FAVORİT HARARET KESİN ÇÖZÜM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİT HARARET KESİN ÇÖZÜM

İleti İstop » 16 Nis 2014, 00:24

:D selım usta kırılıp darılmıyorum oyle bı durum yok ortada haklısın da atladıgın bı nokta var ben bugun ustamla konustum zaten taslama kaynak yapmadıgını soyledı ben aracı hararet yaptırmadım kı conta baya bı yııpranmıs eskı sahıbı sanırsam hıc ellememıs bende patladı ustam contayı degıstırdıgını taslama ve kaynak yapacak bı deforme olmadıgını soyledı aslına bakarsan 3 aydırda hıcbı hararet sorunumda yoktu persembe tekrar gıdecem bakalım hava falan mı var. yınede saol gorusunu bıldırmıssın. bende mustafa abı gıbı musurden termostattan supelenıyorum bakalım hayırlısı
 
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti favorit55 » 16 Nis 2014, 07:33

Dün akşam Hareret konusunu muhabbetini ustayla yaparken sıkıntı varsa çözümü basit dedi. Termostatı 74 derece taktı fan müşürünü attı bunlar düzgün çalışmıyor dedi W polo 80-85 derece çift kademeli fan müşürü aldırdı onu taktı. Sonrasında elle fanı sürekli açıp gittiğim yerlerde fana hiç dokunmadım hararetim normaldi. Gerçekten düzelti yani şahin doğan fanına filan gerek yokmuş :D
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti sainz » 16 Nis 2014, 09:53

74°C termostat yazın iyi olur da kış aylarında motor epeyce bir geç ısınıyor. Bilginiz olsun.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti favorit55 » 16 Nis 2014, 10:32

zaten yaz geldiği için 74 lük taktık kışın ısınmıyor uzun yolda 74 lük termostatla
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti SKDFORMAN » 16 Nis 2014, 18:40

Arkadaşlar bende bu gün yoğun trafikte dolaştım akşama kadar. Havalar ısındı malum. Kısa kol gömlek havası vardı bu gün. Benim araçta fan hiç durmadı. Devamlı çalışıyor. Hararet bi indi bi yükseldi. Neyseki tehlike yaratacak kadar yükselmiyor.
74lük termostat taksamda ben bişi değişmez. Çünkü termostat açık fanda devamlı çalışıyor. Benim araçta tofaş fanı var sanıyordum. yokmuş. Bende havalar iyice ısınmadan bi tofaş fanı ayarlayıp takacam galiba.
Ayrıca Uğur Akar kardeşim. Uzun zaman sora tekrar bi yakıt ölçümü yapayım dedim. 50 tl lik lpg aldım. 20 litre LPG yaptı şehir içi yoğun trafikte net 170 km civarı gitti.
Ya ben sıcak havayı kapayıp soğuk havaya geçtiğimden beri sanki aracım daha cok yakıyor. Eskiden 1 lt LPG ile 10 km görüyordum. Şimdi havalarda ısındı yakıt düşer derken hiç bi değişiklik yok.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 16 Nis 2014, 19:11

Kardeşim benim de filtre, yağ değişimi ve lastik değişiminden sonra yakıtım arttı gibi geliyor :D Kışın daha iyiydi sanki :P
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SilverLine » 16 Nis 2014, 19:37

.yEni hava filtresiyle daha çok yakıyor beyler bu sadece bizim araçlar için değil karbiratörlü araçlarda durum bu.
bizlerde adet olmuş Yağ,Yağ filtresi ve Hava filtresini değiştirmek..
Hararet içinde olaki conta değiştirirseniz kapakta su yolları var oraları kontrol ettirin tıkalı veya kaynak olabilir..yoksa aynı şartlarda ve araba paket hergün ostim-natoyolu akdere yapıyorum hep trafik dur kalk 80 termostat var yazlı kışlı onu kullanırım..daha bu sene fan hiç aymadı ve hala orjinal fanı var üzerinde...hararet çok hızlı yükselmez dirençlidir..
fan taktıracaksanız da felıcıanın demiri ile olanı var radyotörü komple sarıyo ondan taktırabilirsiniz...
Kazasız belasız sürüşler..
Kullanıcı avatarı
SilverLine
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 21 Şub 2012, 18:52
Ad Soyad: MUSTAFA
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda GLX Silver Lİne 94

İleti İstop » 16 Nis 2014, 21:14

benim fan tam ortada düdük gibi bişey sanırım orjınal fanı 3 aydır bukadar olmaada genelde hava sıcak hatta cok asırı sıcaklarda surdugumde oldu ama hararet canımı sıkmamıstı sanırsam havasını alacam dıye hava yaptım ama yarın bakacam bı belkıde tıkanıklık falan vardır. yakıtım muazzam bana gore eskı yakıtıma nazaran 130 lıralık gazla 400km yaptım hala gazımda mevcut ve 300km kadarını sehır ıcı trafıkte yaptım. valla yakıtı duzeltırken hararet onu duzeltırken yakıt para harcaya harcaya arabanın parası cıkcak daha kurcalamayı dusunmuyorum ınceldıgı yerden kopsun
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti alwaysloser » 16 Nis 2014, 23:28

ben adana gibi yerde kullandım aracınızın sisteminde sıkıntı yoksa ne hararet ne conta yakma olayınız olmaz uygun bir fan müjürü ve termostatla kullanmanızı tavsiye ederim yaz geldi diye termostat sökmek yada şahin doğan fanı takmak doğru değil
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti İstop » 16 Nis 2014, 23:33

Mevlut abı bı akıl ver yav fan acıp duruyo sınırım bozuldu ıkı dkklık yere hararet yapıyo contayı degıstıdım zahmetını bıldıgım ıcın tekrar aynı soruna ugramak ıstemıyorum onerılerın onemlı abı
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti favorit55 » 17 Nis 2014, 07:48

İstop yazdı:Mevlut abı bı akıl ver yav fan acıp duruyo sınırım bozuldu ıkı dkklık yere hararet yapıyo contayı degıstıdım zahmetını bıldıgım ıcın tekrar aynı soruna ugramak ıstemıyorum onerılerın onemlı abı

Fanın açması gayet normal zaten ama fan actıktan sonra hararet yukarıya çıkmayamı devam ediyor sabitmi kalıyor
iki dakikalık yere hararet yapıyo demişssin
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti sainz » 17 Nis 2014, 09:33

kkkk945 yazdı:Arkadaşlar bende bu gün yoğun trafikte dolaştım akşama kadar. Havalar ısındı malum. Kısa kol gömlek havası vardı bu gün. Benim araçta fan hiç durmadı. Devamlı çalışıyor. Hararet bi indi bi yükseldi. Neyseki tehlike yaratacak kadar yükselmiyor.
74lük termostat taksamda ben bişi değişmez. Çünkü termostat açık fanda devamlı çalışıyor. Benim araçta tofaş fanı var sanıyordum. yokmuş. Bende havalar iyice ısınmadan bi tofaş fanı ayarlayıp takacam galiba.
Ayrıca Uğur Akar kardeşim. Uzun zaman sora tekrar bi yakıt ölçümü yapayım dedim. 50 tl lik lpg aldım. 20 litre LPG yaptı şehir içi yoğun trafikte net 170 km civarı gitti.
Ya ben sıcak havayı kapayıp soğuk havaya geçtiğimden beri sanki aracım daha cok yakıyor. Eskiden 1 lt LPG ile 10 km görüyordum. Şimdi havalarda ısındı yakıt düşer derken hiç bi değişiklik yok.


favorit55 yazdı:
İstop yazdı:Mevlut abı bı akıl ver yav fan acıp duruyo sınırım bozuldu ıkı dkklık yere hararet yapıyo contayı degıstıdım zahmetını bıldıgım ıcın tekrar aynı soruna ugramak ıstemıyorum onerılerın onemlı abı

Fanın açması gayet normal zaten ama fan actıktan sonra hararet yukarıya çıkmayamı devam ediyor sabitmi kalıyor
iki dakikalık yere hararet yapıyo demişssin

Favorit' in hararetini kontrol eden sistem tamamen mekanik olarak kurulu olduğu için sıkışık trafiğe girilince hararetin yüksekte durması; bir açılıp bir duran trafikte hararetin yukarı-aşağı hareket ediyor olması gayet normal. Açık trafikte sabit hızda gidiyorsanız sabit duruyor olması lazım. Durmuyorsa o zaman bir yerlerde sıkıntı var demektir.
Benim Favorit 135LX' te açık trafikte sabit hızda aşırı yüksek devirde gitmiyorsam, hararet alttaki kutucuğu geçip kesik çizginin orada sabit olarak duruyor. Dur-kalklı trafiğe girmişsem de tam yarıya geldiğinde fan açıyor ve "çeyrek depo" gibi bir şekil gösterdiğinde de fan duruyor. Sabit hızla, mesela 4. viteste 55-60km/s hızla gidiyorsam da alttaki kutucuğun hemen üzerinde sabit olarak duruyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 17 Nis 2014, 12:23

Benim hararet durumumu fotoğrafladım. Aracı çalıştırıp 3-5 km gittiğimde bu seviyeye gelip sabitleniyor. Bu seviyeyi aşıncada fan açıyor. Bu seviyenin altında sabitlenirse eğer fan müşürünüzve termostatınız düşük olabilir. Belki benzinli araçta problem olmaz bu ama LPG li araçta LPG beyni tam ısınamayacağından araç çok yakıt tüketecektir diye düşünüyorum.
İlk çentikte yani çeyrek depo gibi gösterirse bu 60-70 C en fazla diye tahmin ediyorum. Bu LPG li bir araçta iyi bir ısı deil diye biliyorum.
Benim araç resimdeki gibi sabit dursada, yoğun trafikte bu seviyeyi biraz aşıyor. Ve fan devamlı çalışıyor. Yoğun trafikte hiç durmuyor fan şu sıra. Bende fanın yetersiz olduğunu düşünüyorum. Fan devamlı çalışmasına rağmen hararet düşmüyor çünkü. En fazla sabitleniyor.
Eklentiler
DSCN1995.jpg
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti phenomx3 » 17 Nis 2014, 21:44

http://www.otoaslanlar.com/index.asp?mo ... Kod=RADYATÖR YEDEK SU DEPO KAPAĞI SKODA FAVORIT FELICIA FORMAN
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti alwaysloser » 17 Nis 2014, 23:28

İstop yazdı:Mevlut abı bı akıl ver yav fan acıp duruyo sınırım bozuldu ıkı dkklık yere hararet yapıyo contayı degıstıdım zahmetını bıldıgım ıcın tekrar aynı soruna ugramak ıstemıyorum onerılerın onemlı abı



seni korkutmak isteme ama ya conta değişim işlemmi gerektiği gibi yapılmadı ve araç tekrar conta yaktı şimdilik 78 lik termostat ve düşük bir fan müjürü alıp taktırman olsun yok onlar çare etmmiyorsa contan gitmiş olabilir birde su deposunun kapağını değiştir belki hava yapınca çıkamıyordur araç tam ısındığında yavaşca kapğı açıp havasını al bir süre
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti İstop » 18 Nis 2014, 00:36

abı su bı kac hafta oncesıne kadar sıkıntı yoktu yenı peydah oldu aynen dedıgın gıbı bı muddet gıttıkten sonra kapagı hafıf gevsetıp havasını alıyorum kapagın ıcını sıldımde resmen yosun tutmus yav bunlar lpg beynı degıstıkten sonra peydah oldu o bıraz yukarda ve sankı hava yapıyo gıbıde dusunuyorum ama ıns basıt bıseydır yıne conta yaktıysak mecbur yatacak hararette yaptırmıyorum yormuyorum yanı baktım yukselıyo hemen kenara cekıp hararetın dusmesını beklıyorum bugun aksam uzerı bı carsıya gıdıp geldım 2 bılemedın 3 km kadar yıne ıbre yukseldı fan acmadı ama yukselmesı canımı sıkıyo abı saol gorulerın ıcın bı baktırıyım bugun gıdecektım gıtmedım yarın baktırıyım olmazsa saolasın
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 18 Nis 2014, 09:39

İstop yazdı:abı su bı kac hafta oncesıne kadar sıkıntı yoktu yenı peydah oldu aynen dedıgın gıbı bı muddet gıttıkten sonra kapagı hafıf gevsetıp havasını alıyorum kapagın ıcını sıldımde resmen yosun tutmus yav bunlar lpg beynı degıstıkten sonra peydah oldu o bıraz yukarda ve sankı hava yapıyo gıbıde dusunuyorum ama ıns basıt bıseydır yıne conta yaktıysak mecbur yatacak hararette yaptırmıyorum yormuyorum yanı baktım yukselıyo hemen kenara cekıp hararetın dusmesını beklıyorum bugun aksam uzerı bı carsıya gıdıp geldım 2 bılemedın 3 km kadar yıne ıbre yukseldı fan acmadı ama yukselmesı canımı sıkıyo abı saol gorulerın ıcın bı baktırıyım bugun gıdecektım gıtmedım yarın baktırıyım olmazsa saolasın

Sana zahmet genleşme deposunun kapağının iç kısmının fotoğrafını buraya koyabilirsen temizlikle ilgili belki bir-iki püf noktası verebilirim naçizane.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 18 Nis 2014, 11:59

Arkadaşlar contası yeni değişmiş bir aracın hemen bir daha conta yakması neredeyse imkansız. Araç full su kaynatsa bile yeni conta yanmaz. Kapak bozulur motor zarar görür ama yeni conta yanmaz.
Ayrıca hararet yükseliyor deniyor. Ama ne kadar yükseliyor. Yani araç sumu kaynatıyor. Fan açmıyorsa, fan müşürünüzde sağlamsa su 90C üzerine cıkmıyor olabilir. 70-80-90 C de hararet yapıyor diye düşünüyorsak şayet cok büyük hata yapıyoruz. Aracın suyu elbette ısınacak.
Ayrıca ahmet abi LPG beyni değiştirince hararet başladı vs. demişsin. Onun nedeni LPG beyni diil. Havalar ısınmaya başladığı için araçlar daha hararetli çalışacaktır.
Benim paylaştığım resimde kırmızıya geldiyse veya cok yaklaştıysa hararetten bahsedebiliriz. Onun dışında fanda actıysa hararet sorunu dememiz çok yalnış.
diye düşünüyorum
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir