slx fanı ardından stop problemi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

slx fanı ardından stop problemi

İleti AG7 » 14 Tem 2014, 20:17

arkadaşlar mrb. araç rektefiyeden çıktı.. son olarak radyatör ve fanı değiştireyim dedim. bugün taktırdım. 200 mt gittim gitmedim. araç stop etmeye başladı. boşa alınca stop ediyor. hemen döndüm geriye. ustaya söyledim. bu fan büyük elektriği çok çektiği için stop edebilir dedi. rolantiyi yükseltti biraz. ardından döndüm ewe. bi kere stop etti daha etmedi. ama güvenemiyorum. sorun ne olabilir ? gerçekten elektriği fazla mı çekiyo.

Bu arada bilgilendireyim rektefiyem 1500 TL ye mal oldu. ustaya 250 TL rektefiyeciye 200 TL kaynakçıya 130 TL verdim. parçalarda 900 civarı tuttu.. ve dün biraz km yapmak için memlekete gittim. antalyadan burdur'a çubuk belini çıkarken oldukça rampa ve öğle saatinde çıkmıştım. hararet kırmızıya yaklaşmaya ramak kalmıştı. sanırım motor yeni sürtünme fazla bi de rampa olunca ee haliyle sıcak, sanırım normal.. ki ustada öyle söyledi ama. işte bu yüzden antalya sıcağını göz önünde bulundurarak fanı büyütmek istedim. bide rampayı çıkarken sanki gaz yemiyo gibi geldi. 2 ye kadar düştüm. bunu da rodaj zamanına bağlıyorum. sizce ?? bu arada lpg ile çıkıyorum tabi o rampaları. ama normal düz yolda banamısın demiyo 140-150 bassan gidicek. ama çok zorlamıyorum bu dönemde..
 
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti AG7 » 16 Tem 2014, 21:49

yardımlarınız için tşkler (!) sorunu hallettik. fan kuvvetli olduğu için motora doğru üflediği havadan karbüratör sıcak hava girişi extradan nasibini alıyormuş. girişi büyük bi hortum vasıtası ile uzatıp farın altına doğru verdikten sonra sorun düzeldi..
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti jambuzz » 17 Tem 2014, 06:14

Sorması ayıp bu kadar ne yaptırdın ne parçası aldın da bu kadar tuttu
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti blues84 » 17 Tem 2014, 07:44

AG7 yazdı:yardımlarınız için tşkler (!) sorunu hallettik. fan kuvvetli olduğu için motora doğru üflediği havadan karbüratör sıcak hava girişi extradan nasibini alıyormuş. girişi büyük bi hortum vasıtası ile uzatıp farın altına doğru verdikten sonra sorun düzeldi..


Favoritin orjinal tesisatı zaten öyle, hava filtiresine bağlı hortumun diğer ucu far altından nefes alıyor.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti sainz » 17 Tem 2014, 07:57

blues84 yazdı:
AG7 yazdı:yardımlarınız için tşkler (!) sorunu hallettik. fan kuvvetli olduğu için motora doğru üflediği havadan karbüratör sıcak hava girişi extradan nasibini alıyormuş. girişi büyük bi hortum vasıtası ile uzatıp farın altına doğru verdikten sonra sorun düzeldi..


Favoritin orjinal tesisatı zaten öyle, hava filtiresine bağlı hortumun diğer ucu far altından nefes alıyor.

+1
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AG7 » 25 Tem 2014, 15:25

orjinal tesisatın o şekilde olduğunu bende biliyorum. fakat benim o şekilde değildi. slx fanı çok güçlü olduğu için içeriye havayı çok veriyo çalıştığında, sıcak hava girişinden extra hava alabileceğini hesap edememiştik. ordan hava girdiğini hissedince orjinal gibi yaptık işte olay bu. artık olarak piston gömlek segman takımı zinciri contası radyatörü fanı devirdaim pompalar... sanırım yeter :)
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti blues84 » 25 Tem 2014, 16:54

Düz benzinle çalışanlar bu kadar değildir, LPG takıldıktan sonra hava-yakıt ayarı iyice ip üstünde cambaz oluyor sanırım... En ufak oynamada ya rölanti kaçıyor ya da yakıt artıyor.
Benim de hava filtiresinde yakıt hortumlarının girişlerini biraz büyük açmışlar, silikonlayacaktım ama bu yazıyı okuduktan sonra vazgeçtim. Çekiş biraz neşesiz gibi..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti mıracefe » 26 Tem 2014, 23:27

selam bende 92 favorıt var dısbırator kapagının altındakı tevzı makarası herzaman yolda atma yapıyor yanı yerınden cıkıyor tekrartaktıgımda calısıyor yerıne yapıstırmam gerektıgını soyledıler yorumlarınızı beklıyorum lutfen bılen arkadaslar yardımcı olursa cok sevınırım cansıkıcı bır olay
mıracefe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 26 Tem 2014, 23:22
Ad Soyad: mıracefedogan
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorıt

İleti sainz » 26 Tem 2014, 23:29

mıracefe yazdı:selam bende 92 favorıt var dısbırator kapagının altındakı tevzı makarası herzaman yolda atma yapıyor yanı yerınden cıkıyor tekrartaktıgımda calısıyor yerıne yapıstırmam gerektıgını soyledıler yorumlarınızı beklıyorum lutfen bılen arkadaslar yardımcı olursa cok sevınırım cansıkıcı bır olay

Tırnak kısmı aşınmıştır. Yenisi çok pahalı değil. Yeni bir tane alın takın rahat edin bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 27 misafir