Bİ EL ATIN ARKADASLAR ARABAYI YAKASIM VAR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bİ EL ATIN ARKADASLAR ARABAYI YAKASIM VAR

İleti İstop » 17 Şub 2014, 17:24

SA arkadaslar. sorun yıne aynı bu fazla yakıt yav bujılerdenmı baska bıseydenmı bu kadar cok yakıyo 40 lıralık hatta eskıden kalanıda sayarsak 50 lıralık yakıtla 90 km nedemek ben delı olacam tahmını 17-18 lıtre gazla bukadar kısa mesafe normalmı benmı kuruntu yapıyorum. eger normalse bılgılendırın ben bu aracı satıyım artık bujıler bosh kalem bujı takılı yenı sıbob ayarları hava gırıs cıkısıda tmm ayarlar yapıldı bukadar cok yakmasının sebeblerı ne olabılır ve yahut sole soruyum ben bu arabaya duzen saglamak ıcın neler yaptırmalıyım. usta masrafı yol masrafı aldıgımı verıyorum bu araca artık gına geldı bı el atın lutfen.
 
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti hakan48 » 17 Şub 2014, 17:24

İstop yazdı:SA arkadaslar. sorun yıne aynı bu fazla yakıt yav bujılerdenmı baska bıseydenmı bu kadar cok yakıyo 40 lıralık hatta eskıden kalanıda sayarsak 50 lıralık yakıtla 90 km nedemek ben delı olacam tahmını 17-18 lıtre gazla bukadar kısa mesafe normalmı benmı kuruntu yapıyorum. eger normalse bılgılendırın ben bu aracı satıyım artık bujıler bosh kalem bujı takılı yenı sıbob ayarları hava gırıs cıkısıda tmm ayarlar yapıldı bukadar cok yakmasının sebeblerı ne olabılır ve yahut sole soruyum ben bu arabaya duzen saglamak ıcın neler yaptırmalıyım. usta masrafı yol masrafı aldıgımı verıyorum bu araca artık gına geldı bı el atın lutfen.




İlk Olarak Buji Kablolarını Kontrol Edin.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti İstop » 17 Şub 2014, 17:27

hakan kardes kablolar saglam kontrol ettırdım hıc bı seyı kalmadı bakılmadık conta da degıstı ben anlamıyorum bu ısı bu aracın duzen tutmasını saglayan butun malzemeler nelerdır bujısı - kablosu - dıstrıbıtor -karbulator-vs bana detaylı bı anlatırmısınız neler yaptırmam gerek. genel olarak fıkırlerınızı paylasırsanız benım ıcın degerlı
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 17 Şub 2014, 18:25

İstop kardes aracının herşeyine baktırdın, baskı balatayada baktırdıysan geriye kullanıcı hatası kalıyor. Eğer aracını 5-10km kısı mesafe kullanıyorsan hep araç çok yakar. Aracı ilk çalıştırmada süre olarak çok uzun çalıştırıp birde gaza basıyorsan çok yakar, trafik yoğunsa cok yakar. Ölçümü yanlış yapıyor olabilirsin veya gaz kaçakları olabilir.
Benim formana senin yaptığın bakımın yarısını yapmadım. Daha kalbiratör heryerden hava alıyor. Sıcak hava girişi bile açık 1lt lpg ile 10km yapıyor. Max 30kuruş yakıyor. Ama yoğun trafikte, veya kısa mesafe binersem seninkinden bile çok yakar.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 17 Şub 2014, 18:56

trafık yogun aslında mustafa lakın yınede bukadar cok yakması bana normal gelmıyo. sehır dısı 50km kullandım 2 ısıgım da sonmedı lakın bu Allahın cezası 5 km carsı yolu gıdıs gelısı 1e tak dur kak dur kak delı edıyo haklısın fakat yınede cok asırı gelıyo bana bu yakıt olayı.sen bana bujı markası-sonra hava fıltresı-dıstrıbıtorle alakalı bızım aracın orj markalarını soylermısın. debrıyaja baktırdım son gıtmemde aracın suan boyle bı sıkıntısı yok dedı kendımde 5 vıteste tes etmıstım sen soyledıkten sonra lakın yınede cozemedım 55-60 kurus cok asırı bı rakam sonucta 2,0 lıtre bmw surmuyorum ki (bu arada istop arabanın adı :) ben ahmet)
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti blauzahn » 17 Şub 2014, 19:23

İstop yazdı:trafık yogun aslında mustafa lakın yınede bukadar cok yakması bana normal gelmıyo. sehır dısı 50km kullandım 2 ısıgım da sonmedı lakın bu Allahın cezası 5 km carsı yolu gıdıs gelısı 1e tak dur kak dur kak delı edıyo haklısın fakat yınede cok asırı gelıyo bana bu yakıt olayı.sen bana bujı markası-sonra hava fıltresı-dıstrıbıtorle alakalı bızım aracın orj markalarını soylermısın. debrıyaja baktırdım son gıtmemde aracın suan boyle bı sıkıntısı yok dedı kendımde 5 vıteste tes etmıstım sen soyledıkten sonra lakın yınede cozemedım 55-60 kurus cok asırı bı rakam sonucta 2,0 lıtre bmw surmuyorum ki (bu arada istop arabanın adı :) ben ahmet)



kardeş buji olarak brisk d15yc kablo olarak lpg için hellux marka kablo kullanıyorum. yukarıda sana cevap veren hakan48 isimli üyeden temin ettim. sıkıntı olmadan ondan temin edebilirsin bunları. istersen orjinal tesla marka kabloda temin ediyorlar ama lpg için kendi de söyler önermeyeceğini..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti judgeof_06 » 17 Şub 2014, 19:35

Ahmet kardeşim kullandığın trafiğe göre yakması normal bu kadar kafaya takıp arabanın herseyını degıstırırsen 1 yıllık yakacağın gaz parasını boşuna harcamış olursun ankarada mevlüt usta var adam ayarı yaptımı hem yakıt düzeliyor hem çekiş çok güzel oluyo ama benım bile o ayarda kısa mesafelerde km de 500 kr yaktığı bile oluyordu zaten gazın litresi olmuş 3 tl felan çok kafayı takma al kullan. ayrıca gazı hangi istasyondan aldığında önemli. benim favo opetin gazını su gibi içerdi milangazın kı çok iyi giderdi. sende istasyon dene bi bakalım istersen
judgeof_06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 82
Kayıt: 17 Oca 2012, 19:15
Ad Soyad: hasan
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 kx

İleti SKDFORMAN » 17 Şub 2014, 19:35

Ahmet abi 13 senedir profesyonel sürücüyüm. Neredeyse binmediğim araba kalmadı. Dizelede bindim. 2000 motor benzinli arabayada LPgli arabayada. Bu tecrübelerime dayanarak LPG li araç kısa mesafede çok yakıyor. Hatta benzinden daha çok bile yakabiliyor. Bunun nedeni gaz beyninin kısa mesafede ısınamaması. Trafikte zaten malum tüm arabalar katlamalı yakıyor. 1-2-3. vitesi yoğun kullanıyor ve bu km yi bu viteslerde yapıyorsan normal bile diyebilirim ben. arabalar genelde yüksek viteslerde az yakıyor yani 4-5. viteste. (ben 2000 ila 3000 devir aralığında kullanmaya dikkat ediyorum, yoksa benimkide katlıyor) Uzun yolda aracın km de 30 kuruş civarı yaktıysa (1lt lpg 10km) arabanın yakıtı normal diyebilirim. Ayrıca buri biji kabloları hava filtresi hatta sbop ayarından da yakıt bu kadar etkilenmez. Bu parçalar arızalı bile olsa yakıtı bu kadar etkilemez. Araba tekler çekişi düşer vb. ama yakıtı yüzde yüz etkilemez bunlar. Sen bujini buji kablolarını değiştirmişsin. Zaten aracında teklemede yok. O zaman bu parçalarda problem yok.
Arabayı satayım mı demişsin. Arabayı satarsan aldığın araç bundan daha fazla yakar emin ol. Ben yeni araba sattım 1.5Full enjeksiyon. LPgli. Senin değerlerinden çok daha fazla yakıyordu inanki. Ama uzun yolda resmen kokluyordu. Bu araçlar 1.3 olduğu için gerçekten az yakıyor. Birazda suçlu LPG ye gelen akıl almaz zam oranları. Birazda suçlu bize bu zamları dayayanlardır diye düşünüyorum.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 17 Şub 2014, 19:50

hepınız haklısınız. sızın goruslerınız benım ıcın yeterlı tek tek tesekkur ederım arkadaslar. ama ınsan sınır oluyo ıste parasında deılım aslında canımı sıkan duzensızlık olması aracı 6,200 e aldım 1000 lıra masraf olmustur ben acımam pek hersey duzgun olsun ısterım o yuzdende zaten butun aksılık benı bulur. sende cok haklısın mustafa aslında benzınle kullanmayı dusunuyorum artık degısen bısey yok gıbı neredeyse. bu arada hasan kardesım ben bı cok ıstasyondan sonra petrol ofısınde karar kıldım cunkı aytemızden ve shelden opetten aldıgım gazlar ya su gıbı gıttı ya sorun cıkarttı bana ozellıkle aygaz dı sanırım aytemızın gazı ordan ıkı kere aldım ıkıncısınde arabaya bı haller oldu gazdanmıdır bendenmı arabadanmı bılemem ama sabıt pompayı bıle degıstırmıyorum 2 aydır :) sanada tesekkur ederım blauzahn kardes guya bujıler falan yenı ama gel gorkı skoda bayıı taktı bu bujılerı gecen sokturup baktırdım boshkalem bujı takmıslar eskılerı de boshtu ama daha ıyıydı sankı. yav canımın bu denlı sıkılmasının asıl sebebı ben bu arabayla ıs yapıyorum gelırım1 se 4 gıdıyo oda canımı sıkıyo bu arabaya ıhtıyacım var ve gozdende cıkaramadıgım ıcın canımı fazlasıyla sıkıyo neyse Rabbım buyuk sızlerınde goruslerıyle bıgun bı duzen tuttururum umarım herkese tekrar tesekkur ederım
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti jawacı » 17 Şub 2014, 20:00

bu arada termostat kışlıkmı? motor suyu ısınıyormu? regülatörden ne kadar sıcak su geçerse o kadar iyi.

tecrübeyle sabittir. bunuda bir kontrol etmeni öneririm.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti İstop » 17 Şub 2014, 20:03

saolasın murat usta bu onerılerınıde kontrol ettırecegım
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti elvis » 17 Şub 2014, 20:58

jawacı yazdı:bu arada termostat kışlıkmı? motor suyu ısınıyormu? regülatörden ne kadar sıcak su geçerse o kadar iyi.

tecrübeyle sabittir. bunuda bir kontrol etmeni öneririm.

Katılıyorum,muhakkak kontrol et.Ayrıca ben de arabamı kısa mesafede kullanıyorum (yaklaşık2 km gidiş 2 km geliş) yakıt 25 tl gaz - yaklaşık 50-55 km gidiyor.Hesap yapmaktan vazgeçtim.Uzun yolda arkadaşların dediği gibi az yakar.Fakat kışın çok yakma sorununa gaz yerine benzin koyarak arasıra çözüm buluyorum.Zira ş.içi 7,5-8 lt benzin yakıyor.Gaz alıpta motoru yoracağıma benzin alıp arabaya biniyorum.:)
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti HSYN » 18 Şub 2014, 09:13

kardeş tüp beynini degiştirdinmi birde onu dene
HSYN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 140
Kayıt: 12 Arl 2013, 14:41
Ad Soyad: hüseyin ay
Nereden: Konya
Arabanız: felicia

İleti portative » 18 Şub 2014, 14:03

benzinde ne yakıyor peki?
portative
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 84
Kayıt: 05 Ekm 2013, 09:06
Nereden: Ankara
Arabanız: Seat Ibiza 2005 1.4 16V. 75HB

İleti İstop » 19 Şub 2014, 17:34

portatıve kardes benzınde sadece bır kere calıstırdım oda sogukta dondumu gaz naptı aracı calıstırmak ıcındı. benzınde rolantıde durmuyo zaten hep gazda calıstırıyorum. huseyın kardes aslında atıkerden kurtulmak ıstıyorum aklımda fakat ona sıra gelene kadar ılıgımı kemırdı ustalar :D yatıyo suan araba az dınlensın bakalım onumuzdekı ay bakacam ıns. bu arada hangı lpg beynını onerırsınız randuman alabılecegım suan atıker var ve vala sadece adı var gıbı gelıyo bu markanın baska bı haltı yok gıbı en acemınız benım ben bıle az cok goruyorum sonucu.
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti zaferturnadibi » 21 Şub 2014, 14:28

slm alkm.bende de aynı sorun vardı ,hamdolsun bitti.sorun hava filtresinde.hava filtre kapağı miksere değecek kadar yakın,youtube de ozantavsan nın videosu var oradan bakabilirsin
zaferturnadibi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Oca 2014, 23:46
Ad Soyad: zafer turnadibi
Nereden: Konya
Arabanız: skoda forman

İleti İstop » 22 Şub 2014, 01:50

zafer nası çözecez bu sorunu ustalar anlarmı kolay bı işlemmi
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti zaferturnadibi » 22 Şub 2014, 17:57

ben kendim yaptım.sana resim yüklemek ve tarif etmek için yazıyordum.birden yazdıklarım siliniverdi.şimdi akşam oldu. bilgisayardan da fazla anlamam.inşaallah geniş bir zamanda yardımcı olayım
zaferturnadibi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Oca 2014, 23:46
Ad Soyad: zafer turnadibi
Nereden: Konya
Arabanız: skoda forman

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir