Bİ EL ATIN ARKADASLAR ARABAYI YAKASIM VAR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bİ EL ATIN ARKADASLAR ARABAYI YAKASIM VAR

İleti blauzahn » 27 Şub 2014, 20:05

ricman yazdı:Arkadaşlar gaz ayarını musluktan yaparsanız yanılırsınız beyin üzerinden ayar yapılmalı kalıcı olmasını istiyorsanız. bir de sabah aracı kolay çalıştırmak istiyorsanız ufak bir öneri...
Kontağı açıp 10 sn bekleyin sonra kontağı kapatıp tekrar açın gazda tık sesini duyunca marşa basın tek marşda alacaktır.



Kardeşim öyle diyorsun da beyin üzerinde rolanti ayarı bulunuyor ordan yapacağın ayar sadece rolanti ayarı olur. Musluktan yapılan ayar ise gaz bastığında aracın yediği gaz ayarıdır.
 
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İstop » 27 Şub 2014, 20:06

rıcman kardes o dedıgın dogru lakın bendekı ayarsızlıklar basgostermeden once o soguk havalarda tak dıye alıyodu ben o ayarlara bı turlu donemedım uzun yolda 0,24 yakmıstık kasımın sonlarıydı yanlıs hatırlamıyosam cok olmadı cekıs falan herseyı guzeldı. 20 yasında bı arabadan bahsedıyoruz evet ıllakı olacak duzensızlıkler fakat benım gorusum bu eskı denılen araçlar toros olsun skoda olsun sımdıkı yenı nesıl yada genc yastakı dıyelım genc yastakı cogu araca arazıde kotu hava sartlarında kök sokturur. en azından benım kanaatım bu yonde
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti ejder13 » 27 Şub 2014, 22:06

arkadaşım avans ayarını kontrol ettir onu bır ayarlat anlıyorsan kendin ayarla aslında basit bir iş
ejder13
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 27 Şub 2014, 22:02
Ad Soyad: murat inan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda/favorit94lx

İleti ejder13 » 27 Şub 2014, 22:21

arkadaşlar bugun bır adet triger zinciri set aldım 47tl kendim degiştirebilirmiyim acaba elimden gelir az cok anlarım nedersınız yoksa bir ustaya mı gitsem tek korktuğum sentesını kacırmam
ejder13
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 27 Şub 2014, 22:02
Ad Soyad: murat inan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda/favorit94lx

İleti İstop » 27 Şub 2014, 23:29

murat kardes saolasın bu arada hosgeldın foruma yenı bı konu acıp baslıgını bu sekılde koyarsan daha cok ınsan yardımcı olacaktır kg
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 28 Şub 2014, 00:32

ejder13 Murat kardeş iyi bir konuya deyindin. Neredeyse zinrini ötmeyen araç yok. Değiştiğinde de 40binde bilemedin 50binde ötmeye başlıyor bu meret. Benimde elim anahtar tutar fakat ustaya sorduğumda bayağ zor bir iş demişti. Ama genel bi konu aç veya ben açayım. Eğer yardımcı olan olursa girişelim. :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 28 Şub 2014, 00:44

mustafa yav ben sana bugun resım atacaktım unuttum gercı cok yagıs var havanın guzel oldugu bı gun ben sana bıkac resım atacam bana bu resımlerden nereyı bantlıyacagımı nereyı nekadar kısıp acacagımı soylersen kafaya koydum bı gaz ayarı yapacam kendımce :D yardımcı olacagını dusunuyorum sımdıden tesekkurler
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti İstop » 28 Şub 2014, 00:47

mustafa bıde bak sımdı hatırladım yav bıkac gundur yagıslı bura arabadan motordan daha dogrusu gacırtt dıye bı surtunme sesı gelıyo teklıyo gıbı oluyo sonra duzelıyo onu conta degıstıgı zamanda yapmıstı bu ses necı neyın alametı cok tız bı surtunme sesı
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 28 Şub 2014, 13:11

Ahmet abi resim koymayı bende beceremedim. Arabanmı var derdin var cidden. Geçen otoparkta arabanın yanında duran araç kapısını kapıma vurmuş kaçmış. Benim araçta kapı kuşağıda yok. Bayağ bi hasar ve çizik oluştu.
Elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım elbette. Fakat bizim yaptığımız ayarlar manuel ayar olur. Çünkü ekzost emisyon değerlerini göremiyoruz. Ama zaten seninde yaptırdığın ustalar manuel yapıyor :) Senin yakıtı el ele vererek düşürcez inş. ben kararlıyım :)
Gacırt diye bir ses geliyor demişsin. Anladığım ve tahmin ettiğim kadarıyla söylüyorum. Senin altarnatör kayışı conta değişimi veya başka bi işlem yapılırken çıkartılmış olabilir. Takarkende gevşek veya çok sıkı bi şekilde ayarladılarsa, özelikle yağmurlu havalarda kayışa su değdiği zaman gacırtt diye ses cıkarır. Yani kaçırır. O esnada araba anlık yığılma yapabilir. Kayışı elinizle bi kontrol edin. hafif esnemesi gerekiyor. Ne cok ne az. Birde hafif kayışı ıslatıp çalıştırırsanız sorunun ondan olup olmadığını anlarsınız. Kayış eskimişsede değiştirilmelidir. Kayış 5 tl. bir tanede somunu gevşetip değiştirebilirsiniz. Ama tabiyki eskimişse.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 28 Şub 2014, 13:30

saolasın mustafa kardesım hayırlı cumalar. yav ben o kayısı anlamam mustafa o olaya hıc gırmeyek ozaman :D aslında burda parca yok taktırmak sıkıntı deılde ama getırtecem yada sehır dısına cıktıgımda hepsını tek tek kendım alacam. aynen anlattıgın gıbı ıslakken oluyo melet ses bıde yıgılma. yav bu arada egzost emısyon dedınde ben egzoz emısyonunu konyada yaptırdıydım konyalı arkadaslardan bılen cıkar belkı bı cırak egzozu ölçuyo sonra ıcerdekı odanın yarısını kaplamıs bı tosun bandrol basıyo ruhsata :D ısın acıgı mustafa bu ısı dedıgın gıbı bız cozecez sureklı resımlere bakıp yazıları okuyorum. avans ayarını tutturabılırmıyım bılmıyorum lakın gaz ayarı aklıma yattı bıde su hava gırıs cıkıslarını tam kavrasam ona gore kapatacam acacam.. sımdılık eskı bantlanmıs yerlerde gevseklık olan eskıyıp cıkan bantlar gozume battı onların ustune yama yapmayı dusunuyorum bıde mustafa bende ıkı tane hava fıltresı var yenı takılanı ustam cıkarttı bu kucuk bıde eskısı gıbı bıraz eskımesı mı lazımmıs neymıs dedı eskısını taktı yerıne halbukı konyadakıde bu eskı dıye onu cıkarıp yenı bıtane caktıydı hem ıstoba hem bana anlamadım gıttı vala cuma gunu sovmeden ben susuyum sen konus mustafa :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 28 Şub 2014, 15:47

kkkk945 yazdı:...Senin altarnatör kayışı conta değişimi veya başka bi işlem yapılırken çıkartılmış olabilir. Takarkende gevşek veya çok sıkı bi şekilde ayarladılarsa, özelikle yağmurlu havalarda kayışa su değdiği zaman gacırtt diye ses cıkarır. Yani kaçırır. O esnada araba anlık yığılma yapabilir...

Eğer sesin kaynağının kayış olduğuna eminseniz ya kayış sertleşmiştir ya da gevşektir ve bir anlık yüklenmelerde kasnakların üzerinde bir anlamda patinaj yaparak o sesi çıkartır. Bu durumda kasnaklar üzerinde sürtünme az olacağından motorda kayıştan kaynaklı bir yığılma olması imkânsızdır.
Kayış gereğinden fazla sıkı takılmışsa o tarz bir ses kolay kolay çıkmaz ancak ya kayış olmadık bir yerde kopar ya da alternatörün kasnağına, devirdaim kasnağına zarar verir. Bu durumda belki az hissedilecek derecede yığılma olabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 28 Şub 2014, 17:12

Ahmet abi öncelikle araban sıcak havamı yoksa soğuk havamı alıyor onu kontrol etmen gerek. Eğerki sadece soğuk hava alıyorsa arabayı çalıştır ve hava girişini azcık sık, kapat yani. arabanın çalışması değişir hava az gireceği için rolanti artar biraz. tamamen kapattığında ise stop etmesi lazım. Bu aracın başka biyerden hava alıp almadığını kontrol etmek için. daha sonra hava girişi ne kadar kapalı onu kontrol ett. Bazı arkadaşlar hava girişini yarım kapat diyorlar fakat benimki yarım kapalıyken olmadı. ben yarımdan biraz daha fazla kapadım. Bunu mecbur deneme yanılma yöntemiyle bulcan. daha sonra gaz ayarına geçiyoruz. yanınızda biri varsa ayağını gaz pedalında 3000 devirde sabitlesin. daha sonra sen gaz musluğunu sola doğru aç (gaz musluğu dediğim, kalbiratöre miksere gelen borunun üstündeki musluk) aracın bu arada deviri yükselecektir fakat kesinlikle ilk gaz verdiğimiz konum korunmalıdır. daha sonra musluğu sağa doğru kısmaya başlıyoruz. Bu esnada motor sesini dinliyoruz. Motor sesi değiştiği anda kısmayı bırakıyoruz. Rolantide normalse bu şekilde test ediyoruz. Eğer çekişten memnunsak hiç ellmiyoruz. Daha sonra isteğe bağlı musluğu yarım tur kısar veya açabiliriz. Avans ayarına bence hiç dokunmayın. avans ayarını kara düzen tutturmak zor.
Kayışa gelince benimde defalarca başıma geldi. yağmurlu havalarda kayışa su değdiği an kayıştan ses geliyor ve araç biraz kasıyordu. Bu kasmanın nedenine gelince, bilindiği üzre kayış motordan aldığı gücü altarnatöre iletiyor. Kayış dönmede sıkıntı yaşadığı an motoru kasıyo doğal olarak. Eğer kayış sağlamsa kesinlikle gevşek bağlanmış diyebilirim. Bir deneyin, kayışı hafif ıslatın çalıştırın. Ses geliyorsa kayıştan demektir.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 28 Şub 2014, 17:34

abı valla cok guzel anlattında ben nereyı nası kapatacam bılmıyomkı anca bana resımlı gorsel olacak onuda bulamadım bu dedıklerını dıkkate alarak ozaman lpg beynındekı vıdalara hıc ellemıyom ozaman. pekı mustafa bu fıltre olayı eskısı dursunmu yenısınımı takıyım gorusun nedır yenı fıltre eskısınden 1 cm daha ufak caplı gıbı konyadakı 0900 lu lpg cı taktıydı cek malı bu olacak dıye eskısı tofas fıltresıymıs napıyım sence degıstırıpmı yapıyım bu ayarı. yav araba ekımdemı kasımdamı ne lıtre fıyatı 2,80 lerdeydı 0,24 yakıyodu yav saka gıbı bı degısıme ugradı araba. bıde mustafa bu yagı kendım degısebılırmıyım anasını satıyım elım bıraz bollasınca dıstrıbıtor kapagı bujı bujı kablosu yag yag fıltresı suyu sonra lpg fıltresını komple orjınal degıstırmek ıstıyorum. sence acılıyetı varmı ıkı gun once yagı kontrol ettım bu sınır cızgısının yanı ortadakı cızgının ustundeydı yanlıs rengı bana bıraz grı geldı hata bıraz degıl grıydı sıyahımsı olması gerekmıyomu acıl cvp. bu arada sende işçilk stiyosan bastan dıyım param yok bu aralar :D:D:D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 28 Şub 2014, 17:56

Hava filresi konusunda tofaş filtresi 1 cm küçük vs. ben onu bilmiyorum Ben skoda parçacısından alıyorum 5 tl civarı bir filte tamam 10bin km idare ediyor hemen hemen. yenisini tak diycem sana ama arada cm fark var diosun. Bişi diyemem o konuda. ama eski filtreyi önercek usta tanımadım daha :)
Arabanın yağını kendin değiştiremessin abi. Uğraştığınada değmez. Benzinliklerde ücretsiz değiştiriyorlar. ayrıca sanayilerde de ücretsiz yağ değişim noktaları var. Sen hiç bulaşma bu işe. Araban yağ eksiltebilir sen yağ çubuğundakii çentik arasını koru ama. yağ rengine gelince yağın ilk rengi sarı, altın rengi gibidir. Zamanla siyahlaşır. Griyi ilk kez senden duydum :) Yağ değiştime km si geldiyse değiştir. Bu arada yağ filtresinide değiştir. Şanzuman yağınıda muhakkak kontrol ettir. Yağ değişim km gelmediyse 1 lt yağ al ilave et ve devam et.
Distribütör kapağı vs vs. demişsin. Eğer bunları değiştirdiysen bidaha elleme bence. Değişmediyse bana göre sen motor contasını değiştirdin abi. eğer bujilerin eski olsa usta değiştir derdi. Buji kablosunu LPG li araçlarda 10.000 km bir değiştirmeyi ben öneriyorum. Distrütör kapağına bence hiç elleme.
para durumuna bağlı abi aciliyeti. karar senin araba demek masraf demek.
ben işçilik ve danışma ücreti felan istemem abi. :) Senin canın saolsun. Dilim döndüğünce, tecrübelerime dayanarak bişiyler paylaşmaya çalışıyorum.
Bi kusurum varsa affola şimdiden.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 28 Şub 2014, 18:29

estafurlah mustafa kardesım ne kusuru sen bızımoglan grubundansın :) yav yag gercekten grıye yakın :D vala usta eskı tozlu fıltreyı gerı taktı yenıyı cıkarıp hava gırısımı fazla oluyomus ney fıltreyı 10 a caktılardı bana çek malı bunun fıltresı bu dıye aldıgım geboş aracın guya her haltını yaptırdım dedıydı yagıda normal gorunuyoda ıste seytan olmaz laaa dıyo sureklı :D ellemıyom aha bıseye sadece anahtar takımı buluyum su radyatordekı havayı alacam o kesın kafaya koydum bıde gaz ayarını senın dedıgın gıbı kurcalıycam su hava gırıs yerlerını tam cözdugumde :) bu arada hep dert yanıyom buralara yolun duserse muhakkak goruselım zaten geldıgınde gorursun bı formen bende var bıde bırınde oda merkezde deıl gordugun lx e yapıs bı yemek yıyelım :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: anterior ve 18 misafir