İLGİNÇ BİR SU KAYNATMA OLAYI ..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

İLGİNÇ BİR SU KAYNATMA OLAYI ..

İleti fischherz » 16 Mar 2014, 01:45

Öncelikle foruma ve tüm skoda kulllanıcı arkadaşlara merhaba bir yeni üye olarak ..


Arkadaşlar bu sabah benim forman ın su deposu kapağını açıp arabayı o şekil çalıştırdım ..
Araba çalışırken kapağı açık bıraktım ve sağına soluna gözattım biraz .. Bu arada 8-10 dk geçmişti ve birden su delicesine kaynamaya ve hacim vermeye başladı ..

fokurdayan su , depodan taşmaya başladı yani 1 depo kadar dışarı attı .. arabayı geçip stop edip geldim bu sefer suyu geri çekti ve depo sıfır susuz kaldı .. ben hiç bi şey olmamış gibi araba biraz soğuduktan sonra suyunu tamamladım ve depo kapağını kapattım .. şu an o şekil kullanıyorum ama kafama takılı kaldı ilk defa böyle bir şeyle karşılaşıyorum bunun sebebi nedir acaba ?

Arabasını su deposu kapağı açık vaziyette rolantide 8-10 dk çalıştıracak bir hayırsever varmıdır böyle bir şey olacakmı acaba ondada ?
 
fischherz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Mar 2014, 00:56
Ad Soyad: KemaL
Nereden: Mersin
Arabanız: Skoda forman

İleti İstop » 16 Mar 2014, 12:29

:D kardes yanlısım varsa ustalar duzeltsın lakın senın yaptıgın normal bısey. nasıl normal mesela radyatordekı havayı almak ıcın o yolu denerler kapak acıkken fan acana kadar fokurdar su aracı calıstırmayı durdurdugunda ıse butun suyu ıcıne ceker radyator. bu normal bısey eksıgım olabılır ustalar yazar zaten
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti ricman » 16 Mar 2014, 13:23

Kardeşim su kaynama sıcaklığına geldiği için normal ben de yapmıştım bunu ama unutarak ve tamircide orada hemen ustaya söyledim baktı dedi normal su kaynıyor ondan ama hemen su ekleyip kapağı kapattık eğer o şekilde fazla uzun çalışırsa silindir kapak contası yanabilirmiş. o yüzden sıkma canını normal suyunu ekle çalıştır eğer hararet değerleri normalde ise ve yedek depo kapağından su atmazsa sorun yok
ricman
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 23 Şub 2014, 18:12
Nereden: Çanakkale
Arabanız: Felicia Lx 1.3

İleti fischherz » 16 Mar 2014, 18:52

İçim rahatladı cevaplarınız çölde yağmur gibi geldi bana .. İçten bir duanın bereketi ile diyorumki .. Allah ikinizdende razı olsun ..
fischherz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Mar 2014, 00:56
Ad Soyad: KemaL
Nereden: Mersin
Arabanız: Skoda forman

İleti İstop » 16 Mar 2014, 18:57

Allah razı olsun kemal kardes amın. yav kapagı nıye actıgını anlamadım ama sana bı tavsıye verıyım hararet yuzundenmı meraktanmı havasını almak ıstedıgınden mı anlamadım lakın aracının suyunu yuzde 50 antıfırız yuzde 50 su seklınde degısırsen bunuda guzelce musırı cıkarıp ıcındekı hava tortu vesaıre kalmayacak sekılde yapar yada bı ustaya yaptırırsankı cok zor bı ıslem degıl aracınıda asırı zorlamazsan suyunuda kontrol edersen arada cok degıl o yonden bı sıkıntın olacagını sanmıyorum. kazasız belasız surusler kardesım
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti fischherz » 16 Mar 2014, 19:03

Valla bana gülersin belki ama meraktan dedim bakıyım ne olacak :) Suyun akışını öylece izliyorum resmen bitkisel hayata girdim 10 dk .. Ve birde baktım su kaynamaya dışarı taşmaya başladı telaş ettim tabi ..Burdaki ustalara bişey sormaya gelmiyor hemen 200-300 masraf çıkartırlar .. Antifiriz kullanamıyorum malesef çünkü hiç kullanılmamış ve radyatörü delme ihtimali var .. Radyatörde bulunmuyor anca plastik tip bulunuyormuş öyle duydum . Aynı dileklerimle sağolasın kardes .
fischherz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Mar 2014, 00:56
Ad Soyad: KemaL
Nereden: Mersin
Arabanız: Skoda forman

İleti Ömer Fatin » 16 Mar 2014, 21:49

Arkadaşlar bu konuda yanlış birşeyler olduğunu düşünüyorum.

Şimdi aracı çalıştırdık. Yedek su deposunda herhangi bir hareket olmaz. Taaki araç termostatın açma ısı seviyesine gelene kadar. Termostat açtığında ise termostat değerinize bağlı olarak, kaynama şeklinde değil su akıntısı şeklinde depoya su akar ve oradan su radyatöre gider. Radyatörde soğuyan serinleyen suda tekrar motora giderek bir döngü oluşur. Termostat ve Fan müşürünüzün değerleri doğru ise bu süreçte kaynama görülmemesi lazım.
Termostat açtıktan sonra yedek su deposuna suyun geldiği an suyun devirdaim yaptığı an olup su ilavesi yapılarak sistemde varolabilecek havanında çıkmasını sağlarsınız. Ama yine tekrar ediyorum bu süreçte Termostat ve Fan müşürünüzün değerleri doğru ise kaynama görülmez.

Kaynama görülüyorsa ya termostatınızda yada fan müşürünüzde bir sorun veya oransızlık var demektir.

Bu arada mesajda kullandığım su dan kastım soğutma sıvısıdır. Antifiriz, Su-Antfiriz karışımı veya sadece su gibi.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti sainz » 16 Mar 2014, 22:13

Ömer Fatin yazdı:Arkadaşlar bu konuda yanlış birşeyler olduğunu düşünüyorum.

Şimdi aracı çalıştırdık. Yedek su deposunda herhangi bir hareket olmaz. Taaki araç termostatın açma ısı seviyesine gelene kadar. Termostat açtığında ise termostat değerinize bağlı olarak, kaynama şeklinde değil su akıntısı şeklinde depoya su akar ve oradan su radyatöre gider. Radyatörde soğuyan serinleyen suda tekrar motora giderek bir döngü oluşur. Termostat ve Fan müşürünüzün değerleri doğru ise bu süreçte kaynama görülmemesi lazım.
Termostat açtıktan sonra yedek su deposuna suyun geldiği an suyun devirdaim yaptığı an olup su ilavesi yapılarak sistemde varolabilecek havanında çıkmasını sağlarsınız. Ama yine tekrar ediyorum bu süreçte Termostat ve Fan müşürünüzün değerleri doğru ise kaynama görülmez.

Kaynama görülüyorsa ya termostatınızda yada fan müşürünüzde bir sorun veya oransızlık var demektir.

Bu arada mesajda kullandığım su dan kastım soğutma sıvısıdır. Antifiriz, Su-Antfiriz karışımı veya sadece su gibi.

Tamamen katılıyorum.
Sistemde hava vardı havasını almış oldunuz ki sistem içerinide hava olduğunda harareti kırmızıya yapıştırır anında. Silindir kapak contası bir şekilde soğutma sistemine hava basıyor olabilir. Bence tekrar deneyin ve aynı şeyi yapıp yapmadığını gözlemleyin. Yapıyorsa araştırmakta fayda var. Yapmıyorsa da güle güle kullanın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti İstop » 16 Mar 2014, 22:14

Ömer hocam bende onu anlatmaya calıstım.yalnız musır devreye girmeden kaynama yapar bılmıyorum eksıgım vardır lakın bazı aracların musır derecelerı ya cok yuksek yada normalın altında boyle bı durumda olabılır fan acılmamıstır. aracı stop ettıgınde suyun ıcerı gırmesı dogal ha bıde su var arkadasımız baya bı suyu dısarı attıgınıda soyluyor fan devreye gırmemıs sanırsam yoksa dedıgınız gıbı olurdu. benım aractada aynı sıkıntı var fan hemen devreye gırmıyo gozlemledıgım kadarıyla. kemal bu arada gulmem kardesım hatta cok dogal karsılarım bende daha yenı sayılırım arac konusunda ama benım contam yanıkmıs daha dogrusu degısme vaktı gelmıs bı arac aldım ve cok ugrastıgım ıcın bu su konusunda bıraz bılgı sahıbıyım ama eksıgım cok tabı :D gecen senın dedıgın bı konu acıldı delınır falan fılan dıye sen yıne ustanın dedıgını yap lakın yazın bılmıyorum nasıl olur ama kısın antıfırız sart mazallah donma olursa ıs ozaman sakata bıner hıc kullanılmaması aracı aldıgınız adamın husnu kuruntusuda olabılır bılgısızlıgıde sız yınede ıyıce bı sorup sorusturun antıfırız kullanın derım. bıldıgım kadarıyla sudakı kırec tortu vesaırenın daha fazla zararı oluyo ve bunlar sonucunda tıkanan kısımlar olusabılıyo antıfırız bunları asıp saglıklı bı sogutma ıslemı yapıyo dıye bılıyorum. tabıkı karar sızın ve ustanızın heralde burdanda detaylı bı bılgılendırme yapacak ustalarımız olacaktır
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti Ömer Fatin » 16 Mar 2014, 23:41

İstop yazdı:Ömer hocam bende onu anlatmaya calıstım.yalnız musır devreye girmeden kaynama yapar bılmıyorum eksıgım vardır lakın bazı aracların musır derecelerı ya cok yuksek yada normalın altında boyle bı durumda olabılır fan acılmamıstır. .......



Hayır fan müşürü ve termostat orantısız ise kaynama yapar. Eğer orantılı ise kaynama yapmaması gerekiyor.

Örneğin; Termostatınız 88c diyelim. Bu demektir ki araçtaki soğutma sıvısı 88c ye ulaştığında termostat açacak (su kaynamadan) ve sıvıyı radyatöre gönderecektir. Radyatörde serinleyen sıvı motora girdiğinde termostat yine kapanacaktır. Böylelikle termostatınız sağlam ise soğutma sıvı ısısı 88 derecede kalacaktır. Ancak olaki rolantide veya şehir içi trafiktesiniz. o zaman radyatörde sıvı soğuyamayacak ve ısı 88i geçecektir. İşte tam orada fan müşürü devreye girer. Fan müşürünüz misalen 85-92c ise ısı 92c ye geldiğinde fan çalışır(sıvı kaynamadan) ve 85c ye sıvıyı soğuttuktan sonra fan durur. Yani motor ısınız neredeyse 88c de sabit kalır. Ama fan müşüriniz 95-102c ise ki bence kullanımı sakıncalı işte o zaman sıvı kaynama noktasını geçecektir ve aracınızın conta yakması yada sık hararet yapması gayet normaldir.

Termostatınız 88c ama fan müşürünüz 65-72 ise fanınız çok sık çalışacak ve neredeyse susmayacaktır. Yada termostatınız düşükse bu defada aracınız ısınmadan radyatör soğutacaktır. Bu dengeyi kullanım şekli ve ortamınıza göre iyi belirlemelisiniz.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti İstop » 17 Mar 2014, 00:10

tesekkurler omer usta bılgıler ıcın bana da cogu arkadasada lazım bılgıler
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 17 Mar 2014, 12:02

Ömer Fatin yazdı:
İstop yazdı:Ömer hocam bende onu anlatmaya calıstım.yalnız musır devreye girmeden kaynama yapar bılmıyorum eksıgım vardır lakın bazı aracların musır derecelerı ya cok yuksek yada normalın altında boyle bı durumda olabılır fan acılmamıstır. .......



Hayır fan müşürü ve termostat orantısız ise kaynama yapar. Eğer orantılı ise kaynama yapmaması gerekiyor.

Örneğin; Termostatınız 88c diyelim. Bu demektir ki araçtaki soğutma sıvısı 88c ye ulaştığında termostat açacak (su kaynamadan) ve sıvıyı radyatöre gönderecektir. Radyatörde serinleyen sıvı motora girdiğinde termostat yine kapanacaktır. Böylelikle termostatınız sağlam ise soğutma sıvı ısısı 88 derecede kalacaktır. Ancak olaki rolantide veya şehir içi trafiktesiniz. o zaman radyatörde sıvı soğuyamayacak ve ısı 88i geçecektir. İşte tam orada fan müşürü devreye girer. Fan müşürünüz misalen 85-92c ise ısı 92c ye geldiğinde fan çalışır(sıvı kaynamadan) ve 85c ye sıvıyı soğuttuktan sonra fan durur. Yani motor ısınız neredeyse 88c de sabit kalır. Ama fan müşüriniz 95-102c ise ki bence kullanımı sakıncalı işte o zaman sıvı kaynama noktasını geçecektir ve aracınızın conta yakması yada sık hararet yapması gayet normaldir.

Termostatınız 88c ama fan müşürünüz 65-72 ise fanınız çok sık çalışacak ve neredeyse susmayacaktır. Yada termostatınız düşükse bu defada aracınız ısınmadan radyatör soğutacaktır. Bu dengeyi kullanım şekli ve ortamınıza göre iyi belirlemelisiniz.

+1
Favorit' in termostatı 88°C; fan müşiri de 87-92°C' liktir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Ömer Fatin » 17 Mar 2014, 12:52

Bu arada konu hazır açılmışken nacizane bir fikrimi iletmek istiyorum.
Aracınızın termostat ve fan değerleri orjinal ise yakıtınızda da maliyet açısından düşme olacaktır.

Termostatı düşük yada hiç takılı olmayan araç sürekli soğuk çalışma yaptığından LPG regülatörüne (beynine) düzgün bir sıcaklık gitmeyeceği için LPG nin Likit kısmı karbüratörümüze gidecek, tam olarak Gaz haline dönemediği için aracımız fazla yakıt yakacaktır. Bu konuyu da muhakkak düşünün.

Araçlar hararet yapmasın diye genelde bilinçsizce termostatı sökerler ve işe bu çok yanlıştır. Aslında aracın daha kolay su kaynatmasına sebeptir.

Bizim araçlarımız Alemünyum diye tabir edilen çabuk ısınan ve çabuk soğuyan araçlardır. Düşünsenize bir rampaya çıkmaya başladınız hararet 90c de. Rampa bitti ve inişe geçtiğiniz anda termostat yoksa radyatördeki su birden soğuyacağı için birazda süratli inerseniz hale birde vitesten ata gafletinde bulunursanız, 90c deki motor birden 30-40c lere belki daha aşağılara düşecektir ki araçlarımızdaki conta işte bu durumda çok çabuk deforme olmaktadır.

Birçoğumuz ya ben hararet yaptırmadım ama yinede contam yanmış anlamıyorum bu arabayı diyor. Sebep inanın termostatsız araç kullanmaktan kaynaklanıyor.

.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti SKDFORMAN » 17 Mar 2014, 23:14

Bu konu başlığına en güzel ve doğru yorumları Ömer kardeşimiz yapmış. Bende aynen katılıyor. Altına imzamı çakıyorum. Ayrıca çokta faydalı bilgiler bilmeyenler için. Fazla söze gerek yok
+1
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti fischherz » 18 Mar 2014, 06:08

Arkadaşlar bu konuyu yüz yüze konu hakkında usta değil ama tecrübeli biriyle konuştum ve onunda söylediği şuydu .. Kapak açıkken hava basıncı devirdaimi aksatıyor ve su yavaş dönünce doğal olarak kaynıyor . Oysa kapak kapalı oldugunda ve araba hareket halindeyken hem rüzgardan hem fandan hem devirdaim basıncından su kaynama olayı olmuyor yani bunu hareket halinde denedim örneğin 5 km lik bi kullanımdan sonra arabayı stop eder etmez suyun sıcaklıgı parmagımın 3-4 saniye dayanabilecek şekildeydi . Bu konu hakkında bütün görüşlerinizi okuyorum herkese teşekkür ederim umarım konu hakkında tartışır ortak kanaati buluruz hepimiz için faydalı olan bir bilgi olur .. Belkide ileride masraf edeceğimiz bir arızaya sebebiyet veren hassas bir konudur olamazmı .. saygılar

Aslında çokta zararlı bir oyun değil skoda formanı olan 1-2 arkadaş dediğim şekilde rolantide arabayı çalıştırıp kapak açık şekilde 10 dk ya yakın beklerse sonuc hepimiz için aydınlatıcı olur ama tabi herkes benim gibi riskçi değil ama olsada iyi olurdu :)
fischherz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Mar 2014, 00:56
Ad Soyad: KemaL
Nereden: Mersin
Arabanız: Skoda forman

İleti Ömer Fatin » 18 Mar 2014, 08:49

fischherz yazdı:Arkadaşlar bu konuyu yüz yüze konu hakkında usta değil ama tecrübeli biriyle konuştum ve onunda söylediği şuydu .. Kapak açıkken hava basıncı devirdaimi aksatıyor ve su yavaş dönünce doğal olarak kaynıyor . Oysa kapak kapalı oldugunda ve araba hareket halindeyken hem rüzgardan hem fandan hem devirdaim basıncından su kaynama olayı olmuyor yani bunu hareket halinde denedim örneğin 5 km lik bi kullanımdan sonra arabayı stop eder etmez suyun sıcaklıgı parmagımın 3-4 saniye dayanabilecek şekildeydi . ........



Bu mesajınızdan sizin termostat kullanmadığınızı anlıyorum. Umarım yanlış anlamışımdır. Termostat kullanmıyorsanız zararlarını muhakkak görürsünüz. Ayrıca kapak açıkken devirdaim düzgün çalılmıyor demek varolan bir aksaklığın sadece üzerini örmekten ibarettir.

Ben size benim aracımdaki kapak açıkken çalışmayı anlatayım sizinde içiniz rahat etsin.

-Kapak açık motoru çalıştırdım. Yedek su deposunda hiçbir hareket yok. Yedek sıvı 11 °C
-Yaklaşık 6-7 dakika sonra yedek su deposuna serçe parmağım kalınlığında su gelmeye başladı. Gelen sıvı 82 °C
-Yaklaşık 9-10 dakika sonra yedek su deposuna gelen su biraz daha arttı. Ve fan çalışmaya başladı. Gelen sıvı 85-94 °C arası
-Bir süre sonra yedek su deposuna gelen su durdu ve kısa aralıklarla yeniden akmaya başlaladı.
-Toplamda 17 dakikalık bir çalışma da aracım 3 defa fan açtı ve 3ünde de suda herhangi bir kaynama görülmedi. Soğutma sıvısının normal çalışma süresi içinde 85-94 °C arası gözlemledim.

Araç hareket etmiş olsaydı bu durum yine değişmeyecek. Sadece süreler değişecek. Sebebi de aracın önden radyatörün rüzgar alması. Ama termostatınız varsa ve orjinal değerde ise radyatör nekadar rüzgar alırsa alsın gelen sıvı 80-90°C arasında olacağı için parmak değdirmek cesaret ister. Deniyeceksenizde bi hastane acilinin otoparkında deneyin ki çabuk müdehale edilebilsin parmağınıza

Bu işlemi yapmamdaki sebepte sıvı termometresi ile soğutma sıvısını ölçerek termostat ve fan müşürümün sağlıklı çalışıp çalışmadığını görmekti. Genelde senede 2 defa bu işlemi yaparım. Kış başı ve bahar ortası. Öncede kışın 88°C lik yazın 74°C lik termostat kullanırdım fan müşürlerinide değiştirerek. Artık hiç değiştirmiyorum. Termostatım sürekli 88°C

Değerlerin ölçümünde kullanabileceğiniz örnek sıvı termometresi için Buraya tıklayabilirsiniz

Ben gıda termometresi kullanıyorum.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti sainz » 18 Mar 2014, 10:25

Ömer' in anlattıklarının tamamına katılıyorum ve ben de yaz-kış termostat 88°C; fan müşiri 87-92°C' lik kullanıyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti fischherz » 25 Mar 2014, 02:41

Ömer Fatin yazdı:
fischherz yazdı:Arkadaşlar bu konuyu yüz yüze konu hakkında usta değil ama tecrübeli biriyle konuştum ve onunda söylediği şuydu .. Kapak açıkken hava basıncı devirdaimi aksatıyor ve su yavaş dönünce doğal olarak kaynıyor . Oysa kapak kapalı oldugunda ve araba hareket halindeyken hem rüzgardan hem fandan hem devirdaim basıncından su kaynama olayı olmuyor yani bunu hareket halinde denedim örneğin 5 km lik bi kullanımdan sonra arabayı stop eder etmez suyun sıcaklıgı parmagımın 3-4 saniye dayanabilecek şekildeydi . ........



Bu mesajınızdan sizin termostat kullanmadığınızı anlıyorum. Umarım yanlış anlamışımdır. Termostat kullanmıyorsanız zararlarını muhakkak görürsünüz. Ayrıca kapak açıkken devirdaim düzgün çalılmıyor demek varolan bir aksaklığın sadece üzerini örmekten ibarettir.

Ben size benim aracımdaki kapak açıkken çalışmayı anlatayım sizinde içiniz rahat etsin.

-Kapak açık motoru çalıştırdım. Yedek su deposunda hiçbir hareket yok. Yedek sıvı 11 °C
-Yaklaşık 6-7 dakika sonra yedek su deposuna serçe parmağım kalınlığında su gelmeye başladı. Gelen sıvı 82 °C
-Yaklaşık 9-10 dakika sonra yedek su deposuna gelen su biraz daha arttı. Ve fan çalışmaya başladı. Gelen sıvı 85-94 °C arası
-Bir süre sonra yedek su deposuna gelen su durdu ve kısa aralıklarla yeniden akmaya başlaladı.
-Toplamda 17 dakikalık bir çalışma da aracım 3 defa fan açtı ve 3ünde de suda herhangi bir kaynama görülmedi. Soğutma sıvısının normal çalışma süresi içinde 85-94 °C arası gözlemledim.

Araç hareket etmiş olsaydı bu durum yine değişmeyecek. Sadece süreler değişecek. Sebebi de aracın önden radyatörün rüzgar alması. Ama termostatınız varsa ve orjinal değerde ise radyatör nekadar rüzgar alırsa alsın gelen sıvı 80-90°C arasında olacağı için parmak değdirmek cesaret ister. Deniyeceksenizde bi hastane acilinin otoparkında deneyin ki çabuk müdehale edilebilsin parmağınıza

Bu işlemi yapmamdaki sebepte sıvı termometresi ile soğutma sıvısını ölçerek termostat ve fan müşürümün sağlıklı çalışıp çalışmadığını görmekti. Genelde senede 2 defa bu işlemi yaparım. Kış başı ve bahar ortası. Öncede kışın 88°C lik yazın 74°C lik termostat kullanırdım fan müşürlerinide değiştirerek. Artık hiç değiştirmiyorum. Termostatım sürekli 88°C

Değerlerin ölçümünde kullanabileceğiniz örnek sıvı termometresi için Buraya tıklayabilirsiniz

Ben gıda termometresi kullanıyorum.


Ömer kardeşim yazılarını pür dikkat takip ediyorum yalnız anladığım kadarıyla seninki 98 felicia acaba sistem farkı olabilirmi benim ki 93 forman bi yanlışlık olmasın şu su devirdaimi konusunda .. benim bildiğim arabayı çalıştırır çalıştırmaz su devirdaim yapmaya başlar ve bu arabayı 5 senedir kullanıyorum ve herdaim bu şekil bilmediğim bir şey mi var kafama takıldı şimdide.. marşa basıp arabanın çalıştıgı andan itibaren su dönmeye başlar ve yedek su deposuna su akmaya başlar oldum olası bende böyle ..
fischherz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Mar 2014, 00:56
Ad Soyad: KemaL
Nereden: Mersin
Arabanız: Skoda forman

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir