlar bakmıyor öyle şeylere alışkanlık 20 50 kullanıyorlar dedi....dışarda duran biride bizim buraların havasına 20 50 uygundur dedi dedim ki yahu arkadaş bizim burası soğuk arabanın üretildiği yer soğuk ve adamlar 10 40 kullnmış üretimde sen boşver onları dedi...:)...neyse yağı koyduk filtreyi değiştrdik....aracın çalışmasındaki ses değişti direk ve yolda resmen kayıyor araç....umarım yakıtada etkisi olur.....sonucu sizlerle paylaşırım....bu arada ustam yağın eksiltebileceğini söyledi....bende sağlık olsun dedim:)
 
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti sainz » 27 Arl 2013, 13:01

kamyoncutanzer yazdı:...10-40 çok iyi bir yağdır ama işte alışkanlık herkes 20-50 koyuyor dedi...

Fabrikası da mı alışkanlıkla 20-50 koymuş zamanında acaba?! :D Çok komik bir bahane olmuş bu.
kamyoncutanzer yazdı:...ustam yağın eksiltebileceğini söyledi....bende sağlık olsun dedim:)

10-40 yağ, 20-50 yağa göre daha ince olduğu için, hele ki motorda biraz da aşınma oluşmuşsa, eksilteceği %100. Motorun durumuna göre biraz değil çok daha fazla bile eksiltebilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ercanduzce » 27 Arl 2013, 21:32

ben Erzincan da ikamet ediyorum bende, 1992 model forman var. fabrika kataloğunda havanın düşeceği alt sıcaklığa göre yağ numarası vermiş. burada 27 aralık 2013 tarihi itibariyle gece - 14 leri görüyor. ocak ve şubat aylarında ortalama -25 ile -33 arası sıcaklı değişiyor. ben 8 yıldır Erzincan dayım bütün hayatım İstanbul da geçti. Batıyı soğuk zannedersin ama nemden dolayı hissedilir derecen sana çok gelir ama en kral soğuklar bile en fazla -4 ü zor görür. ben 10-40 yağ koyuyorum. marka aramam en ucuzundan kullanırım. soğuk havalarda motor ince yağla sorunsuz çalışıyor. burada 20- 50 yağ koyan eski araç sahipleri debelenirken ben geçen kış ve şuana kadar tek marşta motor çalıştırdım. şunu unutma ince yağ soğuklarda çabuk yağlama yapar ve 20/50 ve 15/40 yağ 5000km de bir değişmesi gerekir. fakat 10/40 yağ 10.000kmde bir değişir. benim kilometre sayacım çalışmıyor. o yüzden senede bir içim rahat şekilde değişiyorum. 15/40 ya da 20/50 olsaydı 6 ayda bir değişmek zorunda kalırdım. seneyi beklersen motorunu riske atarsın. 20/50 yi ucuz diye tavsiye edenler ya hata yaparlar ya da seni tuzağa düşürmeye kalkıyorlar. hesap ortada, istersen sen de hesapla; 10/40 yağ ortalama yıllık =65 tl 20/50 yağ senede iki defa 50*2 = 100 tl
yağ filtresi =10 tl yağ filtresi iki defa = 20 tl toplam =75tl toplam = 120 tl mutlaka her yağ değişiminde yağ filtresini değiştir. yoksa eski filtre yeni yağını bozar. yağlama düzenini bozar ve motora zarar verir.
ercanduzce
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 25 Ağu 2012, 07:37
Ad Soyad: ercan düzce
Nereden: Erzincan
Arabanız: forman 135L

İleti kamyoncutanzer » 28 Arl 2013, 02:50

arkadaşlar ne olur ne biter bilemiyorum sadece aracın daha rahat gittiğni hissetti..ona bakarsanız bu sabah herzamanki gibi tek marşta yine çalışmadı ama bir yarım ve bir tam ardından eskisinden daha rahat çalıştı....gazı kıstırdım biraz bugün çünkü dün akşamki ölçümde 20 tl 39 km bitti 500 krş yaktı araba....bununbir bölümü 10 40 iken kullanıldı...bu yakıt nasıl düşecek bilemiyorum...lütfen yardımcı olun...
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti osti01 » 28 Arl 2013, 03:17

Aracının kesin olarak fazla yaktığını düşünüyorsan uzun yolda da ölçmeni tavsiye ederim. Yağın yakıta etki edeceğini zannetmiyorum. Arkadaşların dediği gibi ince yağı yakacaktır araç.
Yakıtın düşmesini istiyorsan Gaz kaçağı kontrolü yaptıktan sonra gaz pedalına yüklenmeden yol alacaksın.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti kamyoncutanzer » 29 Arl 2013, 20:50

ÇOK CANIM SIKKIN ARKADAŞLAR GAZ AYARI YAPTIRDIM YİNE BİŞEY DEĞİŞMEDİ 20 TL LİK GAZLA 39-40 KM ARABAMDAN SOĞUDUM İYİCE....LÜTFEN YARDIM EDİN....YARIN PET ŞİŞE KESİP KOYMAYI DÜŞÜNÜYORUM HAVA GİRİŞİNE ŞU AN HİÇ BİRŞEY YOK YANİ AÇIK..SADEDE SICAK HAVA GİRİŞİ KAPALI...YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti ercanduzce » 29 Arl 2013, 21:31

dostum yağın inceliği ya da kalınlığı yakıt tüketini etkilemez. bu yaz fazlasıyla bunları denedim. güzel kardeşim öncelikle brisk d15yc buji vardı. söktüm yerine ngk(çok övdüler) bkr5es model buji verdiler onu taktım 25 kr yakarken 75-80 kr yakmaya başladım. 10 gün sonra söküp eski brisk marka bujilerimi geri taktım. sonuç 25kr kilometrede gaz 2.85tl litresi. sonra buji kablolarımı değiştirdim. çekişi çok arttı. demekki ateşleme bujilerimiz yakıt tüketimini direkt olarak etkiliyor. buji olarak bosch f8dc veya brisk d15yc değil ise hemen bujilerini değiştir.
ercanduzce
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 25 Ağu 2012, 07:37
Ad Soyad: ercan düzce
Nereden: Erzincan
Arabanız: forman 135L

İleti kamyoncutanzer » 30 Arl 2013, 01:44

ERCAN KARDEŞİM GECENİN BİRİNDE ESKİ BUJİ KUTULARINI ATMAMIŞTIM GİTTİM BAGAJA BAKTIM BUJİLERİM BRİSK MARKA ÇILDIRCAM NASIL BU İŞİN İÇİNDEN ÇIKACAĞIM BİLMİORUM..BİZİM BURDA GAZ 3250 AMA NE OLURSA OLSUN BU KADAR YAKMAMALI AYARDAN ÖNCE GİDPY ÇOK YAKIYORDU AYARDAN SONRA GİTMEYİP ÇOK YAKMAYA BAŞLADI...TESADÜF ÖNCESİ VE SONRASI YAKIT TÜKETİMİ AYNI...YANİ ANLAMIORUM GAZ AÇIKKEN VE KISILI İKEN BİR ARABA NASIL AYNI YAKAR...
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti sainz » 30 Arl 2013, 09:11

kamyoncutanzer yazdı:...ÖNCESİ VE SONRASI YAKIT TÜKETİMİ AYNI...YANİ ANLAMIORUM GAZ AÇIKKEN VE KISILI İKEN BİR ARABA NASIL AYNI YAKAR...

Motor bir yerlerden haricî hava alıyor olmasın?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ercanduzce » 30 Arl 2013, 20:44

motor eğerki bütün ayarlarda çok yakıyorsa bence hava gaz karışımı yeterli değil, motor zengin karışımda çalışıyor. yani hava olması gerekenden az giriş yapıyor. genelde bu hatada hava filtre girişinde termostatlı bir kapak var motor ilk çalışmada çabuk ısınsın diye egzost çıkışından bir hortum çıkışı hava giriş hortumuna bağlı duruyor motor ısınınca bu kapak açılarak sıcak hava girişini kapatıyor. soğuk hava girişi açıldığı zaman motor normal hava- yakıt karışımı yaparak normal ölçüde yakar. eğer bu mekanizma arıza yapar açmazsa sürekli sıcak ama miktar olarak yetersiz hava girişi ile beslenince tüketim miktarınız artar. ben bu mekanizmanın kapak altına parça koydum. böylece kapak bir miktar açık kalarak soğuk ve sıcak havanın aynı anda girişi yapmasını sağladım. bu işlemi dün yaptım. bir ay önce 25kr yakan arabam soğuk havaların etkisiyle 100tl yakıtla 140km gitti. bende bu kapak tadilatını yaptım. 50 tl yakıtla 2 günde şehir içi75km yaptım yaklaşık halen aldığım yakıt yarı olmadı. demekki işe yarıyor. youtube da ve skodam sitesinde bununla ilgili videolar var. bi bakarsan belki fikir verebilir.
ercanduzce
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 25 Ağu 2012, 07:37
Ad Soyad: ercan düzce
Nereden: Erzincan
Arabanız: forman 135L

İleti kutlay006 » 30 Arl 2013, 21:54

kamyoncutanzer kardeşim benim araç şehiriçi ankara yogun trafikte km de 61 kuruş yakıyordu..50 liralık gaz ile 82 km gidiyordum..atiker marka gaz beyni vardı..onu söktürüp yerine lovato taktırdım..şu an ölçüm aşamasındayım..yakıt düşmesinde olumlu sonuç alırsam yaptıgım işlemleri paylaşırım
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti kamyoncutanzer » 31 Arl 2013, 03:05

arkadaşlar bu gün değişik bir şey denedim gülmeyin....ama artık ne yapalım ne duyarsak deniyoruz pet şişenin yarısını kestim ve hava hortumunun içine koydum dibinden de çok küçük kestim...10 tl lik gaz aldım ve gazcıya gidene kadar arcı benzinde çalıştırdım...dün dedim yaptığın ayarda değişklik olmadı bide şimdi yap pet şişe koydum dedim bi ayar yaptı tabii o arada bir miktar gaz tüketmiştir ayar yaparken...yola çıktım ve sonuç rüzgar ve yağmur vardı 10 tl lik gazla 36 km..70-80-90 gittim işin garibi pedala bi yere kadar bastığınızda çekiş düşük ama biyerden sonra fırlıyor araba 4 viteste rapma çıktım..ve sanırım o fırladığı noktada yakıyor araba neyse artık dedim....demekki 36 bu şekilde yaptıysa öyle yada böyle gazcının o arada oynadığı miktarıda sayarsam 38-40 km yapıcaktı...ama şehir içi vaziyet nedir bilemem ..20 tl gaz aldım...litre 3250....korkunç bir rakam....sizlere haber vericem mutlu yıllar ALLAHA EMANET OLUN...
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti kamyoncutanzer » 01 Oca 2014, 17:13

EVET ARKADAŞLAR SON DURUM ŞUDUR...TABİİKİ YİNE FELAKET TAM 570 KRŞ YAKMIŞ ŞEHİR İÇİ...20 TL GAZ İLE 36 KM...BEN BU İŞİN İÇİNDEN ÇIKAMADIM NE YAPTIYSAM OLMADI SANIRIM BU GÜN YARIN SATICAM ARABAYI...LADA VE SKODA KADAR SIKINTILI ARAÇ TANIMADIM...DAHA ÖNCE LADA VARDI VE HAFTANIN 4 GÜNÜ SANAYİYE GİDİYORDUM 3 GÜNDE BİR KAPI KOLLARI KOPUYORDU...ESNAFI ZENGİN ETTİM..KİMBİLİR BENİM GİBİ DAHA KİŞİ VARDIR BÖYLE...AVANTAJIM ŞU SKODA YADA LADA İLE İLGİLİ BİR İHTİYACIM OLDUĞUN DA İSTEDİĞM PARÇAYI VERESİYE ALIYORUM...FAKAT BÖYLE DE OLMUYOR.....BİR YANDANDA ÜZÜLÜYORUM ÇÜNKÜ DİREKSİYON KUTUSUNU BİLE DEĞİŞTİRDİM...YANİ SATARSAM ZARARIM ÇOK OLACAK...
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti kamyoncutanzer » 01 Oca 2014, 17:24

KUTLAY KARDEŞİM BU ARADA SENİN YAKIT DURUMUN NE OLDU...
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir