LPG DEGISIMI SONRASI YAKIT ÖLÇÜMÜM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG DEGISIMI SONRASI YAKIT ÖLÇÜMÜM

İleti Ömer Fatin » 19 Mar 2014, 00:17

favorit55 yazdı:paylaşmayın yakıt değerlerini yakıcam arabayı

ş.içi yağun trafik rampa bol sabah 1 km gidiyorum duruyorum akşam düz yolda ş.içi 6 km gidiyorum duruyorum. geri dönüşte yine ş.içi 9 km, trafik ve yokuşlar son 3 km de başlıyor bu kullanmada 100 km 15 lt - 16 lt buluyor.

ş.dışında 100 km 8 lt litre filan.

trafik yokuşlar ayrıca km mesafelerinin kısa olması etkiliyor olabilir mi yakıtı. Lpg beyni yeni aldesa buyuk beyin 8 ay önce rektefiye yapıldı. bakımları tam. ateşleme sistemi yeni çekiş iyi sıkıntı ne olabilir sizce



Arkadaşım senin yakıt sorununu sen yazmışsın zaten.
LPG nin randımanlı yanabilmesi için aracın soğutma sıvısının 70 derece üzerinde olması gerekmekte.

LPG Malumunuz Likit(sıvı) Petrol Gazı anlamına geliyor. Regülatöre sıvı halde gelen LPG nin gaz haline gelebilmesi için aracın motorunun tam olarak ısınmış olması gerekmekte. Buda size ortalama 5 km bir sürüş demektir. 5 km den daha önce aracı çalıştırıp stop ediyorsanız Regülatör gelen LPG yi gaz haline dönüştüremeden karbüratöre gönderiyor ki işte bu durumda araç çok yakıyor. Bu nedenle aracın yakıtı çok yaktı oluyor.

Benimde işyerim yakın 3 km. Eğer servise çıkmayacaksam sadece işyerine gidip stop edeceksem yada işten sadece eve gideceksem benzin kullanıyorum. Emin olun ayarlarınız iyiyse daha az yakıyor. Ama yok servise çıkıcaksam o durumda LPG ye alıp LPG ile kullanıyorum.


Benim yakıt ekonomisi ve yakıtı etkileyen unsurlar hakkında düşüncelerim şunlar.

1. Aracın termostatı orjinal değerde olmalı ki LPG gaz haline gelip karbüratöre ulaşsın.
2. Aracın orjinal bujisi ve mümkünse omajı direnci düşük buji kablosu kullanılmalı. Çünkü Benzin ve LPG nin ateşlenme oranı birbirinden farklıdır. Benzin daha çabuk ateşlenir. LPG geç ateş alır. Bu nedenle ateşleme sistemi dirençle karşılaşmamalı. Benzin için üretilen buji kabloları dirençlidir.
3. Hava yakıt karışımı doğru ayarlanmalı ve mümkün olduğunca yanmanın sağlıklı olabilmesi için sıcak değil soğuk yani oksijeni bol hava girmeli karbüratöre.
4. Aracın ön takımı ve yürür aksamı stabil olmalı. Belki alakasız gelebilir ama inanın yakıta çok etkisi var. Eğer araçta sağa sola çekme varsa yada yanal kayma vb. sorunlarınız varsa, lastiklerinizin biri farklı biri farklıysa bunlar yol tutuşunu ve yakıtı olumsuz etkiliyor.

Bunlar nacizane benim düşüncelerim. Daha var ama en önemlileri bunlar.
 
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti İstop » 19 Mar 2014, 00:22

saol omer usta valla faydalı bılgıler paylasıyorsunuz. benım degerler nasıl sızce normalmi suan lpgyle beraber hemen hemen butun bakımları tamamlanmıs oldu. musır olayınada musaıt bı zamanda baktıracam. gaz testım kesın olmamakla beraber tam sayılır dıyebılırım cunkı lpgden once 10 lıralık almıstım ve takmadan oncede baya bı kullanmıstım eskı gazla beraber kırmızıdaydı zaten degıstırecem dıye yuklemedım. goruslerınız ıcın tesekkurler sımdıden
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 19 Mar 2014, 00:44

favorit55 yazdı:paylaşmayın yakıt değerlerini yakıcam arabayı

ş.içi yağun trafik rampa bol sabah 1 km gidiyorum duruyorum akşam düz yolda ş.içi 6 km gidiyorum duruyorum. geri dönüşte yine ş.içi 9 km, trafik ve yokuşlar son 3 km de başlıyor bu kullanmada 100 km 15 lt - 16 lt buluyor.

ş.dışında 100 km 8 lt litre filan.

trafik yokuşlar ayrıca km mesafelerinin kısa olması etkiliyor olabilir mi yakıtı. Lpg beyni yeni aldesa buyuk beyin 8 ay önce rektefiye yapıldı. bakımları tam. ateşleme sistemi yeni çekiş iyi sıkıntı ne olabilir sizce


Fatih kardeş daha öncede dedim sana senin yakıtın normal diil. normalden bile iyi. Kaç senedir lpgli araç kullanıyorum. Senin verdiğin değerler normalin altı inanki. Daha ne yaksın yahu. hiçmi yakmasın istiyorsun. Diğer arkadaşın dediği gibi kısa mesafe gidiyorsan hiç lpg ye bulaşma. benzine al benzinde kullan. LPG uzun mesafelerde tasarruflu. biliyorsun şuan bütün LPGciler aynı şeyi söylüyor. Şuan LPG tam verimli yandığı anda bile benzinden en fazla yüzde 25 tasarruf sağlıyor. Hadi abartalım en fazla yüzde 30. Beyin ısınmadan yakılan LPG bu tasarrufu yapamadığı gibi bazen benzinden üste bile cıkabiliyor. Bende 3 ay eski aracımla kısa mesafe gidip durdum LPG de inanki gaz yetiştiremedim. Sora bi uzun yola cıktım sanki araba hiç yakmıyo gibi geldi. yakıt yarı yüzde yüz bi düşüş sağladı.
Sana tavsiyem al 50tl lik bir benzin. kısa mesafeleri benzinde bin. Uzun mesafe gideceğin zaman al LPGye bin. Başka türlü senin sorun çözülmez.
Ayrıca yukarıdaki Ömer dostum çok değerli bilgiler yorumlar fikirler paylaşıyor. Kendi adıma tşk ederim.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 19 Mar 2014, 00:58

kkkk945 yazdı:


Fatih kardeş daha öncede dedim sana senin yakıtın normal diil. normalden bile iyi. Kaç senedir lpgli araç kullanıyorum. Senin verdiğin değerler normalin altı inanki. Daha ne yaksın yahu. hiçmi yakmasın istiyorsun. Diğer arkadaşın dediği gibi kısa mesafe gidiyorsan hiç lpg ye bulaşma. benzine al benzinde kullan. LPG uzun mesafelerde tasarruflu. biliyorsun şuan bütün LPGciler aynı şeyi söylüyor. Şuan LPG tam verimli yandığı anda bile benzinden en fazla yüzde 25 tasarruf sağlıyor. Hadi abartalım en fazla yüzde 30. Beyin ısınmadan yakılan LPG bu tasarrufu yapamadığı gibi bazen benzinden üste bile cıkabiliyor. Bende 3 ay eski aracımla kısa mesafe gidip durdum LPG de inanki gaz yetiştiremedim. Sora bi uzun yola cıktım sanki araba hiç yakmıyo gibi geldi. yakıt yarı yüzde yüz bi düşüş sağladı.
Sana tavsiyem al 50tl lik bir benzin. kısa mesafeleri benzinde bin. Uzun mesafe gideceğin zaman al LPGye bin. Başka türlü senin sorun çözülmez.
Ayrıca yukarıdaki Ömer dostum çok değerli bilgiler yorumlar fikirler paylaşıyor. Kendi adıma tşk ederim.[/quote]

Mustafa abiye katılıyorum arkadas masallah de yakma arabanı :D +1
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti Ömer Fatin » 19 Mar 2014, 01:01

Arkadaşlar favorit55 fatih beyin yakıtı sizin dediğiniz gibi çok iyi de değil.
100Km de 15 TL demiyor, LT Litre diyor. Yani 100 km de 15 Litre yakmış. Aşağı yukarı 45 kuruşa yakın tekabul eder 2,85 den litresini hesaplarsanız.
Benim aracımda şehiriçi yaklaşık 10 Litreye yakın 9,8 Litre yakıyor 100 km de. Arkadaşınki biraz fazla .
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti İstop » 19 Mar 2014, 01:04

ömer ustam sehır dısı 8 lıtre dıyor fatıh kardes. 15 lıtre sehır ıcı yogun trafık kısa mesafe daha beyın ısınmadan yolculuk sona erıyo yanı uzun yol 100 km de 8 lıtre cok makul degılmı
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti Ömer Fatin » 19 Mar 2014, 01:20

İstop yazdı:ömer ustam sehır dısı 8 lıtre dıyor fatıh kardes. 15 lıtre sehır ıcı yogun trafık kısa mesafe daha beyın ısınmadan yolculuk sona erıyo yanı uzun yol 100 km de 8 lıtre cok makul degılmı



Her ne kadar kullanımla alakalı olsa da Yinede yüksek olduğunu düşünüyorum.
Agresif kullanım ve şehirdışı 90km/s üzerinde süret yapılıyorsa verileri doğru. Ama sakin kullanım varsa bence yüksek.

Bakın ben her LPG alımını depoyu doldurarak yapıyorum ve servis aracı olarak kullanıyorum aracımı.

Şehiriçi ortalama 9,5 Litre
Şehir dışıda 7 Litre civarı yakıyor aracım

Yaz kış/ Şehiriçi/dışı tüm zamanlar ortalamam 9,2 Litre/100Km

Yakıt değerlerimi aşağıdaki linkten görebilirsiniz.

http://www.fuelly.com/driver/omerfatin/felicia




.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti favorit55 » 19 Mar 2014, 08:43

ş.dışında 90 km hızı geçiyorum zaten kafama takılan ş.dışı değil şehir içi onda bende kısa mesaler olduğu için boyle olduğu kanatindeyim.

Ayrıca buji kablosu demişsiniz arabamda orj. tesla mavi kablo takılı farklı bir kablo öneririmisiniz lpg için daha iyisi varmı
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 19 Mar 2014, 11:44

favorit55 yazdı:ş.dışında 90 km hızı geçiyorum zaten kafama takılan ş.dışı değil şehir içi onda bende kısa mesaler olduğu için boyle olduğu kanatindeyim.

Ayrıca buji kablosu demişsiniz arabamda orj. tesla mavi kablo takılı farklı bir kablo öneririmisiniz lpg için daha iyisi varmı



Kardeşim teslanın direnci daha fazladır o yüzden lpg'ye pek uyumlu değil. Aynı şekilde tesla benzeri hellux marka lpg kablosu var ben onu kullanıyorum ve memnunum. Buji + kablo şeklinde değişim yapmıştım sana da aynı şekilde tavsiye ederim. Birde distribütör kapağı temizliği filan yapmıştım aynı tarihlerde yakıt bunlardan sonra hissedilir derecede farketmişti...
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti favorit55 » 19 Mar 2014, 14:31

buji lerim brisk marka farkı oluyorsa kabloları değiştiririm nette satan bir yer varmı bu kabloyu
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti İstop » 19 Mar 2014, 20:20

slm arkadaslar yakıtı 0,10 kurusa dusurmenın bı yolu yokmu :D fatıh nette varda pahalı yav kabloların ıs goruyosa bence degıstırme sanal pazardada satılıyor bujı kabloları.com dıye bı sıtedede satılıyo ama gerek yok yav samsundasın bızım burayıda bılırsın trafık berbat ve adam boyu yokuslarda dur kak yapmak zorundasın otomatık arabalar zorlanıyo goruyorum bızım sehır ıcı cok yakmamız gayet normal. burda geldıysen bılırsın butun ısıklar halt varmıs gıbı yokus yukarı vala ısıgı 100 metre gerıden takıp edıyorum yesıl yandıysa basıyom gaza gıdıyorum bende. bence ıyı ayarını ıyıce bozma derım. ömer ustada kürsat kardesımde dogru ve guzel soyluyo fakat bızım buralarda skodadan anlayan daha dogrusu arabadan adam akıllı anlayan bı Allah'ın kulu yok bunu gozden kacırıyorlar:)
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti kamyoncutanzer » 19 Mar 2014, 21:55

arkadaşlar ben anladım ki öyle yada böyle...olay tamamen beynin ısınmasıyla alakalı...bu arada bir şey denedim ve onu sizlerle paylaşmak istiyorum....küçük 2 adet pet şişeyi ortadan kestim birbirlerine arka kısmları iç içe geçecek şekilde geçirdim ve bantladım yani 2 tarafın ağzı su şişenin üst kısmına denk geldi bunu hava borusunun içine koydum ve bir ucunuda karbüratörün girişine soktum ve hortumu üstünden geçirerek karbüratörün ağzını da bantladım...şöyle düşündüm bunu yaparken....havayı hortumdan yai ön girişten (soğuk hava) fazlaca alıp küçük ağızdan içeri belli bir miktarda verip içerde genleşmesini sağlayıp tekrar küçük ağızdan karbüratöre verirsem dengeli olur diye düşündüm...sonra hortumdan bir ayar yaptım araç deli gibi gidiyor...dün gazcıya götürdüm....biraz kısalım ama beyinden oynayalım dedim makineye taktı değerlerin hepsi yeşil ..zaten hortumu ellemicem dedi ve beyinden siyah vanadan oynadı göstergede en üstteki değerde yeşil oldu..beyin vikars marka bu arada yeni takıldı 2 hafta önce...sıcak hava girişim tamamen kapalı....şimdi bunu neden yaptığımı söyliyeyim...ben karbüratörün hava girişini bantlamadan ayar yaptığımda araç gazda çok yakıyordu...bi de böyle deniyeyim dedim...
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti İstop » 19 Mar 2014, 22:19

valla işine yaradıysa sevınırımtanzer kardes ama ben araca dısardan herhangı bı mudahaleye ıyı bakmıyorum ıkımızınde arabaları aynı fabrıkadan cıkma belkı renklerı bıle aynıdır. ben bu dıger bakımları ve son lpg beynı degısımınden sonra gordumkı araca usta ehıl bırının elı degmelı suan sehır ıcı 0,24 ,0,25 kuruslara dustu yakıtım ve cekısım bugune kadar gormedıgım bı olcude muazzam arttı. yanı orasını burasını cok kurcalamıycan guzel bı bakım yetıyo bızım arabalara
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti favorit55 » 19 Mar 2014, 22:26

farklı başlık açmadım başka bir sıkıntım daha var rölantim sürekli düşüyor lpg beynini yakıt artışından ve bu yuzden oturu değiştirdim ama rölantim düzelmedi 2 hafta önce 1000 devire yükselttim rölanti ayar vidasından bu akşam düştü 800 devire sorun ne olabilir sizce 3 aydır bulamadık sıkıntıyı
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti İstop » 19 Mar 2014, 22:38

fatıh o rolantı sıkıntısı bendede vardı lpg degısımınden sonra sıkıntım kayboldu ıstedıgım degerlerde ısınınca motor 900 e sabıtlıyo zaten yukarısı fazla asagısı tıtrıyo zaten bı ayarlattır guzelce baska bırıne
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti kamyoncutanzer » 19 Mar 2014, 22:57

sanırım benim araçta öyle bir değer yakalayamıyacağım...:)
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti İstop » 19 Mar 2014, 23:13

yakalarsın emın ol ama bana baya bı tuzluya patladı aldıgım gunden berı yaptıklarım sunlar. conta kapagı degıstı ust kapagın contasıda sıbob ayarlandı bujıler degıstı conta degıstırırken ustam motoru yıkadım dedı gercektende conta degıstırmeden once karbulatorun ustundekı delıkler yagdan resmen kapalıydı bılınclımı yapıldı yoksa okadar pıslık ıcındemıydı bılemıyorum aldıgımda aracın heryerınde yag vardı resmen sonrada bu lpg beynı ısı ıtalyan takalım dedı taktı ve bana uzun yolda 20 kurus sehır ıcı en fazla 27 kurusa dusecek dedı hava gırıs cıkısını falan fısmanını hepsını kontrol ettı dedıgı gıbıde oldu. ha sana sunu soyleyım benım beynın oraya bı kucuk aparat kablo cektı adını bılmıyorum ama daha saglıklı atesleme yapar dedı usta. sonucta yukarda yazdıgım gıbı ıste sehır ıcı 24 kurus ıns ısının ehlı bırıne denk gelırsın. tabıkı conta falan yakıtı etkılermı bılmıyorum ama saydıklarım benım yaptırdıklarımdı zaten aldıgım adam motoru yenılettıgınden bahsettı bana dogrumu yanlısmı bılmıyorum suan ustunde orjınal olmayan tek sey bujıler onlarda hangı markaydı unuttum kalem bujıymıs yesıl bısey beko mu neydı tam atırlamıyorum sımdı
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 19 Mar 2014, 23:23

kamyoncutanzer yazdı:küçük 2 adet pet şişeyi ortadan kestim birbirlerine arka kısmları iç içe geçecek şekilde geçirdim ve bantladım yani 2 tarafın ağzı su şişenin üst kısmına denk geldi bunu hava borusunun içine koydum ve bir ucunuda karbüratörün girişine soktum ve hortumu üstünden geçirerek karbüratörün ağzını da bantladım...şöyle düşündüm bunu yaparken....havayı hortumdan yai ön girişten (soğuk hava) fazlaca alıp küçük ağızdan içeri belli bir miktarda verip içerde genleşmesini sağlayıp tekrar küçük ağızdan karbüratöre verirsem dengeli olur diye düşündüm...sonra hortumdan bir ayar yaptım araç deli gibi gidiyor


Tanzer kardeşim ne yaptığını tam olarak anlayamadık. Havayı pet şişenin içinde döndürüpmü gönderdin.?

Bu arada benim araçta soğuk hava girişiyle çalışıyor. Yalnız bantlamadan denedim ne çekiş nede yakıttan memnun kaldım. Mecburen bende bantladım. Herkes yarım bant diyor ama ben biraz daha fazla bantladım. Yarım bant bile fazla geldi. Tahmini hava girişi senin tarif ettiğin pet şişe ağzı kadar veya biraz daha fazla. Çekişi anca bunu yapınca biraz daha artırabildim. Ayrıca benim araçta kısa mesafede tahmini 100km de 15-16 lt lpg yakıyor. Ama uzun yolda 8-9 lt, şehir içi karma 11lt civarı. Bu nedenden diyorum arkadaşın yakıtı normal.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir