SİNİRDEN UYUYAMADIM YARDIM USTALAR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SİNİRDEN UYUYAMADIM YARDIM USTALAR

İleti İstop » 19 Oca 2014, 00:28

kutlay usta suluovabana 15 dkkıka yakınım.hasan usta bende pek anlamam ama banada conta ısı gıbı gelmıyo ustaya sordum bujılerın cok guzel dedı yanı kırlenme yaglanma yok ateslemedede sıkıntı yok bı bakısla conta yandı dedı sıbob ayarınıda ıste orayagıdınceye kadar aklımda olan sınırden ucuyo onada baktırıyım. ben gaz ayarı yapıldıgında deneme amaclı dık bı rampayı tamamen devırsız 3,vıtesle cıktım denemek ıcın ve araba hıc zorlanmadan cıktı gıttım normalde azcık rampa gorse pat dıye stop edıyodu gaz ayarıda tam tuttu. ıns kutlay ustanın onerecegı ustayada bı baktırıyım da sonucları yazarım kutlay usta senden haber beklıyorum tesekkurler
 
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti erginbkr » 19 Oca 2014, 06:07

muhtemelen suyu eksozdan atıyor araç...conta yanması çok dert edecek bişey değil...kaliteli conta takımı alın sakına sakın...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti sainz » 19 Oca 2014, 14:43

İstop yazdı:ustalar bı sorum olacak bugun bakamadım yarın bende bakacam. conta yakan bı araç sadece ılk calıstırmada sorun cıkarıp sonra sorunsuz ılerlermı? dun yagı suyu normal dedıler baktırdım akarı kokarı yok gaz ayarından sonra yakıs ve cekıste gozle gorulur sekılde duzeldı tekleme vesaıre herhangı bı sorunda yok hararet desen onuda yapmıyo bu contanın yanık olduguna nası kanaat getırdı bı bakmayla usta ve conta degısımınde ılle motor ınecekdıye bı kaıdemı var. tam anlamıyorum ama bıldıgım sılındır ust kapagı acılıp degıstırılmıyomu bu conta yav

Conta yanmamışsa bile zamanla aşınmış, erimiş, kavrulmuş, ...vb. kısımlarından yağı suya veya suyu yağa karıştırıyor olabilir. Yağ knulan kapağı açın iç kısmına bakın. Eğer mayonezimsi bir oluşum varsa, geçmiş olsun. Yoksa iyi ve insaflı bir usta arayın.
Kolay gelsin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kurtoğlu11 » 19 Oca 2014, 18:02

sainz kardaş öyle diyonda benim kapakta mayonezimsi oluşuyor bir arkadaş senin conta gidik dedi hemen ustamda aldım soluğu. iyi bir usta kendisi motor ustası Renault servisinden ayrılıp dükkan açtı.yağ çubuğunu çekti.baktı. su kabına baktı. bir şey yok dedi sen yağ çubuğuna bakıcaksın dedi.
kurtoğlu11
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 170
Kayıt: 29 Tem 2013, 22:00
Nereden: Bilecik
Arabanız: favorit lx

İleti erginbkr » 19 Oca 2014, 21:40

conta yanması durumunu anlamak için bir kaç kontrol noktası var :

1) genleşme kabı : genleşme kabındaki suya bakılır. bu suda yarı sarımtırak rengi dönme ve köpüklenme belirtileri varsa conta motor yağını soğutma suyuna kaçırıyor yani conta yanmış demektir.

2) motor yağı : yağ kontrol çubuğu çekilip, ucundaki yağ iki parmak arasına alınıp parmaklar birbirine sürülerek akışkanlık kontrol edilir. eğer bu yağ olması gerektiği gibi akışkan değilse ve su karışmış gibi bir his uyandırıyorsa conta soğutma suyunu yağ haznesine kaçırıyor demektir.

3) egsozt çıkışı : egzost çıkışından normal hava sıcaklığında yani kışın soğuk havada ısınan motordan gözlemlenecek nem yoğunlaşması harici, beyaz duman çıkışı veya su damlaması görünüyorsa, conta hasarlı, soğutma suyu yanma odalarına gidip ordan egzostan atılıyor demektir.

4) silindir kompresyonları / karter havalandırması : silindirlerin kompresyonları sıkıştırma değerleri) bir manometre ile ölçülüp, basınç düşüşü var mı diye kontrol edilir. yine karterin havalandırma hortumuna bakılıp üfleme tabir edilen yüksek oranlı hava çıkışı gözleniyorsa contadan sıkıştırma basıncı kartere kaçıyor olabilir. ancak bu son madde tek başına contaya bağlı olmayabilir, segmanların eksimiş olmasından da kaynaklı olabilir ki bununla birlikte hafiften yağ yakma da gözlenebilir.

tüm bu kontrol noktaları tek başına değil, hepsi birarada kontrol edilip ondan sonra değerlendirilerek bir kanıya varmak en doğrusudur.

contası yanık araçta çekişten düşme yani güç kaybı, sürekli yüksek hararet yapması ve hararetin kontrol altında tutulamaması, yoğun miktarda yağ eksilmesi ve yine soğutma suyu kaybı da gözlenir.

bu durumda kullanılırsa ne olur ? :

1) yağa karışan su, yağın akışkanlığını ve yağlayıcılığını bozacağından, yağlama ihtiyacı duyulan bölgelerde hatalı yağlama ve buna bağlı olarak ilerleyen zamanlarda yataklarda, subap bölgelerinde, iticilerde, subaplarda hasarlara yol açabilir.

2) hararete bağlı üst kapak gönyesinin iyice bozulması ve taşlama gerektirmesi durumları söz konusu olabilir.

3) daha da ileride aracın çalışamaması gibi sorunlar meydana gelebilir.

conta yanması ciddi bir durumdur ve ihmal edilmeden ve bu vaziyette uzun süre kullanılmadan hemen düzeltilmesi gerekir... yani bu bir hastalıktır ve tedavi gerektirir...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti İstop » 19 Oca 2014, 22:10

konu hakkında bılgı veren ustalar hepınıze tesekkur ederım. bugun sabah aracı calıstırıp 4 km kadar bı yol yaptım kaputu actım suyuna baktım su berrak bıraz ısınmıstı ama fokurdama gıbı bı ısınma degıl normal oldugunu dusunuyorum yagınada baktım herhangı bı kopuklenme yada su kacma gıbı bıseyde sezmedım yag bıldıgınız berrak yag cekısıne gelınce cekıste gaz ayarından sonra hıc bı sıkıntı yasamadım aksıne bıraz cekıs fazlalastı. en son kutlay ustadan haber beklıyorum goturmedıgım bı o usta kaldı onada gosterecem. cok anladıgımı ıddaa edemem lakın contası yanan yada hasar goren bı aracın sabah ılk calıstırma dısında herhangı bı sorununun olmaması benım garıbıme gıden sey. sasırdım valla belkı cogunuza gore basıt ama ben anlamadıgım ıcın yeterınce moralımı bozuyor bu durum. amasya cıvarından guvenılır bılındık bı usta onerırsenız sevınırım. sımdıden tesekkur ederım hepınıze
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 20 Oca 2014, 00:07

Mrblar arkadaşlar aranıza yeni katıldım. aracım forman. erginbkr kardesim en doğru yorumu yapmış. ona ek olarak bende bi kaç bilgi paylaşayım. araç kesinlikle manifolttan hava kaçırdığı için çalışmamazlık yapmaz. Bilmeyenler için tekrarlayalım. Bu araçlar elektronik ateşleme ve otomatik jigle sistemli araçlardır. Çalışmadığı zaman ilk bakılacak yer ateşleme ve yakıtın doğru geldiğini kontrol etmektir. Hava filtresindende düzensiz hava girişi aracın çalışmasını bozar. (distribitör kapağı ve iç aksamı, buji kabloları, bobin, bujiler uzman kişilerce kontrol edilmeli ve değiştirilmelidir)
Benim yeni aldığım araçtada fren diyaframı patlak. Bu diyafram fren sisteminin içinde bulunur ve kesinlikle 250tl tamir masrafı yoktur. Frene bastığınızda fren serttir ve tıss diye ses gelir, devirde sapma olabilir. Acil müdahalede gerektirmez. Fren diyaframı genellikle ani frenleme sonucu yırtılır. Motoru ilk çalıştırmayla çok fazla ilgisi yoktur.

Conta yakma konusuna gelince. bu araçlarda conta yakmayan neredeyse yoktur. Nedeni ise aracın orjinal soğutma sisteminin yetersiz gelmesi ve motor suyunun cok fazla ısınmasıdır. Çözüm için tofaş fanı öneriyorum.

Peki conta yandıysa araba çalışmazmı sorusunun cevabıda hayır. araba çalışır ekzosttan beyaz duman atar. yağa ve silindire su kaçırır, zaman içerisinde motoru ve üst kapağı bozar. Radyatör suyu cok hızlı eksilir.
Çözümü üst kapak sökülüp conta değişimi. Tahmini maliyet: 150-200 tl. Üst kapak zarar gördüyse maliyet artar.
Ben usta değilim fakat geçmişte de bu aracı uzun zaman kullanmıstım. biraz anlıyorum.
Birde tavsiyem var. 20 yaş civarı olan bu araçların tamiri oldukça kolaydır. Bu araçlara biniyorsanız eliniz tornavida tutmalı. Her bir arızada ustaya götürürseniz çok maliyetli olur.
syglarımla.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti kutlay006 » 20 Oca 2014, 21:47

istop kardeşim kusura bakma nete pek girme şansım olmadı..bilgileri özelden gönderiyorum. mesaj kutusuna bak..benim ismimi verebilirsin.yardımcı olur sana..Ankara dan kutlay arkadaşım olur size yönlendirdi diyebilirsiniz. telefon numarasından arayıp adres bilgisini tam alabilirsin. sorunlarınıda telefonda değilde aracı götürürsen daha sağlıklı bilgi ve yardımı alabilirsin. gitmişken benden de selam söyle. gelişmelerden haberdar et mutlaka
1992 Skoda Favorit
06 FJV 53 - BEJ
Kullanıcı avatarı
kutlay006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 04 May 2013, 22:39
Ad Soyad: Kutlay Yıldız
Nereden: Ankara
Arabanız: Küheylan 135L

İleti İstop » 20 Oca 2014, 22:50

bende yeni gordum saolasın kutlay kardes yarın ugramaya calısacam ıns. onumuzdekı hafta uzun yol gorunuyo bana susıkıntıyı halletmeden gıtmek ıstemıyodum umarım sorun kucuk bıseydır tesekkur ederım.
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti İstop » 22 Oca 2014, 11:21

kutlay usta sabah suluovadaydım slmını verdım cok ılgılendı ve samımı geldı usta bana. sanada cok tesekkur ederım bu araba yansada kutlay yollamıs madem bunu yaparım dedı :D arabayı bıraktım ıcımı rahatlattı usta bıraz conta yanık demem ıcın ıyıce bı kontrol etmesı lazımmıs sabahları calısma sorunumdan dolayı bıraksan bı baksam ıyı olur dedı. ayrıca conta yanık olsa bıle en kotu ıhtımal 200 lıradan fazla masraf cıkmaz rahat ol dedı bakalım yarın arıycak usta ona gore gıtcem ıns sorun ustanın dedıgı gıbı sıbob ayarlarından yada bujılerden kaynaklıdır 350 kusur dogalgaz gelmıskı tam yola cıkacakken boyle kut dıye oturdu ıcıme :D senı haberdar edecem kutlay usta ıns ozel msj beceremedım burdanda gorursen burdanda yazacam ıns gorusmek uzere aeo
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 25 misafir