Sıcak hava girişini illaki kapatmalımıyım. Önerileriniz???

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Sıcak hava girişini illaki kapatmalımıyım. Önerileriniz???

İleti blauzahn » 21 Şub 2014, 22:50

kkkk945 yazdı:Arkadaşlar bugün formanimdeki hava girişini elden geçirdim. Söktüm baktım evet dediğiniz gibi sıcak hava girişini vida atmışlar ama sizin dediğiniz gibi değil. Tam tersi soğuk havayı kapayıp sadece sıcak hava girişini açık bırakmışlar. Yani araç hiç soğuk hava almıyormuş.
Ben ne yaptım: Vidayı söküp yukardan sıcak hava girişini tamamen kapatacak şekilde vida attım. Tamamen kapandı sıcak hava. Daha sonra soğuk hava girişini yarım bantlı şekilde bıraktım ve aracı çalıştırdım.
Daha sonra ters etmek için hava girişini elimle az bişi sıktım, araç devri yükseldi, tamamen kapattığımda da stop etti. Bende demekki doğru yaptım diye düşündüm. Daha sonra gaz ayarı ve rolanti ayarı yaptım. Fakat rölantiyi tutturamadım. Rölantide sapma var. Yola çıktım ilk gözlemim, çekiş çok düştü ve hafif tekleme var. Gaz ayarını çok mu kıstım acaba diye düşündüm ama bence normal. Ayrıca rolantide acayip sapma var. Yakıtı ise daha ölçemedim. Ama arabanın gidişine göre bence arttı.
Bi yerde hata yapmışmıyım. ??



bugün yazını okuduğumda yazacaktım benim usta avans ayarıda yaptı diye ama usta lafı geçmesin diye yazmak istememiştim, ömer arkadaş gerekli açıklamayı yazmış...
 
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 22 Şub 2014, 20:41

Ömer Fatin yazdı:Öncelikle hava yakıt karışım ayarını neyle yaptınız? Avans tabancanız varmıydı? Hava yakıt oranını neyle ölçtünüz? Bunlar önemli bir konu. Doğru yakıt hava karışımını ayarlayamazsanız mevcuttan daha kötü olacağı kesin.

Öncelikle avans tabancası mevcut bir lpg servisine gidin(iyi bir usta olsun). Hem bilgisayarlı hava yakıt karışım ayarı yaptırın ve beraberinde avans tabancası ilede ateşleme oranını kontrol edin ve ayarlatın. Ve bunları aynı kişiye yaptırın. Sonrasında zaten farkı hissedeceksiniz. Unutmayın her maddenin yanabilmesi için oksijene ihtiyacı vardır ve ısınan havada oksijen oranı düşüktür. Ama bol oksijen olacak diyede havayı fazla verirseniz ayar tutturamazsınız.
Bunun için en güzeli, iyi bir lpg hava yakıt karışımı ayarı(bilgisayarlı) ve avans tabancası ile ateşleme ayarı gerekli.


Ömer kardeş söylediklerine aynen katılıyorum. Lakin senelerce arabalarımın gaz ayarını ben yaparım. Genelde de tuttururum. Sıcak hava açıkkende gaz ayarını kendim yapmış çekiş ve yakıt konusunda bayağ avantaj sağlamıştım. Daha sonra ekzost emisyon değerlerinde de gaz ayarımın çok iyi olduğunu görmüştük.
Yani gaz ayarını soğuk havaya geçince tam tutturamamış olsam bile, aşağı yukarı ayarladığımı düşünüyorum. Avans ayarına gelince sıcak havadan soğuk havaya geçince avans ayarının bozulacağını sanmıyorum. Daha önce avans makinede ayarlanmıştı. Bana göre soğuk hava girişinin yarım bantlı olması veya dediğiniz gibi gaz ayarını tam tutturamamış olabilirim. Fakat yinede çekiş inanılmaz düştü. Tekleme yapıyor.
En iyisi biraz daha kurcalayım. Olmadı tekrar sıcak havayı açayım. Ankarada Bilgisayarlı dediğiniz gibi bi gaz ayarcı bulabilirsem oraya danışayım.
Benim bu yöntemi denememdeki maksat sadece çekişi biraz daha arttırmak. Yoksa yakıtından felan çok memnundum.
Ayrıca ankara şaşmaz ostim tarafında bana bilgisayarlı ve avans tabancalı bir gaz ayarcı bilen arkadaş varsa öneride bulunsun ltfen. Benim gaz ayarcılar bu araçlar sıcak hava alınca daha iyi çalışıyor diyordu çünkü.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti MadloveR » 24 Şub 2014, 11:53

Size kurcalamayın demiştim :) Ön tarafı açınca ben de aynı sorunları yaşadım, gidip bilgisayar ve tabanca ile gaz ve avans ayarı yaptırmama rağmen verim alamadım. Eski sisteme döndüm. Nedense ön taraf açık olunca bir türlü ayar tutmadı benim makine.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti SKDFORMAN » 24 Şub 2014, 12:57

Ali kardeş benim bu uygulamayı deneme amacım bilindiği üzre sadece çekişi biraz daha arttırmaktı. LPG cide sizin dediğiniz gibi söylemişti evet ama ben int. ve forumlarda araştırdım, soğuk havadaki oksijen miktarının fazla olması nedediyle daha iyi yanma ve çekiş artışı olabileceğini düşündüm.
Dün 3 saat uğraştım, şuan sadece soğuk hava girişi açık, onuda yarımdan birazdaha fazla kapadım. Gaz ayarını titizlikle yaptım. Tekrar başka biyerden hava alıyormu diye kontrol ettim. Şuan bi ayar tutturdum gibi görünüyor. Araç saat gibi çalışıyor şuan. tekleme felanda kalmadı. Ama çekişte gözle görünür bir artış sağlayamadım. Araç halen yokuşlarda yığılıyor. Ekzost emisyon değerlerinde gaz ayarım iyi görünüyor fakat daha önce egzostta gaz kokusu almıyordum, sanki şu an gaz kokusu var. Yakıtı henüz ölçemedim. Eskisi gibi yakarsa bidaha kaputu açmama kararı aldım. Bildiğim kadarıyla bu araç 44 beygir. Yakıtı koruyarak çekişi gözle görünür bir artış sağlamak mümkün gözükmüyor diye düşünüyorum ? Eğer yakıtta bir artış gözlemlersem tekrar sıcak hava girişini aktif yapacağım. Bu arada aracın sabahları ilk çalıştırmada anahtarı tak ve çevir 2. sn motor çalışsın şekline gelmesi hoşuma gitti.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir