ARKADAŞLAR BÖYLE BİR YAKIT MİKTARI YOK...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ARKADAŞLAR BÖYLE BİR YAKIT MİKTARI YOK...

İleti SKDFORMAN » 06 May 2014, 13:34

kamyoncutanzer yazdı:ve bugün az daha satıyordum arabayı ucundan döndüm...bir daha asla skoda almam ve kimseyede tavsiye etmem.....ilk fırsatta satıcam...o kadar nefret ediyorum arabamdan düşün yani...lada yada reno alıcam....


Tanzer abi benim bir arkadaşda 98 brodway vardı. İst tarafından ank ya gelio. Gaz deposu büyük boy. Depoyu fullüyor 50 bilemedin 60km de gaz bitiyor. bidaha fullüyor yine aynı. Benzine alıp zar zor geliyor ankaraya. Gelince ölçmüştük LPG de km de 1 tl den fazla yakıyordu :)

Yine tanıdığım bir samara kullanıcısı aldığı aracına, aldığından fazla para harcamış ve yinede memnun kalamamıştı.

Ben ise senelerce lada da, renoda kullanan biri olarak, skoda da aldığım hazzı, zevki bu tür araçlara asla değişmem. Hayatımda çok arabaya bindim. Ve hayatımda ilk defa geçmişte bindiğim bir aracı ikinci defa aldım.
Bu benim ikinci formanim. İlk formanim L idi. Bu LX. İlk arabama afedersiniz eşşek gibi bindim. Sürülmüş tarlaya girdim. Çoğu jeep giremeyeceği yerleri kazıya kazıya geçtim.

Yani abi araçta problem olabilir. Ben reno ve ladayada kötü demem. Zevk ve tercih meselesi. Ama onlarda problem çıkarabiliyor diyorum. Kul yapısı sonuçta. Bakımlı az yakan bir favo-formane sahip olsaydın böyle düşünmezdin. Sen sorunu çözemediğin için böle düşünüyosun. Bakımsız problemli her araç çok yakar, baş ağrıtır, sanayiden cıkamassın.

Neyse geçmiş olsun.
Nacizane yorumum ve düşüncemdi.
 
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti kamyoncutanzer » 07 May 2014, 02:10

kardeşlerim arkadaşlarım yorumlar için çok teşekkür ederim..bugün bir alıcı çıktı aracıma ama düşünüyorum da aldığım araç bundan belkide iyi çıkmayacak...peki siz yakıt sorununu nasıl çözdünüz mesela 10 tl gaz ile ortlama 3.6 lt şehir içi kaç km gidiyorsunuz...sizde soğuk hava açıkmı sıcakmı açık bantlımı nasıl yani...
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti blauzahn » 07 May 2014, 09:18

Tanzer kardeşim, bir de şöyle deneme yapsan nasıl olur? Tam depo yapıp bitmeye yakın tekrar tam depo yapıp kaç lt. aldıysa (lt / km) x 100 yapsan. Bu sonuç 11-12 lt yi aşıp aşmadığına baksak biz de.

10 liralık gaz aldığında belki bir miktar gaz almıyor da olabilirsin. Mesela şöyle bir şey biliyorum dolum hortumuna ayağınla hafif dokununca pompa hareket etmeye başlar başlamaz hareketlenme hissetmiyorsan ufak bir oynama oluyor pompada. Kimisi hafif hareketlenir, kimisi hiç hareket etmez neredeyse 1-1,5 lt, kimisi de fazla hareket eder (bu da sakıncalı gibi bana göre).

Bu söylediklerime katılmayanlar da oluyor. Pompada hava olmaz deniyor. vs. vs. Ama ben pompada hava ile oynama değil elektronik olarak oynama yapılabileceğini düşünüyorum. Nasıl milyonlarca dolarlık yatırım yapan araçların km.leri düşürülebiliyorsa, pompalarda elektronik cihazlar olunca oynanmaması mümkün değil gibi geliyor bana.

Söylediğim yöntemde eğer ufak bir oynama yapılıyorsa hem bu oynamaya az maruz kalmış olursunuz hem bir üç kağıtçılık olup olmadığını daha kolay anlarsınız. Nasıl derseniz, şöyle; bazı pompalar 25-26 lt gaz alan araçlara 30 hatta daha fazlasını basabiliyorlar. 25-26 lt ile gittiğiniz km.yi aldığınız 30 küsür lt. ile gidiyorsunuz. Haliyle kazıklanıyorsunuz!! Aracı ilk aldığımda benim de başıma gelmişti. Bir daha uğramam bile.. Benim araç yolda kalır duruma kadar kullanırsam gazı 26 lt alıyor. Gazcıya gidiyorum depodan ses geldiğinde (burası da bir muamma, şamandıralar 7-8 bar basınca dayanıklı, adamlar en az 10 bar kullanıyorlar haliyle şamandıra kesemiyor) kapat diyorum. Bakıyorum 25,45 lt. bir oyun yok. İlk aldığımda 34 lt gaz verilmişti bana. Tam 34 lt. Şimdi böyle bir gaz ile 10 liralık aldığınızı düşünsenize. Hülasai kelam dediğim şekilde bir deneyin ama emin olduğunuz ayarlarda olsun araç. Benim araçta sıcak hava kapalı, soğuk havanın da (her ne kadar sevmesem) 3/5 - 4/7 gibi kapalı (tam yarısı değil yani) bu şekilde de yapılmış bilgisayarlı ayar var. Bunları yapın eğer fazla yakıyorsa zaten başka yerlerde problem vardır...

Biraz hızlı yazdım, yanlışlarım varsa affola...
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti blues84 » 07 May 2014, 18:22

BlauZahn ve kkkk945; gayet güzel yazmışsınız...
Depolarımız heralde aynı, simit depo. En son 150 km gidip 21 lt almışım.
Gösterge son yeşilden sarıya dönüyor, artık bundan sonra kalanla ne kadar gidebileceğimi denemeden depoyu doldurtuyorum.
Eğer biterse trafik yoğun olduğu yerde benzinle devam eder mi etmez mi sakat bi yerde tıkılıp kalmayalım düşüncesi var.
Kışın park edeceğine yakın benzine al, sabah- akşam daha kolay çalıştırırsın dediler, ancak artık alıştım, havalar da çok soğuk değil, genelde tek marşla aldırıyorum.
Yukarda yazılan elektrik tesisatı parçalarının değiştirilmesi gerektiğine katılıyorum.
20-21 senelik arabalar, çoğunda bu parçalar değişmeden kalmıştır ama artık ömrü dendiği gibi dolmuştur.
Bu yaştaki en düşük kilometre 120 bin, 130 bindedir.
İlk fırsatta bobin-buji-beyin takımını değiştireceğim. Bu arada kablo-ve fişlerin paslarını temizlemek gerek.
Tevzi makarasını da bi elden geçirmek gerek.
Kışa girerken yapmak lazım ama yazın zaman daha müsait.
Depoyu doldurturken de pompa yavaşladığında kestiricem doldurmayı, tam paraya denk gelsin hesabı filan yapıyorlar gerek yok hiç..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti kamyoncutanzer » 07 May 2014, 22:00

arkadaşlar bugün 1.5 tam enjeksiyonlu lada vega sedan aldım...ve dedim ki olay budur...şu an araçta tüp yok hakikaten skoda çok üzmüş beni bunu anladım 4 cam otomatik merkezi kilit...ve 2000 model....aracımı almak isteyen bir kişi aradı beni bugün ona bile tavsiye etmedim...alma kardeşim benden araç dedim...başka bir araba bak dedim...o kadar yılmışım bu arabadan bunu anladım en azından aracımı 7 yaş büyütmüş oldum...bu vesileyle...size gelişmeleri haber edicem sevgiler saygılar...ALLAHA EMANET OLUN...
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti blues84 » 08 May 2014, 10:06

Birinin 2-3 yıldır satamadığı gri bi lada vardı inşallah o değildir.
(ben de aynı şehirdeyim)
Yakıt olarak sizi fazla üzmez umarız, hayırlısı olsun, kazasız belasız kullanın.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti kamyoncutanzer » 08 May 2014, 11:50

yok kardeşim gri değil...koyu yeşil benim ki....İNŞALLAH üzmez
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir