FAVORİT HARARET KESİN ÇÖZÜM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİT HARARET KESİN ÇÖZÜM

İleti İstop » 29 Nis 2014, 11:12

eskı kapak bu abı cekoslavak malı sankı daha ıyı gıbı ya bakalım hayırlısı ıcının temız oldugunu dusunuyorum dun baya bı pıslık cıktı cunkı camur gıbı ıyıce ıcıne ulasabıldıgım kadar temızlemeye calıstımplastık contasıda saglam duruyo
 
Eklentiler
IMAG0526.jpg
IMAG0525.jpg
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 29 Nis 2014, 15:29

2. fotoğraftaki o kapağın termostatı işte. İçerisinde hiç pislik kalmadığına eminsen, sıcak suyun geldiği tarafına hafif hafif sıcak su dökerek çalışıp çalışmadığını test edebilirsin. Benim Favorit' tekinin termostatı plastik.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti İstop » 30 Nis 2014, 19:39

sa abıler yarın ustaya gıdecegım bugun genlesme kabından havayı almak ıstedım herneyse ugrastım bıraz alet edavat olmadıgından asırı yukselmıstı hararet komsumda denk geldı ve lpg beynınden olabılecegını soyledı aynı sıkıntı ondada varmıs neyse ustamı aradım yarın gel bakalım dedıler.. sımdı bıkac sorum olacak gıtmeden bu resmını attıgım yenı kapak ısını hıc gormuyo gıbı eskıyı takmayı dusunuyorum bırde bu musırlerı kontrol ettırıp yenısını takmayı dusunuyorum yarın buyuk ıhtımal ustam benı lpgde sıkıntı yok olsa anlardım dıyıp sallayacak ama bu sıkıntılar lpg takıldıktan sonra olmaya basladı conta falan yenı degıstı ben aslında havadan cok devırdaım yapmadıgı kanısındayım cunkı eskıden ıyı hatırlıyorum yanlısım varsada duzeltın lutfen genlesme kapagını acık calıstırdıgında usta genlesme kabındakı suyu hızla ıcıne cekıyodu bugun ıkı saat ugrastım cekme bı kenara dursun olanı attı fan calısıyo bı yandan su kaynıyo obur yandan ıyıce cıleden cıktım fıkırlerınızı beklıyorum bu ıslemler ne tutar degıssek musırı falan yaptırsam kaca patlar cunkı bılmedıgımın farkındalar ve opuyolar guzelce opulmeden sıze sormak ıstedım
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 01 May 2014, 15:08

İstop yazdı:...lpg takıldıktan sonra olmaya basladı conta falan yenı degıstı ben aslında havadan cok devırdaım yapmadıgı kanısındayım cunkı eskıden ıyı hatırlıyorum yanlısım varsada duzeltın lutfen genlesme kapagını acık calıstırdıgında usta genlesme kabındakı suyu hızla ıcıne cekıyodu bugun ıkı saat ugrastım cekme bı kenara dursun olanı attı fan calısıyo bı yandan su kaynıyo...

Yanlış yönlendirmek istemem ancak genleşme kabındaki suyu içine çekiyorsa sistemde hava olması ihtimali geliyor aklıma. Zira içeride kalan hava bir şekilde dışarı çıkınca yerinden kalan boşluk su ile dolmuş oluyor.
Ben 136L aracımda suyu değiştirdiğimde genleşme deposunun kapağı açık olarak çalıştırıp fanın açmasını beklerdim. Sistemdeki hava çıktığında da genleşme deposundaki su radyatöre giderdi ben de genleşme deposunu tekrar su ile doldurup fanın tekrar açmasını beklerdim. Fanın ikinci açılışında kesinlike genleşme deposundaki su eksilmezdi.

Genleşme deposundaki su gitmezken ve su kaynıyor gibi olurken termostat tarafındaki ince borudan genleşme deposuna su geliyor mu peki? Gelmiyorsa termostat açmıyor ve içerideki hava da çıkmıyor demektir bana göre.

Hava yapmasının sebepleri arasında en önce akla silindir kapak contası geliyor. Hatırladığım kadarıyla yeni değiştirilmişti ancak düzgün bir şekilde yapılmadıysa tekrar değişimi gerekebilir.

Bir ikinci ihtimal de LPG sisteminin bir yerlerinden bir şekilde hava alabiliyor oluşudur.

Sanırım an itibariyle ustanızla aracı inceliyorsunuz. Sonuçları bizimle de paylaşabilirseniz çok iyi olur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 01 May 2014, 16:14

Arkadaşlar. aracının termostatını değiştirmek isteyen veya kontrol etmek isteyen, fan müşürü ve hararet müşürü, sistemdeki suyun boşaltılması, temizlenmesi ve yeniden koyulup sistemin havasını almayı resimlerle dilim döndüğünce paylaşmaya çalıştım.

1. resimde gördüğünüz fan müşürü. (82-68C yazıyor üstünde. Bana parçacı ve ustalar 74C termostatla birlikte bu fan müşürünü kullanmamı önerdiler yazın. Benim şu an takılı fan müşürünün kaç değer olduğunu göremedim ama tahminim ve gözlemim 80C civarında açıyor. O nedenden değiştirmedim.

2.resimde gördüğünüz fan müşürünün takılı hali. Onun altındaki boruyu söktüğünüzde radyatörün ve motorun içindeki tüm su boşalacaktır. Genleşme deposu dahil. Fan müşürünü değiştirmek istiyorsanız kesinlikle bu boruyu sökmeniz gerekir. Tavsiyem boruyu sökerken altına bi leğen koymanız. Eğer sistemdeki sıvı cok pis, paslı, çamurlu balçıklı değilse süzüp geri koyabilirsiniz.

3. ve 4. resimlerde termostattın olduğu yeri görüyoruz. Termostat resimlerde görünen 3 civata ile sabitlenmiş muhafazanın içinde. Eğer değiştirmek isterseniz sistemdeki su boşalmış ve soğumuz olmasına dikkat etmenizi öneririm. Sıcakken sökerseniz geri takamayabilirsiniz. Termostat ustaların ve parçacımı önerisiyle yazın 74C termostat taktım ben. Resimde görünün yeşil contasını mutlaka termostat alırken istemelisiniz. Ayrıca sıvı conta kullanmanızıda öneririm. ( sadece termostatı kontrol etmek, değiştirmek isterseniz, sistemdeki suyu tamamen boşaltmanıza gerek yok. Genleşme deposuna giden ince boruyu sökün 1-1.5 litre su geliyor ordan. Bir maşlafa yardımıyla bu suyu aldıktan sonra, ve soğuduktan sonra 3 civatayı söküp termostata ulaşabilirsiniz. Termostat eski contayı ve sıvı contayı kazadıktan sora elinize geliyor. Termostata direk asılırsanız sıvı conta yapıştığı için zorlanırsınız

5. resim aldığım 74C termostat.

6. resim genleşme depomun kapağı, göründüğü gibi yeni. Çok fazla hava olduğunda atıyormuş.

Şimdi arkadaşlar sistemdeki suyu boşalttık diyelim. Fan müşürünü ve termostatı dediğim şekilde değiştirebilirsiniz gerekiyorsa. 4. resimde gördüğünüz hararet müşürünüde termostat değişimini anlattığım gibi yapabilirsiniz.
2. resimdeki boru çıkık şekilde genleşme bidonuna su doldurup ve hararet müşürü veya termostatın olduğu noktalardan su verip sistemdeki varsa pisliği akıtabilirsiniz. Gerisi size kalmış. Bu arada kalorifer radyatörünün musluğununda açık olduğuna dikkat ederseniz oda boşalmış ve temizlenmiş olacaktır.
İşlem bittikten sora bütün boruları yerine takıyor ve kelepçelerini sıkıyoruz. Genleşme bidonuna 3-3.5 litre antifiriz ve su karışımını veya süzmüş olduğunuz suyu ve antifiriz ilave etmeye başlıyoruz. Genleşme depomuz max gelene kadar. Daha sora aracı çalıştırıyoruz, termostat ve fan açana kadar bekliyoruz. Bu sırada hararet göstergesinide her ihtimale karşı gözümüzle kontrol ediyoruz. Genleşme bidonundaki su termostat açtığında ve genleşme bidonuna ince borudan su gelmeye başladığında havasını almış oluyoruz. Bir müddet böyle çalıştırıp, max seviyesinde sabitliyoruz suyu. Ve işlem tamam.
İşlemi yaptığınızda bir kaç gün su kaçağı ve fan açma, hararet davranışlarını gözlemlemenizide öneririm. Bazen kelepçelerden çok hafif su kaçakları görünebilir.

Bunun dışında atladığım bişey varsa affola. Özlden de yazabilirsiniz.
Bu işlemi yapabilmek için lokma, tornavida, vb. alet edavat gereklidir. Birazda el becerisi ve cesaret.
Bi kusurum varsa affola..
Eklentiler
DSCN2172.JPG
DSCN2162.JPG
DSCN2193.JPG
DSCN2156.JPG
DSCN2151.JPG
DSCN2163.JPG
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti SKDFORMAN » 01 May 2014, 16:42

Bu arada söktüğüm 88C termostatın resmini paylaşmayı unutmuşum. Benim gözlemim bu termostat havalar ısınmaya başladığından beri 90C üstü açıyordu. Oda hararetin yarı üstü olunca açması demekti. Ben bu durumdan rahatsız olduğum için değiştirdim. Esasen kışın böle daha iyi ama yazın havalar sıcak ve trafiği yoğun illerde problem olabilir.
Eklentiler
DSCN2207.JPG
DSCN2205.JPG
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 01 May 2014, 17:07

Mustafa abı on numara anlatmıssın saolasın bu arada bızım kapaklar aynı :) . ugur abı bugun ustadaydım mustafa abıylede konusmustuk kayıs cok gevsekmıs patı atar bu araba dedı guldu falan neyse baskı bı usta cagırdı onunla beraber bı mıktar gerdıler kayısı sonra cıkıp bıraz kucuk vıteste dolastık usta surdu baska bı ustayada sordu o arada ıyı yapmısınız devır daım yapmıyodur duzelır dedı termostat yokmus daha dogruu mustafa abının dedıgı gıbı sokup bakmadılar ama yok sanırım dedıler takalım abı dedım yok yazın ıyı kısın sıkıntı onuda kısın hallederız dedıler tmm dedım gerı dondum 20km kadar uzun yol hararette sıkıntı yoktu sonra trafıge gırdım dur kalk kucuk vıtes ılk centıkte sabıtledı gosterge cok az mılım artıslar oldu okadar sanırsam devır daımdı sorun yarın ıse cıktıgımda daha net sonuc alırım burda paylasırım benım arada aku lambasıda yanıyodu oda kayıstanmıs ıyı sarj etmez dedıler sıkınca bu ıkı sıkıntı ortadan kalkar dedıler herhangı bı ucrette almadılar. ılgınız ıcın tesekkur ederım. yanlız kayısı ben tek basıma sıkamazmısım sanırım bırı levye soktu araya oburu ayar gectı anlamadım baktımda nereye gıttı o levye neyse ıns daha uzun bı sure sıkıntı cıkarmaz bezdım yeterınce :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 01 May 2014, 18:04

İstop yazdı:Mustafa abı on numara anlatmıssın saolasın bu arada bızım kapaklar aynı :) . ugur abı bugun ustadaydım mustafa abıylede konusmustuk kayıs cok gevsekmıs patı atar bu araba dedı guldu falan neyse baskı bı usta cagırdı onunla beraber bı mıktar gerdıler kayısı sonra cıkıp bıraz kucuk vıteste dolastık usta surdu baska bı ustayada sordu o arada ıyı yapmısınız devır daım yapmıyodur duzelır dedı...

Bak bu ihtimal hiç aklımıza gelmedi o kadar fükür yürüttüğümüz halde.
İstop yazdı:termostat yokmus daha dogruu mustafa abının dedıgı gıbı sokup bakmadılar ama yok sanırım dedıler takalım abı dedım yok yazın ıyı kısın sıkıntı onuda kısın hallederız dedıler tmm dedım gerı dondum...

Bence termostatsız gezmemelisin. 74°C' lik de olsa takmalısın. TAbii ki uygun fan müşiri ile birlikte.
İstop yazdı:20km kadar uzun yol hararette sıkıntı yoktu sonra trafıge gırdım dur kalk kucuk vıtes ılk centıkte sabıtledı gosterge cok az mılım artıslar oldu o kadar...

Sıkışık trafiğe girdiğinde veya motoru biraz sıkıştırdığında hararetin biraz artması normaldir. Yeni nesil otomobillerdeki gibi elektronik olarak kontrol edilmiyor termostat ve fanları bizim Favorit' lerin.
İstop yazdı:...yanlız kayısı ben tek basıma sıkamazmısım sanırım bırı levye soktu araya oburu ayar gectı anlamadım baktımda nereye gıttı o levye neyse ıns daha uzun bı sure sıkıntı cıkarmaz bezdım yeterınce :D

Şarj dinamosunun önünde yer alan cıvatalar gevşetilir, ardından şarj dinamosu, bir levye yardımıyla ya motora doğru yaklaştırılır (yani kayış aşırı gerginse gevşetilir) ya da motordan uzaklaştırılarak (yani kayış gerginleştirilerek) kayışın gerginliği ayarlanmış olur. :)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti İstop » 01 May 2014, 18:30

saol ugur abı sanırım termostat var cunkı acıp bakmadılar ben yıne bı sıkıntı cıkarırsa zaten temın eder parcayı taktırırım ıns suan sorun halloldu gıbı. yukarda soyledıgım gıbı yarın ıse cıkacam bol rampa ve zorlama sonucu bellı olur cozdukmu cozmedıkmı ama sanırsam haklı olabılırler bugun kalorıferı sıcak actım kısa bı sure sıcak ufledı sonra ılık ufledı heralde termostattan oda neyse hayırlısı bakalım :)
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 01 May 2014, 22:40

Ahmet abi kayış sökmek takmak ayarlamak cok basit bir iş. Usta para bile almamış baksana senden. Alet edavatın olsaydı sende 5 dk. yapabilirdin. Zaten araç kullanan biri bu kayışı değiştirmeyi bilmeli. Ne zaman kopacağı belli olmaz. O yüzden yedek bulundurur herkes aracında.
Resimde yuvarlak içide aldığım civatayı gevşetip kayışı sökebilir ayarlayabilirsiniz. Ok ile işaretlediğim yerede levye, uzun bir tornavida veya el ile çekerek bile ayarlama yapılabilir. Ben elle ayarlıyorum. Levye cok klasik geliyo bana
Eklentiler
DSCN2167.JPG
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 01 May 2014, 23:44

saolasın mustafa abı resımlerle tam oldu ama ben bılıyom yapacagımı alacam alet edevat bırazda elım bollasınca keyfıne arabayı sokup takacam bunedır yav namıssız gıttımı ıyı gıdıyo bugun ınanmazsınız okadar rahat bı sekılde hızlandıkı canavar gıbı ama arıza cıkarıncada sogutuyo adamı hayattan. vala mustafa abı sen benı bukadar sımartma bıgun bı bakmısın ankaradayım kapının onunde arabayla dayanmısım nevar ne yok sana yaptırırım bukadar bellı etme ustalıgını :D :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 11 May 2014, 22:41

Termostat değişiminden sora gözlemim; yakıt değerlerimde bir değişiklik olmadı. 100km de - 10-12lt LPG şehir içi. Hararetimde çok çok iyi. Çok memnunum. Demekki doğruymuş yazın 74C termostat. Zaten int. üzerinde satılan termostatların açıklamasındada 74C yazlık, 88C kışlık yazıyor. Demekki doğruymuş. Bende sıcak ilerde ve trafiği yoğun illerde yazın 74C termostat öneriyorum gözlemimden sonra.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti jambuzz » 18 May 2014, 08:23

ARKADAŞLAR SELAM BENDE FAVO 94 GLX VAR

ARACIMIN HARARETİ ZORLAMADIKÇA KESİK ÇİZGİNİN ÜZERİNE ÇIKMIYOR DİYEBİLİRİM
AMA ZORLADIKÇA KIRMIZIYA YAKLAŞIYORDU
ANKARADA UZMAN SKODA SERVİSİ KULLANIYORUM OLDUKÇA DA MEKANİK ANLAMDA İYİLER EĞER PARÇALARI SİZ ALIP GİDERSENİZ OLDUKÇA DA HESAPLIYA MAL OLUYOR İŞLEMLER DEMEDİ DEMEYİN.
NEYSE SADEDE GELEYİM USTAMA DANIŞTIM BU SORUNU VE FAN UFAK ARKASI AÇIK, O YÜZDEN DE YETERSİZ KALIYOR ISINMADA DEDİ BENDE KUZENİME DANIŞTIM NE YAPALIM DİYE BANA ÇIKMACIDAN ESCORT RADYATÖRÜ VE FANI NI ALDIRDI.
HURDACILARDAN İKİSİNİ 120 YE ALDIM
RADYATÖR NERDEN BAKSANIZ 2 KATI VE KALIN
FAN 2 TANE VE ÖLÜMÜNE ÇALIŞIYOR :D
88'LİK MÜŞÜRÜ DE TAKTI SAĞOLSUN VE ARABAM ISINANA KADAR FAN HİÇ ÇALIŞMIYOR SONRASINDA 88 DERECE GELİCE HESAPLADIM TAM 22 SANİYEDE SOĞUTMA SUYUNU SOĞUTUP DURUYOR
EN DİK YOKUŞLARDA DENEDİM ÇOK ZORLADIM AMA MAŞALLAH YARIYI GEÇMEDİ HİÇ. AKLINIZDA BULUNSUN 150 TL YE BU SORUNU SIFIRLADIM ;)
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti jambuzz » 22 May 2014, 20:27

kkkk945 yazdı:Arkadaşlar. aracının termostatını değiştirmek isteyen veya kontrol etmek isteyen, fan müşürü ve hararet müşürü, sistemdeki suyun boşaltılması, temizlenmesi ve yeniden koyulup sistemin havasını almayı resimlerle dilim döndüğünce paylaşmaya çalıştım.

1. resimde gördüğünüz fan müşürü. (82-68C yazıyor üstünde. Bana parçacı ve ustalar 74C termostatla birlikte bu fan müşürünü kullanmamı önerdiler yazın. Benim şu an takılı fan müşürünün kaç değer olduğunu göremedim ama tahminim ve gözlemim 80C civarında açıyor. O nedenden değiştirmedim.

2.resimde gördüğünüz fan müşürünün takılı hali. Onun altındaki boruyu söktüğünüzde radyatörün ve motorun içindeki tüm su boşalacaktır. Genleşme deposu dahil. Fan müşürünü değiştirmek istiyorsanız kesinlikle bu boruyu sökmeniz gerekir. Tavsiyem boruyu sökerken altına bi leğen koymanız. Eğer sistemdeki sıvı cok pis, paslı, çamurlu balçıklı değilse süzüp geri koyabilirsiniz.

3. ve 4. resimlerde termostattın olduğu yeri görüyoruz. Termostat resimlerde görünen 3 civata ile sabitlenmiş muhafazanın içinde. Eğer değiştirmek isterseniz sistemdeki su boşalmış ve soğumuz olmasına dikkat etmenizi öneririm. Sıcakken sökerseniz geri takamayabilirsiniz. Termostat ustaların ve parçacımı önerisiyle yazın 74C termostat taktım ben. Resimde görünün yeşil contasını mutlaka termostat alırken istemelisiniz. Ayrıca sıvı conta kullanmanızıda öneririm. ( sadece termostatı kontrol etmek, değiştirmek isterseniz, sistemdeki suyu tamamen boşaltmanıza gerek yok. Genleşme deposuna giden ince boruyu sökün 1-1.5 litre su geliyor ordan. Bir maşlafa yardımıyla bu suyu aldıktan sonra, ve soğuduktan sonra 3 civatayı söküp termostata ulaşabilirsiniz. Termostat eski contayı ve sıvı contayı kazadıktan sora elinize geliyor. Termostata direk asılırsanız sıvı conta yapıştığı için zorlanırsınız

5. resim aldığım 74C termostat.

6. resim genleşme depomun kapağı, göründüğü gibi yeni. Çok fazla hava olduğunda atıyormuş.

Şimdi arkadaşlar sistemdeki suyu boşalttık diyelim. Fan müşürünü ve termostatı dediğim şekilde değiştirebilirsiniz gerekiyorsa. 4. resimde gördüğünüz hararet müşürünüde termostat değişimini anlattığım gibi yapabilirsiniz.
2. resimdeki boru çıkık şekilde genleşme bidonuna su doldurup ve hararet müşürü veya termostatın olduğu noktalardan su verip sistemdeki varsa pisliği akıtabilirsiniz. Gerisi size kalmış. Bu arada kalorifer radyatörünün musluğununda açık olduğuna dikkat ederseniz oda boşalmış ve temizlenmiş olacaktır.
İşlem bittikten sora bütün boruları yerine takıyor ve kelepçelerini sıkıyoruz. Genleşme bidonuna 3-3.5 litre antifiriz ve su karışımını veya süzmüş olduğunuz suyu ve antifiriz ilave etmeye başlıyoruz. Genleşme depomuz max gelene kadar. Daha sora aracı çalıştırıyoruz, termostat ve fan açana kadar bekliyoruz. Bu sırada hararet göstergesinide her ihtimale karşı gözümüzle kontrol ediyoruz. Genleşme bidonundaki su termostat açtığında ve genleşme bidonuna ince borudan su gelmeye başladığında havasını almış oluyoruz. Bir müddet böyle çalıştırıp, max seviyesinde sabitliyoruz suyu. Ve işlem tamam.
İşlemi yaptığınızda bir kaç gün su kaçağı ve fan açma, hararet davranışlarını gözlemlemenizide öneririm. Bazen kelepçelerden çok hafif su kaçakları görünebilir.

Bunun dışında atladığım bişey varsa affola. Özlden de yazabilirsiniz.
Bu işlemi yapabilmek için lokma, tornavida, vb. alet edavat gereklidir. Birazda el becerisi ve cesaret.
Bi kusurum varsa affola..







değerli arkadaşım son resimde yedek su deposunun içi korozyonla kaplı bu durumu nasıl engelleriz bilginiz var mı?
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti İstop » 22 May 2014, 20:56

slm kardes onunde ıkı secenek var ya yenı yedek su deposu almak takmak yada eskısını cıkarıp ıcını camasır suyu vb temızlık malzemelerıyle guzelce temızleyıp ıcındekı kırec tortu vs den arındırıp tekrar monte etmek ugrasmayı severım dıyosan kı ugrascak pek bıseyıde yok aslında sok temızle tak antıfırız suyunu koy kullan derım kolay gelsın
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 23 May 2014, 12:14

İstop yazdı:slm kardes onunde ıkı secenek var ya yenı yedek su deposu almak takmak yada eskısını cıkarıp ıcını camasır suyu vb temızlık malzemelerıyle guzelce temızleyıp ıcındekı kırec tortu vs den arındırıp tekrar monte etmek ugrasmayı severım dıyosan kı ugrascak pek bıseyıde yok aslında sok temızle tak antıfırız suyunu koy kullan derım kolay gelsın

Çamaşı suyuna falan pek gerek yok. İçerisine kum koyup giriş ve çıkışlarını el ile kapatıp kuvvetlice çalkalayınca da tertemiz oluyor.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakancxx » 01 Eyl 2016, 05:04

hayırlı forumlar. birçok arkadaş gibi bende bu hararet sorunu forumlardan araştırarak bulmaya çalıştım.en sonun da Merzifon da bir usta sorunumu halletti.hareret yapıyor dedim arabaya bile bakmadan silindir kapagi degisecek dedi.benim problemim silindir kapagi imiş ve diş kaptıran saplama vida.vida kapagi tam sıkmadığı için sürekli hararet yukseliyordu ve tabi sonunda conta tamamen gitti arabanın egzosundan buhar çıkar hale gelmişti.. silindir kapagi değişince hiçbir problem kalmadı. neredeyse hiç susmayan fan artık sadece 10 saniye çalışıyor bu kavurucu sıcaklarda hararet sabit..fan tofas fani bu arada.bu araçların motoruna her ustaya elletmeyin. benim ustam sadece skoda üzerine çalışan biri. ciğerini öğrenmiş adam yani. inşallah yardımcı olur bu yazım.
hakancxx
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 01 Eyl 2016, 04:45
Ad Soyad: hakan kursat
Nereden: Amasya
Arabanız: skoda favorit

İleti josera53 » 04 Eyl 2016, 17:55

95 model felicia yeni aldım..aldıktan bir hafta sonra 10 40 yağ değişimi yaptıktan sonra hararet yaptı.farkettigimde kırmızı çizgide idi
.öylesine conta yaktı usta ya götürdüm.taşlama ve yeni conta taktırdım. Yağı 15 40 koydurdum.Termostat ve radyatör deki somunu
değiştirdi.antifiriz koydular. Akşam kullandığımda yine hararet
yaptı. Kanunu açtım şu deposu basınç yapmış ağzına kadar antifiriz.
Bütün şu tesisatı sıcak bir tek radyatörden benzine giden soğuk.
o boruyu bi kaç defa sıkıp bıraktım. Şu deposundaki şu aniden aşağı indi. Acaba diyorum radyatör mu tıkalı motora azar azar mi su gonderiyor. Su sızdırma felan yok..
josera53
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 29 Ağu 2016, 22:53
Ad Soyad: şemsuttin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: felicia

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir