İLGİNÇ BİR SU KAYNATMA OLAYI ..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

İLGİNÇ BİR SU KAYNATMA OLAYI ..

İleti blauzahn » 25 Mar 2014, 08:14

Araç çalışmaya başladığında su dönmeye başlıyorsa termostat sökülmüştür. Termostat varsa araçta araç soğukken su hemen dönmeye başlamaz.
 
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 25 Mar 2014, 12:09

fischherz yazdı:Ömer kardeşim yazılarını pür dikkat takip ediyorum yalnız anladığım kadarıyla seninki 98 felicia acaba sistem farkı olabilirmi benim ki 93 forman bi yanlışlık olmasın şu su devirdaimi konusunda .. benim bildiğim arabayı çalıştırır çalıştırmaz su devirdaim yapmaya başlar ve bu arabayı 5 senedir kullanıyorum ve herdaim bu şekil bilmediğim bir şey mi var kafama takıldı şimdide.. marşa basıp arabanın çalıştıgı andan itibaren su dönmeye başlar ve yedek su deposuna su akmaya başlar oldum olası bende böyle ..

Marşa basınca termostattan genleşme kabına su çok az miktarda geliyor. Eğer termostat sağlıklı çalışıyorsa ve termostat açılma derecesine ulaşılmışsa serçe parmak kadar kalınlıkta genleşme kabına su gelmeye başlıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 25 Mar 2014, 14:15

Ömer Fatin arkadaşın yorumlarına aynen katılıyorum. Çok faydalı bilgiler paylaşıyor.
Ayrıca kapak açıkken fokurdama oldu diye hemen su kaynadı endişesine kapılmamalıyız. Bence bazı arkadaşlar sistemdeki havayı atarkenki fokurdamayı kaynatma olarak algılayabilirler. Burada kıstas eğerki sağlamsa hararet göstergemizdir.
Geçen bir arkadaşın aracıyla uğraşırken sistemdeki tıkanıklık sonucu araç bütün suyu fokurdaya fokurdaya genleşme deposuna göndermişti. Bizde endişelenip araçta devirdaim termostat ıvır zıvır ne varsa değiştirmiş. Bir sürü uğraşmış bi sürü parça parası vermiştik :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti fischherz » 04 Nis 2014, 00:50

Hepinize değerli yorumlarınız için tşk ederim .. Sayenizde baya bi aydınlandım ama malesef aydınlanmak beni masraflardan kurtaramadı bi türlü iyimi .. Şimdide su eksiltiyor diye bi arkadaş conta yakmış bu dedi .. Ayrıca eksozdan su damlıyor sürekli .. ve araba ilk çalıştırmada çok zor çalışıyor 8-10 kontak diyeyim .. taş gibi arabam ne oldu birden çözemedim gitti ya
fischherz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Mar 2014, 00:56
Ad Soyad: KemaL
Nereden: Mersin
Arabanız: Skoda forman

İleti SKDFORMAN » 04 Nis 2014, 01:44

fischherz yazdı:Hepinize değerli yorumlarınız için tşk ederim .. Sayenizde baya bi aydınlandım ama malesef aydınlanmak beni masraflardan kurtaramadı bi türlü iyimi .. Şimdide su eksiltiyor diye bi arkadaş conta yakmış bu dedi .. Ayrıca eksozdan su damlıyor sürekli .. ve araba ilk çalıştırmada çok zor çalışıyor 8-10 kontak diyeyim .. taş gibi arabam ne oldu birden çözemedim gitti ya


Kemal arkadaş, araçlar su eksiltmez diye bişi yok. Su eksiltir elbet. Ama ne seviyede eksilttiği önemli. Ayrıca ekzosttan su damlaması kötü bişi diil. Aksine iyi bişiydir diyebilirim ben. Ekzosttan su damlatıyor diye conta yakmış denmez. Aksine ekzosttan su damlatan aracın motoru gayet iyidir. Conta yanıp yanmadığını bujileri söküp nemlenme varmı diye bakmak gerekir. Ayrıca yağ çubuğuna bakılır. Yağa su karışıp karışmadığı rahatlıkla gözlemlenebilir.
Araç kalorifer radyatöründen, hortumlardan vs. vs. su kaçırıyor olabilir. Eğerki heryer kontrol edildi ve kaçak olmadığına eminseniz ve buna rağmen çok aşırı bi su eksiltme gözlemliyorsanız contadan şüphelenebilirsiniz.
Benim arkadaşımın araçtada geçen birden bire hararet sorunu çıktı. Devirdaimi termostatı herbiyerini değiştirdik. Araç suyu devirdaim etmiyordu. En sonunda bütün tesisatı elden geçirmeye karar verdik. Tesisattan çıkan çamur ve balçığa inanamassınız. Bunun temizliğini yaptıktan sora hiçbir sorun kalmadı.
Bizde sizin gibi contadan şüphelendik. Tam conta değişimine girişeceğimiz sırada, son olarak tesisatı temizleme ve kontrol etmek geldi aklımıza. İyikide gelmiş. Sorunu çözdük.
Araç sabahları çok zor çalışmasına gelince. Bunun başka nedenleri olabilir. Gaz ayarı ateşleme sistemi vs. vs. Akşam benzinde bırakıp sabah birde benzinde çalıştırmayı deneyin.
Unutmayın conta arızası en son ihtimal olarak düşünmek gerekir.
Öyle bile olsa fazla maliyetli bir iş diildir. İşinin ehli bir ustaya düşerseniz 2-3 saatte halledecektir.
Çok geçmiş olsun..
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti fischherz » 16 Nis 2014, 02:43

Örneğin şehir içinde 5-10 yere uğrasam yada başka bir ölçüyle şehir içi 5-6 km dolansam 1 depo su dibi buluyor :S O derece çabuk harcıyor suyu yani günlük kontrol edip su eklemem lazım .. sabahları zor çalışma sorununu ise sordum karbüratörü güzelce bi temizlet dediler .. gazlı arabada karburatör ne alaka dediğimde ise havayı karbüratör ayarlıyor sonuçta dediler .. birde motor çoksarsıntılı çalışıyor ve vites değişimlerinde hafiften trak diye bi ses geliyor vites kutusundan .. kafam karıştı valla bu motoru indiren usta el attıktan sonra bunlar oldu .. araba traktör gibi oldu iyimi toparlamam zor olacak sanırım ..
fischherz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Mar 2014, 00:56
Ad Soyad: KemaL
Nereden: Mersin
Arabanız: Skoda forman

İleti DEDİM » 16 Nis 2014, 07:44

sabahları 5-10 marsda zor alıyor dediginde sayet motor cok sarsıntılı calısıyorsa 5-6 km de bir depo suyu bitiriyorsa ve sende harareti göremıyorsan ya müşürün bozuk yada göstergen takılı kalıyor.aynı durum benım aracımda da oldu.ANKARA yı bilen cinnah caddesinide bilir.rampa tırmanırken conta yanmış haberim bile yok.aracı stop edipte aksam tekrar calıstırmaya basladıgımda ne göreyim.traktöre mi biniyorum aracıma mı biniyorum anlayamadım.ustamı aradıgımda verdigi cevap aynen şöyle oldu

hasan geçmiş olsun % 99 contan yanmıstır.deyince sabah ilk işim ustanın yanına gitmek oldu.ustanın dedigi gibi kapak acılınca birde ne göreyim.pistonlardan birisinin içinde su var.mubarek nasılda akmıs oraya.Conta degişiminden sonra seytan kulagına kursun tık bile demedi.

su eksiltme olayına gelince herkez gibi bende bütün kelepceleri hortumları her yerine baktım.sızıntı felan yoktu.ama yinede su eksiltmeye devam ediyordu.kalorifer peteginin hortum girişleri buraya DİKKATLİ bakılmasını şiddetle tavsiye ediyorum.musluk baglantı noktasından damlaya damlaya suyunu eksiltiyormus.kalorifer petegini komple degiştirdim.musluk ve baglantı parcalarıda dahil.MASAALLAH şimdi keyifle biniyorum aracıma.sizde kalorifer petegine baktırın.ayrıca motordaki yag ekleme kapagına aracınıza sabah binmeden önce bir bakın yagda krem rengi yada su damlacıkları yogun olarak varsa EVET conta yanmıstır diyebilirsiniz.
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir