SİLİNDİR YAĞ KAÇIRMA YARDIM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SİLİNDİR YAĞ KAÇIRMA YARDIM

İleti İstop » 28 May 2014, 14:35

gecmıs olun kursat bende gıdemedım kara kara dusunuyom nezaman gıdıyım dıye sabah gıtsem en az 8 saat beklemem lazım arabayı bıraksam donemem ne halt yıycem sasırdım bı lokmaya bakıyo aslında sokup guzelce temızleyıp sıvı conta desteklı bıde guzelce sıkardım yatsın bıgun de oyle conta donana kadar ama lokmaaaaa:( :)
 
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti blauzahn » 28 May 2014, 15:01

Teşekkürler Ahmet, lokmaya gerek yok ki, dikkatlice sökerken pense bile işini görür. Büyük ihtimal ben de ayarlı penseyle sökeceğim vidanın contası için. 7-8 gibi bir numarası var anahtarın, ben de 12 den küçüğü yok :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İstop » 28 May 2014, 15:08

vala bakmadım ben neresınden sokuluyo dıye anahtar aslında komsudan alırımda yav sıvı conta ısı de var bıde ben saglam olsun ıstıyorum napak gozumun aldıgı bı gun gıdıp beklıycem artık aksama kadar sımdı o ustlerdekı contada ılgımı cektı heralde oraya uyan bı zımbırtı buluruz arkadas cok ters yerlerde burdakı sanayıler sımdı yaptıracagım yerdekı sanayıyle parca satılan yerdekı sanayının arası 50 km den fazla ıkısının tam ortaındayım bende ora gıtseem gun gececek bura gelsemm ıs bılmıyolar vay arkadas sövdururler adamı zorla :D ha bu arada kursat sımdı motor sılındır sogukken taktırdım ya takıldıktan sonrada bekleyecekmı tahmınen ne kadar beklemesı gerekır ben ıyı hatırlıyom ustam yenı conta bulamadıgımız ıcın sıvı contayı surdu ıkı ufledı taktı :D taktıktan sonrada yada takarken sıvı contanın donmasını bekleyıp mı takacaz yoksa takıpmı beklıycez
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 28 May 2014, 16:41

blauzahn yazdı:Evet 2 resimde de bulunan yağlanmanın neden olduğunu öğrendik, detaylı bir durum olduğundan ben bilmiyordum. :idea:

Uğur hocam peki ilk resimde bahsettiğiniz küçük contaların belli bir boyutu var mı? Değiştirmek istesek, olaki altta eskisi yoksa. Büyük ihtimal benimki de kaçırıyor. Üst kapakta hafif yağlanma oluyor, temizleyince bir iki aya tekrar ediyor.

O cıvata contaları kalınca ve yumuşak lastiktir. Koni gibi bir biçimi vardır. Parçacılarda benzeyenleri de kullanılabilir diye düşünüyorum.
Yalnız bir de o külbütör kapağının contasını takınca sıvı silikondan bahsediyorsunuz. Külbütör kapağını kapatırken sıvı conta kullanılmaz. Yarın supap ayarı için açmak gerektiğinde sıvı contayı açmak için de uğraşacaksınız. Sağlam lastiğini taktıktan ve güzelce cıvatalarını taktıktan sonra artık kaçırma yapmayacaktır. Yağ konulan kapağa sıvı conta sürülmediği gibi buna da sürülmez. Usta eskisini takarken çok yıpranan kısımlarına takviye amacıyla sürmüştür.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti İstop » 28 May 2014, 16:56

ugur abı saolasın pekı sımdı motor sogukken taktıktan sonra beklememıze luzum varmı hemen calıstırabılırmıyız aracı mustafa abıde sıvı conta takvıyelı yaptır demıstı bende dun contada zaten bı cukura gırecek gıbı bı cıkıntı farkettım neyse taktıktan sonra beklemeye luzum varmı
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti blauzahn » 28 May 2014, 17:02

İstop yazdı:ugur abı saolasın pekı sımdı motor sogukken taktıktan sonra beklememıze luzum varmı hemen calıstırabılırmıyız aracı mustafa abıde sıvı conta takvıyelı yaptır demıstı bende dun contada zaten bı cukura gırecek gıbı bı cıkıntı farkettım neyse taktıktan sonra beklemeye luzum varmı



Taktıktan sonra beklemeye lüzum yok Ahmet. Uğur kardeşimizin dediği gibi sıvı conta sürülmemesi gerekiyor. Benim sübap ayarında ustam contayı değiştirip kapağı kapatıp marşa basmıştı hemen :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İstop » 28 May 2014, 17:13

anladım tesekkurler sübab ayarıda kapak acılmaylabozulan bısey degıl zaten demı tek sıkıntı sabah erkenden gııp oglene kadar sogumasını beklemek :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti felicia_3437 » 28 May 2014, 19:05

sainz yazdı:
blues84 yazdı:Arabayı aldım alalı var bu yağ izleri..
Ben de mi conta aramaya başlayayım, bi sıkıntı yok ama??









aynı zamanda o vidaların altındaki yuvarlak sıyah tıpalarda yıpranıyor ve oraya yağ atıyor parcacılarda buda var ısteyın ve 10 11 anahtarı alın elinize sabah motor sohuken vıdayı sökün tıpayıcıkarıp atın yenı tıpayı hafif gırezlersenız catlamasını engelemiş olursunuz bu yağlamayıda kesmış olursunuz
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti İstop » 28 May 2014, 20:04

yav arkadaslar ben sanayıye gıtmemek ıcın dırenıyorum kendı kendıme su ısı bana gorsel olarak anlatacak varmı aranızda :D nası degıstırıyoz
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti sainz » 29 May 2014, 08:32

İstop yazdı:yav arkadaslar ben sanayıye gıtmemek ıcın dırenıyorum kendı kendıme su ısı bana gorsel olarak anlatacak varmı aranızda :D nası degıstırıyoz

Kapağın motor bloğuna denk gelen kısmının; lastik contanın alt ve üst kısımlarının net fotoğraflarını çekebilirsen resimler üzerine not yazarak anlatabilirim. İnan ki ustalık bir durumu yok o conta değişiminin zira silindir kapak contası değil ki torklama vs. yapılması gereksin. Kavanoz kapaklarındaki contanın değişimi gibidir işlemler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti blues84 » 29 May 2014, 08:55

O yağ izlerini temizlerken hava filtiresinden karburatöre su kaçırmışık.
Bu sabah çalışmadı, çalışır gibi oluyor, kesiyor.
Filtire kapağı içindeki o mikser midir nedir o aletten hafif duman tüttüğünü gördüm.. Bu tabak şeklindeki aparat arızalanmış mıdır acaba?
B.ku yedik.
Yarın öbürgün de acayip işim var arabayla..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti felicia_3437 » 29 May 2014, 19:16

blues84 yazdı:O yağ izlerini temizlerken hava filtiresinden karburatöre su kaçırmışık.
Bu sabah çalışmadı, çalışır gibi oluyor, kesiyor.
Filtire kapağı içindeki o mikser midir nedir o aletten hafif duman tüttüğünü gördüm.. Bu tabak şeklindeki aparat arızalanmış mıdır acaba?
B.ku yedik.
Yarın öbürgün de acayip işim var arabayla..




ondan bir şey olmaması gerekiyor pistonların üzerlerine su akmıştır eyer elinde yadanlık varsa bu jileri sök bir kac damla ya fışıkrtır piston üzerine buşi deliklerinden sonra aracını calıştır sorun gıder buyuk ihtimale yağ suyun yanmasını kolaylaştırı ben motoru toplarken öyle yapıyorum calışması cok basit oluyor
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti blues84 » 30 May 2014, 07:04

Motosikletlerde çok kolay bi yerde karburatör tahliye vanası var, kışın bazen bikaç damla akıtmak gerekiyor, hava filtiresinden veya benzinciden(!) su damlacıkları gelebiliyor.
Arabada bu tahliyeyi bulamadım, pistonlara az miktarda gitse de bujileri ıslattığı için düzgün çalışmadı, homurdayıp stop etti hep.
Bujileri söktüm, kuruladım, sildim; zaten yağ var mı diye bakacaktım, temizdiler.
4 nolu buji vida dişlerinde yağ vardı ama ucunda yoktu. Bu en üst kapak vidasının altından sızan yağdır, Uğur beyin söylediği gibi. İçerden değil, kapak üstünden geliyor.
Burada elektirikli jigle veya bobin falan gibi akım gelen bir parça vardır, duman ordan geliyor diye korktum.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti İstop » 30 May 2014, 19:10

sa arkadaslar bugun contayı degıstırttım ustama saolsun 4-5 aat kadar beklemıstı arac lakın bugun contadan zıyade baska bısey ıcın gıttım ustam bısey yok dedı guvenırımde kendısıne bugun felaket trafık vardı gaz almaya gıdıp geldım 5 km kadar dur kak yaptım neyse evın onune cektım kaputu actım bı baktım şarıl sarıl su akıyo heralde hortumu deldık dedım ustanın yanında bı damla akmadı namussuz :D ustamda bunalmıstır atmıstır dedı ben anlamadım bu ısı nası bısey bu ya :D
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir