HAraretten çıldırıcam bir fikir verin

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

HAraretten çıldırıcam bir fikir verin

İleti jambuzz » 11 Tem 2014, 06:19

Değerli arkadaşlar, 94 glx favom var. aracımla antalyaya gittim geldim 30-35 derecede torosları tırmandım sıkıntı yaratmadı ama şimdi ankarada trafiğe bile girmeden düz yolda 80-90 la giderken hararet yükseliyor, nasıl iş anlamadım.

Usta fan yetersiz dedi felicia fan ve davlumbazını taktırdım
Devirdaim sağlam
Conta sağlam
Su eksilmiyor
Yağ eksilmiyor

Tek aklıma takılan şey antalya dönüşünde konya da gaz alırken yağ eksilmiş dediler yarım litre yağ eklediler.fakat yağ eksilmemiş ve şimdi motorda yarım litre fazla yağ var, maksimum çizgisinin epeyce üzerinde şuanda.Bu durumda ondan sonra başladı. Öncesinde sadece zorlandığı Zaman yükselirdi düz yolda da çeyrek çizgisini geçmeZdi.
Sizde fazla yağ soğutmayı etkiler mi acaba, ya da başka bir fikir verebilecek var mı?
 
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti amaninmb » 11 Tem 2014, 09:34

fazla yağda iyi olmaz, sonuçta motoru sıkar.
Fazla yağı alın veya alttan salın.
Herşeyin fazlası zarar hacı :)
Kullanıcı avatarı
amaninmb
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 09 Arl 2011, 15:06
Ad Soyad: Mehmet
Nereden: Konya
Arabanız: 93 Favo Prima - 94 Favo GLX - 98 Felicia glxi

İleti felicia042 » 11 Tem 2014, 13:00

termostatı değiştirin belkide ondandır. ama favorit hararet yapar hele bu havalarda daha çok yapar aklıma gelen tek şey su pompası kasnağını küçültmek uydurabilirseniz süper olur daha fazla su sirkülasyonu harareti düşürecektir.
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti skodaizm » 11 Tem 2014, 13:44

Araçta fazla yağ varsa bu da ısı tutacağından aracın motoru soğutması zorlaşır. Fazla olan yarım litreyi geri boşaltın. Yağ seviyesini normal çubuk seviyesine getirin ve öyle deneyin.

Başka bir sorun da araç uzun yolda zaten panjurdan giren hava hızı ile radyatörü soğutur; ancak yoğun trafikte panjurdan giren hava akımı yoktur ve bu yüzden hararet yükselir. Aracınızın termostatının fanı açmasına bakmadan, yoğun trafikte fanı elle açacak bir anahtar yaptırın ve bunu kullanın.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti SKDFORMAN » 11 Tem 2014, 14:11

jambuzz yazdı:Değerli arkadaşlar, 94 glx favom var. aracımla antalyaya gittim geldim 30-35 derecede torosları tırmandım sıkıntı yaratmadı ama şimdi ankarada trafiğe bile girmeden düz yolda 80-90 la giderken hararet yükseliyor, nasıl iş anlamadım.

Usta fan yetersiz dedi felicia fan ve davlumbazını taktırdım
Devirdaim sağlam
Conta sağlam
Su eksilmiyor
Yağ eksilmiyor

Tek aklıma takılan şey antalya dönüşünde konya da gaz alırken yağ eksilmiş dediler yarım litre yağ eklediler.fakat yağ eksilmemiş ve şimdi motorda yarım litre fazla yağ var, maksimum çizgisinin epeyce üzerinde şuanda.Bu durumda ondan sonra başladı. Öncesinde sadece zorlandığı Zaman yükselirdi düz yolda da çeyrek çizgisini geçmeZdi.
Sizde fazla yağ soğutmayı etkiler mi acaba, ya da başka bir fikir verebilecek var mı?


daha öncede yazmıştım size bidaha yazıyorum. Çözüm çok basit. 74C termostat ve onun mukabili fan müşürü. Hararet göstergesine bakmayı dahi unutursunuz.
Yazın yazlık, kışın kışlık. Girin online satış sitelerine bu parçaların altında yazlık-kışlık yazıo.

Dip Not: bilmeden bazı arkadaşlar araç hararet yapıyo diyo. Zannediyorlarki hararet göstergesi hiç oynamamalı. Kesinlikle yanlış. Hararet 90C derecede olmalı. İdeal olan sıcaklık budur motor için.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 11 Tem 2014, 15:21

kkkk945 yazdı:...bazı arkadaşlar araç hararet yapıyo diyo. Zannediyorlarki hararet göstergesi hiç oynamamalı. Kesinlikle yanlış. Hararet 90C derecede olmalı. İdeal olan sıcaklık budur motor için.

Kaldı ki Favorit' in harareti elektronik olarak kontrol edilmiyor ve elektronik olarak fan, termostat vs. devreye girmiyor. Bu nedenle de rampa çıkışı, sıkışık trafik, vs. gibi durumlarda hararetin dalgalanması normaldir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti jambuzz » 11 Tem 2014, 17:14

kkkk945 yazdı:
jambuzz yazdı:Değerli arkadaşlar, 94 glx favom var. aracımla antalyaya gittim geldim 30-35 derecede torosları tırmandım sıkıntı yaratmadı ama şimdi ankarada trafiğe bile girmeden düz yolda 80-90 la giderken hararet yükseliyor, nasıl iş anlamadım.

Usta fan yetersiz dedi felicia fan ve davlumbazını taktırdım
Devirdaim sağlam
Conta sağlam
Su eksilmiyor
Yağ eksilmiyor

Tek aklıma takılan şey antalya dönüşünde konya da gaz alırken yağ eksilmiş dediler yarım litre yağ eklediler.fakat yağ eksilmemiş ve şimdi motorda yarım litre fazla yağ var, maksimum çizgisinin epeyce üzerinde şuanda.Bu durumda ondan sonra başladı. Öncesinde sadece zorlandığı Zaman yükselirdi düz yolda da çeyrek çizgisini geçmeZdi.
Sizde fazla yağ soğutmayı etkiler mi acaba, ya da başka bir fikir verebilecek var mı?


daha öncede yazmıştım size bidaha yazıyorum. Çözüm çok basit. 74C termostat ve onun mukabili fan müşürü. Hararet göstergesine bakmayı dahi unutursunuz.
Yazın yazlık, kışın kışlık. Girin online satış sitelerine bu parçaların altında yazlık-kışlık yazıo.

Dip Not: bilmeden bazı arkadaşlar araç hararet yapıyo diyo. Zannediyorlarki hararet göstergesi hiç oynamamalı. Kesinlikle yanlış. Hararet 90C derecede olmalı. İdeal olan sıcaklık budur motor için.



Değerli arkadaşım

Fan müşürü 82-68 yeni alındı
Termostat 74 derece yeni alındı
Hararet müşürü yeni alındı
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti SKDFORMAN » 11 Tem 2014, 21:32

jambuzz yazdı:Değerli arkadaşım

Fan müşürü 82-68 yeni alındı
Termostat 74 derece yeni alındı
Hararet müşürü yeni alındı


O halde şunlara bakın:
1- Termostat her zaman değerinde açmayabiliyor. aracı motor soğukken olduğu yerde çalıştırıp radyatöre gelen boruyu elinizle kontrol etmelisiniz. aynı zamanda hararet göstergesinide gözlemlemelisiniz. (hararet göstergeniz yarı olmadan termostatın açması gerek)
2-fan müşürü de her zaman değerinde açmayabiliyor, hararet anında fanınızın devamlı çalışıyor olması gerek hiç durmadan. Bunuda gözlemlemelisiniz.
3-Hararet müşürü veya hararet göstergesi eksik veya fazla gösterebiliyor. Bunuda göz önünde bulundurmanız gerekir.
4-Devirdaim motoru kaçırıyor olabilir. (aracı çalıştırın, yedek su deposunun kapağını açın, ince borudan gelen su seviyesini ve tazziğini gözlemleyin. Aynı zamanda ince borudan su geldiği an termostatın açtığı andır)

Bunların hepsini yaptınız ve eminseniz tesisatta balçık ve pislik olabilir. Temizlik yapılması gerekir.

95C derecenin üstünde seyreden bir hararete yüksek denebilir. 100C üstündemi seyrediyor hararetiniz. Bundan emin olmanız gerekir.

Buradan söyleyebileceklerim bu kadar.

syglar...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti Balki, Burak » 12 Tem 2014, 02:23

aynı sorun ben skoda kullanırken benımde basıma gelmişti. Termostat değiştirdik duzeldi.
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti jambuzz » 14 Tem 2014, 06:22

Arkadaşlar termostatı da çıkardım lakin şöyle bir durum var araba 5. Viteste 80-90 da giderken hararet çıkıyor kırmızıya dayanıyor mecbur durmak zorunda kalıyorum. Müşürleri kontrol ettim , yağ fazla idi boşaltırdım. Devirdaimde çalışıyor ama genede çıkıyor hele ki düz yolda hızlı giderken yapması adamı çıldırtıyor. Satacam zaten kafaya koydum
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti favorit55 » 14 Tem 2014, 07:47

jambuzz yazdı:Arkadaşlar termostatı da çıkardım lakin şöyle bir durum var araba 5. Viteste 80-90 da giderken hararet çıkıyor kırmızıya dayanıyor mecbur durmak zorunda kalıyorum. Müşürleri kontrol ettim , yağ fazla idi boşaltırdım. Devirdaimde çalışıyor ama genede çıkıyor hele ki düz yolda hızlı giderken yapması adamı çıldırtıyor. Satacam zaten kafaya koydum



Anlatığın durumda aklıma gelen rektifiye sonrası bazen düzgün işcilik olmadığında motorda sıkışmalar taşmalama düzgün olmadığında aynı sıkışmalar zorlanmalar meydana gediğinden hızlandığın zaman hararet yapan arabalar duymuştum. Bu tarz yeni yaptırdığınız bir sıkıntınız varmıydı? Eger varsa sıkıntı geriye dönük olabilir, motor yağı fazla konulduğunda sıkıntı yaratmış olabilir.
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti kale » 14 Tem 2014, 09:33

radyatörü şişletmediyseniz bi deneyin, kanalları tıkalı olabilir... bu durumda uzun yolda hararet olur sıkışık trafikte daha az hararet olur motor kompresyonundan ötürü...
kale
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 09 Şub 2008, 14:52

İleti felicia042 » 14 Tem 2014, 11:59

belkide hararet göstergesinde problem olabilir...
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti jambuzz » 14 Tem 2014, 16:34

Hararet göstergesini de yeni değiştirdim.
Bu şişletme olayı nasıl olur bi sıkıntı yaratırmı ve nasıl napılır biz yaparmıyız
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti jambuzz » 14 Tem 2014, 16:38

favorit55 yazdı:
jambuzz yazdı:Arkadaşlar termostatı da çıkardım lakin şöyle bir durum var araba 5. Viteste 80-90 da giderken hararet çıkıyor kırmızıya dayanıyor mecbur durmak zorunda kalıyorum. Müşürleri kontrol ettim , yağ fazla idi boşaltırdım. Devirdaimde çalışıyor ama genede çıkıyor hele ki düz yolda hızlı giderken yapması adamı çıldırtıyor. Satacam zaten kafaya koydum



Anlatığın durumda aklıma gelen rektifiye sonrası bazen düzgün işcilik olmadığında motorda sıkışmalar taşmalama düzgün olmadığında aynı sıkışmalar zorlanmalar meydana gediğinden hızlandığın zaman hararet yapan arabalar duymuştum. Bu tarz yeni yaptırdığınız bir sıkıntınız varmıydı? Eger varsa sıkıntı geriye dönük olabilir, motor yağı fazla konulduğunda sıkıntı yaratmış olabilir.



Aslında şöyle bir durum var, bu arabayı 1,5-2 sene önce birine sattım ısınma gibi bir problem yoktu
2 ay önce karşıma çıktı çok severdim önceden araba da lazımdı bende aldım geri. Sonra antalyaya gittim gene bir sıkıntı yoktu ama dönüşte torosları çıkarken araba çok zorlandı gösterge kırmızıya dayandı ama su kaynamadı ya da hararet yapmadı. Galiba o arada conta azda olsa yanmış olabilir mi ki?
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti felicia042 » 14 Tem 2014, 18:12

devirdaim yapıyorsa radyatörüde şişletmek fayda etmez. su eksiltme varmı?
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti felicia_3437 » 14 Tem 2014, 21:35

devir daiminızı konturoledın elik önce calışıyormu dıye sonrada ılk işiniz radyotorunuzu yıkayın aracın önunden tompondakı ısgaralardan ıcerıye sututun ratyotorun ıcıne tos toprak sınek böcek doluyor ve aracınızın sohutma sıstemı tam calışmıyor sonucta köyluk yerde kulanıyorsunuz aracınızı toz duman cok oluyor ben bile eşimin köyune gıdıyorum eyer ratyotore su tutmasam oto banda 130 la gıderken harerete kalkıyor arac normalde önden aldığı ruz garla sohuması gerekıyor ama tıkalı olduhu icin soğutma işlemini yapamıyor
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti jambuzz » 15 Tem 2014, 06:35

Devirdaim çalışıyor hemde maşallah iyi çalışıyor
Bugün bir de radyatör temizliği yapalım bakalım
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir