Sıcak hava girişini illaki kapatmalımıyım. Önerileriniz???

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Sıcak hava girişini illaki kapatmalımıyım. Önerileriniz???

İleti SKDFORMAN » 14 Şub 2014, 23:38

Arkadaşlar benim formanin sıcak hava girişi şu an aktif. soğuk hava girişinide epey kapamışlar bantla. Manifolttan spiral boruyla hava kapağındaki termostata gelen sıcak hava girişini sizce kapamalımıyım. Aracın yakıtından şu an memnunum. Fakat bazı arkadaşlar sıcak hava girişini kaparsam yakıtın biraz daha düşeceğini ve çekişin artabileceğini söylediler. Ayrıca sıcak hava girişini kapatmanın mantığınıda anlamadım. Çünkü danıştığım bazı LPG ciler bunun faydalı olduğunu söylediler.
Ayrıca sıcak hava girişini iptal edeceksem nası yapmamı önerirsiniz. Spiral borunun hava borusuna gelen yerinimi bantlamalıyım. Manifolt tarafından da hava kaçırmaması lazım anladığım kadarıyla.
Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlar lütfen fikirlerini paylaşsınlar.
Şimdiden tşkler...
 
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti MadloveR » 15 Şub 2014, 10:42

Mustafa Kardeşim ben iki yıl bindim favoya. Ön taraf tamamen kapalı, sıcak hava girişi tam açık şekilde. Hatta benim sıcak hava girişindeki spirali ve spiralin takıldığı küçük L şeklindeki boruyuda çıkarmıştım ben. Ne çekiş ne yakıt sorunum olmadı hiç. Hatta bir ara buradan görüp önü açıp sıcak havayı kapattım, araca öncen hava girdikçe silkelemeye, gaz yememeye başladı.
Sana nacizane tavsiyem yakıt, çekiş gibi bir sıkıntın yoksa hiç kurcalama.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti SKDFORMAN » 15 Şub 2014, 15:16

MadloveR yazdı:Mustafa Kardeşim ben iki yıl bindim favoya. Ön taraf tamamen kapalı, sıcak hava girişi tam açık şekilde. Hatta benim sıcak hava girişindeki spirali ve spiralin takıldığı küçük L şeklindeki boruyuda çıkarmıştım ben. Ne çekiş ne yakıt sorunum olmadı hiç. Hatta bir ara buradan görüp önü açıp sıcak havayı kapattım, araca öncen hava girdikçe silkelemeye, gaz yememeye başladı.
Sana nacizane tavsiyem yakıt, çekiş gibi bir sıkıntın yoksa hiç kurcalama.


Ali kardeş eyvallah. Bende senin dediğin gibi hiç kurcalamamayı düşünüyorum. Bir ayar tutturdum öyle devam edeyim diyorum. Ne tekleme nede çok yakma gibi bi problem yok çünkü.
Fakat yorumundan ben şunu da anladım. Aslına bakarsan senin araçta da sıcak hava girişini iptal etmişsin. Spral boruyu söktüğüne göre aynı yerden soğuk hava almıs araç. Önüde kapattığın için sadece soğuk havayla çalışmış yani diyebilirmiyiz?
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti murat öner » 15 Şub 2014, 18:17

slmlr...şu an memnun iseniz kendinizde eger anlamıyorsanız..bence sakın kurcalamayın..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti murat öner » 15 Şub 2014, 18:23

şaşmaz eski 34 sok ermişler skoda mevlüt usta yı tavsiye ederim...gaz ayarında kimse eline su dökemez...
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti blauzahn » 15 Şub 2014, 19:22

kkkk945 kardeşim bak mevlüt usta demişler yine :) benim sıcak havayı da o kapattıydı :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 15 Şub 2014, 20:15

Tmmda ben usta önerisi istemedim ki :) sıcak hava girişini iptal etmelimiyim etmemelimiyim diye sordum. aracın herşeyinden memnunum. Ayrıca bu konuyu en iyi kullanıcı ve LPG ciler bilir diye düşünüyorum. Her işi işin ehline yaptırmak lazım.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti Ömer Fatin » 15 Şub 2014, 22:41

Sıcak hava girişinin iptal nedeni aslında çok basittir. Ateşin düzgün yanabilmesi için ana unsur oksijendir. Ayrıca Lpg nin Yanma oranı Benzine göre daha düşüktür ve oksijene daha fazla ihtiyacı vardır. Isınan havada oksijen azalmaktadır. Bu nedenle sıcak hava termostat iptali yapılmaktadır.

Aşağıda vereceğim konuları iyice bir okumanızı tavsiye ederim.


kendin-yap/hava-borusu-termostat-bakimi-onarimi-veya-iptali-t23502.html

favorit-forman/mujde-hava-termostat-iptal-sonrasi-yakit-sarfiyatim-t23589-18.html
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti kurtoğlu11 » 15 Şub 2014, 22:45

mustafa kardeş yukarıdan tam sıcak hava kapağının üstüne at bir cıvata kapağı kapat bir hafta kullan çekişini yakıtını beğenirsen böyle devam et yok beğenmezsen sök cıvatayı eskisine dön böylece kendin karar verirsin. benimki sıcak hava girişi kapalıydı aldığımda, usta gaz ayarı yaparken ön tarafın yarısı da bantlı
kurtoğlu11
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 170
Kayıt: 29 Tem 2013, 22:00
Nereden: Bilecik
Arabanız: favorit lx

İleti SKDFORMAN » 15 Şub 2014, 23:14

Ömer kardeş saol. İnceliyorum verdiğin linkleri.
kurtoğlu11 kardeşim dediğine hak veriyorum. Havalar biraz düzelsinde sıcak hava girişini kapıyım.
Birde bişey diycem, Sıcak havanın geldiği spiral borunun manifolt ağzında kelepçe felan yok. Spral boruya baktım, manifolt azında oynayıp duruyor, bu normalmi. Galiba gerçekten kelepçe koyulmuyor oraya, el yordamıyla ittirip bırakıyorsun ama hava kaçırmaz mı diye aklımdan geçirdim. Çünkü elimle çekince kolayca çıkıyor ve kolayca giriyor. Bu normalmi yoksa spralde kelepçe atayım mı. Ne dersiniz?
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti kurtoğlu11 » 16 Şub 2014, 17:59

mustafa kardeş senin bu benim km kadranı hakkında bir bildiğin varmı bugün açtım çıkardım saati yeniden taktım gene olmamış hızı yanlış gösteriyor.senin bir fikrin varmı forumda hiç bilgisi olan yok herhalde
kurtoğlu11
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 170
Kayıt: 29 Tem 2013, 22:00
Nereden: Bilecik
Arabanız: favorit lx

İleti fatih usta » 16 Şub 2014, 19:36

arkadaşlar forumdan ozan tavşan abimiz polonyadan gaz mikseri getirtmişti çok memnun olduğunu söylemişti bende aynı mikserden getirttim taktım aracım süper oldu bantlama sıcak soğuk işi bitti. hatta hava filtre borusunu kapattığınız zaman bantlandığı zaman motor acayip uğultu yapıyor malum hava az giriyor . tavsiye ederim 70 tl gibi bir rakam tutuyor ama değdi yakıt düştü 10 lira etmez ama piyasada yok
Eklentiler
20140213_185434eee.JPG
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti ozantavsan » 16 Şub 2014, 20:46

İşte doğru ürünü ve doğru uygulamayı bulan bir favorit severimiz daha..
Ben mikserimden çok memnunum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 16 Şub 2014, 21:36

Kurtoğlu kardeş, Km saatini hiç sökmedim. Seni yanlış yönlendirmek istemem. Ama tahminimi söleyim. Bence km teli kaçırıyo olabilir. Ya sen tam yerine takamadım. yada motor yerinden gevşemiş olabilir.
Fatih usta bu mikser gerçekten çok güzelmiş. ama 70 tl de tuzlu biraz. Onun yerine mikseri iptal edip kalbiratörün boğazından bakır boru salma yöntemini deniyeceğim yaza doğru.
Bu sıcak hava girişi ipptali hakkında halen bilgi sahibi arkadaşların yorumlarını bekliyorum.
Ayrıca an itibariyle başıma gelen bi olayı paylaşayım ders olsun herkeze :) Pionner teyp var arabamda son model. Teybin kafası çıkık park halinde dururken kendi kendide çalışmış. Neyseki aküyü bitirmeden farkettim. Kafayı taktım ama tepki vermedi. Yani kapatamadım. En sonunda teybin soketi söktüm. Siz siz olun elektriği kontaktan alın Pioneer bile olsa şimdiki elektronik teyplere güven olmuyor. :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti MadloveR » 21 Şub 2014, 12:26

kkkk945 yazdı:
MadloveR yazdı:Mustafa Kardeşim ben iki yıl bindim favoya. Ön taraf tamamen kapalı, sıcak hava girişi tam açık şekilde. Hatta benim sıcak hava girişindeki spirali ve spiralin takıldığı küçük L şeklindeki boruyuda çıkarmıştım ben. Ne çekiş ne yakıt sorunum olmadı hiç. Hatta bir ara buradan görüp önü açıp sıcak havayı kapattım, araca öncen hava girdikçe silkelemeye, gaz yememeye başladı.
Sana nacizane tavsiyem yakıt, çekiş gibi bir sıkıntın yoksa hiç kurcalama.


Ali kardeş eyvallah. Bende senin dediğin gibi hiç kurcalamamayı düşünüyorum. Bir ayar tutturdum öyle devam edeyim diyorum. Ne tekleme nede çok yakma gibi bi problem yok çünkü.
Fakat yorumundan ben şunu da anladım. Aslına bakarsan senin araçta da sıcak hava girişini iptal etmişsin. Spral boruyu söktüğüne göre aynı yerden soğuk hava almıs araç. Önüde kapattığın için sadece soğuk havayla çalışmış yani diyebilirmiyiz?



Aynen bu şekilde diyebiliriz. Arkadaşların da dediği gibi sıcak havadaki oksijen oranı az oluyor dolayısıyla motora yetersiz geliyor. Fakat soğuk havayı ön taraftan verdiğiniz zaman vitesi boşa aldığınızda, süratiniz arttığında veya yokuş inerken her ne kadar bantlı veya belli bir kısmı bantlı da olsa hava direk olarak karşıdan şiddetli geldiği için hava tam ayarlanamıyor o yüzden araçta titremeler oluyor. En azından benim araçta öyleydi. O yüzden sıcak havayı ve ön tarafı komple kapatıp, soğuk hava girişini arka kısımdan yaptırdım araca(daha doğrusu gaz ayarı yapan ustam böyle tavsiye etti).

Bu arada Fatih Ustam yeni mikseriniz hayırlı olsun. Detaylı resimlerini çekip gönderebilirseniz burda bir şekilde aynı mikserden yaptırmayı deneyebilirim.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti sainz » 21 Şub 2014, 15:23

MadloveR yazdı:...soğuk havayı ön taraftan verdiğiniz zaman vitesi boşa aldığınızda, süratiniz arttığında veya yokuş inerken her ne kadar bantlı veya belli bir kısmı bantlı da olsa hava direk olarak karşıdan şiddetli geldiği için hava tam ayarlanamıyor...

E hava filtre kazanından sonra ön tamponun iç kısmına girmiyor mu o hava boruları? Bu durumda karşıdan şiddetli oalrak rüzgâr almıyor araç. Sıcak hava iptalini benzinde kullandığım halde Favorit' e bende yaptım. Hiç öyle şiddetli hava gelmesi nedeniyle bir sıkıntı yaşamadım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 21 Şub 2014, 16:58

Arkadaşlar bugün formanimdeki hava girişini elden geçirdim. Söktüm baktım evet dediğiniz gibi sıcak hava girişini vida atmışlar ama sizin dediğiniz gibi değil. Tam tersi soğuk havayı kapayıp sadece sıcak hava girişini açık bırakmışlar. Yani araç hiç soğuk hava almıyormuş.
Ben ne yaptım: Vidayı söküp yukardan sıcak hava girişini tamamen kapatacak şekilde vida attım. Tamamen kapandı sıcak hava. Daha sonra soğuk hava girişini yarım bantlı şekilde bıraktım ve aracı çalıştırdım.
Daha sonra ters etmek için hava girişini elimle az bişi sıktım, araç devri yükseldi, tamamen kapattığımda da stop etti. Bende demekki doğru yaptım diye düşündüm. Daha sonra gaz ayarı ve rolanti ayarı yaptım. Fakat rölantiyi tutturamadım. Rölantide sapma var. Yola çıktım ilk gözlemim, çekiş çok düştü ve hafif tekleme var. Gaz ayarını çok mu kıstım acaba diye düşündüm ama bence normal. Ayrıca rolantide acayip sapma var. Yakıtı ise daha ölçemedim. Ama arabanın gidişine göre bence arttı.
Bi yerde hata yapmışmıyım. ??
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti Ömer Fatin » 21 Şub 2014, 21:57

Öncelikle hava yakıt karışım ayarını neyle yaptınız? Avans tabancanız varmıydı? Hava yakıt oranını neyle ölçtünüz? Bunlar önemli bir konu. Doğru yakıt hava karışımını ayarlayamazsanız mevcuttan daha kötü olacağı kesin.

Öncelikle avans tabancası mevcut bir lpg servisine gidin(iyi bir usta olsun). Hem bilgisayarlı hava yakıt karışım ayarı yaptırın ve beraberinde avans tabancası ilede ateşleme oranını kontrol edin ve ayarlatın. Ve bunları aynı kişiye yaptırın. Sonrasında zaten farkı hissedeceksiniz. Unutmayın her maddenin yanabilmesi için oksijene ihtiyacı vardır ve ısınan havada oksijen oranı düşüktür. Ama bol oksijen olacak diyede havayı fazla verirseniz ayar tutturamazsınız.
Bunun için en güzeli, iyi bir lpg hava yakıt karışımı ayarı(bilgisayarlı) ve avans tabancası ile ateşleme ayarı gerekli.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir