Distribütör vakum vidyolu sorum..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Distribütör vakum vidyolu sorum..

İleti ozantavsan » 13 May 2014, 10:23

Arkadaşlar sizlere vidyolu bir sorum var. Sorum şu vidyoda...

http://youtu.be/SD5oeOOXXvI

Bu distribütör avans hortumunu ağzınızla vakumladığınızda sizin mekanizma ne kadar oynuyor.Sizden ricam vidyoya alabilirmisiniz ? Karşılaştırma yapacağım.Eğer benimkinde sorun varsa ona göre bir çözüm üreteceğim.Yorum ve vidyolarınızı bekliyorum.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti favorit55 » 13 May 2014, 10:53

araç evde akşam çeker yüklerim video sen ordaki yayı değiştirdin mi ?
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 13 May 2014, 11:06

Sökemedim ne yaptımsa.Yayı değiştiremedim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 13 May 2014, 12:50

Ozan abi, geçenlerde bu konu açıldığında bende vakum hortumuna, yaya felan bir bakayım dedim. Birde baktımki benim vakum hortumu çıkık. Kalbiratörden aşağıya sallanıyor. Sora senin videodaki gibi distribitörün vakum yerine hortumu taktım. Azımla vakumladım. Aynı senin videodaki gibi oldu.
Yaya gelince. Ben yayı değiştirmeyi mantıksız buldum. Çünkü benim bildiğim yay zamanla direncini yitirir. Direnç kazanmaz. Orjinalde böyle takıldığına göre iyidir diye düşündüm. Belki temizlenebilir ama.
Ayrıca bizim ağzımızla yaptığımız vakumu bana göre kalbiratör yapamıyor. Bende aracı çalıştırıp kalbiratörün ne kadar vakumladığına baktım çok az. Ama burda bir arkadaş yazmıştı. Öyle anlayamassın. Bu giderken yokuşlarda anlaşılıyor diye.
Ayrıca bu vakumun ateşlemede etkisi olduğu muhakkak. Ama ne kadar? Zaten ateşlemede sıkıntısı olmayan bir araçta biraz daha iyi ateşleme sağlaması çekişte çok çok büyük bir artış sağlıyacağını ben şahsen mantıksız buldum. Bence sadece biraz daha iyi ateşleme. Ama yinede ön yargılı olmamak lazım.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti favorit55 » 13 May 2014, 16:26

sorunun cevabı basit vakum hortumunu cıkar yola cık fark bariz belli ayrıca yakıtta değişiyor. Şöyle söyleyeyim gaz yayını değiştirmek için karbüratörü söktüğümde vakum hortumlarını ters takmısım araç inanılmaz çekişten düşdü ve yakıt arttı vakum olmayınca.
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti sainz » 13 May 2014, 16:27

kkkk945 yazdı:...Ayrıca bu vakumun ateşlemede etkisi olduğu muhakkak. Ama ne kadar? Zaten ateşlemede sıkıntısı olmayan bir araçta biraz daha iyi ateşleme sağlaması çekişte çok çok büyük bir artış sağlıyacağını ben şahsen mantıksız buldum. Bence sadece biraz daha iyi ateşleme. Ama yinede ön yargılı olmamak lazım.

O vakum işlemi ile motorun yük durumuna göre otomatik olarak avans arttırılır veya azaltılır. Yaptırdığınız avans ayarı statik ayardır ve rölanti devrinde ayarlanır. Motor yüke bindiğinde avans gerektiğinde karbüratör vakum yaparak avans otomatiğini harekete geçirir ve böylece motorun ihtiyacı olan avans değeri elde edilir. Yükten çıktığında ise vakum yayı serbest bırakarak avans statik değerine geri gelmiş olur. Avans otomatiği olmasa motor yüke bindiği her durumda kasılır ve hiç rahat çalışamazdı. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 13 May 2014, 20:15

Öğleden sonra distribütör avans tertibatını yay için sökmeye çalıştık.Arkadaş ayarlı anahtarla tutarken bende arkasını smköeye çalıştım.Sökülmüyor uğraştıkça avans tertibatı dönüyor.Kırılacak diye bırakacaktık ki , hortumun takıldığı kısım ayarlı anhtarın dokunmasıyla hallaç pamuğu gibi sallanmaya başladı.

Elle biraz sabitledim.Silikon sürdüm.Hortumu takıp iyice ağzını duvarına dayadım silikonladım.bir süre sonra ağzımla vakumladım.İç mekanizma vakumladıkça en son haddine kadar hareket etti.Araç çalışırken vakumladım rolanti yükseldi.Avans verip gazı verdi.Yola çıktığımda daha iyi hızlandı araç.Eskiden avans tertibatını test ettiğimde hareket ediyordu.Sanırım son zamanda hortumun içinde kalan metal çıkıntı vakumu kaçırıyordu.Vakum tertibatına geçen kısımdan bahsediyorum.

Karbüratör kısmına giren kısım tam hava yakıt ayar vidasına yakın , rolanti ayar vidasının alt kısmı gibi.Aracı ilk aldığımda avans hortumu boştaydı.Karbüratörde bu kısım boştaydı oraya takmıştım.

Karbüratörde alt kısımlarda bir vakum hattı daha var.Külbürtör kapağının oradan gelen havayı emiyor.Bu vakum hattı ile distribütör avans hortumun girdiği hattın vakum şiddeti aynımı ?

Sizinkiler hangi kısma takılı ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 13 May 2014, 23:16

Abi benim vakum hortumu resimde kırmızı okla işaretledim. Tam o noktaya bağlı. Benim vakum hortumu çıkıkken yakıtımda en ufak değişiklik yoktu. Zaten aracım normal yakıyordu halen normal yakıyor. Çekişe gelince sanki yokuşlarda biraz daha az yığılıyor veya bana öyle geliyor.
Kısaca benim gözlemim, aman aman bir değişim olmadı. Ama ateşlemeye bu vakum sisteminin hiç bir faydası yok demek yanlış olur. Muhakkak vardır.

Birde ozan abi sen bu gün uğraştıktan sora videoda paylaştığından dahamı değişik tepki verdi distribitör.
Ayrıca daha öncede dediğim gibi bizim ağzımızla yaptığımız vakumu kalbiratör yapmıyor. Evet ama yokuşlarda yük binince belki yapıyordur. Orasını bilemem.
Syglar..
Eklentiler
DSCN2036.jpg
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ozantavsan » 14 May 2014, 09:52

Evet benim hortumda seninki ile aynı bölüme bağlı.Aslında distribütör avans tertibatım önceden çalışıyordu.Sanırım hortumun bağlandığı nokta oynadığından vakumu kaçırıyordu.Vidyoda gösterdiğim gibi milim oynuyordu.Silikonla bağlantı noktası sabitlenince 0-5 cm ile 1 cm arası son noktaya kadar iç mekanizma oynuyor.
son bir kaç gündür aracın gaza tepkisinde düşüş hissediyordum.Az önce aracımı kullandım.Şimdi gaza tepki iyi yokuşlarda daha iyi.Ara sıra o noktayı kontrol etmem gerek sanırım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 14 May 2014, 12:36

Abi dün ben sana sölücektim aslında, bu vakum hortumunda, ne kalbiratör tarafında, nede distribitör tarafında kelepçe yok. Bu nedenden bir miktarda kaçırıyor olabilir diye.
Vala benide heveslendirdin abi. Bendemi girişiyim tekrardan ne yapayım. Yayı sökerim ben büyük ihtimal. Ayarlı penseyle mekanizmayı mengene misali sabitleyip lokma veya kurbacıkla sökebilirim eğerki kaynamadıysa.
Birde şu distribitörün yağ bakımı felan varmış. Ben onu daha yapmadım. Distribitörü kurcalarken vakumuda kurcalarım o halde. ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ubabubab » 14 May 2014, 20:21

SAYIN SKODACILAR
kullandığınız distiribitör 20 yıllık ne ayarı var ne sentesi var bende bu konuda muzdariptim kurtuldum +yakıtım 18 kuruş a indi net ten sanalpazara girin
otoyedekparcacim Muğla.... vika marka distiribörü alın 90 tl +9taksit alın kurtulun ha bide endiksiyon alın 35 tl bana dua edersiniz ölmüş yedekparçaları yok yayı yumşamış yok bilmem ne zaten yakıttan tasaruf ederek kendini amorti ediyor çekiş aşırı farkediyor hah bu işte diyeceksiniz şimdiye kadar eşekti şimdi beygir oldu
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti ubabubab » 14 May 2014, 20:31

benim 92 forman kafa kaldırıyor beygirler yerinde duramıyor allah razı olsun sanalpazar sayesinde taksitle ateşlemeyi yeniledim araba fabrika ayarlarına geri döndü sanalpazara gir Satıcı Profili
otoyedekparcacim Muğla. bul 9 taksitle ateşlemeyi yenile özellikle vika distiribitör özellikle brisk buji özellik kardez endiksiyon tak gaz a dokunamazsın herşey milimetrik hesapla yapılmış 20 yıllık parça dan medet umma dua et yeter bana
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti ozantavsan » 15 May 2014, 12:03

Peki distribütörü almış olsak , eskisini dibindeki iki vidadan söküp aynı şekilde yenisini takmak yeterlimi ?

Vidaları söküp distribütörü yukarı çekmek yeterlimi ?

Yenisinde yağlanması gereken yer varmı ?

( Distribütör ateşlemeyi bujilere dağıtan bir sistem.Ateşlemeyi iyileştirebilir ama çekişe çok etkisi olurmu bunun sonucunda emin olamadım.Ama ben değiştirdim arabaya can geldi dendiğine göre bunuda göz ardı etmek doğru olmaz.Sonuçta kaç yıllık sistem boşluk vesaire etkileyebilir.Benim tevzi makarasını elle sağa çevirince 20 derece kadar oynuyor.)

Yenisi takılıp , bobin kablosu ateşleme ünitesine bağlanıp , avans tabancası ile avansı ayarlatmak yeterli olacakmı ?

Şu an benimkinde çalışma sorunu yok.Motor normal çalışıyor.Ama çekişin daha iyi olması gerektiğini düşünüyorum.Gaza yüklenip debriyajı bırakınca pati yapamıyor.Aldığımdada böyleydi.Debriyajı değiştirincede çekişte değişme olmadı ,pati yok.Pati çekse gücü yerinde diyeceğim.Öyle lastik yakma ,hava atma gibi olaylarım yok.Yakıtımda lpg şehiriçi 40 kuruş.........

Çekişte değişim ,yakıtta düşüş olacağını bilsem değiştireyim.Zaten değişmeyen tek zincir ve distribütör kaldı ?

Ne dersiniz şu işi bir neticeye bağlayalım............... Yorumlarınızı bekliyorum..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 15 May 2014, 12:51

ozantavsan yazdı:...değişmeyen tek zincir ve distribütör kaldı?...

Ozan aşağıdakileri denedin mi hiç?

Eksantrik zincirinin değişim zamanının geldiğini nasıl anlarım?


Eksantrik zinciri veya eksantrik kayışı, krank milinden aldığı hareketle eksantrik milinin dönmesini, dolayısıyla da supapların açılmasını sağlar. Kranktan alınan hareket, bazı motorlarda bir kayışla, bazı motorlarda ise zincirle eksantrik milini döndürmektedir. Triger zinciri olarak da tabir edilir.
Eksantrik zincirinin bollaşması, supapların açılmasına kumanda ettiği için, motorun sağlıklı çalışmasını engeller.

Peki Favorit, Forman, Felicia ve Fabia’nın 1.2HTP ve 1.4 68 HP motorlarında kullanılan motorlardaki eksantrik zincirinin bollaştığını nasıl anlarız?
Favorit, Forman ve Felicia’ da eksantrik zincirini gerecek herhangi bir mekanizma yoktur. Krank milinde bir adet, eksantrik milinde bir adet dişli vardır ve eksantrik zinciri de bu dişliler üzerinde sarılı vaziyettedir. Bu nedenle de eksantrik zincirindeki bollaşmalar hemen hissedilebilir. Fabia 1.4 68HP motorların yapısını tam olarak bilemiyorum ama forumda ‘’Favorit motorunun hacminin 1.4’ e çıkarılmış halidir’’ şeklinde yapılan yorumlardan yola çıkarak, bunların da bu şekilde olduğunu tahmin ediyorum. 1.2HTP motorlar daha farklı bir yapıda oldukları için eksantrik zinciri gergi mekanizması olacağını tahmin ediyorum. Eksantrik zinciri bollaştıkça bu gergi, zinciri gerer ancak bunun da belli bir toleransı olduğunu düşünüyorum. Yani belli bir zamandan sonra gergi, zinciri boşluk yapmayacak şekilde geremeyecektir.
Favorit’ te eksantrik zincirinin bollaşmış olduğunu nasıl anlarız?
1-Motor, özellikle normal çalışma sıcaklığına ulaşmış ve jikle tertibatı tamamen devreden çıkmış vaziyette, yani rölanti devrinde olmalıdır.
2-Fazla abartmadan biraz gaz verilmelidir. Bu durumda krank mili, eksantrik zincirini gereceğinden, herhangi bir anormal sesi hissedemeyebilirsiniz. Motor, örneğin 1500-2000 d/d arasında olacak şekilde, yaklaşık 5 saniye kadar sabit tutulmalıdır.
3-Sonrasında gazı tamamen ve bir kerede bırakın. Krank milinin dönüşü yavaşlamıştır; ancak eksantrik zincirinde problem varsa, çok kısa bir süre de olsa eksantrik mili krank milinin eski hızına uygun olarak dönmeye devam edecektir. Eksantrik milinin bu devam eden dönmesinin süresi, eksantrik zincirinin ne kadar bollaştığı ile sıkı sıkıya ilgilidir. Tabii ki bu süre çok çok kısa bir süredir. Anlatılan gibi saniyelerce sürmez.
4-İşte bu eksantrik milinin dönmeye devam etmesi, krank milinin dönüşü ile aynı seviyeye gelene kadar zincir ‘şarıldama’ denilebilecek sesi çıkartacaktır; çünkü bollaşma nedeniyle uzayan zincirin boşluğu alınıyordur.
5-Eğer bu ses hafif bir şarıldama olarak geliyorsa, eksantrik zinciri bir süre daha idare edecektir ve bu süre içinde motor performansı çok çok fazla etkilenmeyecektir. Yalnız kendi gözlemlerim ve tecrübelerimden edindiğime göre, eğer eksantrik zinciri bu sesi yapmaya başladıysa, daha da fazla bollaşması çok kısa bir sürede alıyor.
6-Ayrıca eksantrik zinciri iyice bollaştıysa, motorun rölantide çalışması bile garipleşiyor.

Eksantrik zincirinin bollaşmış olmasının ne gibi bir sakıncası vardır?
Avans ayarı Favorit’ te önemlidir. Motorun avansı sabit kalmayacaktır. Hatta yokuş yukarı hafif zorlanmalarda avans vurma ile bile karşılaşılabilir. Bununla ilgili olarak hem motorun performansı olması gerektiği gibi olmayacak hem de yakıt tüketimi artacaktır. Üstelik motor, zincir sesinden bağımsız olarak daha sesli çalışacaktır.

Eksantrik zincirinin periyodik değişim süresi var mıdır?
Favorit’ lerle beraber verilen kullanım kılavuzları ve bakım tablolarından hatırladığım kadarıyla 50.000 km.’ de bir eksantrik zincirinin değişimi öngörülüyordu. Tabii ki artık Favorit serisinin garanti gibi bir sorunu da kalmadığı için, gerekmedikçe eksantrik zinciri değişimi yapılmamaktadır.

Eksantrik zincirinin ömrü ne kadardır?
Bu tamamen kullanım tarzıyla ilgilidir. Eğer ki agresif bir kullanım tarzınız varsa, özellikle de kalkışlarda debriyajı sertçe bırakıyorsanız, eksantrik zincirinin değişim süresi çok daha erken olacaktır.
Eksantrik zinciri değiştirilmeden kullanılırsa, sonuçları ne olabilir?
Eksantrik zincirinin, triger kayışına (yani eksantrik kayışına) göre önemli bir avantajı, bollaşmasına rağmen kopmamasıdır. Çift sıralı imal edilmiş bir zincirdir. Tabii ki çok uzun süreler bu şekilde kullanıldığında kopmayacak diye de kesin bir şey yoktur. Onun da belli bir toleransı vardır ve tabii ki kopabilir de. Bu zayıf bir ihtimal olarak görüldüğü için, servislere veya sanayideki ustalara sorduğunuzda ‘’kesinlikle kopmaz’’ gibi bir cevap alırsınız; ancak unutulmamalıdır ki her şeyin belli bir dayanma gücü vardır.

Eksantrik zinciri veya triger kayışı (eksantrik kayışı) koptuğunda motorda ne gibi bir arıza oluşur?
Eksantrik zinciri veya kayışı eksantriği döndürerek supapların açılmasını sağlar. Eksantrik tam supapları açmış bir konumdayken zincir veya kayışın kopması demek, supapların da açık kalması demektir. Bu arada piston, en azından tekerleklerin vermiş olduğu hareketle, yukarı hareket edecek ve açık kalmış olan supaplara vurarak, supapların kırılmasına neden olacaktır. Supapların değişimi gerekecektir. O andaki motor devrine veya yüke göre silindir üst kapağının değişimi bile gerekebilir.

Not : Tamamen kendi tecrübelerimdir. Profesyonel birisinin yazdığı veya bir kaynakta yayınlanmış bir yazı değildir.


Bunları deneyeceksen, motorun sesini net bir şekilde duyabileceğimiz bir video da çekebilirsen iyi olur bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 15 May 2014, 12:59

Bazen zincir sesini duyuyorum.Bir vidyo çekeyim en iyisi sonra tartışırız durumu ....
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 15 May 2014, 13:07

ozantavsan yazdı:Peki distribütörü almış olsak , eskisini dibindeki iki vidadan söküp aynı şekilde yenisini takmak yeterlimi ?

Vidaları söküp distribütörü yukarı çekmek yeterlimi ?

Yenisinde yağlanması gereken yer varmı ?

( Distribütör ateşlemeyi bujilere dağıtan bir sistem.Ateşlemeyi iyileştirebilir ama çekişe çok etkisi olurmu bunun sonucunda emin olamadım.Ama ben değiştirdim arabaya can geldi dendiğine göre bunuda göz ardı etmek doğru olmaz.Sonuçta kaç yıllık sistem boşluk vesaire etkileyebilir.Benim tevzi makarasını elle sağa çevirince 20 derece kadar oynuyor.)

Yenisi takılıp , bobin kablosu ateşleme ünitesine bağlanıp , avans tabancası ile avansı ayarlatmak yeterli olacakmı ?

Şu an benimkinde çalışma sorunu yok.Motor normal çalışıyor.Ama çekişin daha iyi olması gerektiğini düşünüyorum.Gaza yüklenip debriyajı bırakınca pati yapamıyor.Aldığımdada böyleydi.Debriyajı değiştirincede çekişte değişme olmadı ,pati yok.Pati çekse gücü yerinde diyeceğim.Öyle lastik yakma ,hava atma gibi olaylarım yok.Yakıtımda lpg şehiriçi 40 kuruş.........

Çekişte değişim ,yakıtta düşüş olacağını bilsem değiştireyim.Zaten değişmeyen tek zincir ve distribütör kaldı ?

Ne dersiniz şu işi bir neticeye bağlayalım............... Yorumlarınızı bekliyorum..


Abi, bujilerimiz eskidiğinde noluyor. Ateşlememiz zayıflıyor, çekişimiz düşüyor ve dolayısıyla yakıtımızda artıyor. Peki bozulan bujileri değiştirince ne oluyor. çekiş artıyor yakıt düşüyor. Ama ne kadar düşüyor yakıt? Yüzde yüzmü ? yani sizin diyelimki ateşlemede sıkıntı var ve 40 kuruş yakıyo km de. 20 kuruşamı düşecek? Yok böyle birşey. O zaman LPG kullanmayada gerek yok. Yanlış anlamayın arızalı parçalar değiştirilecek veya tamiri mümkünse tamir edilecek elbette. Ayrıca sizin videoda paylaştığınız distribitör 20 yıllığada benzemiyor
Arabam pati çekmiyor diyorsunuz. Benim araçta çekmiyor. Çünkü 10mm civarı diş kalınlığı olan vakumlu lastik var aracımda. lastik çok önemli. Pati çekmiyor evet ama, yok benim aracım şu yakıyo bu yakıyo yok şöle iyi böle iyi diyen favo formancilere her türlü fark atar aracım. Büyük ihtimal seninki de öyledir.
Ben yakında lastikleri değiştircem. Eminim o zaman pati çekecektir.
Ayrıca ozan abi ben haybeye parça değiştirmeye karşıyım. Parçanın arızalı olduğuna eminsek değiştirmeliyiz. parça değiştirmek son ihtimal. Öncelikle tamirine gidilmeli. Sen kalbiratörü yani aracın kalbini söküp temizleyen insansın. O mantığa göre kalbiratörü komple atıp yenisini takmak gerekirdi Hatta ve hatta biz bu 20 yıllık araçlara ne biniyoruz ne kurcalıyoruz halen. 20 yıllık araç. Ölmüştür. Hadi hepimiz gidelim galerilere yeni nesil motorlu sıfır km araç alalım. Bu mantığa göre en iyi çözüm bu

Nacizane fikrim ...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ozantavsan » 15 May 2014, 13:42

Şöyle bir durum var ki ; arkadaşımda 92 yada 93 model favorit var emin değilim.Benimki kadar sağlıklı çalışmamasına rağman gaza dokundumu roket gibi gidiyor. 1. , 2. , 3. vites derken 90-100 km hıza ulaşıyor.
Bende öyle değil.Tamam benimkinin çalışması düzgün ,sorunsuz ama gaza dokundumu onunki kadar atik değil.
O da lpgde kullanıyor.Ve yakıt olarak benden az yakıyor.

Benim aracım bakımlı , gerekli parçaları yeniledim ,bakım olması gerkenler karbüratör gibi bakım yaptım.
Lastiklerim yeni Michelin Energy saver ,aldığımda üzerinde sıfır çin işi lastik vardı.Frenlemede kızaklıyordu.O zamanda pati yoktu.
Debriyaj değişti... Yakıtım hiçbir işlemde düşmedi 1 kuruş bile.. lpg beynini değiştirdim aynı..
2. aracım suzuki alto fx 1000 cc motor 45 beygirdi.Patide çekerdi , şahlanırdıda , pire gibiydi.Marutiler ufak benimki daha büyüktü.Suzuki 750 kiloydu. Favoritle arasında 190 kilo var.Favorit 940..

Favorit 1298cc , favorit ruhsatta 52.5 kw yazıyor , hp yerine kw yazmamışlarsa ki genelde yazarlar 68 beygire denk gelir.

Arkadaşın 85 model şahini bile gaza dokunmaya gelmiyor ,roket gibi gidiyor.Bizde öyle değil...

arada alternatif yakıt denemeleri var. Onlarıda unutmayalım.Hidrojen siteminde bu şahin şehirdışı %30 yakıt tasarrufu yapıyor artık.Bende aynı sistem var ,sistemi yapan benim.Benim araçta kuruş düşme yok şehirdışı.
Hatta sarfiyat artışı bile olabiliyor.

4 yıldır kafamı kurcalayan bu aracın gücü ve buna bağlı yakıt oldu.Aldığımda performansı kat kat düşüktü.Şimdi iyi . Ama yinede gücü bu olmamalı yakıtıda..

Bundan önceki Hyundai Accent 98 model tam enjeksiyon aracım vardı.Şu an elimde olsaydı benzinde şehiriçi 40 kuruş yakardı.Sattığımda 22-25 kuruş benzin sarfiyatı vardı.LPG yoktu.

Şİmdi favoritte lpg de 40 kuruş sarfiyat var. Yıllardır şehiriçi günlük kullanımın aynı mesafe , aynı güzergah .Yani hyundai varken kullandığım yol ile favoritle aynı.

Dolayısıyla düşünüyorum geriye zincir kaldı ilk etapta... Bir araç gaza yüklendiğinde kaplan gibi atılmalı yola , bizde yok....... Zincir değiştireceğim bu yaz müsait olursam bakalım istediğim duruma gelecekmi ???

Son olarak birde hidrokarbon ayrıştırma deniyorum.Araç daha bir tatlı ve güzel çalışıyor.Aynı yağmurlu havalarda farklı çalışması gibi.EEE ben bu araca daha ne yapayım.. ??????????

HCSschemePCVrelieftapcopy.jpg
HCSschemePCVrelieftapcopy.jpg (47.21 KiB) 3636 defa görüntülendi
Eklentiler
favoritIMG_0801.JPG
favoritIMG_0795.JPG
favoritIMG_0794.JPG
favoritIMG_0792.JPG
favoritIMG_0790.JPG
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 15 May 2014, 14:13

Abi sana imreniyorum. Maaşallah. Hidrojenli sistemler, hidrokarbon ayrıştırma. Valla bravo.
Abi evet çok şey yapmışsın. Sana klasik hava filtresine bak, yok gaz ayarı yaptır vs. denmez artık.
Bence abi tanıdığın bir ustaya bujileri söktürüp silindirlerin vakum basınçlarını ölçtürmen gerekebilir. Motorun durumunuda görmen önemli. Eğer sonuçlar düşük çıkarsa ne yaparsan yap ne yakıtı nede çekişi düzeltebilirsin.
Eğer silindir ölçümü yaptırdım sorun yok diyorsan, o zaman distribitör ve endüksiyon değişimini düşünebilirsin.

Zinciri değiştirmeyi bende düşündüm. Aslında pekte zor bişi değil. Ama yeri çok pis. Aracı lifte kaldırmadan, altına yatarak sökmek cok zor olur. Sente kaçırmamak için benimde kullandığım yöntem fotoğraflamaktı ;)
Benim zincir tahmin ediyorum 70-80bin km önce değişmiş. Sanki ötüyor. ama uğur arkadaşın paylaştığı yazıya göre denedim ben daha önce hani o saniye gecikme olayı felan yok benim araçta. Araç gaza anında tepki veriyor. Ama motorda da sanki bi horultu var. Yada bana öyle geliyor. Son olarak zincir boşluğununda çekişe ve yakıta çok fazla bir etki edeceğini ben şahsen sanmıyorum. Muhakkak vardır ama çok çok fazla değildir. Yani pati çekmeyen bir araç zincir değişince pati çekebileceğini düşünmüyorum
Benim fikrim budur...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir