Fazla Yakıt hk.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Fazla Yakıt hk.

İleti favorit55 » 16 Oca 2014, 08:32

Merhaba Aracımla dün akşam sıcakken sehirler arası 80 km yol yaptım 9 lt lpg harcadı. şehir içini siz tahmin edin. Lpg beyni değişti ama yakıt aynı yeni beyin sadece 1-2-3. vitesde işe yaradı sanki 2. vitesde cıktıgım yerde 3 e atabiliyorum ama bu yakıt sıkıntımın olduğu günden bugune az bir rambada 3 düşüyorum. 3 te gaz verince 5000 devire cıkıyor ama 4 te yemiyor. Sanki 4 ve 5 viteste arkamdan biri arabayı tuutyor az bir yokuşta bayılıyor.3 e alınca canavar oluyor. bunun sebebi ne olabilir. Yakıt tuketiminle alakası olabilirmi? ustalar sıkıntı bulamıyor.
 
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti favorit55 » 16 Oca 2014, 08:33

bu arada yeni motor yapıldı-Ateşle sistemi yeni-lpg beyni yeni
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 16 Oca 2014, 10:47

Hava yetersiz geliyor olabilir. Ben yakıt için havayı kıstırdım düz yolda zorlamadan 130-140 gören aracım şimdi 100'den yukarı çıkmıyor. Zaten bu hızdan sonrasına gerekte yok :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti favorit55 » 16 Oca 2014, 11:09

Hava girişi filan acık arabanın bu nasıl olduysa birden oldu rölanti değesizleşti ayarlattım rölantiyi sonra şehir içinde 100 km 10 lt yakan araç 15 ila 18 lt gördü lpg beyni dediler değiştirdik yeni lpg beyni ile rölanti düzelti ama yakıt düzelmedi
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti favorit55 » 20 Oca 2014, 08:31

Konu güncel

Birde dün farkkettiğim bir olay hava filteresinin kapağını acınca motorun çalışması lpg hiç değişmiyor bu gune kadar rasladıgım butun arabalarda stop etme düzensiz çalışma oluyordu benim arabamda çalışması hiç değişmiyor. soguk hava girisindeki hortumu biraz sıkınca normalde rölanti artması lazım benim arba rölanti düşüyor biraz daha sıkınca stop ediyor çekişdeki sıkıntı ve fazla yakıtın bununla bir alakası olurmu
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 20 Oca 2014, 10:26

favorit55 yazdı:Konu güncel

Birde dün farkkettiğim bir olay hava filteresinin kapağını acınca motorun çalışması lpg hiç değişmiyor bu gune kadar rasladıgım butun arabalarda stop etme düzensiz çalışma oluyordu benim arabamda çalışması hiç değişmiyor. soguk hava girisindeki hortumu biraz sıkınca normalde rölanti artması lazım benim arba rölanti düşüyor biraz daha sıkınca stop ediyor çekişdeki sıkıntı ve fazla yakıtın bununla bir alakası olurmu



farın oradaki havayı sıktığınızda rolanti düşmesi ve stop etme normal. başka bir yerden hava almadığını gösterir aracınızın. tersi durum anormal olurdu... filtre kapağı için bir şey diyemeyeceğim..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti favorit55 » 20 Oca 2014, 13:31

filtre kapağını acıncada lpg calışmasının değişmemesinde aklıma gelen aracın hava girişi fazla olmasından yokuşlarda araç zorlandığın gaz yememesi hatta 3. vitese düşmem fazla havadan boğulmasından olabilir mi?
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti favorit55 » 21 Oca 2014, 09:08

bu konular hakkında hiçbir bilgi sahibi olan yokmu ?

Karbüratörden kaynaklı olabilir mi çekiş düşüklüğü yakıt fazlalığı. Gaz bedalına tepkisi gaz yemesi cok düşük 1. vitesde bile gaza bastıktan belli bir mütdet sonra araba yavaş yavaş gazı yemeye başlıyor
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti MadloveR » 21 Oca 2014, 14:11

Karbüratör alt takozunuz eskiyse oradan hava alıyordur. Performans düşüklüğünün ve hava filtresi kapağını açınca sarsılmamasının sebebi de o olabilir.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti kurtoğlu11 » 21 Oca 2014, 15:13

favo55 bir balata spreyi al araba çalışırken karbüratör ile emme manifoldu arasına az bir şey sık. karbüratörün iki tarafındanda sıksan daha iyi anlarsın sıkınca araba istop edicek gibi olur daha sonra toplar. stop edicek gibi olursa karbüratör alt takozdan hava alıyordur. ben bunu usta yaparken sanayide gördüm.ve bu forum sayesinde kendim değiştirdim.
kurtoğlu11
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 170
Kayıt: 29 Tem 2013, 22:00
Nereden: Bilecik
Arabanız: favorit lx

İleti favorit55 » 21 Oca 2014, 16:00

kurtoğlu11 yazdı:favo55 bir balata spreyi al araba çalışırken karbüratör ile emme manifoldu arasına az bir şey sık. karbüratörün iki tarafındanda sıksan daha iyi anlarsın sıkınca araba istop edicek gibi olur daha sonra toplar. stop edicek gibi olursa karbüratör alt takozdan hava alıyordur. ben bunu usta yaparken sanayide gördüm.ve bu forum sayesinde kendim değiştirdim.



MadloveR yazdı:Karbüratör alt takozunuz eskiyse oradan hava alıyordur. Performans düşüklüğünün ve hava filtresi kapağını açınca sarsılmamasının sebebi de o olabilir.



karbüratör takozu hava alsa farın arkasındaki hava girişini az birşey sıkmaya başlayınca stop edermiş gibi olutyor biraz daha sıkınca stop ediyor yani hava almadığını düşünüyorum ama genede pahalı bir şey değildir heralde değiştiriyim. Karbüratörü sökünce rahatça çıkıyomu takoz bir yolu yordamı varmı?
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti kurtoğlu11 » 22 Oca 2014, 00:46

hava filitresi borusunu sıkınca stop edicek gibi oluyorsa sağlamdır bence
kurtoğlu11
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 170
Kayıt: 29 Tem 2013, 22:00
Nereden: Bilecik
Arabanız: favorit lx

İleti favorit55 » 22 Oca 2014, 08:47

vakumdan kaynaklanabilir mi? karbüratörün arkasındaki vakum hortumunun takıldığı yerdeki vidayla oynamıştı usta sorun ondan olabilir mi ?
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti phenomx3 » 26 Oca 2014, 14:50

Ateşleme sisteminin yeni olduğunu yazmışsın ama nelerin yeni yazmamışsın? eğer distribütörde sıkıntı varsa çekiş düşüyor ve yakıt artıyor. Ben yaşadım çünkü. Geçen sene bu zamanlar Araç bas bas bağırıyor yakıt almış başını gidiyor. oradanmı buradan mı derken ustamla gezdik bastık gaz ayarı falan biraz düzelir gibi oldu ama çok değil. En son distribütörü söküp baktı seni yarıyolda bırakabilir, değiştir ama orjinali ile dedi ve değiştikten sonra çekiş sorunum bitti. Sonbaharda yakıtım artmaya başladı havalar soğuyor ondandır derken kış geldi kalorifer de çok ılık üflemeye başladı. Termostatı değiştirdim sonunda. 80 lik vernet marka ve kalorifer de ısıtıyor yakıt ta düştü. Eski termostat açık kalmış motor soğuk çalışıyor tabi gürültülü bir şekilde. Yakıtı tam olarak ölçememiştim. Dün Düzceye gittim geldim gaz bittikten sonra 30 TL gaz aldım eve geldiğimde KM 135 ti ve daha bitmemişti. Hız 80-100 arası. 30/135=0,222 ohh bee..
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti blues84 » 26 Oca 2014, 19:47

120 km de 13-15 lt lpg yanıyor... Karışık kullanımda.. Yola çıkmadan önce hafif hararet arttırmak için birkaç dakika da çalıştırmak dahil..
Bilmiyorum nasıldır.
Tüpü ağustosda taktırmıştım. 30 kuruş zam geldiğinde epey tırlamıştım boşuna taktık diye ama gene farkediyor..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti SKDFORMAN » 26 Oca 2014, 22:21

blues yakıtınız gayet normal. Yaz aylarında bu 10lt lerin altına düşecektir. 30 kuruş civarı yakıt kış aylarında bence gayet normal...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti favorit55 » 27 Oca 2014, 11:27

vakum hortumları yanlış bağlanmış düzeldi cekiş cok arttı arkasından gaz ayarı yaptırdım ve 82 km de 13 lt lpg yaktı çekiş sorunu çözüldü ama yakıt haylen fazla . disbiratör komple yeni aldım orjinal yanlız lpg beyni değiştirdim bu arada yakıt fazlalığı ve çekişten ötürü bi fazdası olmadı ama 400 km yaptım alalı 1000 km ayar yapılıyormuş acaba o yuzden şuanda fazla olabilirmi
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti SKDFORMAN » 27 Oca 2014, 12:44

Aracınız km de 40 kuruş civarı yakıt tüketmiş. Kış ayındayız. yakın mesafe kullanıyorsanız, yani 5-10 km arası gidip duruyorsanız, gaz beyni ısınana kadar fazla yakıt tüketir araç. Öte yandan trafik yoğunsa, çok fazla dur kalk yapıyorsanızda fazla yakıt tüketirsiniz. Aracınızın yakıtını tam ölçmek için depoyu full yapıp, şehir içi-dışı karma kullanıp 100km se sonra tekrar fullerseniz yakıtınız net olarak ortaya çıkacaktır. Bana göre 30-40 kuruş arası kış aylarında şehir içinde normal. Ama şehirler arası ortalama 3bin devirlerde kullanılan araç 10km de 1 lt lpg yi geçerse baskı balata ve gaz ayarlarından, fazla hava girişindenden şüphelenmelidir. Ayrıca gaz ayarınızıda bilgisayarlı gaz ayarında yaptırmanızı öneririm. ( gaz ayarı bilgisayarlı derken, bazı gazcılarda uyduruk bir cihaz var, o deil. Büyük bir cihaz üzerinde bir monitör olan ve bütün değerleri tek tek gösteren, hatta aracınızda elektirik arızasını bile gösteren, egzosttaki kaçakları vsç gösteren bir sistem. 5-10 tl arasında yapılıyor böyle bir ayar)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir