TEKLEME VE SONRASI EKELTRİK KESİNTİSİ Bİ YARIM

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TEKLEME VE SONRASI EKELTRİK KESİNTİSİ Bİ YARIM

İleti Onur » 13 Haz 2014, 13:40

ARKADAŞLAR BENİM ARAÇTA Bİ STOP ETME OLAYI VARDI ARAÇLA GİDERKEN YÜKSEK DEVİRLERDE YÜKSEK HIZDA YADA YAVAŞ FARKETMİYOR 120 LE GİDERKEN ARAC BİRDEN ATEŞLEMEYİ KESİYOR DEVİR SAATİ SIFIRA İNİYORDU BENDE Bİ KONTROL DEN SONRA DİSTİRİBİTÖR KAPAĞINI ÇIKARDIM TEVZİ MAKARASI FLN ORTASI SİYAHTI TEMİZLEDİM DİSTİRİBİTÖR KAPAĞINDAKİ AYAKLAR KÖMÜR GİBİ OLMUŞTU ONLARI DA TEMİZLEDİM AYNA GİBİ OLDU ONDAN SORA YAPMADI AMA 500 KM GİDİYORUM TEKRAR AYNI OLUYO KÖMÜR GİBİ VE TEKLEMELER BAŞLIYOR ÇEKİŞ BİLE DÜŞÜYOR ATEŞLEME İYİ OLMADIĞINDAN TABİ AMA BUNUN SEBEBİ NE BEN GÜNLÜK 50 KM FLN YAPIYORUM ARACI 10 15 GÜNDE Bİ DİSTİRİBÜTORUN KAPAGINI TEMİZLEMEM GEREKİYOR BUNUN BAŞKA Bİ SEBEBİ VARMIDIR KİMİSİ ATEŞLEME BEYNİ VE BOBİNİ DEĞİŞTİR DEDİ KİMİSİ SADECE BEYNİ DEĞİŞ DEDİ FİKRİ OLAN VARMI YOKSA DİSTİRİBÜTÖRÜ KOMPLEMİ DEĞİŞMEM GEREKİYOR KAPAK AYRI SATILIYOR TEVZİ MAKARASIDA İŞİN USTASI BİLİR Bİ YARDIM ....
 
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti blues84 » 13 Haz 2014, 22:50

Arızayı üç aşağı beş yukarı bulmuşsunuz.
Distirbitörde siyahlıklar benimkinde de var ama mükemmelen çalışıyor.
İndüksiyon bobininden distiribütöre gelen HV kablosu, indüksiyon bobini veya elektronik ateşleme beyni arızalı olabilir.
Özellikle beyin-bobin arası kabloları bir elden geçirin. Fişlerde gevşeklik, pas vs varsa halledin.
Marşa bastığınızda beyinden bobine palsler (atımlar) şeklinde 12V gelir. Önce bunu kontrol edin (ettirin) Varsa indüksiyon bobin çıkışından HV aynı şekilde gelir. Bunu ölçü aleti ile değil şaseye yakın tutarak anlarsınız. (kıvılcım atar)
Distiribitörde tevzi makarasında az bir boşluk olur.
Beyin-bobin-buji kabloları tamamı 75-80 TL tutar. Bujiler bakımsız ise onları da kontrol edin. Kurum veya yağ bağlamış olanları değişin. Aslında her gün kullanılan araçta kışa girerken her sene değişmek gerek. Bujileri de hesaba katarsanız 100 TL masraf var.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Onur » 14 Haz 2014, 12:50

BUJİLER VE KABLOLARI YENİ DEĞİŞTİ BEYİNDEN GELEN KABLODA SIKINTI YOK BU GİDİŞTE KOMPLE BOBİN BEYİN + DİSTİRİBÜTÖRÜ DEĞİŞİCEZ GİBİ GELİYOR KAPAK OLAYI DEĞİL BU SADECE BAŞKA Bİ SIKINTI VAR AMA BU KAPAK NEDEN KÖMÜRLENİYO AKIMI ORDAN KESİYOR BUNUN ARIZASI DİSTİRİBÜTÖRDEN KAYNAKLANAN BİRŞEYSE SADECE DİSTRİBÜTÖRÜ DEĞİŞCEM KOMPLE SETİ 150 TL YE SATIYORLAR BEN KALİTELİ ÜRÜN İSTİYORUM ORJİNALİ BULSAM ALIRIM KOMPLE AMA ORJİNAL YOK
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti blues84 » 14 Haz 2014, 18:39

Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti sainz » 15 Haz 2014, 18:34

Öncesinde distribütör kapağı ve tevzi makarasını değiştirerek kontrol edebilirsiniz diye düşünüyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir