IYI GAZ AYARI BOYLE OLABILIRMI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

IYI GAZ AYARI BOYLE OLABILIRMI

İleti aspendos10 » 06 Oca 2014, 22:06

Karbüratörlü araçlarda LPG ayarı.
İdeal şartlarda olan karbüratörlü aracın LPG ayarı, ProffLPG 535 gaz ayar cihazı yardımı ile aşağıda belirtildiği gibi yapılır.
Araç fan açıncaya kadar (90 derece) ısıtılır.
Sürüş / Yük Ayarı
Önce sürüş / yük ayarı yapılır. Bunun için araç boşta 2.000 devir dakika seviyesinde çalıştırılır, aracın bu yükte ki gaz ayarı, 2 nolu gaz ayar vidası ile sağlanır. Daha sonra araç 3.000 devir dakika seviyesinde çalışacak şekilde gaz verilir. Sürüş esnasında ideal lpg karışım oranı, 535 tir. 515 ila 557 arası gaz ayarı uygun. 557 ten yukarı gaz ayarı zengin. 515 altı fakir olarak kabul edilir. Eğer müşteriniz genelde şehirler arası, tek başına yolculuk ediyorsa ve fazla performans beklentisi yoksa 470 ekonomi ayarı da yapılabilir. Motor içi harmonik balans etkisi yüzünden 470 ten daha düşük yakıt değerleri ekonomik değildir. Çeşitli testlerde daha fazla yakıt tüketimine yol açtığı gözlemlenmiştir.

Sürüş, yük ayarı, 3. nolu ana gaz ayar vidası çevrilerek ve yko değeri ekrandan okunarak yapılmalıdır. Ayrıca, LPG regülatörü üzerindeki 2 nolu vakum sertlik ayarı ile performans/ekonomi ayarı yapılabilir. 2 nolu vakum sertlik ayarı, LPG regülatörünün, motor vakumuna vereceği tepki hassasiyetini ayarlar. Bu gaz ayar vidası ne kadar sıkı olursa, LPG regülatörü motor vakumuna o kadar zor cevap verir. Dolayısı ile ilk kalkış ve hızlanma daha geç olacaktır. Çok aşırı sıkma durumunda ilk kalkışlarda sorun yaşanabilir. Aynı şekilde eğer 2.nolu gaz ayar vidası çok açık olursa bu sefer LPG regülatörü motor vakumuna çok hızlı cevap vericek, araç çok daha çabuk hızlanacak ve aynı zamanda yakıt tüketimi artacaktır.
Rölanti Ayarı
Araç sürüş / yük ayarı yapıldıktan sonra gaz bırakılır, eğer motor rölanti çeviremiyor stop ediyorsa, önce karbüratörden rölanti yükseltilir. Rahat rölanti için ideal rölanti 535 tir. Yine ekonomi konusunda hassas müşteriler için 515 rölanti ayarı yapılabilir. Rölantide 600 ayarından daha yüksek yakıt ayarı özellikle kışın daha zor çalışmaya sebep olur.
Rölanti LPG ayarı sadece 1 nolu gaz ayar vidasından yapılır. Genelde tamamen sıkılı olan bu vidanın temel işlevi, motora sabit bir gaz akışı sağlamaktır. Rölantide çalışan motorun vakumu düşük olacağı için 1 nolu gaz ayar vidası vakum sisteminden bağımsız olarak çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Bazı çok eski tasarımlar hariç, tüm LPG regülatörlerin de bulunur.
Rölanti LPG ayarı, aracın rölanti ayarına oldukça hassas tepki verir. Bu yüzden birinde olan değişim diğerine direkt olarak yansıyacaktır. Kısaca motru uygun rölanti devrine getirmek ve bu devirde uygun lpg ayarını bulmak birlikte yapılacak bir iştir. Çok düşürülen rölanti devri lpg ayarını zengin yapacaktır. Aynı şekilde fakir veya zengin karışım motor rolanti devrini düşürür.
2.Nolu gaz ayar vidası rölanti ayar vidası değildir. Karbüratörlü araçların rölanti ayarları karbüratör üzerinden yapılır. LPG regülatörü üzerinden rölanti ayarı, sadece giderilemeyen karbüratör arızası / vakum kaçağı gibi, karbüratör rölanti ayar vidasının tepki vermediği durumlarda yapılmalıdır.

Doğru ayarlanmış, kurulmuş bir sistemde, hava girişine bant, kadın çorabı, sünger, bulaşık teli, plastik kapak vs gibi önlemlere ihtiyaç yoktur. Eğer araçta bu tür bir uygulama varsa, ya tesisat (mikser büyüktür, vakum kaçağı vardır) uygun değildir veya ayar tam olarak yapılmamıştır.
Ayarı tam olarak yapılmış bir araç, benzinde olduğu gibi sorunsuz çalışacaktır.
 
aspendos10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 25 Kas 2013, 22:48
Ad Soyad: volkan eren
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman

İleti aspendos10 » 06 Oca 2014, 22:08

1 nolu dugme dedigi kafa uzerindeki sari dugme 2 numara kafa üzerinde bulunan siyah dugme 3 numara hortum uzerinde olan mavi dugme.oncelikle belirteyim alintidir
aspendos10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 25 Kas 2013, 22:48
Ad Soyad: volkan eren
Nereden: Balıkesir
Arabanız: forman

İleti tarık » 07 Oca 2014, 08:26

Çok güzel anlatmış hepside mantıklı.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir