ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İleti kamyoncutanzer » 23 Nis 2014, 01:27

kesinlikle şunu söyliyebilirm ki yaptığım bin türlü denme sonucun da şuna karar verdim...çekiş istiyorum ama aracım yaksın diyorsanız soğuk hava açık kalacak ama çekiş normal olsun abartmaya gerek yok yakıtım beniz üzmesin derseniz...önce hava filtre kapağının etrafını kopmle bantıyoruz sonrada soğuk hava girşini iyice bantla kapattıktan sonra ben öndeki hortumun ağzınıda iyice kapattım....sıcak hava girişini açıyorsunuz....bir arkadaşınız gaza basıp 3000 devire sabitlerken hortumdaki ana vanayı açabildiğiniz kadar açın yanlız dikkat edin vida çıkmasın yerinden daha sonra gaz beynindeki benimki siyah renk te olan vidayı saat yönünde yani aracın ön tarafına bakacak şekilde çevirip fan açıp kapamasını bekleyip araca binip çok düşük devirlerde stop etmeyene kadar kısyorsunuz....ben bu şekilde verim aldım...10 tl gaz litresi 2830.....6 km şehir içi dolaştığım düşünülürse toplamda 46 km gazım bitecek yaptığım hesaba göre...şu an 35 te bitti...uzun yolda 46 da biter diyorum ben....şimdi bu ayarla şehir içi gideceğim 10 tl gaz ile 33 km götürmesi gerek ...anladım ki bizm araçlar için yapılacak bir şey yok...hesabım ortada birşeyi merak eden varsa sorabilir...sizdende yorum bekliyorum yakıt tüketimim hakkında ama kesinlikle eminim sıcak hava açıkken daha fazla gidebiliyorsunuz...
 
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti İstop » 23 Nis 2014, 04:31

sa tanzer usta paylasım ıcın saol ama bence her araca aynı ıslemler olacak dıye bısey yok cunkı her aracın markası aynı olsada ıcındekı malzemeler aparatlar farklı bu arada bende bı turlu cozum bulamıyodum beyın degıstıkten sonra 135 lıralık gaz 2.78 lt fıyatı 420 km yaptım cogunlugu sehır ıcı agresıf kullanımda bıtmedı ama nolur nolmaz dıye gaz aldım yanı ısın acıgı her arac farklı malzemelı farklı ıslem ıstıyo cogu bana gore. bu arada senınde yakıt sıkıntından kurtulduguna cok sevındım ıns bu ayarda cok uzun bı sure kullanırız aracları kazasız belasız ıns
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti ercanduzce » 23 Nis 2014, 07:40

böyle yorumlarla sürekli karşılaşıyorum. Farklı değişimler, her araçta değişik sonuçlar almamıza sebep olur. Örneğin; 1- Brisk bujileri sökmeden 25krş ortalama yakarken ngk buji taktım aynı araç 50krş yakmaya başladı. 10 gün denedim hemen acil olarak eski bujileri geri taktım. 2- Sıcak hava girişi sadece açık vaziyette kış soğuğundan dolayı soğuk hava kapağı açmayıp tıkalı bıraktığından 65krş yakmaya başladı. kapağı açık bırakınca da hem çekiş arttı hemde -20 derecede (soğuk astronomik artışlara sebep olur özellikle Doğu Anadolu'da ) 30krş a indi şuanda 26 krş yakıyorum. 3- hava filtren kirli ise yenisi ile değiştir. Ben öyle yaptım. çünkü yavaş yavaş 35 krş seviyelerine çıkmaya başlamıştı. şuanda normal seviyelerde. yakın zamanda ise bosch f8dc bujiye geçiş yapacağım. sonuçlarını da yazarım.
ercanduzce
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 25 Ağu 2012, 07:37
Ad Soyad: ercan düzce
Nereden: Erzincan
Arabanız: forman 135L

İleti SKDFORMAN » 23 Nis 2014, 12:19

kamyoncutanzer yazdı:kesinlikle şunu söyliyebilirm ki yaptığım bin türlü denme sonucun da şuna karar verdim...çekiş istiyorum ama aracım yaksın diyorsanız soğuk hava açık kalacak ama çekiş normal olsun abartmaya gerek yok yakıtım beniz üzmesin derseniz...önce hava filtre kapağının etrafını kopmle bantıyoruz sonrada soğuk hava girşini iyice bantla kapattıktan sonra ben öndeki hortumun ağzınıda iyice kapattım....sıcak hava girişini açıyorsunuz....bir arkadaşınız gaza basıp 3000 devire sabitlerken hortumdaki ana vanayı açabildiğiniz kadar açın yanlız dikkat edin vida çıkmasın yerinden daha sonra gaz beynindeki benimki siyah renk te olan vidayı saat yönünde yani aracın ön tarafına bakacak şekilde çevirip fan açıp kapamasını bekleyip araca binip çok düşük devirlerde stop etmeyene kadar kısyorsunuz....ben bu şekilde verim aldım...10 tl gaz litresi 2830.....6 km şehir içi dolaştığım düşünülürse toplamda 46 km gazım bitecek yaptığım hesaba göre...şu an 35 te bitti...uzun yolda 46 da biter diyorum ben....şimdi bu ayarla şehir içi gideceğim 10 tl gaz ile 33 km götürmesi gerek ...anladım ki bizm araçlar için yapılacak bir şey yok...hesabım ortada birşeyi merak eden varsa sorabilir...sizdende yorum bekliyorum yakıt tüketimim hakkında ama kesinlikle eminim sıcak hava açıkken daha fazla gidebiliyorsunuz...


Tanzer kardeş benim formande tamda dediğin gibi.
Benden +1
Ayrıca benim danıştığım LPG ayarcılarda böle söledi. Bu araçlarda sıcak hava dediler.
Ama ben foruma bakarak soğuk havayı açtım ve halen diretiyorum. Çekişte çok az bir iyileşme var sanki soğuk havada. Ama asla çok fazla diil.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 24 Nis 2014, 07:44

kkkk945 yazdı:
kamyoncutanzer yazdı:kesinlikle şunu söyliyebilirm ki yaptığım bin türlü denme sonucun da şuna karar verdim...çekiş istiyorum ama aracım yaksın diyorsanız soğuk hava açık kalacak ama çekiş normal olsun abartmaya gerek yok yakıtım beniz üzmesin derseniz...önce hava filtre kapağının etrafını kopmle bantıyoruz sonrada soğuk hava girşini iyice bantla kapattıktan sonra ben öndeki hortumun ağzınıda iyice kapattım....sıcak hava girişini açıyorsunuz....bir arkadaşınız gaza basıp 3000 devire sabitlerken hortumdaki ana vanayı açabildiğiniz kadar açın yanlız dikkat edin vida çıkmasın yerinden daha sonra gaz beynindeki benimki siyah renk te olan vidayı saat yönünde yani aracın ön tarafına bakacak şekilde çevirip fan açıp kapamasını bekleyip araca binip çok düşük devirlerde stop etmeyene kadar kısyorsunuz....ben bu şekilde verim aldım...10 tl gaz litresi 2830.....6 km şehir içi dolaştığım düşünülürse toplamda 46 km gazım bitecek yaptığım hesaba göre...şu an 35 te bitti...uzun yolda 46 da biter diyorum ben....şimdi bu ayarla şehir içi gideceğim 10 tl gaz ile 33 km götürmesi gerek ...anladım ki bizm araçlar için yapılacak bir şey yok...hesabım ortada birşeyi merak eden varsa sorabilir...sizdende yorum bekliyorum yakıt tüketimim hakkında ama kesinlikle eminim sıcak hava açıkken daha fazla gidebiliyorsunuz...


Tanzer kardeş benim formande tamda dediğin gibi.
Benden +1
Ayrıca benim danıştığım LPG ayarcılarda böle söledi. Bu araçlarda sıcak hava dediler.
Ama ben foruma bakarak soğuk havayı açtım ve halen diretiyorum. Çekişte çok az bir iyileşme var sanki soğuk havada. Ama asla çok fazla diil.

Benim Favorit' in sıcak hava tamamen kapalı, soğuk hava açık. Çekişte öyle aman aman bir değişim yok. Ancak tüketimde epeyce fark etti. Bu arada tekrar belirteyim ki benzinle kullanıyorum Favorit' i ben.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 24 Nis 2014, 23:21

sainz yazdı:Benim Favorit' in sıcak hava tamamen kapalı, soğuk hava açık. Çekişte öyle aman aman bir değişim yok. Ancak tüketimde epeyce fark etti. Bu arada tekrar belirteyim ki benzinle kullanıyorum Favorit' i ben.


Benzinli kullanımda tartışmasız soğuk hava. Üstelik bantsız ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ozantavsan » 24 Nis 2014, 23:47

kamyoncutanzer yazdı:kesinlikle şunu söyliyebilirm ki yaptığım bin türlü denme sonucun da şuna karar verdim...çekiş istiyorum ama aracım yaksın diyorsanız soğuk hava açık kalacak ama çekiş normal olsun abartmaya gerek yok yakıtım beniz üzmesin derseniz...önce hava filtre kapağının etrafını kopmle bantıyoruz sonrada soğuk hava girşini iyice bantla kapattıktan sonra ben öndeki hortumun ağzınıda iyice kapattım....sıcak hava girişini açıyorsunuz....bir arkadaşınız gaza basıp 3000 devire sabitlerken hortumdaki ana vanayı açabildiğiniz kadar açın yanlız dikkat edin vida çıkmasın yerinden daha sonra gaz beynindeki benimki siyah renk te olan vidayı saat yönünde yani aracın ön tarafına bakacak şekilde çevirip fan açıp kapamasını bekleyip araca binip çok düşük devirlerde stop etmeyene kadar kısyorsunuz....ben bu şekilde verim aldım...10 tl gaz litresi 2830.....6 km şehir içi dolaştığım düşünülürse toplamda 46 km gazım bitecek yaptığım hesaba göre...şu an 35 te bitti...uzun yolda 46 da biter diyorum ben....şimdi bu ayarla şehir içi gideceğim 10 tl gaz ile 33 km götürmesi gerek ...anladım ki bizm araçlar için yapılacak bir şey yok...hesabım ortada birşeyi merak eden varsa sorabilir...sizdende yorum bekliyorum yakıt tüketimim hakkında ama kesinlikle eminim sıcak hava açıkken daha fazla gidebiliyorsunuz...




Uzun süre yakıt konusuna takmış ve aracıma birçok iyileştirme yapmış biri olarak şöyle söylemek isterim.
Aynı istasyon ,aynı pompadan her zaman tam depo doldururum.Böylece aracımın sarfiyatını tam biliyorum 4 yıldır..

10 litre lpg ile 72 ile 80 km arası şehiriçi kullanımım değişiyor.yani 35-40 kuruş arası km sarfiyat.

10 LİRA lpg ile (2,9 tl 1 litre lpg) 25 ile 28 km şehiriçi.. (Trafik ışıklı , kısa mesafe , bazen yoğun trafikli)
Genelde 2 km gidiş... motor stop ettikten sonra gün içinde 2 km dönüş.Toplam 3-4 km..

Soğuk hava alma tamamen açık.
Sıcak hava tamamen kapalı. (eskiden açıktı kışın sarfiyat 2 katına çıkıyordu)...
Bizim favorite uygun yurtdışı lpg mikser taktığımıda hatırlarsınız.
Karbüratörün üst plastik kapağının lpg miksere yakın olması nedeniyle , yeni kapak yaparak aradaki mesafeyi 4 cm yükselttiğimi biliyorsunuz.
KArbüratörü komple dağıtıp ,temizlediğimi,gerekli parçaları değiştirdiğimide biliyorsunuz.
Aracım sürekli bakımlı. Brisk d15YC bujili.Ara sıra buji bakımınıda yapıyorum.
Ateşleme bobinini değiştirmiştim.ÖZel lpg buji kablosu kullanıyorum.
Subap ayarı , avansı tam.Frenlerde sıkma yok , debriyaj kaçırma yok.
Egzos yeni.
LPG beyni yeni.LAstikler orjinal ebat .Energy saver olarak değiştirmiştim.

Bunlara rağmen yakıt sarfiyatım yukarıdaki değerlerden aşağı düşmemiştir.Yukarıda çıkmamıştır.Yaz , kış aynıdır.
Üstüne birde Hidrojende kullanıyorum.Ayrıca su buharı da kullanmış oluyorum.HEr zaman Carbon Clean yapmış oluyorum.Hidrojen kullandıkça motorun daha iyileştiğini gözlemledim.Daha rahat çalışıyor , egzos temiz kalıyor.

Kısacası ben hala soğuk havanın tamamen açık ,sıcağın kapalı olması gerektiğini düşünüyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 25 Nis 2014, 00:04

Ozan bey söylüyorsa doğru söylüyordur.
Ozan kardeş defalarca denedim formanimde, sıcak havada 1lt LPG ile 10km civarı gidiyordu, soğuk havada ise 7-8 civarı. yani sizin tüketimin aynısı. En son uzun yolda sıcak hava açıkken 19-20 kuruş km de gördüm. Soğuk havada denemedim ama muhtemelen fazla olacaktır. LPG gaz ayarı yapan arkadaşta kesinlikle soğuk hava derken, bu araçlarda sıcak hava diyordu. Gaz ayarını yakın zamanda başka biyere yaptıracağım. Orayada fikrini soracağım.
Ozan kardeşim. Sizden öğreneceğimiz çok şey var. Çok kurcalamışsınız. Paylaşımlarınız çok güzel
tşkler.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 25 Nis 2014, 10:49

ozantavsan yazdı:...Bizim favorite uygun yurtdışı lpg mikser taktığımıda hatırlarsınız.
Karbüratörün üst plastik kapağının lpg miksere yakın olması nedeniyle , yeni kapak yaparak aradaki mesafeyi 4 cm yükselttiğimi biliyorsunuz...

Geçen gün benim ustayla bu mikserin yükselerek karbüratörü boğması işini ve senin yaptığın işlemleri anlattım.
"Hiç gerek yok" diyerek kenarda duran bir karbüratörü aldı ve üzerinde gösterdi yaptığı uygulamayı. Karbüratörün 1. ve 2. boğazına birer delik açıp üzerine de hortumun takılabileceği aparat yapıyorlarmış. "Favorit' te mikser mesafeyi kısalttığı için en verimli yöntem budur" dedi. Gayet de orijinal duruyordu o aparatlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 25 Nis 2014, 16:37

Ona da gerek yok.Hatırlarmısın benim asıl sipariş verdiğim mikser karbüratör ağzına takılıp orjinal kapak üstüne oturtulandı.Ama satıcı yanlış gönderdiği için üstten olan gelmişti.Asıl istediğim gelseydi ne kapak ne de deldirmek gerekirdi.Doğal olarak kapak yükselecekti.

İşte bu ürün 25 $ fiyatı şu an..


http://www.ebay.com/itm/LPG-MIXER-Pierb ... 337bc40f35
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti blauzahn » 25 Nis 2014, 16:49

Aslında bu mikserden bir tane sipariş edip, gerekli çalışmaları yapıp piyasaya sürmek lazım :) Hele tofaş için olanını yaparsak daha bi güzel olur :D
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 26 Nis 2014, 21:02

sainz yazdı:
ozantavsan yazdı:...Bizim favorite uygun yurtdışı lpg mikser taktığımıda hatırlarsınız.
Karbüratörün üst plastik kapağının lpg miksere yakın olması nedeniyle , yeni kapak yaparak aradaki mesafeyi 4 cm yükselttiğimi biliyorsunuz...

Geçen gün benim ustayla bu mikserin yükselerek karbüratörü boğması işini ve senin yaptığın işlemleri anlattım.
"Hiç gerek yok" diyerek kenarda duran bir karbüratörü aldı ve üzerinde gösterdi yaptığı uygulamayı. Karbüratörün 1. ve 2. boğazına birer delik açıp üzerine de hortumun takılabileceği aparat yapıyorlarmış. "Favorit' te mikser mesafeyi kısalttığı için en verimli yöntem budur" dedi. Gayet de orijinal duruyordu o aparatlar.


Aynen katılıyorum. En iyi yöntem bu bencede. Bir diğeride mikseri iptal edip boğazdan içeri boru salma yöntemi ilgimi çekti. Forumda bir kaç arkadaş kalbiratör delme ve boru salma yöntemlerini denemişler ve oldukça memnun kalmışlardı. Hani aracıma uzun müddet bineceğimi bilsem kalbiratörü söküp iki delikte ben açacağım :)
En kötü mikseri söküp bi boru sallıycam boğazdan. Nasılsa jigle çalışmıyor :)
Birde bu uygulamaları yapan arkadaşlara kalbiratörün benzin girişine bir çatal taksak ve gaz-benzini oraya bağlasak diye sormuştum. Benzin girişinin çapı problem cıkarmassa bu en iyi ve en kolay yöntem olabilir aslında.
Denemek lazım.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti favorit55 » 01 May 2014, 22:50

bu sadece bu sitedemi var samsunda aradım hava filtresi altına takılandan bulamadım. yakıt tüketimim iyi ama performans için düşününüyorum. en azından benzinde hava girişi tam olucak benzinde iyi çekiş olur diye düşünüyorum
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti ilhankakan » 02 Kas 2014, 18:52

anlamadığım taraf sıcak hava soğuk hava nasıl oluyorki
ilhankakan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 31 Ekm 2014, 11:04
Ad Soyad: ilhan kakan
Nereden: Bursa
Arabanız: 136l

İleti blues84 » 02 Kas 2014, 19:47

Hava filtiresinin fara doğru olan borusu soğuk hava..
Bi de hava filtiresinin altında egsoz çıkışlarının yanında demir boru var, oradan da sıcak hava geliyor içeri.
Bunu ayarlayan bir aparat var..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ilhankakan » 03 Kas 2014, 18:22

anladım peki ben karbiratörün heryerini aliminyum bant la kapattım çok az hava alıçak kadar da bırakdım yani vidalarını sıkmadım orada ki çatkalar dan biraz alıyor birde soğuk ava girişinin azını tamamen kapatım kalem ucuyla 5 delik deldim
şimdi aracım çok güzel şekilde çalışıyor çekişide çok iyi denicek derecede sıcak hava girişini yeni öğrendim borunun içine baktığımda birşeyler vadı ellemedim sanırım sıcak hava girişini otamatik kendi düzenliyor
ilhankakan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 31 Ekm 2014, 11:04
Ad Soyad: ilhan kakan
Nereden: Bursa
Arabanız: 136l

İleti blues84 » 04 Kas 2014, 08:49

ilhankakan yazdı: sanırım sıcak hava girişini otamatik kendi düzenliyor


Aynen öyle.
Motor çalışmaya başladığında sıcak hava alıyor, ısınınca önden soğuk hava girişi açılıyor, sıcak hava tarafı kapanıyor.

Yanlız o karburatör dediğiniz sanırım hava filtiresidir.
Siyah tencere gibi olan parça... :)
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir