çok çekişkili kaldım bilginizi almm gerek

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

çok çekişkili kaldım bilginizi almm gerek

İleti jambuzz » 15 Haz 2014, 09:56

öncelikle tüm skodacılara selam.

aracım 94 favorit glx

aracımı yaklaşık 3 ay önce aldım ve bakımları yaptırıp ANTALYADAN ANKARAYA yola çıktım. toros dağlarına tırmanırken aramının sıcaklığı tavan yapıyor. hararet yapmadan durup dinlendirdim ama kırmızıya kadar çıkıyordu sıcaklık. yollar oldukça dik ve dönemeçliydi yani araç zorlanıyordu.daha önceden forumdan öğrendiğim kadarı ile fan yetersiz kalıyormuş bu yüzden de bir hararet sorunu varmış. fakat benim aklıma takılan soru sorun konya yollarında da hararet yükseliyordu ne kadar düz yolda,sabit hızda da sürsem arada sıcaklık yarının üstüne çıktı.fakat bu durum ara ara oldu her zaman da olmadı. ayağımı gazdan çekince gösterge hemen yavaşça inmeye başlıyordu.

forumda çok çeşitli bilgiler aldım
kimi conta diyor
kimi fanı değiştir diyor
kimi radyatör tıkalıdır diyor

ARAÇ BİGİLERİ

egzosda su damlası oluşumu var

yağ eksilmiyor
su eksilmiyor

sizden isteğim rica etsem bu durumla daha önceden karşılaşan varsa bilgisi olan varsa ya da forumda bu konu ile ilgili bir forum daha önce açıldıysa beni bilgilendirmeniz arkadaşlar.
 
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti hikmetagca » 15 Haz 2014, 11:17

egsoz da su damlası olması bildiğim kadarı ile motorun ne kadar sağlıklı olduğunu gösterir. hararet sorunu bendede var bi anda gösterge yükseliyor. hararet müşürün den şüpheleniyoruz yarın değiştirecez sende bi müşüre baktır derim.
hikmetagca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 07 Şub 2014, 21:41
Ad Soyad: ağca
Nereden: Hatay
Arabanız: skoda favorit 136L

İleti SKDFORMAN » 15 Haz 2014, 12:53

termostatı 74C a çevir. fan müşürünüde termostat derecesine uygun olanla değiştir. ikisi 25-30 tl bişi tutuyo. Sorun kökünden halloluyor.
Benimde hararet senin dediğin gibiydi. Bunları yaptım şimdi yarıya bile gelmiyor. Yakıtım felanda artmadı.
Skoda parçacısında
88C termostat kışlık
74C termostat yazlık
diye geçiyor. Bu araçların heleki sıcak illerde termostatını yaz kış değiştireceksin.
Bende fanı değiştirecektim gerek kalmadı. Bu iki parça sorunu kökten çözüo.
Termostat ve fan müşürü değişimini resimlerle paylaşmıştım. Kendiniz değiştirmek isterseniz bir bakın.
Motor contanız kolay kolay yanmaz. Ama böyle kullanmaya devam ederseniz yanabilir.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ahmetim85 » 15 Haz 2014, 21:23

kkkk945 yazdı:termostatı 74C a çevir. fan müşürünüde termostat derecesine uygun olanla değiştir. ikisi 25-30 tl bişi tutuyo. Sorun kökünden halloluyor.
Benimde hararet senin dediğin gibiydi. Bunları yaptım şimdi yarıya bile gelmiyor. Yakıtım felanda artmadı.
Skoda parçacısında
88C termostat kışlık
74C termostat yazlık
diye geçiyor. Bu araçların heleki sıcak illerde termostatını yaz kış değiştireceksin.
Bende fanı değiştirecektim gerek kalmadı. Bu iki parça sorunu kökten çözüo.
Termostat ve fan müşürü değişimini resimlerle paylaşmıştım. Kendiniz değiştirmek isterseniz bir bakın.
Motor contanız kolay kolay yanmaz. Ama böyle kullanmaya devam ederseniz yanabilir.
en temizi yazın termostat iptali birde elektrikçiden 10-15 liraya radyatör fanına bir düğme çektirin çözüme ulaşırsınız
Kullanıcı avatarı
ahmetim85
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 171
Kayıt: 10 Kas 2013, 14:30
Ad Soyad: ahmet sonkur
Nereden: İzmir
Arabanız: doğan sl

İleti erginbkr » 15 Haz 2014, 22:57

gaza basılı tuttuğunda eksozdan gelen su damlama şeklinde artıyorsa silindir kapak contası yanıktır, geçmiş olsun...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti jambuzz » 16 Haz 2014, 07:15

Termostat ve müşür değişimi kolay sıkıntısız değiştiririm ama resimli anlatımın linkini atarsanız sewinirim

Fan düğmesi zaten var ama hararet yapmasın diye sürekli çalışıyor o yüzden zorlandığında da yetersiz kalıyor.

Gaza basarak hiç bakmadım egzosdana gelen suya bir gözlemlemek laZım, peki sıcak ya da soğukken fark edermi ki ona göre gözlemleyin su damlasını?
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti SKDFORMAN » 16 Haz 2014, 17:47

jambuzz yazdı:Termostat ve müşür değişimi kolay sıkıntısız değiştiririm ama resimli anlatımın linkini atarsanız sewinirim

Fan düğmesi zaten var ama hararet yapmasın diye sürekli çalışıyor o yüzden zorlandığında da yetersiz kalıyor.

Gaza basarak hiç bakmadım egzosdana gelen suya bir gözlemlemek laZım, peki sıcak ya da soğukken fark edermi ki ona göre gözlemleyin su damlasını?


Link bu:
favorit-forman/favorit-hararet-kesin-cozum-t32874-72.html

5. bölümünde resimlerle anlatmıştım. şaşmaz sanayide parçacı var. Senelerdir skoda parçası satar. Skodalarda proftur. Onun çözüm önerisi buydu.
Benimde fan devamlı çalışıyordu ama hareret düşmüyordu. Sorun kesinlikle termostatdan. Ekstradan düğme koymaya felan gerek yok. Ayrıca sizin conta sağlam denemenize gerek yok. Çok fazla su eksilmiyor demiştiniz.
Sabah ilk çalıştırmada ekzozdan duman atmıyorsa, zor ve tekleyerek çalışmıyorsa, bujilerde nemlenme yoksa contadan şüphelenmek yanlış olur. Ekzozdan su damlaması iyi birşeydir bence. Araç çok düzgün çalışır. Keşme herkesinkinden gelse
Sorunu çözdüğünüzde buraya paylaşırsanız başka kullanıcılarda yararlanır.

İsterseniz şaşmazdaki parçacının kaba taslak adresini özlden yazayım size. Zaten o size anlatır nası yapacağınızı. Değiştirtmek isterseniz parçacının yanında skoda ustalarıda var.

syglarımla...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti jambuzz » 17 Haz 2014, 07:30

Parçaları şaşmazdan aldım,En kısa zamanda deniyeceğim ve sizinle paylaşacağım. Ama ivedikte çok güvendiğim skoda ustası var ona da danıştım. Agustosta antalya ya gideceğimi giderken de toroslara çıkacağımı ve o zamn diliminde antalyanın ortalama 40-45 derece olduğundan bahsettim termostat ve fan müşürü mutlaka değişecek dedi sizin gibi, birde felica fan ve davlumbazını taktır afrikaya gitsen sorun yaşamazsın dedi araştırdım 100-120 lira ya yapıyorlar en kısa zamanda onu da taktırıcam...
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti SKDFORMAN » 17 Haz 2014, 11:57

jambuzz yazdı:Parçaları şaşmazdan aldım,En kısa zamanda deniyeceğim ve sizinle paylaşacağım. Ama ivedikte çok güvendiğim skoda ustası var ona da danıştım. Agustosta antalya ya gideceğimi giderken de toroslara çıkacağımı ve o zamn diliminde antalyanın ortalama 40-45 derece olduğundan bahsettim termostat ve fan müşürü mutlaka değişecek dedi sizin gibi, birde felica fan ve davlumbazını taktır afrikaya gitsen sorun yaşamazsın dedi araştırdım 100-120 lira ya yapıyorlar en kısa zamanda onu da taktırıcam...


Benim gözlemimde bizim araçların fanı bizim hava şartlarında yetersiz geliyor. Şu fanı tavsiye ederim. 50tl ye halledersiniz. Hemde sizin dediğinizden daha verimlidir. https://unluoto.com.tr/urunler/2459/fan ... tal-sahin-
Ama bence fan müşürü ve termostatı değiştirdikten sora karar verin değiştirip değiştirmeme ye. Çünkü bende değiştirecektim. Gerek kalmadı. Ama antalyaya gitme planım olsa değiştirebilirdim. Çünkü fan ankarada bile neredeyse herzaman calısıyor.
Birde hatırlatma: aracı yüzde 50 antifiriz, yüzde 50 su, yani yarı yarıya uygulayın. Buda hararette çok etkili.

Peki bende size birşey sorayım. Uzun yol yapmışsınız. Biliyorum gittiğiniz yolu. Bayağ rampalar var. Bu araçlar rampada cok yığılıyor. Ben elmadağ yokuşunu 2. vitese kadar düşerek çıkıyorum veya kepekli rampasını 2-3 arası cıkıyorum. Sizde torosları 2 ye mi düşüosunuz. ? Hayır 3 e, 4 e razıyızda 2. vites biraz koyuyo yaw :) Kaç saate gelebildiniz antalyadan. Benim gözüm yemio şahsen bu araçlarla antalya ya felan gitmeyi :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti jambuzz » 17 Haz 2014, 16:01

Antalya ya 7-8 saatte gittim dinlenerek. Dönerken çok dik rampalara girdim araba baya zorlandı, sık sık durmak arabayı dinlendirmem gerekti. Özellikle bazı tampalarda torosun tepesine çıktığım için hava akımından dolayı araç 2-3 bin devirde çalıştı oldukça zorlandım gelirken
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti jambuzz » 17 Haz 2014, 16:03

Söylediğimiz fan bizimkine uygun değil bir da ona ayak yaptırmakla uyraşacaz ayrıca teknik özelliklerinde gücü favoritle aynı, yaptıracaksan güçlü bişey olması ve davlumbazlı olması gerekiyor...
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti mustafakoc70 » 18 Haz 2014, 08:44

Hocam senin yerinde olsam;
1) Radyatör temizliği,
2) Termostat kontrolü (bazen açılıp kapanmada sıkıntı çıkarabiliyor)
3) Dolaşım Sisteminde Kalan Hava kontrolü (Termostat bölümünden hava alınabilir.)
4) Egzoz Kontrolü

Bana kalırsa fanın yetersiz kalma gibi durumu yok. Tek sorun sistemin rahat çalışıp çalışmamasında.
Benim araçta hararet gibi bir durum yoktu ama orjinal radyatörü temizlik sonrasında delinmiş (bu temizliğe dikkat etmeni tavsiye ederim), ben 3 yollu bakır radyatör taktırdım. Araçta çekiş problemi vardı, hele ki rampalarda arabayı yakasım geliyordu. Egzoz doluymuş, değiştirdim, bir de sibob ayarı yaptırdım. Hava girişi açıklığını önden %90'a getirdim. Şu an çoğu rampada araba vites istiyor. Bahsettiğim mevzuları kontrol etmen menfaatin icabıdır. Kazasız sürüşler dilerim.
mustafakoc70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 07 Arl 2013, 13:37
Ad Soyad: mustafa koç
Nereden: Karaman
Arabanız: Skoda Forman 135 L

İleti jambuzz » 18 Haz 2014, 13:45

Önden hava girişini 90 a getirmek nasıl oluyor ki bilemedim
Egzoz benim bitik onu biliyorum
TermostT ve fan müşürünü de yeni aldım ama takamadım
En kısa zamanda radyatörü de değiştiricem zaten fanla birliktee
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti mustafakoc70 » 18 Haz 2014, 16:19

Hava girişine pet şişe koyuyorlar ya ben yaklaşık yarım santim genişliğinde yuvarlak tahta koydum. %90 açıklık ibaresi bundan geliyor.
mustafakoc70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 07 Arl 2013, 13:37
Ad Soyad: mustafa koç
Nereden: Karaman
Arabanız: Skoda Forman 135 L

İleti jambuzz » 19 Haz 2014, 06:52

Hava girişini açmak demek fazla hava girişi ve faZla yakıt demek. Bu biraz şaibeli değil mi?
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti FARUKYILDIZLI » 19 Haz 2014, 12:46

harici bir fan düğmesi taktırıp hararet yükselmeye başladığında fanı kendinizin açması yeterli olacaktır çünkü fan müşürleri yuksek derecede açmaya duyarlı.
FARUKYILDIZLI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 19 Haz 2014, 11:56
Ad Soyad: FARUK YILDIZLI
Nereden: Sivas
Arabanız: SKODA

İleti jambuzz » 19 Haz 2014, 13:04

Zaten var harici fan zaten antalya da gelirken sürekli çalışır haldeydi, fakat torosları çıkarken yetersiz kaldı. Hava şartları daha 34-35 derecede iken yetersizdi. Agustosta antalya 45-47 derece oluyor bazı yerlerde daba da artıyor. O zaman diliminde hiç gidilmez anlayacağınız.
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir