FAVORİT HARARET KESİN ÇÖZÜM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİT HARARET KESİN ÇÖZÜM

İleti SKDFORMAN » 21 Nis 2014, 11:47

Bakmadım ama muhtemelen 88C. Çünkü hararet yarıya gelmeden açmıyor. Hatta yarıyı geçince açıyor gibime geldi dün.
Uğur kardeşim. Suyu boşaltıp temizliycem radyatörü vs. Termostat açtığında hararet yarıyı geçtiğinde fan açıyor. Yani fan müşürüm çalışıyor. Normal bence. Hatta yoğun trafikte hararet hep yarının üstünde olduğu için hiç durmuyor fan. Ama yinede soğutamıyor. En fazla yarıda sabitliyo harareti.
Termostatı değiştireceğim başka önerdiğiniz bişi varmı. Ben hararet müşürü ve fan müşürünüde değiştireyim diyordum ama onlar sağlam gibi geldi bana dünkü gözlemimde.
Yazın termostatı 74C 'amı çeksem. Ben dağ daş geziyorum ava felan gidiyorum çünkü. Ne dersin.
Ayrıca sence radyatörüde sökeyim porçözle temizleyim mi. Aslına bakarsan radyatörüm ve fanım yeni gibi görünüyor. Gerçi benim eski formanime sırf hararet yüzünden radyatörü değiştirmiştim yinede değişim olmamıştı :)

Bu arada tofaş fanı komple 50tl civarıymış. Linkide bu
https://unluoto.com.tr/urunler/2459/fan ... tal-sahin-
firma güvenilir. Bilen bilir ankarada.
 
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 21 Nis 2014, 16:39

1- Termostat 88°C' liktir ancak evsafını yitirmişse, daha yüksek veya düşük derecelerde de açıyor olabilir. Fan müşiri için de geçerli aynı şey.
2- Radyatör orijinal ve alüminyum ise por-çöz tarzı şeyler bu sefer de delebiliyor zayıf yerlerini. Bence radyatörcüye yaptırın.
3- Benim Favorit' in termostatı fotoğrafta 2 ve 3 olarak işaretlediğim kısma gelince açılıyor. Açık yolda sabit hızda ise 2' nin biraz üzerinde sabit kalıyor. Yalnız tam 3 seviyesinde çalışırdı fan, bugün dikkat ettim, 3' ün biraz altında çalışmaya başlıyor. Termostat rneğin 95°C gibi bir değerde (evsafını yitirmiş olabilir veya yüksek değerli seçilmiş olabilir) açıyorsa ve fan hiç durmadan çalışıyorsa fan müşirinin termostattan daha düşük değerli olduğu geliyor aklıma. Yani bir şekilde termostat 95°C fan müşiri de 87-92°C' lik ise radyatörüe süreli fan müşirini tetikleyecek sıcaklıkta su geleceği için fan sürekli çalışacaktır. Açık yolsa sabit hızda önden hava alacağı için belki ara ara duracaktır. Bunu "Hatta yoğun trafikte hararet hep yarının üstünde olduğu için hiç durmuyor fan. Ama yinede soğutamıyor. En fazla yarıda sabitliyo harareti" ifadenden çıkarttım.
Favorit' in fabrika verisi termostatı 88°C, fan müşiri de 87-92°C' liktir. Benim Favorit' te sürekli bu şekilde takılıdır.

Eğer imkânlar da el veriyorsa bence kaliteli olanlarla termostatı, fan müşirini ve hararet müşirini değiştir. Aklında kalmamış olur. Yani ben öyle yapardım.

Kış günü termostat açık kalıyordu. Gittim yenisini taktırdım. Eskisinden de soğuk oldu araba.:D Yeni alınanlarda da problem çıkabiliyor. Bunu da unutmamanı öneririm.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 21 Nis 2014, 21:14

Uğur kardeşim çok saol verdiğin bilgiler için.
95C termostat taktılarsa dediğin doğru olabilir :) ama kim skodaya 95C termostat takarki :) hayatının yanlışı olur bence.
Termostatı kesin değiştircem 88C allahın emri o. Hararet müşürü ve fan müşürünüde değiştirsem iyi olur ama bide dediğin gibi daha kötü olma ihtimalide var. Fan müşürü açtığı için bence fan müşüründe sorun yok. Olsa bile termostatı değiştirince anlarım onu. Hararet müşürü kolay iş. Onu herzaman değiştiririm. Suyu boşaltmaya gerek yok nasılsa.
Dediğiniz gibi kontrol edeceğim değerleri
88C termostat
87-92 C fan müşürü
Enson çare tofaş fanı :)

Birde genleşme kabının kapağını değiştireyim mi ne dersiniz. Benim kapağıda kontrol ettim sanki yeni gibi. Pırıl pırıl duruyor ama kapağı açınca içinde hava cıkıyo. Belki çok basınçlı olmadığı için atmamıştır. Ne dersiniz?

Uğur kardeş son bişi !
Ben termostatı komple söksem 3-5 gün öyle bi denesem. baksam hararet göstergesinin davranışına. Ona göre daha iyi bir tespit yapmış olmazmıyız. Yeni aklıma geldi. Ne dersiniz?
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti murat öner » 21 Nis 2014, 21:53

slmlr..bende de93 lx vardı dort sene 82 lik termostot 83 68 lık fan müşüriyle kullandım...sorunsuz....radyatorünüzde sorun yoksa eger..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti sainz » 22 Nis 2014, 08:21

kkkk945 yazdı:Uğur kardeşim çok saol verdiğin bilgiler için.
95C termostat taktılarsa dediğin doğru olabilir :) ama kim skodaya 95C termostat takarki :) hayatının yanlışı olur bence.
Termostatı kesin değiştircem 88C allahın emri o. Hararet müşürü ve fan müşürünüde değiştirsem iyi olur ama bide dediğin gibi daha kötü olma ihtimalide var. Fan müşürü açtığı için bence fan müşüründe sorun yok. Olsa bile termostatı değiştirince anlarım onu. Hararet müşürü kolay iş. Onu herzaman değiştiririm. Suyu boşaltmaya gerek yok nasılsa.
Dediğiniz gibi kontrol edeceğim değerleri
88C termostat
87-92 C fan müşürü
Enson çare tofaş fanı :)

Birde genleşme kabının kapağını değiştireyim mi ne dersiniz. Benim kapağıda kontrol ettim sanki yeni gibi. Pırıl pırıl duruyor ama kapağı açınca içinde hava cıkıyo. Belki çok basınçlı olmadığı için atmamıştır. Ne dersiniz?

Uğur kardeş son bişi !
Ben termostatı komple söksem 3-5 gün öyle bi denesem. baksam hararet göstergesinin davranışına. Ona göre daha iyi bir tespit yapmış olmazmıyız. Yeni aklıma geldi. Ne dersiniz?

Haynes Manuel' de 103°C' ye kadar termostat takılabildiği yazıyordu. Gerçi Sibirya içindir ya o değer. :D

Genleşme kabının kapağının orijinalini ya da kaliteli muadilini bulabiliyorsan değiştir derim. Sanırım 5-10 liralık bir şeydir o.

Termostat sökülmesine karşıyım zira dur-kalklı trafikte neredeyse kırmızıya yaklaşıyor fan çalışıyor olmasına rağmen. Tarfik açılıp da yürüyünce hele ki biraz da hızlı yürüyünce çat diye soğuk motoru gösteren yere geliyor gösterge. Sürekli açık yolda ise hiç ısınmıyor. Zaten amaç motorun termostat varlığında düzgün çalışmasını sağlamak olduğu için sökmeye gerek yok bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti blauzahn » 22 Nis 2014, 09:27

Genleşme kabı kapağının orijinali burada mevcut.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 22 Nis 2014, 15:26

Uğur kardeşim termostat olmadan binmek cok yanlış onu biliyorum. Zaten LPG de düzensiz yakar. Motorun düzeni bozulur. Ben denemek için. Yani arıza termostattamı diye demiştim.
İlk çalıştırdım ve yola çıktım diyelim soğuk motor. Hararet birden bire yarıyı geçiyor. Kırmızıya doğru yürürken küt diye yarının altına düşüyor. Bu sadece soğuk motorda oluyor. O nedenden termostattan şüphelendim. Veya işte hararet müşürü hatalı gösteriyo.

Kürşad dostum ben o kapağı parçacıya sordum 10 tl dedi. Ama benimkine baktık yeni gibi. O yüzden değiştirmemiştim. Neyse bakalım artık.

Yarın veya öbür gün kolları sıvıycam ne var ne yok sökecem suyu boşaltacam temizlik yapacam.
Hayırlısı...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 26 Nis 2014, 09:00

Sa arkadaslar bugun sehır dısı yol yaptım hararet en alttaydı takı trafıge gırene kadar :D evın onune geldıgımde ılk cızgının bıraz ustunde fan actı stop ettım benım fanı usta kontagın bırıncı konumuna aldıgı ıcın bırıncı konuma getırdım fan bıkac dakka calıstı durdu sanırsam benım termostatın derecesı dusuk yazın aslında ısıme yarar. bu arada konyadan bı parcacıdan orjınal genlesme kapagı sıparıs verdım yarın gelecek ıns bakalım o havayı atarsa ne mutlu bana sızınle resımlı paylasırım kapak 15 lıra bıraz kazık ama ınternetten sparıs versem kargosuyla aynı fıyata gelıyodu o yuzden konyanın 900 lu parcacısına ıstemeye ıstemeye yıne opuldum :D ıns sonuc alırım kapta sureklı hava oluyo onu atarsa bu kapak sanırsam ılk centıgı gecmez hararet. bu arada mustafa abı temızledınmı naptın resımlı bı paylas vala kafam atarsa gelırım oraya sana temızlettırırım ona gore :D :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 26 Nis 2014, 20:18

Evet ahmet abi bu gün hallettim.
Dün aracımla şehir içi dur kalk yoğun trafikte kullandım aracımı. Resimdeki 3. seviye ve üstünde durdu hararet hep. Özellikle yine kontrol ettim. Benim termostat yarının üstünde açıyordu.
Bu gün parçacının yolunu tuttum. 20 senelik skoda parçacısı. Bu araçlarda da uzman biri.
Dediği şudur:
Bu araçlarda yazın 74C termostat ve 68-72 fan müşürü
kışın 88C termostat ve 88-92 fan müşürü (fan müşürü değerlerini 1-2 C karıştırıyor olabilirim:)
Ne kadar ısrar etsemde bana 88C termostat vermedi.
Yukarıda uğur arkadaşın dediği gibi bu araçlarda fan müşürü ve termostat her zaman üzerinde yazan değerlerde işlem yapmıyormuş. Yani 88C yazan 92C açıyor olabilirmiş. Bunu göz önünde bulundurmak gerekiyor.
Parçacı bana 74C termostat verdi. Söktüğün 88C koy kenara, kışın onu takarsın yine dedi.
Ayrıca fan müşürünüde 68-82 verdi. Onuda değiştirmemi önerdi.
Fiyatlarınıda söleyim. Aslında resim çekmiştim ama şarj bitti :)
Termostat + conta:15 tl
Fan müşürü: 10 tl
Hararet müşürü ( ben değiştirmedim): 10 tl
Termostatı değiştirirken sıvı conta almanızı öneririm: 5tl

Ben aracın motorunun soğumasını bekledikten sora aracın suyunu boşalttıp içinde termostat olan parçanın 3 vidasını söküp termostata ulaştım. Termostatı söktüm. Eski contayı kazıyım yeni contanın geleceği yerleri pürüssüz hale getirdim. Daha sora 74C termostatı taktım. Contayıda sıvı contayla destekleyip taktım ve kapağıda takıp işlemi bitirdim. Araca su antifiriz karışımını koydum ve kapak açık vaziyette çalıştırdım. Fan açana ve genleşme kabının yukarı hortumundan su geldiğinde kapağı kapayıp test için yola koyuldum.
Bu arada fan müşürünü değiştirmedim. Değerinide göremedim ama benim tahminim 88C dir. Ama benim gözlemim 80C civarında açıyor.
Gözlemim şuki önceden resimdeki 3. seviye ve üstünde seyreden hararet şu an 2. seviyede seyrediyor. 3. seviyeye yani yarıya yanaşırken fan açıyor. Ben şu an bu durumdan cok memnunum. Fanımda eskisi gibi devamlı çalışmıyor. Yakıtımda da bir değişiklik olmassa eğer 10 numara bişi yapmış olacağım.
Ayrıca parçacı ve orada tanıştığım bir skoda ustasınında dediği şuki:
Bu araçlarda yazın 88C termostat kullanılırsa, contanın deforme olma süresi çok daha hızlı olur. Bu nedenden Ankara gibi illerde ve trafiği yoğun, yazın 40-50C hava sıcakllığına ulaşan illerde kesinlikle yaz ve kış termostat değiştirmeli
yazın 74C
Kışın 88C
Umarım işinize yarar bilgiler. Bu arada fanı değiştirmeme gerek kalmadı. Genleşme kabının kapağına gelince, benimki yeniymiş. Çok fazla hava olunca atıyormuş. Az havayı atmıyormuş Zaten az havayı atsa kapak açık gibi bişi olur. Bence mantıklı.
Eklentiler
O2RmBQ.jpg
O2RmBQ.jpg (60.73 KiB) 2118 defa görüntülendi
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 27 Nis 2014, 05:01

Eline sağlık mustafa abi ben de dun barız farkettım benım aracta 2yle cızdıgın noktanın az ustunde fan acıyo sanırsam benımkıde dusuk degerlı bısey uzun yolda 1 numaranın altında kalıyo su kapagı degıstırecem sadece nası temızledıgını anlatmamısın yav nereyı soktun neyle temızledın nası taktın resım cekmemısın

-1 :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 27 Nis 2014, 10:53

Ahmet abi detaylı resim çekip yollarım sana illaki temizlemek istiyorsan. Senin aracında 2. ve 3. seviyede seyrediyorda hararet ve hararet göstergen doğru gösteriyorsa problem yok. Aslında tam yarıda olması gerekiyor. Yani biraz daha yüksek. 90C tam yarıymış dediğimiz gibi. Ama yazın sıcaklarda ve yoğun trafikte fan soğutamaz ve yarıyı geçer sonuçta contayı hızlı şekilde aşındırmaya başlıyor. O nedenden ustanında önerisiyle 74C termostata geçtim. Seninkide 74C o zaman. Sorun yok yani. Ben fazla temizlemeye gerek duymadım aslında. Boşalttığım su tertemizdi. Süzüp geri koydum.

Ayrıca atladığımız bir şey daha var. Yaz kış 88C kullanılabilir belki. Ama araç benzinliyse. Ve çok sıcak bir ilde diilsse, trafiği yoğun bir ilde diilse. LPG li araçların motoru daha çok ısınıyor. Benzinde öyle diil. Bunuda göz önünde bulundurmak gerekiyor.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 27 Nis 2014, 21:23

Benim termostat 88°C ve fan müşiri de 87-92°C' lik ve aynı tarif ettiğin gibi oluyor hararetin işleyişi. Ya artık eskidiler üzerlerinde yazan değerlerde açmıyorlar ya da 74' lük takılı haberim yok.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 27 Nis 2014, 21:37

sainz yazdı:Benim termostat 88°C ve fan müşiri de 87-92°C' lik ve aynı tarif ettiğin gibi oluyor hararetin işleyişi. Ya artık eskidiler üzerlerinde yazan değerlerde açmıyorlar ya da 74' lük takılı haberim yok.


Valla abi parçacıya gittim termostat dedim. Yanında da iki tane skoda ustası vardı. 74C koydular önüme. Ben 88C deyince o kışlık. Bu araçlarda yazın 74C, kışın 88C diye ısrar ettiler. Ne kadar ısrar etsemde kesinlikle hayır dediler. LPG li ya bizim araçlar. Daha fazla ısınıyormuş. Daha önce duymuştum bende bu durumu.
Ayrıca senin dediğinide dediler. Bu araçların termostat ve fan müşürleri tam üzerinde yazan değerlerde işlem yapmıyor olabilir.
Ben şu an dediğim gibi 74C termostat taktım çok memnunum. Fan müşürüne aldım ama hiç ellemedim. Onuda değiştirmemi önerdiler aslında. Havalar biraz daha ısınsın. Hararetim yarıyı geçerse onuda küçültcem. Ama senin dediğin gibi benim 88C termostatda bana göre 95C felan açıyordu ilk çalıştırıp yola düştüğümde. Kışın iyide yazın sıkıntı.

Birde altını çizmemiz gereken bir durum var. Şimdi benim söylediğim ankara için geçerli ve LPG li araç için. Yani başka illerde hava şartları ve trafik durumunu bilemediğimiz için farklı olabilir. Ankaranın yazı kurak ve sıcak geçio, kışıda çok soğuk geçiyor. Trafikte malum. Bazen 1 saat trafiğe takılabiliyorsun. Örn antalya mersin vb. için 74C termostat devamlı kullanılabilir.
Birde benzinli araçlarda 74C termostat ve eş değer fan müşürü yaz kış kullanmanın bir zararı olmaz. LPG beyninin ısınma derdi olmadığı için en fazla kalorifer ılık üfler. LPG olunca iş değişio biraz.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 27 Nis 2014, 22:04

IMAG0516.jpg
kapak


aldıgım kapak geldı bıraz buyuk gorunuyo sankı bendekı orjınal kapak daha ıyı gıbı ama tıkalı buda alman malı ben cekoslavak dedıydım bunu vermısler neyse ıns sonuc alırım benım eskı kapak gıbı ıcındekı aparatlar sabıt degıl oynak sanırsam bu ıyı bısey havanın rahat cıkması ıcın
Eklentiler
IMAG0517.jpg
2
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 27 Nis 2014, 22:17

Kapak büyük diil abi göründüğü kadarıyla. Güle güle kullan. Sonuçları paylaşırsın.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 28 Nis 2014, 10:19

kkkk945 yazdı:...benzinli araçlarda 74C termostat ve eş değer fan müşürü yaz kış kullanmanın bir zararı olmaz. LPG beyninin ısınma derdi olmadığı için en fazla kalorifer ılık üfler. LPG olunca iş değişio biraz.

Alakası yok. 74°C' lik termostatla da kullandım. Açık yol-sabit hızda önden rüzgar aldıkça motor ısınamıyor. ;)
İstop yazdı:aldıgım kapak geldı bıraz buyuk gorunuyo sankı bendekı orjınal kapak daha ıyı gıbı ama tıkalı buda alman malı ben cekoslavak dedıydım bunu vermısler neyse ıns sonuc alırım benım eskı kapak gıbı ıcındekı aparatlar sabıt degıl oynak sanırsam bu ıyı bısey havanın rahat cıkması ıcın

Eski kapağın iç kısmının fotoğrafını da paylaşabilir misin?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti İstop » 29 Nis 2014, 00:32

abı yarın yollayım ıns sımdı temızledım ıcınde su kaldı kurusun dıye parcaladım koydum bı kenara eskı kapak boyle degıl buna nazaran daha kalın uzun ve ıcınde sadece bı conta ve ortasında delıklı bı aparatı var muşir gıbı yarın ceker yollarım bu yenı kapakta ıyıde sankı eskısı daha ıyı gıbı ıcınden baya bı pıslık cıktı sanırım ıcı temız onuda bunuda bı denıycem kısacık yolda hava yapıyo zaten :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 29 Nis 2014, 10:13

İstop yazdı:abı yarın yollayım ıns sımdı temızledım ıcınde su kaldı kurusun dıye parcaladım koydum bı kenara eskı kapak boyle degıl buna nazaran daha kalın uzun ve ıcınde sadece bı conta ve ortasında delıklı bı aparatı var muşir gıbı yarın ceker yollarım bu yenı kapakta ıyıde sankı eskısı daha ıyı gıbı ıcınden baya bı pıslık cıktı sanırım ıcı temız onuda bunuda bı denıycem kısacık yolda hava yapıyo zaten :D

İçi temiz değildir onun. Ben temizlerken 2-3 gün çamaşır suyunda beklettim. :D Kireç sökücülerle, toplu iğnelerle o delikleri açmıştım hep. Sonrasında su eksiltmesi kesilmişti. Aşırı basınçla anında atmaya başlıyordu ısınan suyu çünkü.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir