HAraretten çıldırıcam bir fikir verin

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

HAraretten çıldırıcam bir fikir verin

İleti SKDFORMAN » 15 Tem 2014, 14:50

jambuzz yazdı:Arkadaşlar termostatı da çıkardım lakin şöyle bir durum var araba 5. Viteste 80-90 da giderken hararet çıkıyor kırmızıya dayanıyor mecbur durmak zorunda kalıyorum. Müşürleri kontrol ettim , yağ fazla idi boşaltırdım. Devirdaimde çalışıyor ama genede çıkıyor hele ki düz yolda hızlı giderken yapması adamı çıldırtıyor. Satacam zaten kafaya koydum


Düz yolda hızlı giderken yapması termostat arızasını işaret ediyor. Dur kalkta ve yavaş kullanımda su ısısı fazla olacağından termostat daha sık açıyordur. Hızlı giderken ise ısı düşeceğinden termostat kapıyor ve hareret yükseliyordur.

Bir diğer ihtimal tesisattaki balçık ve tortu. Bir arkadaşın aracında harareti çözemedik. termostat devirdaim hepsini sıfır değiştirdik yinede çözememiştik. Dünyanın parasını harcadıktan sora formdan "Uğur" arkadaştı galiba saolsun önerisyle tesisatı temizledik. Tesisattan 1.5 lt ye yakın çamur gibi pislik cıktı.

Bizim araçlarda radyatörü şişletmek bence gereksiz. Çünkü parçaları cok ucuz. Örn. şişletme ve işçilik parasından daha ucuza kalorifer radyatörü alabilirsiniz.

Çözümü olan basit denilebilecek bir arıza karşısında aracınızdan vaz geçiyorsanız, alacağınız bir başka araçta bundan daha büyük bi problem olma ihtimalinide göz önünde bulundurmalısınız.

Umarım yararlı olur.
 
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti balistic » 16 Tem 2014, 10:39

jambuzz yazdı:Değerli arkadaşlar, 94 glx favom var. aracımla antalyaya gittim geldim 30-35 derecede torosları tırmandım sıkıntı yaratmadı ama şimdi ankarada trafiğe bile girmeden düz yolda 80-90 la giderken hararet yükseliyor, nasıl iş anlamadım.

Usta fan yetersiz dedi felicia fan ve davlumbazını taktırdım
Devirdaim sağlam
Conta sağlam
Su eksilmiyor
Yağ eksilmiyor

Tek aklıma takılan şey antalya dönüşünde konya da gaz alırken yağ eksilmiş dediler yarım litre yağ eklediler.fakat yağ eksilmemiş ve şimdi motorda yarım litre fazla yağ var, maksimum çizgisinin epeyce üzerinde şuanda.Bu durumda ondan sonra başladı. Öncesinde sadece zorlandığı Zaman yükselirdi düz yolda da çeyrek çizgisini geçmeZdi.
Sizde fazla yağ soğutmayı etkiler mi acaba, ya da başka bir fikir verebilecek var mı?



Ben de Antalya'dayım. Buranın sıcakları malum... Aynı sorunu yaşıyordum.
Termostat ve termostat müşürünü kontrol ettirdiysen ve sorun olmadığına eminsen; genelde araç silindir kapak contasını yaktığında bu problem ortaya çıkıyor (en azından ustalar bana böyle lanse etti). Değiştirince araç düzeliyor (Ama sen sağlam olduğunu belirtmişsin zaten).

Fakat değiştirdikten sonra sorun ortadan kalkmazsa ve araç sık sık conta yakmaya devam ederse (senede 2-4) silindir kapağının taşlama payı kalmamış ve kapak, pistonlara yakın olduğundan yapabileceğini söylediler. Ben silindir kapağını değiştirdim ve sorun ortadan kalktı çok şükür.

Bir ihtimal de motordaki su kanallarının tıkalı olabileceği...

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti okanoxki » 17 Tem 2014, 19:16

termomostatı az dereceli taktır ve fan müşüründe az dereceli yaptır bunlar sana 30 liraya maal olur
okanoxki
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 23 Haz 2013, 15:23
Ad Soyad: okan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia

İleti jambuzz » 18 Tem 2014, 06:18

Termostat 74 derece taktırdım daha altı yok, ama sorun gene çözülmeyince tamamen çıkardım termostatı, hoş gene bir değişme olmadı. Walla sisteme porçöz döktüm ve 1 gün beklettim içinde. Aklınızın alamayacağı kadar pas çıktı içinden. Zaten radyatör alt hortumunu da değiştirdim( metal olanı) içinde pas doluydu, resmen bitmişti boru. Artık aklıma gelen tek şey contanın az da olsa yanmış olması ve ustaların bunu anlayamamış olmasıdır:(
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti bahane » 18 Tem 2014, 08:26

bir zamanlar benim arabada yolda giderken hararet yapıp lamba yakıyordu. kontak kapatık biraz bekledikten sonra düzeliyordu zaman zaman yapıyordu. kaç tane ustaya götürdüm hararet müşürü dediler, üst kapak contası dediler, termostat dediler, vs vs en son yağ değişimi ve bakımlarını yaptırdığım bosch servisine gittim şöyle bir gözden geçirip araba çalışır halde aracın suyunu komple boşalttılar yeniden su doldurdular, usta araçla bir iki deneme yaptı hiç bir problem yok dedi nedenmiş dedim arabanın suyu hava yapmış dedi buda zaman zaman su eklerken olabilir dedi ve sorun düzeldi şükürler olsun. sizde de böyle bir sorun olabilir arkadaşım bir baktırın veya suyu değiştirin derim.
bahane
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 13 Haz 2007, 17:12
Ad Soyad: Sami
Nereden: Zonguldak
Arabanız: 2007 Skoda Fabia 1,2 Classic Plus Sedan-Benz+Lpg

İleti alwaysloser » 18 Tem 2014, 23:38

blokta bi sııntı varmı bir kontrol ettirin herşey yeni olsa dahi işçilik düzgün yapılmadıysa hararet yine yükselir conta seçimi montaj gibi
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti jambuzz » 19 Tem 2014, 06:26

alwaysloser yazdı:blokta bi sııntı varmı bir kontrol ettirin herşey yeni olsa dahi işçilik düzgün yapılmadıysa hararet yine yükselir conta seçimi montaj gibi



Değerli arkadaşım arabayı 2 yıl olsa geri aldım bu arada sıkıntı oldumu bileyorum, nasıl anlarım bir fikri olan var mı?
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti jambuzz » 21 Tem 2014, 06:05

Ewet arkadaşlar sorunu buldum, arabamın contası 2 ustanında sağlam demesine rağmen YANMIŞ malesef. Durduk yere 500-600 lira çıkacak cepten
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti zaslankaya » 25 Ağu 2014, 22:11

s.a. arkadaşlar uzun zamandır takip ediyorum güzel yorumlar okuyorum.benim favoya 8 senedir biniyorum 3 defa conta yaktım.en son geçtiğimiz ramazan bayramında yaktım.neyseki sadece conta ve 3 adet saplama değişimiyle kurtardık.conta değişiminden sonra ustam 74 termostat 68-82 müşür taktırdı.fakat kdz.ereğliden kocaeline gelene kadar fan hiç durmadan çalıştı desem yeri var.ustanın biri 4 kanallı radyatör taktır dedi diğeri felicia fan motru ve davlumbazı taktır dedi. bende izmit sanayiinde oto 41 e girdim falicia fan motoru ve davlumbazı sormaya fakat orada bir ustayla karşılaştım dükkan sahibiyle konuşurken bizi dinlemiş bana arabanın sorununu sordu bende fan çalışıyor fakat soğutmaya yetiştiremiyor sürekli çalışıyor dedim.fan müşürünün kaç derece olduğunu sordu 68-82 dedim olmaz dedi 87-92 tak deditamam abi dedim değiştirdim.körfez de oturuyorum körfez izmit arası gittim geldim fan açmadı bile inanın şaşırdım.birde düşündüm usta doğru demiş.araba çalışırken motor suyu sıcaklığı 68 derecenin altına nasıl iner tabiki fan sürekli çalışacakşimdilik sorun yok gibi görünüyor
zaslankaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 20 Mar 2012, 14:42
Ad Soyad: zekeriya aslankaya
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit 135L

İleti SKDFORMAN » 26 Ağu 2014, 12:50

zaslankaya yazdı:s.a. arkadaşlar uzun zamandır takip ediyorum güzel yorumlar okuyorum.benim favoya 8 senedir biniyorum 3 defa conta yaktım.en son geçtiğimiz ramazan bayramında yaktım.neyseki sadece conta ve 3 adet saplama değişimiyle kurtardık.conta değişiminden sonra ustam 74 termostat 68-82 müşür taktırdı.fakat kdz.ereğliden kocaeline gelene kadar fan hiç durmadan çalıştı desem yeri var.ustanın biri 4 kanallı radyatör taktır dedi diğeri felicia fan motru ve davlumbazı taktır dedi. bende izmit sanayiinde oto 41 e girdim falicia fan motoru ve davlumbazı sormaya fakat orada bir ustayla karşılaştım dükkan sahibiyle konuşurken bizi dinlemiş bana arabanın sorununu sordu bende fan çalışıyor fakat soğutmaya yetiştiremiyor sürekli çalışıyor dedim.fan müşürünün kaç derece olduğunu sordu 68-82 dedim olmaz dedi 87-92 tak deditamam abi dedim değiştirdim.körfez de oturuyorum körfez izmit arası gittim geldim fan açmadı bile inanın şaşırdım.birde düşündüm usta doğru demiş.araba çalışırken motor suyu sıcaklığı 68 derecenin altına nasıl iner tabiki fan sürekli çalışacakşimdilik sorun yok gibi görünüyor


a.s. , 3 defa conta nası yaktınız. araç su kaynatır motor ısısı cok fazla artar ve conta yanar. Onun haricinde contanın yanması zordur. Merak ettik nası yandı 3 defa.
74C termostat 68-82 fan müşürü yazlık ve olması gereken değerdir favo ve forman için. Evet bu değerlerle fan çok sık çalışır. Bu araçlarda ülkemiz şartlarında fanın cok sık çalışması doğaldır. Soğuk iklim aracıdır çünkü bunlar.
87-92 fan müşürü taktır bu olmaz diyen ustada doğru sölemiş diyebiliriz ama favo-forman harici araçlar için geçerli. Veya kış şartları için kullanılabilir.
92C ısıyla yokuşa başladınız diyelim. Araç başladı bayılmaya. Hava 40C sıcaklık var. Güneş tepenizde.7-8km bi yokuş. Fan devamlı çalışacak ama yetişemiycek. 110-120C cıkacak ısı ve contayı yemeye başlıycak. Belkide su kaynatacak.
Benim araçta 74C termostat ve 68-82müşür olmasına rağmen , tesisatta motorda hiç bir sıkıntı olmamasına rağmen yokuşlarda sıcak havalarda hararette dalgalanma başlıyor.
Bu araçlar böyle. bilinçli olursanız bi problem yaratmıyor ama bu durumu tamamen ortadan kaldırmakta mümkün. Daha büyük bir radyatör ve fan. Bunları yaptırsaydınız 3 defa contanız yanmazdı diyebiliriz.
Ayrıca fanın çok sık çalışmasını bu araçlarda bi sorun olarak görmemeliyiz bence. (orj. fan ve radyatörse)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti alwaysloser » 26 Ağu 2014, 21:51

ben de 8 senedir adananın 50 derece sıcağında kullandım genelde de devirlide kullandım yarışta yaptım ama hiç conta yakmadım yalnız aracım hep benzinliydi
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti ubabubab » 17 Eyl 2014, 22:51

derlerki 2yılda bir temizletin radyatörü yaşlılığından dolayı herhalde

BENDE TERMOSTAT YOK ama araç çalışır 5 dakika sonra derece ortada biraz sonra fan devreye giriyor
fan müşürü değiştir aynı benimki kapalı panjur yarık olanından aldım taktım gene aynı geriye
yapılacak şu işlem kaldı ama hava serinledi nisanda yapacam bu seferde ısıtmaya uğraşmıyayım diye
tahminlerde yola çıkarak motorun içindeki pas +korozyon+sıvı conta artıkları+çamur v.s devirdaim
esnasında radyatörün üst girişlerini güzel ce tıkarsa istemeden termostat vazifesini yapıyor tabi
araç motoru fazla ısı ile genleştimi langu lungur çalışır gider
YAPILACAK İŞLEM ŞU OLABİLİR
fan müşürü sökülür+üst giriş hortumuda sökülür söktüğün fan müşürünün deliğine hortumu sokacan
musluğu tam açıp üsteki delikten bronçları temizliğicen bak ne balgam çıkıyor seyret
şişletmek 50 tl +söktürme 20 tl oldu 70 radyatörün kendi 65 tl 20 tl takma 85 tl
sen hele bi hortumu sok sonucu yazın ben nisanda yapıcam
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir