FAVORİT HARARET KESİN ÇÖZÜM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİT HARARET KESİN ÇÖZÜM

İleti İstop » 18 Nis 2014, 12:38

abı benım canımı sıkan ılk centıge bır kac dakka ıcınde gelmesı ve ve yukselmeye baslaması daha 5 km olmadan fanıda ılk celtıkten sonra acıyo valla anlamadım ya demın de kapagın resmını cekemedım 1km kadar kullandım geldım kapagı gevsettım foss dıye hava attı bıde cıyak cıyak gaza basınca ses gelıyo kacakmı var nedır sumu akıyo bıyerden ıın acıgı sıktı bu araba ısı basa bela aldık yav
 
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 18 Nis 2014, 13:05

Abi ilk çentik diyorsun. Benim araç 5 km de diren yarıyı buluyor. Ben hararet yapıyor demiyorum. Seninkide yarıda olması lazım. Göstergen ve hararet müşürün doğru çalışıyorsa. Onun dışında aracının bırak hararet yapmasını, suyu ısınmıyor demektir. Bu LPG li araçta yakıta olumsuz yansır.
Ayrıca kapağı gevşettin ve foss diye ses cıktı diyorsun. Buda normal.
Aracın hararet göstergesi kırmızıya geldimi hiç. Araç fokur fokur su kaynatıp buhar çıktımı. Eğer öyleyse hararet prolemin vardır. Kırmızıya hiç yaklaşmadı, araçta hiç buhar gözükmedi diyorsan boşa endişeleniyorsun diyebilirim.
Aracın suyu ısınacak. bu motorun çalışması için gerekli. Bunu unutma. Isınmassa daha büyük problem.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 18 Nis 2014, 13:30

abı benı en cok korkutan gecen oldu dedım ya daga cıkıyodum yol var tmm bıraz rampa ama 2-3 km cıktım yarıya gelmıstı 5 dkkda bu canımı sıkmıstı sorun yok dıyosan sıkıntı yok yakıtımda cok ıyı cok sukur ama korkuyom ıste kapakta sıkıntı var ama emınım ben fan ya erken acıyo ya da gosterge eksık gosterıyo ben sana resım yollayım en ıyısı abı vala tırsıyom yav sınır bozucu bu hararet durumu
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 18 Nis 2014, 13:35


Yeşil 1 ile işaretlediğim kısma geldiğinde jikle kapanmış oluyor.
Mavi 2 ile işaretlediğim kısımda duruyor eğer sabit hızda gidiyorsam.
Kırmızı 3 ile işaretlediğim kısma geldiğinde fan açıyor.
2 ile 3 arasına iniyor fan durduğu zaman.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti İstop » 18 Nis 2014, 13:41

ugur abı benım cok kısa mesafede 2 cızgıye gelıyo bıraz rampada 3 kısma gelıyo ama 2 kısımda fan acıyor canımı sıkan cok cabuk bulması bu degerlerı bende resım atacam ıns kapagı cekıp
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 18 Nis 2014, 13:43

İstop yazdı:ugur abı benım cok kısa mesafede 2 cızgıye gelıyo bıraz rampada 3 kısma gelıyo ama 2 kısımda fan acıyor canımı sıkan cok cabuk bulması bu degerlerı bende resım atacam ıns kapagı cekıp

Termostat ve fan müşirinin kontrol edilmesi hatta imkânlar el veriyorsa kaliteli olacak şekilde yenileri ile değiştirilmesi lazım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 18 Nis 2014, 14:12

Uğur kardeşim senin aracın benzinli olduğu için termostat ve fan müşürün düşük olabilir. Fakat LPG li araçlarda 90 derece ısı iyi diyebiliyorum. buda 3. seviyede sabit durması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü resimdeki 2. seviyede olursa su seviyesi 65-70C olacağı için LPG beyni tam istediği ısıya ulaşamayacağı için yakıt artacaktır. Yanlışmı düşünüyorum. Bende aracın termostatını 70C ve fan müşürünü 70C civarı taksam eminimki benim araçta senin araç gibi olur. Ama bunu LPG li araçlarda kimse önermiyo diye biliyororum. Ömer Fatin diye bir arkadaş vardı bu konularda epey bilgili. İnş yazar.
Ahmet abi sana gelince, eğer hararet müşürün ve göstergen doğruysa aracın süper ötesi. söylediklerinden anladığım kadarıyla senin aracın bırak hararet yapmayı, suyu bile zar zor ısıtıyo. Bu süper bişi. Güle güle kullan. Deponun kapağını illa değiştiriyim diyorsan ona bişi diyemem. sana kalmış.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 18 Nis 2014, 16:35

kkkk945 yazdı:Uğur kardeşim senin aracın benzinli olduğu için termostat ve fan müşürün düşük olabilir. Fakat LPG li araçlarda 90 derece ısı iyi diyebiliyorum. buda 3. seviyede sabit durması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü resimdeki 2. seviyede olursa su seviyesi 65-70C olacağı için LPG beyni tam istediği ısıya ulaşamayacağı için yakıt artacaktır. Yanlışmı düşünüyorum. Bende aracın termostatını 70C ve fan müşürünü 70C civarı taksam eminimki benim araçta senin araç gibi olur. Ama bunu LPG li araçlarda kimse önermiyo diye biliyororum. Ömer Fatin diye bir arkadaş vardı bu konularda epey bilgili. İnş yazar...

Bir-iki tane daha Favorit' te deneme yaptık onlarda da aynı idi şekiller. LX serilerinde böyle, L serilerinde ise tam ortada durması gerekiyormuş göstergelerin farklı olması nedeniyle.
Bu arada termostat 88°C, fan müşiri de 87-92°C' liktir. Yaz-kış bu şekilde kullanırım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti İstop » 18 Nis 2014, 17:11

mustafa ve ugur abılerım ıkınızede ayrı ayrı tesekkur ederım ıcım gıcıklandı ıste pımpırıklıyım bıraz agzım cok yandı cunkı benım yakıtta bı sıkıntım yok demın degerlerı yazmıstım demın trafıkte dur kak ac kapa 10 km daha yaptım gaz duruyo da hararet ıste bakalım madem oyle dıyonuz ımkan musaıt olana kadar pur dıkkat kullanalım tesekkur ederım tekrar
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 18 Nis 2014, 18:34

sainz yazdı: Bir-iki tane daha Favorit' te deneme yaptık onlarda da aynı idi şekiller. LX serilerinde böyle, L serilerinde ise tam ortada durması gerekiyormuş göstergelerin farklı olması nedeniyle.
Bu arada termostat 88°C, fan müşiri de 87-92°C' liktir. Yaz-kış bu şekilde kullanırım.


Kardeşim benim araç 94 forman LX. trafiğe çıkış 95.
seneler öncede 93 L modeli sahibiydim. Onunda hararet hep yarıda duruyordu.
Termostat ve fan müşürü değerlerimiz aynı ama.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti alwaysloser » 18 Nis 2014, 23:32

kkkk945 yazdı:Arkadaşlar contası yeni değişmiş bir aracın hemen bir daha conta yakması neredeyse imkansız. Araç full su kaynatsa bile yeni conta yanmaz. Kapak bozulur motor zarar görür ama yeni conta yanmaz.
Ayrıca hararet yükseliyor deniyor. Ama ne kadar yükseliyor. Yani araç sumu kaynatıyor. Fan açmıyorsa, fan müşürünüzde sağlamsa su 90C üzerine cıkmıyor olabilir. 70-80-90 C de hararet yapıyor diye düşünüyorsak şayet cok büyük hata yapıyoruz. Aracın suyu elbette ısınacak.
Ayrıca ahmet abi LPG beyni değiştirince hararet başladı vs. demişsin. Onun nedeni LPG beyni diil. Havalar ısınmaya başladığı için araçlar daha hararetli çalışacaktır.
Benim paylaştığım resimde kırmızıya geldiyse veya cok yaklaştıysa hararetten bahsedebiliriz. Onun dışında fanda actıysa hararet sorunu dememiz çok yalnış.
diye düşünüyorum



ben 1 günte tekrar conta yakan favorit gördüm yanlış usta yanlış işçilikle
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti kurtoğlu11 » 18 Nis 2014, 23:48

benimde 93 lx 2. centikte fan açıyor 3. çentiğe geldiğini daha 10 aydır görmedim. bundan önceki felicia da aynıydı
kurtoğlu11
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 170
Kayıt: 29 Tem 2013, 22:00
Nereden: Bilecik
Arabanız: favorit lx

İleti SKDFORMAN » 19 Nis 2014, 11:03

kurtoğlu11 yazdı:benimde 93 lx 2. centikte fan açıyor 3. çentiğe geldiğini daha 10 aydır görmedim. bundan önceki felicia da aynıydı


Tmmda arkadaşlar 2. çentikte fan açıyor ve 90C dereceyi buluyorsa 3. çentik üstü yani kırmızıya gelmeden araç su kaynatacaktır o zaman. Bu halde gösterge eksik gösteriyor anlamına gelmez mi?
yanlışmıyım :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti SKDFORMAN » 20 Nis 2014, 21:58

Arkadaşlar bu gün araçla yoğun trafikte dolaştım. Bayağda sıcaktı hava. Arabayı sıcak havada test etmiş oldum.
Durum şudur. Aracı çalıştırıp yola cıktım. 3.kmde hararet 3. seviyeyi yarıyı buldu. Sora fan açacak diye beklerken biraz daha yükseldi fan açmadı. Merak ettim indim baktım. Gösterge yarıyı geçmesine rağmen termostat açmamıştı. Neyse bakarken açtı ve fan müşürü ısıyı algıladı ve fanı açtı. Zaten termostat açtığı anda hararet 2. seviyeye düştü hemen. Sora yola devam ettim. Hep 3. seviyede sabitldi yine kendini. eskisi gibi az bişi yükselince fan acıp kapadı.
Sora derken yoğun dur kalk yaptım, bu sırada fan hiç durmadı. hararette yarıyı geçmiş şekilde durdu hep. sora trafikten cıktım müsait biyerde durdum tekrar baktım. fan durdu stop ettim.
Benim gözlemim şu. Bence bizim araçların fanı yetersiz geliyor ve soğutmuyor. Ayrıca genleşme bidonunun kapağını gevşettim epey hava cıktı. Kapağıda inceledim. Aslında yeni gibi ama havayı atmamış. Belkide cok fazla basınç olmamıştır.
En kısa zamanda sistemdeki suyu komple boşaltıp fan müşürünü, termostatı ve hararet müşürünü kontrol edeceğim. Yoksa bu yazın benim başıma dert olacak gibi.
Tofaş fanı şart bencede....
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 20 Nis 2014, 22:18

Abi bende bıkac gundur kısa veya uzun mesafede kapagı acıp havasını alıyorum havayı verdıkten sonra genlesme kabı taacak gıbı suyunu atmaya calısıyo kapatıyorum kapagı yalnız bence bu hava yapmanın sebebını bulmak lazım su eksıltme yok bende ogunkı suyla gıdıyorum bayada yanı 430km kadarda yol yaptım gr eksılme yok yav bu havayı yoksa lpg beynı yukarda oldugu ıcınmı yapıyo sonucta su ordanda dolasıyo dolasırkende ne bılıyım lpgnın genlesme kabı hızasında olması gerekmezmı yukarda oldugunda ıster ıstemez hava yapmazmı orası yav ne dersın gecende sormustum
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 20 Nis 2014, 22:44

Abi genleşme kabında hava olması kadar doğal bişi yok. Zaten su 90C civarında ısınıyor. Kapalı sistem kapaktan da atamayınca tabiykide hava olacak. Motor sıcakken kapağı açma bence. Soğukken aç. Sıcakken açarsan elinde yanabilir. Benim araçta su eksiltmiyor ama bence bu araçta fan yetersiz. Ben suyu tamamen boşaltıp temizliycem içini. Termostatıda değiştircem. yine 88 takacam ama çok bişi değişeceğini sanmıyorum. fanı değiştirmek lazım gibi.
Ha böyle kullansak bişi olurmu. Olmaz. Fan ve fan müşürü bozulmadığı sürece araç kolay kolay su kaynatmaz ama yinede 90C sabit durması daha iyi. Benim eski sahibi senelerce böyle kullanmış sonuçta.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 20 Nis 2014, 22:50

bencede sıstemı guzelce balcıktan sundan bundan temızlemek te
kım yapacak o ıslerı :D bıraz kurcalaam olurda malzeme sıkıntı ıns bende bı arkadas bulursam el bırlııyle gırısırım o ıse
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 21 Nis 2014, 11:40

kkkk945 yazdı:...Termostatıda değiştircem. yine 88 takacam...

Şu andaki kaçlık ki?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir