1 sayfadan 1. sayfa

ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 23 Nis 2014, 01:27
kamyoncutanzer
kesinlikle şunu söyliyebilirm ki yaptığım bin türlü denme sonucun da şuna karar verdim...çekiş istiyorum ama aracım yaksın diyorsanız soğuk hava açık kalacak ama çekiş normal olsun abartmaya gerek yok yakıtım beniz üzmesin derseniz...önce hava filtre kapağının etrafını kopmle bantıyoruz sonrada soğuk hava girşini iyice bantla kapattıktan sonra ben öndeki hortumun ağzınıda iyice kapattım....sıcak hava girişini açıyorsunuz....bir arkadaşınız gaza basıp 3000 devire sabitlerken hortumdaki ana vanayı açabildiğiniz kadar açın yanlız dikkat edin vida çıkmasın yerinden daha sonra gaz beynindeki benimki siyah renk te olan vidayı saat yönünde yani aracın ön tarafına bakacak şekilde çevirip fan açıp kapamasını bekleyip araca binip çok düşük devirlerde stop etmeyene kadar kısyorsunuz....ben bu şekilde verim aldım...10 tl gaz litresi 2830.....6 km şehir içi dolaştığım düşünülürse toplamda 46 km gazım bitecek yaptığım hesaba göre...şu an 35 te bitti...uzun yolda 46 da biter diyorum ben....şimdi bu ayarla şehir içi gideceğim 10 tl gaz ile 33 km götürmesi gerek ...anladım ki bizm araçlar için yapılacak bir şey yok...hesabım ortada birşeyi merak eden varsa sorabilir...sizdende yorum bekliyorum yakıt tüketimim hakkında ama kesinlikle eminim sıcak hava açıkken daha fazla gidebiliyorsunuz...

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 23 Nis 2014, 04:31
İstop
sa tanzer usta paylasım ıcın saol ama bence her araca aynı ıslemler olacak dıye bısey yok cunkı her aracın markası aynı olsada ıcındekı malzemeler aparatlar farklı bu arada bende bı turlu cozum bulamıyodum beyın degıstıkten sonra 135 lıralık gaz 2.78 lt fıyatı 420 km yaptım cogunlugu sehır ıcı agresıf kullanımda bıtmedı ama nolur nolmaz dıye gaz aldım yanı ısın acıgı her arac farklı malzemelı farklı ıslem ıstıyo cogu bana gore. bu arada senınde yakıt sıkıntından kurtulduguna cok sevındım ıns bu ayarda cok uzun bı sure kullanırız aracları kazasız belasız ıns

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 23 Nis 2014, 07:40
ercanduzce
böyle yorumlarla sürekli karşılaşıyorum. Farklı değişimler, her araçta değişik sonuçlar almamıza sebep olur. Örneğin; 1- Brisk bujileri sökmeden 25krş ortalama yakarken ngk buji taktım aynı araç 50krş yakmaya başladı. 10 gün denedim hemen acil olarak eski bujileri geri taktım. 2- Sıcak hava girişi sadece açık vaziyette kış soğuğundan dolayı soğuk hava kapağı açmayıp tıkalı bıraktığından 65krş yakmaya başladı. kapağı açık bırakınca da hem çekiş arttı hemde -20 derecede (soğuk astronomik artışlara sebep olur özellikle Doğu Anadolu'da ) 30krş a indi şuanda 26 krş yakıyorum. 3- hava filtren kirli ise yenisi ile değiştir. Ben öyle yaptım. çünkü yavaş yavaş 35 krş seviyelerine çıkmaya başlamıştı. şuanda normal seviyelerde. yakın zamanda ise bosch f8dc bujiye geçiş yapacağım. sonuçlarını da yazarım.

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 23 Nis 2014, 12:19
SKDFORMAN
kamyoncutanzer yazdı:kesinlikle şunu söyliyebilirm ki yaptığım bin türlü denme sonucun da şuna karar verdim...çekiş istiyorum ama aracım yaksın diyorsanız soğuk hava açık kalacak ama çekiş normal olsun abartmaya gerek yok yakıtım beniz üzmesin derseniz...önce hava filtre kapağının etrafını kopmle bantıyoruz sonrada soğuk hava girşini iyice bantla kapattıktan sonra ben öndeki hortumun ağzınıda iyice kapattım....sıcak hava girişini açıyorsunuz....bir arkadaşınız gaza basıp 3000 devire sabitlerken hortumdaki ana vanayı açabildiğiniz kadar açın yanlız dikkat edin vida çıkmasın yerinden daha sonra gaz beynindeki benimki siyah renk te olan vidayı saat yönünde yani aracın ön tarafına bakacak şekilde çevirip fan açıp kapamasını bekleyip araca binip çok düşük devirlerde stop etmeyene kadar kısyorsunuz....ben bu şekilde verim aldım...10 tl gaz litresi 2830.....6 km şehir içi dolaştığım düşünülürse toplamda 46 km gazım bitecek yaptığım hesaba göre...şu an 35 te bitti...uzun yolda 46 da biter diyorum ben....şimdi bu ayarla şehir içi gideceğim 10 tl gaz ile 33 km götürmesi gerek ...anladım ki bizm araçlar için yapılacak bir şey yok...hesabım ortada birşeyi merak eden varsa sorabilir...sizdende yorum bekliyorum yakıt tüketimim hakkında ama kesinlikle eminim sıcak hava açıkken daha fazla gidebiliyorsunuz...


Tanzer kardeş benim formande tamda dediğin gibi.
Benden +1
Ayrıca benim danıştığım LPG ayarcılarda böle söledi. Bu araçlarda sıcak hava dediler.
Ama ben foruma bakarak soğuk havayı açtım ve halen diretiyorum. Çekişte çok az bir iyileşme var sanki soğuk havada. Ama asla çok fazla diil.

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 24 Nis 2014, 07:44
sainz
kkkk945 yazdı:
kamyoncutanzer yazdı:kesinlikle şunu söyliyebilirm ki yaptığım bin türlü denme sonucun da şuna karar verdim...çekiş istiyorum ama aracım yaksın diyorsanız soğuk hava açık kalacak ama çekiş normal olsun abartmaya gerek yok yakıtım beniz üzmesin derseniz...önce hava filtre kapağının etrafını kopmle bantıyoruz sonrada soğuk hava girşini iyice bantla kapattıktan sonra ben öndeki hortumun ağzınıda iyice kapattım....sıcak hava girişini açıyorsunuz....bir arkadaşınız gaza basıp 3000 devire sabitlerken hortumdaki ana vanayı açabildiğiniz kadar açın yanlız dikkat edin vida çıkmasın yerinden daha sonra gaz beynindeki benimki siyah renk te olan vidayı saat yönünde yani aracın ön tarafına bakacak şekilde çevirip fan açıp kapamasını bekleyip araca binip çok düşük devirlerde stop etmeyene kadar kısyorsunuz....ben bu şekilde verim aldım...10 tl gaz litresi 2830.....6 km şehir içi dolaştığım düşünülürse toplamda 46 km gazım bitecek yaptığım hesaba göre...şu an 35 te bitti...uzun yolda 46 da biter diyorum ben....şimdi bu ayarla şehir içi gideceğim 10 tl gaz ile 33 km götürmesi gerek ...anladım ki bizm araçlar için yapılacak bir şey yok...hesabım ortada birşeyi merak eden varsa sorabilir...sizdende yorum bekliyorum yakıt tüketimim hakkında ama kesinlikle eminim sıcak hava açıkken daha fazla gidebiliyorsunuz...


Tanzer kardeş benim formande tamda dediğin gibi.
Benden +1
Ayrıca benim danıştığım LPG ayarcılarda böle söledi. Bu araçlarda sıcak hava dediler.
Ama ben foruma bakarak soğuk havayı açtım ve halen diretiyorum. Çekişte çok az bir iyileşme var sanki soğuk havada. Ama asla çok fazla diil.

Benim Favorit' in sıcak hava tamamen kapalı, soğuk hava açık. Çekişte öyle aman aman bir değişim yok. Ancak tüketimde epeyce fark etti. Bu arada tekrar belirteyim ki benzinle kullanıyorum Favorit' i ben.

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 24 Nis 2014, 23:21
SKDFORMAN
sainz yazdı:Benim Favorit' in sıcak hava tamamen kapalı, soğuk hava açık. Çekişte öyle aman aman bir değişim yok. Ancak tüketimde epeyce fark etti. Bu arada tekrar belirteyim ki benzinle kullanıyorum Favorit' i ben.


Benzinli kullanımda tartışmasız soğuk hava. Üstelik bantsız ;)

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 24 Nis 2014, 23:47
ozantavsan
kamyoncutanzer yazdı:kesinlikle şunu söyliyebilirm ki yaptığım bin türlü denme sonucun da şuna karar verdim...çekiş istiyorum ama aracım yaksın diyorsanız soğuk hava açık kalacak ama çekiş normal olsun abartmaya gerek yok yakıtım beniz üzmesin derseniz...önce hava filtre kapağının etrafını kopmle bantıyoruz sonrada soğuk hava girşini iyice bantla kapattıktan sonra ben öndeki hortumun ağzınıda iyice kapattım....sıcak hava girişini açıyorsunuz....bir arkadaşınız gaza basıp 3000 devire sabitlerken hortumdaki ana vanayı açabildiğiniz kadar açın yanlız dikkat edin vida çıkmasın yerinden daha sonra gaz beynindeki benimki siyah renk te olan vidayı saat yönünde yani aracın ön tarafına bakacak şekilde çevirip fan açıp kapamasını bekleyip araca binip çok düşük devirlerde stop etmeyene kadar kısyorsunuz....ben bu şekilde verim aldım...10 tl gaz litresi 2830.....6 km şehir içi dolaştığım düşünülürse toplamda 46 km gazım bitecek yaptığım hesaba göre...şu an 35 te bitti...uzun yolda 46 da biter diyorum ben....şimdi bu ayarla şehir içi gideceğim 10 tl gaz ile 33 km götürmesi gerek ...anladım ki bizm araçlar için yapılacak bir şey yok...hesabım ortada birşeyi merak eden varsa sorabilir...sizdende yorum bekliyorum yakıt tüketimim hakkında ama kesinlikle eminim sıcak hava açıkken daha fazla gidebiliyorsunuz...




Uzun süre yakıt konusuna takmış ve aracıma birçok iyileştirme yapmış biri olarak şöyle söylemek isterim.
Aynı istasyon ,aynı pompadan her zaman tam depo doldururum.Böylece aracımın sarfiyatını tam biliyorum 4 yıldır..

10 litre lpg ile 72 ile 80 km arası şehiriçi kullanımım değişiyor.yani 35-40 kuruş arası km sarfiyat.

10 LİRA lpg ile (2,9 tl 1 litre lpg) 25 ile 28 km şehiriçi.. (Trafik ışıklı , kısa mesafe , bazen yoğun trafikli)
Genelde 2 km gidiş... motor stop ettikten sonra gün içinde 2 km dönüş.Toplam 3-4 km..

Soğuk hava alma tamamen açık.
Sıcak hava tamamen kapalı. (eskiden açıktı kışın sarfiyat 2 katına çıkıyordu)...
Bizim favorite uygun yurtdışı lpg mikser taktığımıda hatırlarsınız.
Karbüratörün üst plastik kapağının lpg miksere yakın olması nedeniyle , yeni kapak yaparak aradaki mesafeyi 4 cm yükselttiğimi biliyorsunuz.
KArbüratörü komple dağıtıp ,temizlediğimi,gerekli parçaları değiştirdiğimide biliyorsunuz.
Aracım sürekli bakımlı. Brisk d15YC bujili.Ara sıra buji bakımınıda yapıyorum.
Ateşleme bobinini değiştirmiştim.ÖZel lpg buji kablosu kullanıyorum.
Subap ayarı , avansı tam.Frenlerde sıkma yok , debriyaj kaçırma yok.
Egzos yeni.
LPG beyni yeni.LAstikler orjinal ebat .Energy saver olarak değiştirmiştim.

Bunlara rağmen yakıt sarfiyatım yukarıdaki değerlerden aşağı düşmemiştir.Yukarıda çıkmamıştır.Yaz , kış aynıdır.
Üstüne birde Hidrojende kullanıyorum.Ayrıca su buharı da kullanmış oluyorum.HEr zaman Carbon Clean yapmış oluyorum.Hidrojen kullandıkça motorun daha iyileştiğini gözlemledim.Daha rahat çalışıyor , egzos temiz kalıyor.

Kısacası ben hala soğuk havanın tamamen açık ,sıcağın kapalı olması gerektiğini düşünüyorum.

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 25 Nis 2014, 00:04
SKDFORMAN
Ozan bey söylüyorsa doğru söylüyordur.
Ozan kardeş defalarca denedim formanimde, sıcak havada 1lt LPG ile 10km civarı gidiyordu, soğuk havada ise 7-8 civarı. yani sizin tüketimin aynısı. En son uzun yolda sıcak hava açıkken 19-20 kuruş km de gördüm. Soğuk havada denemedim ama muhtemelen fazla olacaktır. LPG gaz ayarı yapan arkadaşta kesinlikle soğuk hava derken, bu araçlarda sıcak hava diyordu. Gaz ayarını yakın zamanda başka biyere yaptıracağım. Orayada fikrini soracağım.
Ozan kardeşim. Sizden öğreneceğimiz çok şey var. Çok kurcalamışsınız. Paylaşımlarınız çok güzel
tşkler.

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 25 Nis 2014, 10:49
sainz
ozantavsan yazdı:...Bizim favorite uygun yurtdışı lpg mikser taktığımıda hatırlarsınız.
Karbüratörün üst plastik kapağının lpg miksere yakın olması nedeniyle , yeni kapak yaparak aradaki mesafeyi 4 cm yükselttiğimi biliyorsunuz...

Geçen gün benim ustayla bu mikserin yükselerek karbüratörü boğması işini ve senin yaptığın işlemleri anlattım.
"Hiç gerek yok" diyerek kenarda duran bir karbüratörü aldı ve üzerinde gösterdi yaptığı uygulamayı. Karbüratörün 1. ve 2. boğazına birer delik açıp üzerine de hortumun takılabileceği aparat yapıyorlarmış. "Favorit' te mikser mesafeyi kısalttığı için en verimli yöntem budur" dedi. Gayet de orijinal duruyordu o aparatlar.

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 25 Nis 2014, 16:37
ozantavsan
Ona da gerek yok.Hatırlarmısın benim asıl sipariş verdiğim mikser karbüratör ağzına takılıp orjinal kapak üstüne oturtulandı.Ama satıcı yanlış gönderdiği için üstten olan gelmişti.Asıl istediğim gelseydi ne kapak ne de deldirmek gerekirdi.Doğal olarak kapak yükselecekti.

İşte bu ürün 25 $ fiyatı şu an..


http://www.ebay.com/itm/LPG-MIXER-Pierb ... 337bc40f35

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 25 Nis 2014, 16:49
blauzahn
Aslında bu mikserden bir tane sipariş edip, gerekli çalışmaları yapıp piyasaya sürmek lazım :) Hele tofaş için olanını yaparsak daha bi güzel olur :D

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 26 Nis 2014, 21:02
SKDFORMAN
sainz yazdı:
ozantavsan yazdı:...Bizim favorite uygun yurtdışı lpg mikser taktığımıda hatırlarsınız.
Karbüratörün üst plastik kapağının lpg miksere yakın olması nedeniyle , yeni kapak yaparak aradaki mesafeyi 4 cm yükselttiğimi biliyorsunuz...

Geçen gün benim ustayla bu mikserin yükselerek karbüratörü boğması işini ve senin yaptığın işlemleri anlattım.
"Hiç gerek yok" diyerek kenarda duran bir karbüratörü aldı ve üzerinde gösterdi yaptığı uygulamayı. Karbüratörün 1. ve 2. boğazına birer delik açıp üzerine de hortumun takılabileceği aparat yapıyorlarmış. "Favorit' te mikser mesafeyi kısalttığı için en verimli yöntem budur" dedi. Gayet de orijinal duruyordu o aparatlar.


Aynen katılıyorum. En iyi yöntem bu bencede. Bir diğeride mikseri iptal edip boğazdan içeri boru salma yöntemi ilgimi çekti. Forumda bir kaç arkadaş kalbiratör delme ve boru salma yöntemlerini denemişler ve oldukça memnun kalmışlardı. Hani aracıma uzun müddet bineceğimi bilsem kalbiratörü söküp iki delikte ben açacağım :)
En kötü mikseri söküp bi boru sallıycam boğazdan. Nasılsa jigle çalışmıyor :)
Birde bu uygulamaları yapan arkadaşlara kalbiratörün benzin girişine bir çatal taksak ve gaz-benzini oraya bağlasak diye sormuştum. Benzin girişinin çapı problem cıkarmassa bu en iyi ve en kolay yöntem olabilir aslında.
Denemek lazım.

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 01 May 2014, 22:50
favorit55
bu sadece bu sitedemi var samsunda aradım hava filtresi altına takılandan bulamadım. yakıt tüketimim iyi ama performans için düşününüyorum. en azından benzinde hava girişi tam olucak benzinde iyi çekiş olur diye düşünüyorum

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 02 Kas 2014, 18:52
ilhankakan
anlamadığım taraf sıcak hava soğuk hava nasıl oluyorki

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 02 Kas 2014, 19:47
blues84
Hava filtiresinin fara doğru olan borusu soğuk hava..
Bi de hava filtiresinin altında egsoz çıkışlarının yanında demir boru var, oradan da sıcak hava geliyor içeri.
Bunu ayarlayan bir aparat var..

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 03 Kas 2014, 18:22
ilhankakan
anladım peki ben karbiratörün heryerini aliminyum bant la kapattım çok az hava alıçak kadar da bırakdım yani vidalarını sıkmadım orada ki çatkalar dan biraz alıyor birde soğuk ava girişinin azını tamamen kapatım kalem ucuyla 5 delik deldim
şimdi aracım çok güzel şekilde çalışıyor çekişide çok iyi denicek derecede sıcak hava girişini yeni öğrendim borunun içine baktığımda birşeyler vadı ellemedim sanırım sıcak hava girişini otamatik kendi düzenliyor

Re: ARKADAŞLAR YAKIT SORUNU YAŞAYANLAR BAKSIN

İletiTarih: 04 Kas 2014, 08:49
blues84
ilhankakan yazdı: sanırım sıcak hava girişini otamatik kendi düzenliyor


Aynen öyle.
Motor çalışmaya başladığında sıcak hava alıyor, ısınınca önden soğuk hava girişi açılıyor, sıcak hava tarafı kapanıyor.

Yanlız o karburatör dediğiniz sanırım hava filtiresidir.
Siyah tencere gibi olan parça... :)