GENLEŞME KABI&GOSTERGE&CAM MOTORU

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

GENLEŞME KABI&GOSTERGE&CAM MOTORU

İleti İstop » 25 Mar 2014, 17:10

slm arkadaslar yenı baslık altında sormak ıstedıgım bı kac konuyu resımlerle anlatmak ıstedım göruslerınızı beklıyorum.

1.) resımde ki capraz baglantı normalmı aracı aldıgımda boyleydı neyı etkıler bu aracta degısmesı sartmı?
2.)resimde gosterge belli bi sure sonra sıyahla cızdıgım noktada sabıtlendı basta beyaz cızgının altındaydı ve sabıtledıgı noktada su atmaya basladı arac
3.) bu resımde mustafa abı dun dedıgın cıkar tak olayını yaptım ortada kırmızı cembere aldıgım soketı cıkarıp taktıktan sonra (motor sıcakken) tekrar calıstırdım kaptan su atmaya baslayınca bı muddet daha su atmasını bekleyıp stop ettım suyu bı mıktar ıcerı cekınce su ekledım ve tekrar calıstırdım agzı acık tekrar su atmaya basladı bıraz daha bekleyıp atmasını calısır vazıyette genlesme kapbının kapagını kapattım fan acmadı lakın lpg beynı sudan once ısınmıstı su bıraz gec ısındı yanlıs bısey yapmadık demı dun sordugum sorular bunlardı.
4.)bu resımdede kabın altında ısaretledıgım ıkı soket var bosta duran cam motoru bu yuzden mı calısmıyo acaba takacak yer bulamadım fazlada ellemedım cesaret edıp. kabın ıcınde kı su berrak temız cam sılme suyu
 
Eklentiler
ZNCR.jpg
3
HARARET.jpg
gösterge de ki oynama
GSTRGE.jpg
bu soketı cıkarıp taktım mustafa abı
CAMMOTOR.jpg
bu ıkı soket bosta
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti İstop » 25 Mar 2014, 17:38

ahanda buda benım istop :)
Eklentiler
istop2.jpg
:)
istop1.jpg
1
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti DEDİM » 25 Mar 2014, 18:08

cam suyu için motora baglantı pabucları diger motor takılı öbür motorun baglantılarını yaparsan sorunun çözülür.
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti DEDİM » 25 Mar 2014, 18:12

digeride hararet müsürüdür.önce arac calısmazken onu sök bir mıktar su gelir.sonra azı acık duran su bidonundan suyunu tamamla hava cıkısı kesilipte yerine su geldigi zaman musuru elinle tıka sonra müşürü yerine oturt ve vida gibi sık.su tamamlama kabında seviye max a kadar suyla doldur.aracı calıstır bıdonun azı acık kalsın yine motor ısınıpta termostat acınca devir daim baslamıs olcaktır.bu esnada bıdondan su eksilir.eksildikce tamamla ne zamana kadar dersen bıdondaki su eksiltmeyi kestimi max a kadar suyuhnu tamamla.böylelikle sistemın ve motorun havasını almıs olursun.
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti DEDİM » 25 Mar 2014, 18:14

göstergendeki işaretledigin yerde normal olarak seyir halinde mi çekildi yoksa durdugun yerdemi.hareketliysen normal durdugun yerde de normal ama en fazla orta seviyeye gelmesi gerekiyor.ibre yukarı dogru gitmeye baslarsa hararet yaptıgını anlarsın zaten
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti DEDİM » 25 Mar 2014, 18:15

kalorifer ızgarasında duranda sarj dinamon ile motor arasındaki baglantı kayısıdır.cogu skoda da bulunur.yedektir.o fileli yeri sık sinek telleriyle kapatırsan içeri böcek yaprak felan girmesini engeller.
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti DEDİM » 25 Mar 2014, 18:19

cam suyu için motora baglantı pabucları diger motor takılı öbür motorun baglantılarını yaparsan sorunun çözülür.
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti DEDİM » 25 Mar 2014, 18:20

digeride hararet müsürüdür.önce arac calısmazken onu sök bir mıktar su gelir.sonra azı acık duran su bidonundan suyunu tamamla hava cıkısı kesilipte yerine su geldigi zaman musuru elinle tıka sonra müşürü yerine oturt ve vida gibi sık.su tamamlama kabında seviye max a kadar suyla doldur.aracı calıstır bıdonun azı acık kalsın yine motor ısınıpta termostat acınca devir daim baslamıs olcaktır.bu esnada bıdondan su eksilir.eksildikce tamamla ne zamana kadar dersen bıdondaki su eksiltmeyi kestimi max a kadar suyuhnu tamamla.böylelikle sistemın ve motorun havasını almıs olursun.
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti DEDİM » 25 Mar 2014, 18:22

göstergendeki işaretledigin yerde normal olarak seyir halinde mi çekildi yoksa durdugun yerdemi.hareketliysen normal durdugun yerde de normal ama en fazla orta seviyeye gelmesi gerekiyor.ibre yukarı dogru gitmeye baslarsa hararet yaptıgını anlarsın zaten
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti İstop » 25 Mar 2014, 18:22

hasan usta sagolasın suyu hallettım sımdılık ıdare ederde yalnız o dedıgın motorun nereye takılacagını pek anlamam aslında kurcalasam bulurumda alet edavat da yok o dedıklerını ben bı yere yaptırıyım en ıyısı saolasın
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti DEDİM » 25 Mar 2014, 18:36

kalorifer ızgarasında duranda sarj dinamon ile motor arasındaki baglantı kayısıdır.cogu skoda da bulunur.yedektir.o fileli yeri sık sinek telleriyle kapatırsan içeri böcek yaprak felan girmesini engeller. :o :o :o
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti blauzahn » 25 Mar 2014, 18:41

Ahmet ilk resimdeki o çapraz duran v kayışı, yedek olarak koymuşlar oraya oradan alıp başka bir yere de koyabilirsin. Sonra orada çevresindeki conta gibi lastiği çıkartıp ızgarayı da çıkardıktan sonra o ızgaraya bayanların kullandığı ince çorap geçirebilirsin. Sanırım üzerindeki de ince çorap, yırtılmış sadece. Bu şekilde Hasan kardeşin de dediği gibi içine toz böcek yaprak kaçmaz :)

V kayışını kendin de değiştirebilirsin de yapmadıysan meşakkatli olabilir. Arada yeniletmek daha mantıklı olur. Yeri de kaputu açıp aracı karşına aldığında motorun solunda aşağı doğru baktığında görürsün.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İstop » 25 Mar 2014, 18:52

kursat ıyı oldu dedıgın hasan ustamda anlatmısta ben acemı oldugum ıcın senın detay vermen ıyı oldu bana sıkıntı var yada yok dıyın lutfenn anca anlıyom :D tmm oyle yapıyım kursat olmadı ustaya gıttıgımde ben hıc ellemıyım baksın. hatta dur yarın o kayısı ordan cıkarıp bagaja atıyım dedıgın gıbı o plastık contayıda cıkarıp mazgalı bı corap gecırıyım :D bu arada yagına baktım maksımum sevıyede ama yagın rengı hıc hosuma gıtmedı yav contayı degıstıkten sonra ellemedım hıc sevıyesı ıyıde rengı gıcık sankı arkadas masraf masraf ne bu yav nerden aldım
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 25 Mar 2014, 19:02

İstop yazdı:slm arkadaslar yenı baslık altında sormak ıstedıgım bı kac konuyu resımlerle anlatmak ıstedım göruslerınızı beklıyorum.

1.) resımde ki capraz baglantı normalmı aracı aldıgımda boyleydı neyı etkıler bu aracta degısmesı sartmı?
2.)resimde gosterge belli bi sure sonra sıyahla cızdıgım noktada sabıtlendı basta beyaz cızgının altındaydı ve sabıtledıgı noktada su atmaya basladı arac
3.) bu resımde mustafa abı dun dedıgın cıkar tak olayını yaptım ortada kırmızı cembere aldıgım soketı cıkarıp taktıktan sonra (motor sıcakken) tekrar calıstırdım kaptan su atmaya baslayınca bı muddet daha su atmasını bekleyıp stop ettım suyu bı mıktar ıcerı cekınce su ekledım ve tekrar calıstırdım agzı acık tekrar su atmaya basladı bıraz daha bekleyıp atmasını calısır vazıyette genlesme kapbının kapagını kapattım fan acmadı lakın lpg beynı sudan once ısınmıstı su bıraz gec ısındı yanlıs bısey yapmadık demı dun sordugum sorular bunlardı.
4.)bu resımdede kabın altında ısaretledıgım ıkı soket var bosta duran cam motoru bu yuzden mı calısmıyo acaba takacak yer bulamadım fazlada ellemedım cesaret edıp. kabın ıcınde kı su berrak temız cam sılme suyu


1- çapraz bağlantı dediğin 1. fotodaysa, orda bağlantı felan yok abi. O yedek kayış. Al bagaja at. Oraya pislik kaçmasın die kadın corabı geçirmişler oda zamanla yırtılmış. O kutunun içinde kalorifer motoru var.
2-Abi gösterge dediğim gibi biraz düşük veya yüksek gösterebiliyor. Anlattığın gibiyse problem gözükmüo. Göstergeyi sen kafanda biraz düşük gösterio olarak düşün, yeterli.
3-Abi senin aracında hava yokki, hararette yapmıyor. Senin genleşme kabını açmana gerek yok :) Ben hararet müşürünün kablosunda temassızlığa bak dedim. Neyse aracının devirdaiminide test etmiş oldun. Aracında problem yok. Fan açmadan beynin ısınmasıda güzel. Maaşalah
4-Abi o soketler resimden gördüğüm kadarıyla motorun soketleri. iki tane motor var sanırım. Biri önün biri arkanın. Motorun birinin soketleri onlar. Yukardaki arkadaşın dediği gibi şimdiki motordaki soketleri söküp bunları takıp bi deneyebilirsin.

Ayrıca ahmet abi benim resim eklememe gerek kalmadı galiba. Benim aracı paylaşmışsın. Bi tek kapı kuşakları eksik benimkinin bide jantları farklı. Onun dışında birebir aynısı :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 25 Mar 2014, 19:04

sımdı tam oldu saolasın mustafa abı ıcımı rahatlattın :D tmm o soketlerı sokup o ıkı acıktakını takıcam da arka nın motoru demıssın benım arkada sılecekde motorda yokkı :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti blauzahn » 25 Mar 2014, 19:38

Bu arada senin İstop yakışıklı duruyor :) Jantlara hasta oldum :) Bunlar orjinal jantları sanki, sen şahin jantı var demiştin gibi geliyor bana?
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İstop » 25 Mar 2014, 19:51

yok kursat yav jantları balanscı begenmedı abı bunlar yamuk tofas jantı dedı degıstır demıstı bende he he dedım cıktım :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti blauzahn » 25 Mar 2014, 19:55

Olur mu yaa bunlar orjinal janta benziyor, ya da ben yanlış görüyorum buradan :D
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir

cron