LPG DEGISIMI SONRASI YAKIT ÖLÇÜMÜM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG DEGISIMI SONRASI YAKIT ÖLÇÜMÜM

İleti İstop » 19 Mar 2014, 23:29

mustafa abı hazır yakalamısken senı yazdıklarımı okuduysan. bu conta degısmeden once yag resmen tumsek olmus karbulatorun o gırısınde contadan sonra tertemız olmustu o pıs bakımdanmı yoksa hava gırısını onlemek ıcınmı yapılmıstır bılgılendırırmısın benı
 
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti kamyoncutanzer » 19 Mar 2014, 23:41

iki adat pet şişeyi ortadan kestim kestiğim kısımları iç içe geçirerek bantladım sabit kalsın diye ...yani 1 adet pet şişe yaptım ama iki ucuda su içtiğimiz yer...bir ucunu karbüratörün havagirişine sokup sabitledim bantladım diğer ucunu da hortumun içine saldım...şişenin iki ucuda kapağı çevirip açtığımız su içt,iğimiz yer oldu yani....sonra hortumuda şişenin üstünden geçirerek iyice bantladım kıprdamasın diye...fakat bunları yaparken sıcak hava girişim kapalıydı yani termostat iptaldi...anlayamadığınız bişey olursa sorun cevaplarım...arkadaşlar
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti kamyoncutanzer » 19 Mar 2014, 23:44

ve bundan sonra bi arkadaşımı arabaya oturtup sabit 3000 devirde gaz vermesini istedim hortumdaki vanadan gaz yiyene kadar ayar yaptım sonra kullandım baktım ki gaz yemiyor birkez daha aynı ayarı yaptım hortumdan...ve dünde son olarak lpg ciye gittim ve beyinden küçük bir ayar yaptı
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti SKDFORMAN » 19 Mar 2014, 23:53

İstop yazdı:mustafa abı hazır yakalamısken senı yazdıklarımı okuduysan. bu conta degısmeden once yag resmen tumsek olmus karbulatorun o gırısınde contadan sonra tertemız olmustu o pıs bakımdanmı yoksa hava gırısını onlemek ıcınmı yapılmıstır bılgılendırırmısın benı


Ahmet abi kalbüratör dediğin, kalbüratörün üstündeki kapaktanmı bahsediyorsun. Evet o kapakta hiç delik olmuycak. Delik varsa sıvı conta sıkıyorlar genelde. Sıvı contayı yağa benzetiysen bilmiyorum abi. Bence sen aracı dahada kurcalama abi. bi ayar tutturdun öyle kullan gitsin. Vala kurcaladıkça yakıtı düşürüp çekişi artırcam die sanki eski yakıt tüketimini aştım. Sanki dahamı cok yakıyor diye düşünüyorum :)

Tanzer kardeşim anladığım kadarıyla şu an aracın küçük pet şişe ağzı kadar soğuk hava alıyor. Benimkide aşağı yukarı o kadar alıyor. Bende tam senin dediğin gibi ayarlarım gaz ayarını. Bende ölçtürdüm gaz ayarını bütün değerler normal. Fakat anlamadığım ben aracın çekişini arttırmak için sıcak havayı iptal etmiştim. Sonuç olarak çekişte sanki bi değişiklik olmadı. Halen yokuşlarda yığılıyor. Ben kalkarken patinaj çekebilecek kadar seri olmasını istiyorum. Sanırım biraz hayal kuruyorum. Bu aracın gücü belli.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 20 Mar 2014, 00:08

abı yok yav bıldıgın gres yagıyla tumsek vardı yav bu hava fıltresını takınca ortadan kalan o demır yer degılmı karbulator onun ustundekı 2 delıgın ustu resmen gres yagından gorunmuyodu tumsek tumsek olmustu contadan sonra usta yıkadım dedı harbıden tertemız ustu ve dahada ıyı etkısını goruyorum. onu sordum o kendımı yaglanıyo pıslık oluyo yoksa bılınclımı yapılmıstır dıyom :)
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti kamyoncutanzer » 20 Mar 2014, 01:12

be çekişteki artışı farkettim ve benim araç şu andada pati çekiyor....tabi amacımız bişekilde yakıtı düşürmek.....nasıl yaparız bilemiyorum....ama ufak tefek denemelerimiz oluyor böyle işte....benzin bu kadar pahalı iken bizm de böyle denemeler yapmamız normal zaten...:)
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti SKDFORMAN » 20 Mar 2014, 01:13

Anladığım kadarıyla kalbüratörün üstündeki gaz mikserini tarif ediyorsun abi. Yok o parça greslenmez. Bakımsızlıktan öyle olmuştur. Bende hava filtresini değiştirirken pislenmişti. hatta o parçayı komple söktüm. Kalbüratörün üstüne simsiyah olmuş bakımsızlıktan. yazada inşalah kalbiratör temizliğine girecem. Gres gibi oluyor demenizin sebebi. Motora yağ koyduğumuz kapağın hemen yanında bir hortum var. bu hortum hava filtresinin altına bağlı. O hortumdan yağ gelmesede, zamanla hava kapağında gres benzeri yapış yapış bişi olabiliyor. Bunun tek nedeni bakımsızlık işte.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 20 Mar 2014, 01:52

hah ıste abı bende onu merak edıyodum ıstobu aldıgım gebes afedersın hem ıcıne hem dısına resmen sığır gıbı bakmıs yanı hıc bakmamıs. Allahtan gıderı ıyı nazar degmesın kac aydır bıde temızlıkle ugrastım :D sımdı elhamdulıllah ıcı dısı mis oldu. yav ustadanda Allah razı olsun ben gorunce sasırdım yıkadım dedıgınde bı baktım ıste o mıkserın ustu falan ayna gıbı parlıyodu saolsun erınmemıs onuda yapmıs görmen lazımdı yav ben ılk basta hıc anlamıyomya burda bu yag ne alaka dıyodum resmen tumsek olmustu. ama yazın bende Allahın ıznıyle eskı sahıbınden eser bırakmamaya kararlıyım dedıgın gıbı karbulatoru temızlettırecem, su cam sıyırma fıtıllerını yenıleyecem , arka tarafa muayeneden once sılecek lazımmıs onu halledecem ıns. bıde on konsol bulursam temız bısey cok guzel olacak , kalorıfer 1 de 2 de calısmıyo onuda halledecem yanı anlayacagın ufak tefek yıne bı masrafım olacak :D aldıgım adama okadar kızıyorumkı konyaya gıttıgımde bı denk gelmedı ama gorursem yaslı maslı demeyecem yav sen ne davar adammısın dıyecem. sığır dolu guzelım memleketım sığır
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti favorit55 » 20 Mar 2014, 08:52

biz hava girişini acıyoruz siz daraltıyosunuz yanlışsam düzeltin lpgnin yanması için benzinden daha fazla havaya ihtiyacı vardır. doğal olarak zaten mikser normal girişi daraltarak hava almayı azaltıyor ekstra birde boruyu tıkıyosunuz. Belki aracınız başka yerlerden hava alıyorsa yaptığınız normal olabilir ama hava kaçağı yoksa bence hava girişini acın öyle bir gaz ayarı yaptırıp deneyin ama çekişiniz ve yakıtınız biraz düşücektir. ben hava filtresinin kapağının altındaki plastik çıkıntılar var onları bile kestim miksere rahat hava girmesi için
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 20 Mar 2014, 11:37

Daraltmayın hava filitre girişlerinizi.Aksine rahatlatın.Ben bu sebeple yurtdışından lpg mikser aldım.KArbüratör üst kapağını söktüm evde bir köşeye koydum.Yerine Cam elyaf polyesterden sıfır kapak yaptım.O günden bu yana arabanın çalışmasından kaçışına kadar herşey farklı.Yapılanlar sonucu üst kapak mikserden 4 cm yukarıda.eskisi yarım santimdi.Soğuk hava alma tamamen açık ,sıcak kapalı (3,5 yıldır).Bir tavsiye daha karbüratörünüzü güzelce temizleyin....

Aşağıda daha önceki paylaşımlarımdan karbüratör temizlik ,lpg beyni bakım ,karbüratör üst kapak yapımı mevcuttur.
http://ozantavsan.blogspot.com.tr/p/sende-yap.html
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 20 Mar 2014, 13:28

Ozan kardeşim. Öncelikle sende cok iyi biliyorsunki bizim standart mikserlerde hava girişini biraz daraltmassak çekiş çok düşük oluyor. Ekzost emisyon ölçümlerindede gaz-hava karışımı düzensiz olduğu gözleniyor. Sizin yurtdışından getirdiğiniz gaz mikseri çok güzel evet. Tek boğaz ve ekstra hava delikleri olmadığı için hava girişini daraltmaya gerek olmuyor tabiyki.
Cam elyaf polyesterden kapak imalatınız cok güzel. Elinize sağlık.
Ama benim formanden bahsedeyim. Benim araçta mikserin üst kapağa değmesi veya başka bi problem yaşamıyorum. Esasen ben bu araçları biliyorum. Motor gücüne bağlı çekişleri düşük. Ben yakıt tüketimimden de çok memnunum.
Ben şahsen sizin gibi kapak imalatı veya yurtdışından mikser tedariği yerine, mikseri iptal edip, kalbiratör boğazından boru salma yöntemi veyahut kalbüratörü delme yöntemini tercih ederdim.
Ayrıca çekişi en iyi test etme yöntemi benzin-lpg kullanımı kıyasıdır. Benim araç şahsen benzinde de LPGde de hemen hemen aynı çekişi sağlıyor. Benzindede-LPGde de yokuşlarda yığılıyor. Bu yığılmada da aracın sucu yok 1300cc ve motor gücü belli olan bi araç bu. 1.6 kuş serileride yokuşlarda yığılıyor.
Sonuçta 20 yaşın üstünde kalbiratörlü bir araçtan bahsediyoruz. Hobi olarak kurcalamak güzel, ama ben araca ihtiyaç olarak bakıyorum. O yüzden yakıtından memnunum uzun yolda km de 20kuruş civarını gördüm. Maşaallah diyerek güle güle biniyorum. Fazlada kurcalamamayı düşünüyorum. Orjinalliğini korumak bence daha mantıklı.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 20 Mar 2014, 13:58

yukardada dedım burdada dıyorum araca sunu bunu ekleme yapma taraftarı degılım. benım aractada busuru sıkıntı cıktı lakın ayarlandı sonunda ekleme yok ha bant var nası yapmıslar ne amacla nereyı kısmıslar anlamıyorum ama. ben hala boru salmayı ozel kapak yapmayı gerektırecek nedenlerı anlayamadım aynı fabrıkadan cıkmadımı bu meletler yav
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti kamyoncutanzer » 20 Mar 2014, 15:42

valla kimle konuştuysam lpg havayı sevmez diyo bende işte bant yerine pet şişe gibi bir şey kullandım...bende çekiş çok iyi....ama aracı benzine geçirince yeterli havayı almadığı için benzini fazla tüketir...keşke tamamen açık bırakıpta lpg tüketiminde de iyi bir değer elde edebilsem...
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti Ömer Fatin » 20 Mar 2014, 15:55

Aslında konu ekleme yada çıkartma değil. LPG sonradan takılan bir sistem. Normal şartlarda araç orjinalinde karbüratör üzerindeki hava filtresinin haznesi neden geniş hiç düşündünüzmü? Hiç geniş yapmayarak direk boru içi filtre ilede aynı hava sağlanabilirdi.
Ama öyle değil.
Araç Farklı durumlarda farklı oranda hava çektiği için bunu her daim dışarıdan alması havanın gecikmeli gelmesine sebep olmaktadır. Buda araçta yakıtın dengesiz yanmasına ve performans düşüklüğüne sebep olmaktadır.

Hava haznesi geniş olursa karbüratör ve motor mevcut haznedeki havayla beraber rahat emiş yapacaktır. Bu nedenle araç orjinalinde hava haznesi geniş ve yüksektir. Biz LPG için mikser taktığımızda bu alanı ve mesafeyi daraltıyor, aracın rahat nefes almasını engelliyoruz.

Bende tek boğaz mikser kullanıyorum ve bu mikseri kullanmadan önce filtre altı mikser aradım ama bulamadığım için mecburen filtre içi olanı kullanmak zorunda kaldım.

Hava filtre kapağından yedek birtane bularak ısıtarak mikser bölümünün üstünü yükselttim ve emişin rahat olmasını sağladım. Orjinal kapağımda yedek duruyor. Ama inanın müthiş etkiliyor.

LPG havayı sevmez kelimesine katılmıyorum. Yanıcı her maddenin yanabilmesi için havaya(oksijen) ihtiyaç vardır. Yanma oranları ayrıdır doğru ama onuda adı üstünde mikser (karıştırıcı) yapıyor. O nedenle doğru mikser seçimi ve kullanımı önem arz ediyor.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti İstop » 20 Mar 2014, 16:12

ozaman benım mıkser dogru mıksermı omer ustam cunkı bu eklemelere hıc ıhtıyac duymadım en azından goturdugum ustaların hepsı hava gırısınde bı sıkıntı yok olsaydı gazdan bellı ederdı kendını dedıler.
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti Ömer Fatin » 20 Mar 2014, 16:49

İstop yazdı:ozaman benım mıkser dogru mıksermı omer ustam cunkı bu eklemelere hıc ıhtıyac duymadım en azından goturdugum ustaların hepsı hava gırısınde bı sıkıntı yok olsaydı gazdan bellı ederdı kendını dedıler.



O kısmını bilemem ama benim düşüncem doğru mikser filtre ve karbüratör arası, yani karbüratörün üstüne, filtrenin alt zeminine takılan olduğunu düşünüyorum. Ama bu filtrenin tek boğazlısını baya bi araştırmıştım ama bulamamıştım.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti İstop » 20 Mar 2014, 16:54

cok guzel anlatıyonuzda ben tam kavrayamıyorum bılemedıgımden en ıyısı resımle sormak sıze ustam
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti blauzahn » 20 Mar 2014, 17:33

Benim araçta şöyle bir işlem yapıldı; sıcak hava iptal edildi, hava bant ile kapatıldı, lpg ye göre avans ayarı yapıldı. Eski halindeki çekiş aynı kalarak yakıt çok az düştü. 1-2-3. vites daha seri hale geldi. Eski halinde kalkışlar biraz zordu lakin araç 140-150 ye çok rahat geliyordu şimdi ise 120'den sonrası için biraz zorlamak gerekiyor. Bana zaten 100'den sonrası lazım olmadığından bu halini seviyorum...
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir