LPG silkeleme +sorunlar

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG silkeleme +sorunlar

İleti AG7 » 02 May 2014, 06:44

arkadaşlar mrb. sanırım sizlere fazlasıyla yük oluyorum. kusura bakmayın yalnız sanayiye bi gittik mi, araçlar alışıyo sanayiden çıkası gelmiyo sanırım.. yeni bir sorun daha :( malumunuz üzere son 1 aydır. favomla pek iyi anım olmuyo. ama hala seviyorum o ayrı mesele.. öncelikle aracım hala çok yakıyo :) "kkkk945" adlı abime duyurulur.. şimdiki sorunum ise.

1) Hani LPG bitip yolda kalıyorum ya, benzine geçiyorum. yola devam ediyorum. sonra lpg alınca, benzinden lpgye geçince bi tutarsızlık oluyo (silkeleme-tekleme) neyse 5 dk sonra geçiyo. ama şimdi ise, artık motor soğukken, ilk çalıştırmada stop edicekmiş gibi oluyo, ama stop etmiyo, belkide ayağımı gazdan çeksem stop edicek. pompala yavrum pompala.. yolda giderken ha tekle ha tekle.. (benzinde böyle bi durum yok, ama soğukken benzinde de denicem) motor ısındı mı sorun yok... devaaammmm..(bu arada cmts günü bi gaz ayarı yaptırdım. ama zor zor. adam dedimi biz lada samara ve favorit bu tiplere gaz ayarı yapamıyoruz. ayar tutmuyo abim dedi yanaşmadı. ama neyse dedi yaptı. ayarın açıkmış. kıstım dedi.)

2) Bi de dün gece 1den 2ye geçerken alt taraftan "tak" diye bi ses geldi.. korktum yavaş gitmeye başladım. ama bi daha olmadı..

3) Ve dönüşlerde özellikle de sola dönüşlerde sağ taraftan takır tukur ses geliyo.. bu nadir ama, arada kendini belli ettiriyo.. Geçende volantı değiştirdiğimde şanzıman inip tekerler falan söküldü hani, orda bişey eksikmi oldu dicem ama bilmiyorum ki

Yani afedersiniz ama ne halt edeceğimi bilemiyorum. öncelikle bu yakıt problemini napıcam.. 140 TL ile şehir içi 360km... 2.deneme 60 TL ile 155 km. artık araca binemez oldum.. korkuyorum. cebime yazık yaa.. şimdi ise30 TL lik aldım ve 43.km'deyim. kırmızı yandı artık.

4) Egsozda hafif yağlanmalar var ilk aldığımdan beri.. yağ yakıyo sanırım. o da ayrı bi dert..
Bazen diyorum bunu satıp felicia mı alsam.. nasipse zaten artık varsa yoksa SKODA.. yoksa yaptır yaptır buna mı binsem diyorum. araç değiştirmekte çok kolay deil artık. hem temiz bulmak zor. hem algı vergi derken extra zaten 1000 lira bunlara ayırmak gerekiyo.. nolur bana biraz akıl verin. gerçekten bunalıma girmek üzereyim..
 
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti SKDFORMAN » 02 May 2014, 12:39

Merhaba kardeşim.

1-Benzinden-LPG ye geçerken onun bir formülü bi usulü var. Önce boş konumuna alıp benzini bitirip gaza geçiyoruz. Bunu uyguluyormusunuz. Eğer benzini bitirmeden gaza geçmeye kalkarsanız dediğiniz gibi 5dk kadar araç saçmalar.
Bu araçlar LPG ayarı tutmuyor diyen usta çok afedersiniz "halt etmiş" Ben LPG ayarını kendim yapıyorum çoğu zaman, çok güzelde tutuyor. Kalbiratörlü bir araca LPG ayarı tutmuyor diyen usta kapatıp gitmeli tükkanı ;)
Belliki LPG ayarcınız manuel ayar yapan, sadece musluğu açıp kapamayı bilen türden. Size "Bilgisayarlı Gaz Ayarı" öneririm. Sorularınızın cevabını pc ekranında zaten göreceksiniz.
Sabah çalıştırıp yola çıktığınızda araç stop edecek gibi yapıyorsa otomatik jigleniz çalışmıyor demektir. Aracın motoru ısınana kadar rolantide düşüklük normaldir. Isınınca düzelecektir. Çok düşük olduğunu düşünüyorsanız kalbiratörden rolantiyi biraz artırabilirsiniz. Ayrıca gaz ayarı yaptırırken bu şikayetinizi sölerseniz gaz beyni üzerinde de rolanti ayar vidası var. belki oradan kaynaklanıyorda olabilir.
2- Vites değiştirirken 1 defa ses gelmesini buradan teşhis koymak zor. Ama bir daha yapmadıysa gözlem yapıp idare edilmeli
3- sağa sola dönüşlerde takır tukur seste bir cok şeyden gelebilir. Motor kulakları, rotil, rot kolları vb. aksamlar vuruyor olabilir. Devamlı gelen bir sesse bir rot balans servisine danışmanızda fayda var.

LPG yakıtınız hesapladığıma göre km de 38.8 kuruş yakıyor. Evet bu yakıta fazla diyebiliriz. Ama hatırladığım kadarıyla siz yakın mesafe 3-5km kullandığınızı söylemiştiniz. Hiç uzun mesafede denediniz mi?
Yine tekrarlıyorum bilgisayarlı gaz ayarına girdiğinizde yakıt tüketiminizi normalmi-anormalmi, ateşlemede karışımlarda vb. problemleri net olarak görürsünüz.

4- Ekzoz da yağ var diyorsunuz. Yağ yakan aracın ekzozunda yağ olacak diye bir kaide bilmiyorum ben. Sizin yağ dediğiniz hepimizin aracında olan hafif su ve yanmış yakıtın siyah atıkları diye düşünüyorum. Çevrenizdeki diğer favo-formanlarin ekzostlarını sizin aracınızla kıyaslayabilirsiniz.
Öte yandan aracınız yağ yakıyorsa bujileriniz yağlanıyormu, sabahları zor çalışama varmı, giderken ekzozdan mavimsi bir duman atıyormu, en önemlisi aracınız çok fazla yağ eksiltiyormu. Bunları gözlemlemelisiniz.

Buradan söyleyebileceklerim bu kadar.
syglar.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 02 May 2014, 12:40

gecmıs olsun. ılk sorunun cevabı benzınden lpg ye gecerken yada tam tersını yaparken lpg dugmesını ortaya al kardes ortada artık benzındeyse benzın pompalamayacak sıstemdekı benzını yakacak o bıttıgındede stop edecektır ama baktın stop etmeye yakın anlarsın tekledıgınde zaten o dugmeyı lpg tarafına alırsan sıkıntı olmaz.

3.sorunun cvbıda benım basıma gelen somunların gevsemesınden olabılır sag tekerın somunu gevsemıs olabılır yada ses tam nerden gelıyo onu bı tespıt ettırebılırsın degısık nedenlerde olabılır ama yaptırmadan once burda bı daha danıs arkadaslara fıyat olarak ıslem olarak somun gevsemesıyse 5 lıralık bı ıslem. dıgerlerıne bısey dıyemıycem elımden geldıgınce yardım etmek ıstedım.

bu arada yakıt ııne gelınce hep bujı bujı kabloları hava gırısı gıbı bılınen seyler onerılır kı dogrudurda bırde kacak varmı dıye kontrol ettırırsen belkıde beyınle alakalıdır. cunkı bende senın gıbı hepsını kontrol ettırdım duzeltemedım beyınden cıktı sorun degıstırınce sorun kalmadı 50 lıralık gazla 70km den sonra korkuyodum sımdı 10 lıralık gazla dolasırım aksama kadar

mustafa abı yazmıs bıle fazla soze ne hacet +1 :)
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti AG7 » 02 May 2014, 16:50

hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. ilk dediğiniz gibi ewt benzinden gaz'a geçerken ortaya alıp stop edip o şekilde benzine geçiyorum.. zaten sabah gaz da iken ilk çalıştırmada silkeliyo aracı.. motor ısınınca kendine geliyo. bi 5 dk ileri geri ileri geri gidiyorum araçla, hararet ibresine bakıyorum, ilk çentiğe yaklaştımı silkeleme kalmıyo :)) ama bi de şunu denedim.. sabah ilk benzinde iken çalıştırdım silkeleme yapmadı ve jikle'yi merak etmiştim bende, jikle çalışıyo.. neyse artık. bu durumda dedim artık kendi kendime, "acaba gaz'ı iyice kıstı da ondan mı yapıyo diye" ama bi danışcaz artık..
Bu arada abi zaten bilgisayarlı gaz ayarı yapıyolar ama, bişi demiyolar. yapıp geçiyolar.. tamam kıstık diyolar geçiyolar. insan gibi bi yer bulamadım yani. ama artık beyinden şüpheleniyorum ben.. ve ilk defa perşembe sabahı geç çalıştı araç.. o soğuk kış günlerinde bile buz gibi havada gaz'da ilk çalıştırmada hemen ilk marşta alırken, şimdi havaların ısınmasına rağmen arada geç çalışmaya başladı. artık elime bi para geçtiğinde güzelceeee bi baştan aşağı bakım şart oldu...
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti AG7 » 02 May 2014, 16:52

bu arada çok yakmaya başladı başlayalı uzun yolda denemedim. fakat 38.8 krş şehir içinde bile çok yani,, burdaki arkadaşlarda da var favo, şehir içinde bile 25 krş yakıyoruz diyolar.. eeee yani benimki gerçekten çok... beyin diyorum artık ben.. kesin onda bi sorun var.
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti SKDFORMAN » 02 May 2014, 19:09

Bahsettiğimiz herşeyi yaptırdınız, bilgisayarlı gaz ayarınada soktunuz ve sorun halen devam ediyorsa geriye bir tek seçenek kalıyor.

Aktarma organlarınızı kontrol ettirmelisiniz. Bilgisayarlı gaz ayarında hiç bir sorun görünmüyorsa ve halen cok yakıyorsa baskı balatanız kaçırıyor olabilir. başka ihtimal kalmıyor çünkü.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti AG7 » 03 May 2014, 06:50

beyin bozuk olamaz mı abi ? bu arada başka konularda gördüm. demişsiniz ki. baskı balata kontrolü.. dün aracın el frenini çektim. taktım 1'e yarım debriyaj yaptım. aracın arkası aşağıya çöküyo. bu baskı balatanın sağlam olduğunu göstermez mi?
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti AG7 » 03 May 2014, 11:36

bu arada gaz ayarı olduktan sonra oldu bu? aracı çalıştırıyorum.. akşamdan gaz'da araç. zaten hep gaz'da biniyoruz da. Gece-gündüz motor soğukken, ilk çalıştırmada ateşlemeyi yapıyo. Fakat: eğer gaz pedalını pompalamazsam, araç stop ediyor.abartısız 5 dk pompalıyorum gaz pedalını. bu arada pompalarken, malum devir saati yükselmiyo. 6-7. dk'dan sonra devir saati yükselmeye başlıyo. gaz yemeye başlıyo. pedalı bıraktıktan sonra stop etmiyo zaten artık. biraz sarsıntılı çalışıyo. Motor iyice ısındıktan sonra tamamdır. Ne sarsıntı ne gaz yememe Hiç bi sorun yok... ( BU ARADA BUNU BENZİNDE ASLA YAPMIYOR ) "- Acizane görüşüm" gaz iyice kısıldı. Pompalarkende daha fazla gaz gönderiyorum, onun için stop etmiyor araç... SİZCE ???
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti AG7 » 03 May 2014, 11:38

yada beyin diyaframı puffffffff ???
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti blauzahn » 03 May 2014, 13:27

AG7 yazdı:yada beyin diyaframı puffffffff ???



Beyinin markası ne? BRC ise diyafram değişimi yapılabiliyor.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 03 May 2014, 13:36

AG7 yazdı:bu arada gaz ayarı olduktan sonra oldu bu? aracı çalıştırıyorum.. akşamdan gaz'da araç. zaten hep gaz'da biniyoruz da. Gece-gündüz motor soğukken, ilk çalıştırmada ateşlemeyi yapıyo. Fakat: eğer gaz pedalını pompalamazsam, araç stop ediyor.abartısız 5 dk pompalıyorum gaz pedalını. bu arada pompalarken, malum devir saati yükselmiyo. 6-7. dk'dan sonra devir saati yükselmeye başlıyo. gaz yemeye başlıyo. pedalı bıraktıktan sonra stop etmiyo zaten artık. biraz sarsıntılı çalışıyo. Motor iyice ısındıktan sonra tamamdır. Ne sarsıntı ne gaz yememe Hiç bi sorun yok... ( BU ARADA BUNU BENZİNDE ASLA YAPMIYOR ) "- Acizane görüşüm" gaz iyice kısıldı. Pompalarkende daha fazla gaz gönderiyorum, onun için stop etmiyor araç... SİZCE ???

Bence tamamen jikle ile alakalı bir durum. Aynısı benim başımda da vardı.
Sğouk çalıştırmada gaza sonuna kadar basın ve basılı haldeyken marşa basın. Motor çalıştığında da gazı tamamen bırakın. Bu şekilde sarsıntısız çalışmalı. Sarsıntı hâlâ devam ediyorsa jikle kelebeğinin tam kapalı (jiklenin tam olarak devrede olduğu) konumda jikle kelebeğinin açıklığının ayarı yapılmalı. Yalnız işi çok bilmeyen bir ustaya yaptırırsanız ayarları tamamen kaybedebilirsiniz. Kolay gelsin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AG7 » 03 May 2014, 14:05

yanlış anlamadım dimi? araca biniyorum. çalıştırmadan önce gaz pedalına sonuna kadar basıyorum. ve ardından marşa basıyorum. arabada ani bi çalışma olmaz mı ? yani dediğinizi anladımda yanlış anlaşılma olmasın diye diyorum..
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti SKDFORMAN » 03 May 2014, 17:53

Gaz ayarında sorun çıkmadığına göre gaz beyniniz sağlam diyebiliriz. Gaz kaçağı kontrolü yapılmadıysa gaz kaçağı olabilir. Oda koku yapar genelde.
Debriyaj balatası kontrolü 1. viteste değil, 2-3-4-5. viteslerde yapılabilir. Birinci viteste anlaşılamayabilir. 5. vitese takın el freni çekik kalkmaya çalışın. Stop ederse normal diyebiliriz. Kaçırırsa geç stop edecek ve şanzumandan kaçırma sesini duyabiliriz bazen.
diye düşünüyorum :roll:
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti AG7 » 03 May 2014, 19:27

2 saat önce ayarcıya gittim. Benim yedek su deposunda gaz warmış. Duymuş muydunuz? Su da kaçak varmış. Üst kapak dedi ayarcı :)
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti SKDFORMAN » 03 May 2014, 19:42

AG7 yazdı:2 saat önce ayarcıya gittim. Benim yedek su deposunda gaz warmış. Duymuş muydunuz? Su da kaçak varmış. Üst kapak dedi ayarcı :)


Abi bu ne yaaa. Ne çok conta yakıyo bu araçlar. Ben aracımdan memnunum ama bunları duyunca soğuyorum yahu. Foruma girdiğimden beri bu kaçıncı. Yanmaz conta üretelim en iyisi :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 03 May 2014, 21:01

Abi bu ne yaaa. Ne çok conta yakıyo bu araçlar. Ben aracımdan memnunum ama bunları duyunca soğuyorum yahu. Foruma girdiğimden beri bu kaçıncı. Yanmaz conta üretelim en iyisi ...

Al bendende okadar nebu arkadas conta yanacak dıye yoldan fazla hararet gostergesıne bakıyom olmaz bukadar. Sımdılık yıne hallettık sorunu bakalım ama gecmı olun ag7 bu ıs boyle contaya gozun gıbı bakacan zorlamıycan uzmuycen ıns cok fazla bı hasar olusmamıstır sonucları paylas olurmu gecmıs olsun
Bu arada mustafa abı ılla bu conta dandık bıseymı olacak yav harbıden ısıya dayanıklı conta uretılmıyomu hıc ne bu bakkaldan ekmek aldın bayatlayacak ye bıtır gıbı neymıs bu bana yav 50 lıra takımı madem yanmayan bısey yapsınlarda tek 250 verek kurtulak valla korkudan ıse cıkamıyorum bugun cok sıcak dur ahmet bugun nemlı salla ahmet aman ısıt arabayı aman zorlama valla hararet yukselmesın dıye benım beynım fokurduyo stresten
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 03 May 2014, 22:29

AG7 yazdı:yanlış anlamadım dimi? araca biniyorum. çalıştırmadan önce gaz pedalına sonuna kadar basıyorum. ve ardından marşa basıyorum. arabada ani bi çalışma olmaz mı ? yani dediğinizi anladımda yanlış anlaşılma olmasın diye diyorum..

Motor çalışır çalışmaz gazı bırakacaksınız tabii ki. Yani o çalışma sesini algıladığınız an gazı bıraktığınızda motor 2000-2500d.d' yı görüp jikle devrine inecektir.
kkkk945 yazdı:...Debriyaj balatası kontrolü 1. viteste değil, 2-3-4-5. viteslerde yapılabilir. Birinci viteste anlaşılamayabilir. 5. vitese takın el freni çekik kalkmaya çalışın. Stop ederse normal diyebiliriz. Kaçırırsa geç stop edecek ve şanzumandan kaçırma sesini duyabiliriz bazen.
diye düşünüyorum :roll:

Buna katılıyorum. 1. viteste anlayabilmek zordur. Müsait bir yolda 3. vitese takın ve normal kalkıştan çok az fazla gaz vererek aracı kaldırmaya çalışın. Kalkıp gidiyorsa, balata kaçırıyor demektir.
kkkk945 yazdı:Abi bu ne yaaa. Ne çok conta yakıyo bu araçlar. Ben aracımdan memnunum ama bunları duyunca soğuyorum yahu. Foruma girdiğimden beri bu kaçıncı. Yanmaz conta üretelim en iyisi :)

Conta yakmıyorlar da bir şekilde conta aşınıyor ve aşındığı yerden yağı suyu birbirine karıştırmaya başlıyor. Ben conta değiştirdiğimde eski contayı bir kenara ayırmıştı ustam. 2. ve 3. silindir arasındaki conta parçası resmen erimişti.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AG7 » 04 May 2014, 13:27

Arkadaşlar ben contada sıkıntı oldugunu sanmıyorum. Araştrdım. Regülatör arızası
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir