Distribütör vakum vidyolu sorum..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Distribütör vakum vidyolu sorum..

İleti SKDFORMAN » 19 May 2014, 16:32

Abi çok az oynuyor benim tevzide. yani şöyle söleyim 1-2mm belki. tık tık diye ses gelio zaten. 10 veya 5mm felan oynamıyor.
Fatih dostum sen yayı değiştirmiştin sanırım. Daha dirençsiz bir yay takmıştın. Sonuç nedir sende.
 
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ozantavsan » 19 May 2014, 16:33

benimki 1 - 2 cm aralığında oynuyordu sanırım...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 19 May 2014, 16:54

ozantavsan yazdı:benimki 1 - 2 cm aralığında oynuyordu sanırım...


abi 1-2 cm cok fazla gibi. aracında tekleme ve çekiş düşüklüğü olması lazım. Ama teklemiyor senin araç bildiğim kadarıyla.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ozantavsan » 19 May 2014, 17:51

saat gibi çalışıyor araç.Tekleme filan yok.sadece yakıtım fazla bana göre. şehiriçi 40 kuruş
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 20 May 2014, 00:25

Distribütör vakum ile ilgili bu linki inceleyin

http://forum.donanimhaber.com/m_22418493/tm.htm

*********************************************


Vakum Avans Tertibatı:Vakum avans tertibatı, distribütörün dış kısmında yer alır. Gaz kelebeğinin kısmi açılma durumlarında mekanik avansa ek olarak avans vermek suretiyle
araçta yakıt ekonomisi sağlar.



Vakum Avans Tertibatının Çalışması:Diyaframın, bir yüzü vakum odası ile, distribütöre bakan yüzü açık hava ile irtibatlıdır. Diyafram yayı, diyaframı motor çalışmadığı veya rölantide çalıştığı zaman sıfır avans durumunda tutar.
Vakum odası, bir boru ile karbüratör boğazında gaz kelebeğinin hemen üzerinde bulunan bir delik ile irtibatlıdır. Gaz pedalına biraz basıldığında gaz kelebeği kısmen açılır .Gaz kelebeğinin az açılmasıyla manifolt vakumunu avans deliğinden vakum odasını etkisi altına alır.
Vakum tarafından çekilen diyafram, kendisini iten yayın baskısını yenerek vakumlu tarafa hareket eder. Diyaframın hareketi, diyafram kolu yardımıyla platin tablasını distribütör muinin dönüş yönünün aksine çevirir. Platin fiberi de, tablanın dönüş miktarı kadar kama yaklaşarak kontakların daha önce açılmasını sağlar.Böylece ek avans verilmiş olur.
Gaz kelebeği açıldıkça diyaframı etkileyen vakum miktarında azalma olur.
Vakumda azalma durumuna göre diyafram yayı da diyaframı ilk durumuna doğru iter. Gaz kelebeği 3/4 açıklık durumuna eriştiğinde diyafram tamamen eski durumuna gelerek vakum avans miktarı sıfıra iner. Yüksek devirlerdeki gerekli avans, mekanik avans tarafından temin edilir.
Tam Vakumlu Avans Tertibatı:Bu tip avans tertibatında, motorun ihtiyacı olan ateşleme avansının tamamı karbüratör boğazında oluşan vakum yardımıyla sağlanır. Ayrıca mekanik avans ağırlıkları bulunmaz.
Tam vakumlu avans tertibatında normal vakum avans düzenine ilave olarak venturiye açılan ikinci bir vakum kanalı ile bir de vakum düzenleyici supap bulunur.
Vakum düzenleyici supap, gaz kelebeğinin kısmi açıklık durumunda venturi vakum kanalım kapatarak gaz kelebeği üzerinde oluşan vakumun, avans diyaframım etkisi altına almaşım sağlar.Tam gaz durumlarında karbüratör boğazındaki vakum azalacağı için, gaz
kelebeği kanalını tıkayarak, venturi de meydana gelen yüksek değerdeki vakumun
diyaframa ulaşmasını temin eder.
Sonuç olarak, motorun devrine göre karbüratörde, gaz kelebeğinin üzerinde ve venturi de oluşan vakum, distribütördeki vakum diyaframım etkileyerek aynen yardımcı vakum avans düzeni gibi çalışıp gerekli ateşleme avansını temin eder.Gelişmiş elektronik ateşleme sistemlerinde distribütör üzerindeki, mekanik ve vakum avans tertibatları bulunmaz. Bu görevi, araç bilgisayarı üzerine almıştır.
Distribütör, kam muinden hareket alarak çalışır. Hareketini ya distribütör mili üzerinde bulunan dişli ile veya gene aynı yerden hareket alan yağ pompası üzerinden alır. Motora distribütör gövdesinden tespit edilir.


kaynak : http://www.elazigmem.co...tor/ateslemesistemi.rtf

*******************************
Vakum avans tertibatı iç yapısı




------------------



vakum avansını sağlayan parça aracınızda arızalandığında rölantide motor dengesiz çalışır gazı tiplelediğinizde geç alır kapış iyi olmaz .Avans miktarını mekanik olarak ayarladığı için eski araçlarda bakımının dikkatli yapılmaıs gereken parçalardan biridir.Basit ama tıkanıklık olduğunda çekiş problemleri ve fazla yakıt yakmasına neden olur.Elektronik işi ilerledikten sonra bu hesap kitabı ECU yapar hale geldi.Ancak basit ve çok özel işlevleri olan bu tarihi parçamız unutulmamalıdır.distributer denince bunun majör parçalarından birisidir.En azından karbüratör çağında böyle idi.

SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 20 May 2014, 01:02

paylaştığınız fikirleri inceledim. Çok doğru ve faydalı bilgiler. Bende aynen katılıyorum. Basit gibi gözüksede aslında önemli bir parça. Peki ozan kardeşim ben vidayı sökebiliyorum biliyorsun. Sence daha düşük dirençli bir yay takıp deneyim ve gözlemleyim mi, ne dersin.
Bu arada ben bu aracın geçmiş senelerde cok düşük km sinide kullandım. benzinlide lpg lide kullandım. Hatta sıfır motor yapılmışınıda kullandım. Onlarında çekişleri şu an benim aracımdan farksızdı. Onlarda yokuşlarda yığılıyordu. Tam gaz kaptırıp cıkıyorduk yokuşları.
O nedenden şu an benim yayın direncinde bi problem olduğunu düşünmüyorum. Yani değiştirdiğimiz zaman aracı yapan mühendislere siz bu yayı cok sert koymuşsunuz diyo olacağız. ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ozantavsan » 20 May 2014, 01:35

ruhsatta 52.2 kw yazıyor. Muhtemelen 52 beygir olabilir.hp yerine kw yazabilirler .
38 kw = 52 hp

52.2 kw ise = 70 hp ... Bana göre 70 beygire göre kullanımda yavaş.

45 beygir 1000 motor suzukimin tozu dumana kattığını hatırlarım.Favorit öyle değil.Favorit suzukiden 190 kilo ağır halbuki..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti favorit55 » 20 May 2014, 07:42

Ben söktüm ama yayı değiştirmedim. Çünkü 1 sene önce orjinal distribitör aldım bozmadım orjinalliğini yanlız çekiş konusunda favoritin çekişi düşük yanlız bindiğimiz arabalara göre beklentimiz fazla olduğu gibi yakıttanda beklentimiz yüksel doğal olarak performans ve yakıt doğru orantılı oluyor benım gaz ayarımı açtırdım şuanda (açtırdım derken olması gereken ayarda ) rambalarda 3ü. vitesi görmüyorum. Arabanın yakıtı fazla diye ayara gittiğimizde adamlar doğal olarak kısıyor arabalarada rampada gaz lazım ama kısık gaz ayarımız sen burda istediğin kadar vakumlatsan ne olucak gaz kısık nasıl gitsin bence hepsi olması gerektiği gibi tek hatalı yer doğru gaz ayarı ve bizlerin yakıt takıntısı.
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti sainz » 20 May 2014, 16:20

ozantavsan yazdı:ruhsatta 52.2 kw yazıyor. Muhtemelen 52 beygir olabilir.hp yerine kw yazabilirler .
38 kw = 52 hp

52.2 kw ise = 70 hp ... Bana göre 70 beygire göre kullanımda yavaş.

45 beygir 1000 motor suzukimin tozu dumana kattığını hatırlarım.Favorit öyle değil.Favorit suzukiden 190 kilo ağır halbuki..

Ruhsatta yazanları boşver. L, LX, GLX, Blackline, Silverline serilerinin hepsi 58,5HP. 136L, 136LS serilerinin sıkıştırma oranı yüksektir ve 63HP' dir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti favorit55 » 20 May 2014, 16:22

sainz yazdı:
ozantavsan yazdı:ruhsatta 52.2 kw yazıyor. Muhtemelen 52 beygir olabilir.hp yerine kw yazabilirler .
38 kw = 52 hp

52.2 kw ise = 70 hp ... Bana göre 70 beygire göre kullanımda yavaş.

45 beygir 1000 motor suzukimin tozu dumana kattığını hatırlarım.Favorit öyle değil.Favorit suzukiden 190 kilo ağır halbuki..

Ruhsatta yazanları boşver. L, LX, GLX, Blackline, Silverline serilerinin hepsi 58,5HP. 136L, 136LS serilerinin sıkıştırma oranı yüksektir ve 63HP' dir.


Blackline ve silverline serileri 1,4 değilmi onlardamı 58 hp
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti sainz » 21 May 2014, 14:28

favorit55 yazdı:
sainz yazdı:
ozantavsan yazdı:ruhsatta 52.2 kw yazıyor. Muhtemelen 52 beygir olabilir.hp yerine kw yazabilirler .
38 kw = 52 hp

52.2 kw ise = 70 hp ... Bana göre 70 beygire göre kullanımda yavaş.

45 beygir 1000 motor suzukimin tozu dumana kattığını hatırlarım.Favorit öyle değil.Favorit suzukiden 190 kilo ağır halbuki..

Ruhsatta yazanları boşver. L, LX, GLX, Blackline, Silverline serilerinin hepsi 58,5HP. 136L, 136LS serilerinin sıkıştırma oranı yüksektir ve 63HP' dir.


Blackline ve silverline serileri 1,4 değilmi onlardamı 58 hp

Favorit' te 1289cm³ hacmindeki motordan başka motor getirilmedi Türkiye' ye. Bildiğim kadarıyla 1100cm³' lük motor da Çekoslavakya dışına hiç çıkartılmadı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ayhan8m » 25 Ağu 2014, 20:08

Merhaba arkadaslar forumda yeniyim aracım 93 favorit lx eskisehirdeyim herkese iyi forumlar diliyorum.
Soruma gelecek olursam
Burda okuduklarimdan sonra vakum tertibatini inceledim uzun zamandir benim arac yuksek devirlerde ozellikle rampa çikarken minik tekleme gibi ama tekleme değil zar zor hissedilen bisey zaten tam tarif edemiyorum potlama diyede tarif edebilirim. Vakum hortumunu soktum ve o potlama ortdan kalkti anlayamadim avans ayari fazlami acaba görüşlerinizi bekliyodum
ayhan8m
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 17 Ağu 2014, 23:44
Ad Soyad: ayhan kurt
Nereden: Eskişehir
Arabanız: favorit lx 93

İleti ozantavsan » 26 Ağu 2014, 12:07

avans mekanizması vakumesnasında tutukluk yapıyorsa avansı değiştirerek tekelemye neden oluyor olabilir.

Benim hortumun geçtiği metal u kenarlardan kaçırıyormuş.Sağlamlaştırdıktan sonra araç daha seri oldu.Rampalarda baymıor.Ve yakıt ilk defa şehir içi 28 kuruşa düştü.1 depo ile eskiden 200 km gidemezken şu an 360 km gidiyor.Şehirdışı artık hiç zorlanmıyor.Bayramda 5. vites 80 ile hiç vites düşmeden rampa öncesi gaza abanmadan rampa çıkması pek güzelmiş.Muhakkak kontrol edin , sadece hortun değil , hortumun distribütöre girdiği metal boruyu kontrol edin.Distribütö kapağını açın , avans hortumunu karbüratör tarafından çıkarıp ağzınıla emin.Distrbütör avans mekanizması güzelce oynuyorsa , emmeyi kesince yerine dönüyorsa sorun yok.Mekanizmaı az yağlayabilirsiniz.WD40 ile tutukluk varsa temizleyebilirsiniz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 26 Ağu 2014, 12:26

ozantavsan yazdı:avans mekanizması vakumesnasında tutukluk yapıyorsa avansı değiştirerek tekelemye neden oluyor olabilir.

Benim hortumun geçtiği metal u kenarlardan kaçırıyormuş.Sağlamlaştırdıktan sonra araç daha seri oldu.Rampalarda baymıor.Ve yakıt ilk defa şehir içi 28 kuruşa düştü.1 depo ile eskiden 200 km gidemezken şu an 360 km gidiyor.Şehirdışı artık hiç zorlanmıyor.Bayramda 5. vites 80 ile hiç vites düşmeden rampa öncesi gaza abanmadan rampa çıkması pek güzelmiş.Muhakkak kontrol edin , sadece hortun değil , hortumun distribütöre girdiği metal boruyu kontrol edin.Distribütö kapağını açın , avans hortumunu karbüratör tarafından çıkarıp ağzınıla emin.Distrbütör avans mekanizması güzelce oynuyorsa , emmeyi kesince yerine dönüyorsa sorun yok.Mekanizmaı az yağlayabilirsiniz.WD40 ile tutukluk varsa temizleyebilirsiniz.


Bende siz konu açtıktan sora incelemiştim. Azımla vakumda yarım cmden az bi hareketlenme oluyordu. hortumda ve başka yerde kaçak yoktu. güzelce yağlayıp takmıştım. Pek bi değişiklik olmadı. daha önce komple boştaydı boru. Sizce daha fazla kurcalamalımıyım.
Benim yakıtım vakum hortumu takılı değilkende aynı yakıyordu. yakıtım normal. sadece yokuşlarda kronik yığılma mevcut. Onuda motor gücüne bağlıyorum.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti hdemirer » 01 Kas 2014, 19:37

Arkadaşlar vakum avansını kontrol etmek için distribütörü söktüm tevzi makarasını ve altındaki yıldız parçayı da söktüm vakum avansı tamam onu yaptım fakat yıldız parçanın altındaki siyah içi tel ile sarılı olan endüksiyon bobininden gelen kablonun takılı olduğu parça vida ile sabitmiş ancak ben zorlayınca bir miktar çatlattım araba çalışmıyor o parçanın ismi ne tek olarak satılır mı çalışmamasının bu parça ile ilgisi olabilir mi yoksa tevzi makarasının yönü mü yanlış çünkü tevzi makarasını çevirince sağa sola 1-2 cm oynuyor sabit değil. Bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.


Bir de tevzi makarasının iç kısmındaki çentikli kısmında metal bir parça var ne işe yarıyor nasıl olması gerekli metal küçükmüş gibi geldi bana takıldığı yuvasının yarısı kadar metal bu metalin görevi nedir ne yapmam gerekir. Tevzi makarasını değiştirsem çalışır mı?


Yardımcı olur musunuz?
hdemirer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 25 Şub 2014, 15:48
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit GLX

İleti SKDFORMAN » 02 Kas 2014, 03:21

Ne yaptınız ne için yaptınız ben tam anlayamadım.
distribütörü söktüm derken kapağını söktünüz sanırsam. Sonra makarayı. Ee peki yıldız şeklindeki metal parçayı neden söktünüz. Vakum avansı tamam derken nasıl tamam. Vakum tertibatı dist. kapağının dışında. İçinde bir yay olan parça. vakum yapıldığında avansı biraz açan bi tertibat. Bunun bi ayarı bi avansı yok bildiğim kadarıyla.

Tevzi makarasının yönü yanlış olamaz bence. Hatırladığım kadarıyla tek yönlü takılıyordu galiba.
Endsyon bobininden gelen kabloda temassızlık olduysa ateşlemeyi etkiler. Ateşlemeyi Tamamiyle kesmesi hasarın ne kadar olduğuyla alakalı olabilir ve diğer parçalardanda olabilir.

Ateşleme yapıp yapmadığını kontrol edin. Hiçmi yapmıyor veya düzensizmi yapıyor gözlemleyin.
Aracın avansıyla oynadınız mı peki. Avans ayarını bozduysanız veya buji kablolarını sıralı takmadıysanız çalışmaz.
Buji kablosunun birini sökün aracın şasesine yaklaştırın. biride marş yapsın (bilmiyorsanız yapmayın tehlikelidir)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti hdemirer » 02 Kas 2014, 15:18

Anlatmaya çalıştığım şey manyetik bobinmiş çıkartırken tornavida ile içindeki telleri çizmişim çalışmıyor şu anda manyetik bobin ayrı satılıyor mu ankara sincanda sordum ayrı olmaz komple distribütör var dediler 85 tl ama hem o kadar para vermek istemiyorum hemde kendim değiştiremem distribütörü ne yapmalıyım sizce manyetik bobin bulunur mu ayrı olarak
hdemirer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 25 Şub 2014, 15:48
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit GLX

İleti sahin00197803 » 15 Şub 2016, 22:38

merhabalar, distribütör yönü ve buji kablolarımda sanki bir terslik var gibi geldi, ustalarımdan ricam değerli yorumlarınızı bekliyorum.
Eklentiler
favoritjpg.jpg
sahin00197803
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 20 Eyl 2010, 22:44
Ad Soyad: soner kıymık
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: 136l

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir