ÖNERİ VE GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLİYORUM.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ÖNERİ VE GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLİYORUM.

İleti İstop » 17 Tem 2014, 08:56

selamun aleykum arkadaslar bu aralar arabayı hıc ıplememekle beraber muayene oncesı kafama takıldıgı ıcın sormak ıstedıgım bı kac sorum var. gecenlerde arabayı hıc kullanmadım ve son bıraktıgımda suyu fuldu bı haftadan bıraz fazla kullanmadım durdugu yerde su eksıltmıs dıbe kadar ınmıs su.
Havalar asırı sıcak heralde buharlastı dedım zaten arabanın ıcındekı butun kapı kolları sıcaktan erıdı yamuldu vs. neyse ekledım suyunu bır aya yakın hemen hergun kullandım dun aksam baktım suyunu yıne dıbe kadar eksıltmıs hararette normal sevıyede ama bırden artması dıkkatımı cektı neyse ekledım aksam, bı saat kadar once kaputu actım yaga baktım yag cubugundan normal suya baktım normal yag kapagını bı actım ıcı mayonez gıbı dolmus resmen neyse sıldım bı yere gıttım geldım kaputu tekrar actım yag kapagınıda actım ve sılındırden resmen su buharı cıkıyodu uzattım hakkınızı helal edın sadede gelıyım benden duymaya alıstıgınız soru yınemı yandı bu naptımın contası yoksa sıcaktan dolayımı bu tıp arızalar verıyor. 2.vıtese gecıs dısında suan ne cekıste ne hızda herhangı bı azalma yok bırde araba alttan on taraftan yag yada benzın damlatıyo tam emın olamadım cunkı cubuga sabah baktım hala fuldu yag yakmada yok o damlayan ney hıc anlamadım onerılerınızı merakla beklıyorum tesekkurler
 
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti favorit55 » 17 Tem 2014, 09:17

anlatıkların conta yakmasına ama işaret bazen yağdan kaynaklanan mayonez görünümü oluyor ama bildiğim kadarıyla soğuk havada olur. Yağ cubuguna bakarak yağ yakmasını anlayamassın egzostan anlarsın. Damlayan yağ mı benzin mi su mu bunu öncelikle senin tesbit etmen lazım. zaten elini değdirsen hangisi olduğunu anlarsın nerden kacıracagı yönünde o zaman tahmin yapmak daha doğru olur.
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti İstop » 17 Tem 2014, 09:26

banada conta gıbı gelıyo fakat durdugu yerde bunu yapmasını anlamadım hararet yapmadım bısey yapmadım bu ne oldu boyle cozemedım
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti balistic » 17 Tem 2014, 11:58

İstop yazdı:selamun aleykum arkadaslar bu aralar arabayı hıc ıplememekle beraber muayene oncesı kafama takıldıgı ıcın sormak ıstedıgım bı kac sorum var. gecenlerde arabayı hıc kullanmadım ve son bıraktıgımda suyu fuldu bı haftadan bıraz fazla kullanmadım durdugu yerde su eksıltmıs dıbe kadar ınmıs su.
Havalar asırı sıcak heralde buharlastı dedım zaten arabanın ıcındekı butun kapı kolları sıcaktan erıdı yamuldu vs. neyse ekledım suyunu bır aya yakın hemen hergun kullandım dun aksam baktım suyunu yıne dıbe kadar eksıltmıs hararette normal sevıyede ama bırden artması dıkkatımı cektı neyse ekledım aksam, bı saat kadar once kaputu actım yaga baktım yag cubugundan normal suya baktım normal yag kapagını bı actım ıcı mayonez gıbı dolmus resmen neyse sıldım bı yere gıttım geldım kaputu tekrar actım yag kapagınıda actım ve sılındırden resmen su buharı cıkıyodu uzattım hakkınızı helal edın sadede gelıyım benden duymaya alıstıgınız soru yınemı yandı bu naptımın contası yoksa sıcaktan dolayımı bu tıp arızalar verıyor. 2.vıtese gecıs dısında suan ne cekıste ne hızda herhangı bı azalma yok bırde araba alttan on taraftan yag yada benzın damlatıyo tam emın olamadım cunkı cubuga sabah baktım hala fuldu yag yakmada yok o damlayan ney hıc anlamadım onerılerınızı merakla beklıyorum tesekkurler



Yağ kapağındaki köpüklenme arkadaşın da dediği gibi conta yakmasından olur. Sebebi ise motorun içindeki kanallarda dolaşan soğutma suyu, contadan kaçarak motor yağının içine sızar. Yağ ile su motorda çırpılarak köpüklenme yapar. Eğer böyle bir durum var ve ihmal edilirse motor yağı muhallebi kıvamına gelir, pistonları ağırlaştırır ve pistonların yatak sarmasına, kol çıkarmaya kadar sebebiyet verebilir. Önden damlayan da su olabilir (çok eksiltiyorsa). Önerim müsait bir zamanında bir ustaya göstermen...

Skoda Forman GLX SİLVERLİNE
Kullanıcı avatarı
balistic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 11 Oca 2011, 10:08
Ad Soyad: Emir
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Forman GLX Silverline

İleti sainz » 17 Tem 2014, 15:54

İstop yazdı:...kaputu actım yaga baktım yag cubugundan normal suya baktım normal yag kapagını bı actım ıcı mayonez gıbı dolmus resmen neyse sıldım bı yere gıttım geldım kaputu tekrar actım yag kapagınıda actım ve sılındırden resmen su buharı cıkıyodu...

Yağ da ısınıp buharlaşabilir, o kapağın olduğu yerden buhar çıkıyorsa illaki su buharı değildir o zira supap yayları vs. için ayrı bir yağlama mekanizması yoktur. O kısımlar yağ buharı ile yağlanırlar.

Bir de mayonezimsi tabakayı silip bir yerler gidip geldin ve yağ kapağını açtığında tekrar aynı mayonezimsi tabakayı gördün mü?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti İstop » 17 Tem 2014, 18:03

emır hocam conta yakması ılk defa basıma gelmıyo neredeyse uzmanlastım o konuda lakın benım anlamadıgım bu durduk yere neden oldu hararet yapmadım emınım yuzde yuz emınım hemde cunkı bu araba artık manyaklastırdı ne zaman bınsem gozum gostergelerde kulagım fanda motorda vs.

ugur abı bende anlamadım bugun o dedıgın seyı test ettım sabak sılıp cıktım demın tekrar actım baktım kapagı sıldıgım yerlerde buhardan damla tutarya oyle tutmus ama yag karısımı bısey yoktu lakin bıraz daha emın gıbıyım demın ındım asagı en son sabah calıstırmıstım demın baya bı ugrastım calıstırana kadar. bujıler yaglandı veya nemlendı vesaıre. aslında bu yanıgın sebebı tam 4 lıtre koydurdugum yagda olabılır ınan bısey anlamadım bu ısten ve bugun artık canıma yettı satıp kurtulmayı dusunuyorum yeter ettı
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti kamyoncutanzer » 17 Tem 2014, 23:03

kardeşim merhaba sanırım conta gitmiş..benimde aracım önden yağ damlatıo sanırım bugün usta buldu yerini yarın bakıcam vaziyete ama içime sinmedei yinde damlatacakmış gibi gelio......10 tl gaz ile şehir içi 30 31 km yapıyorum...gaz litre 2780...sanırm yakıtı çözdüm ama ben de yağ mevzuyla uğraşıorum...istop bu arabalar artık bizi bırakın diyo kardeşim...yap koydumz yerdeki tüm contaları sıkıştır....sıcaklarda çok gevşio ve umarım kapak yada blok çatlalamıştır çünkü benzin otomatiğinden sızsa farkedersin kokuda olur...
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti forman42 » 18 Tem 2014, 00:18

Sanırım aynı sorun benim aracımda da var.1 yılı geçti aracı alalı.Egzozdan kuvvetli gaz verince araç mavi duman atıyor.Aşırı bir yağ eksiltme yok ancak eksildiği de bir gerçek.Motor yağ kapağındaki mumsu tabaka da aynen benim aracımda da var.Yalnız su eksilmiyor ya da çok az eksiliyor diyebilirim.İlginç .Attığı mavi dumana göre yağı içiyor olması lazım yok...Kapaktaki mumsu tabakaya göre çekişten düşmesi,su eksiltmesi lazım yok...Bu ikinci Forman'ım olmasına ve neredeyse ilk sahibinden 140.000 km'de olmasına rağmen 285.000 deki ilk aracımı çok aratıyor.Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi sanki artık bizi bırakın diyor bu araçlar.Kasa iyi güzel de motor-yürüyen çok zayıf.1.000 tl'yi geçti masrafım.Sanırım satıp temiz bir Hyundai excel ya da Proton alacağım.
"SİMPLY CLEVER"
forman42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 24 Nis 2013, 21:38
Konum: BİLECİK
Ad Soyad: ali yılmaz
Nereden: Bilecik
Arabanız: 1992 SKODA FORMAN 135 L,2005 Toyota Corolla 1.6 HB

İleti İstop » 18 Tem 2014, 01:10

merhaba tanzer abı sorma kelımesı kelımesıne haklısın mubarek gun durduk yere canım sıkıldı satmayı dusunuyorum onumuzdekı ay muayenesı var ısın acıgı yakıtı cekısıde okadar masrafla nerdeyse mukemmel hale getırdım bıde bu contası cıktı satmaya kaksam muayene oncesı alan olmaz hadı oldu dıyelım ben yalan soyleyemem contasının yanık oldugunu duyan ugrasmam der almaz kı bende olsam almam sahsen yıne mecbur yaptıracam gıbı gorunuyo. ya kullansam ıcım yanmıycak bu ay sadece 100km yol yaptım onunda yarısından cogu tek seferlık bı uzun mesafe yanı koye gıttım geldım durduk yerde boyle yapması artık benım sabrımı tasırdı ne bılıyım abı satıp kurttulmak var 1000 lıradan fazla masraf yaptım frenınden tut beynıne contasına kadar agır sayılacak herseyıde duzelttım bılmıyom Allah ya bana ya bu melede. aksı gıbı sıkısık zamanda bu melet bı arıza cıkarıyo 50 yuz lıralık bıseyde degılkı arkadas bı conta degısecek 300 ona 100 yagına malzemesıne 50 gıt gelıne gıdıyo sıbob ayarıydı suydu buydu 500 u buluyo arkadas araba zaten kac para naptımın malı delı etmekten baska bı b.ka yaramıyo ne dıyelım hayırlısı.

alı kardes emın ol rektefıyede yaptırsan durduk yere baska bıyerınden patlak verıyo bu namussuzlar hayır rahatı rahat lafım yok da arızasıda adamı fıtık edıyo baska bısey degıl
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti İstop » 18 Tem 2014, 03:43

sa arkadaslar demın camı donusu arabanın on tarafının baya bı ıslandıgını gordum gunduz kurumadan bakıyım dedım yag su karısımı su deposundakı suya baktım oda sapsarı yanı suyada yag karısmıs benım gorusum conta gıtmıs ama bana bırazdaha agır bır yada bı kacar hasar daha var gıbı geldı. bıktım sızden bı onerı ıstıyorum 300 400 lıraya contayımı degıstırmelıyım taslaması falanı fılanı yoksa 350 tl ye vıka marka komple bı sılındır kapagımı alıyım subablımı ne varya bıtane onerılerınız nedır yenı sılındır kapagının dikiş tutmama gıbı bı durumu varmıdır artıları ve eksılerını paylasırsanız sevınırım.
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 18 Tem 2014, 13:32

Abi geçmiş olsun. Nedir senin istop tan çektiğin.

Abi alttan yağ kaçağı şanzuman keçelerinden olabilir. Benimde var. Gidip baktırcam bi gidemedim :) yağına suyuna sık bakıp idare edilebilir.

Sen conta değiştirdin. Üstelik hatırladığım kadarıyla kapağa taşlama bile gerekmedi. Daha sora araç 1 kez bile hararet yapıp su kaynatmadı. Eee conta nası yanar. Daha öncede sölemiştim galiba yine sölüyorum. Senin conta kesinlikle sağlamdır. Hatta "sıfır" dır.

Suda yağ görünmesi biraz güç. Pas ve tortu ile karıştırıyor olabilirmisin? Aynı durum yağda da görünmeli. Yağı kontrol ettiniz mi - ettirdiniz mi?

yağ kapağındaki birikinti daha önce conta değiştirmeden önce olabilirmi. Temizledikten sora bidaha olacakmı kontrol edebilirsin. Uğur arkadaşın dediği gibi sıcaklarda yağ buharından da olabilir.

Gelelim araçları değiştirmek kötülemek bıkmak vs. ;)
Arkadaşlar 20 yaşı devirmiş araçlara biniyoruz ve yeni nesil motorlar ve araçlar gibi davranmalarınımı istiyoruz. ?
Parça ucuzluğu, genişliği, konforu, rahatlığı, ekonomik yakıtı ve ekonomik ve kolay işçiliği ile bu araçlar aslında halen güzel araçlar. 20 yaşını doldurmuş hangi araca binerseniz binin buna benzer arızalarla karşılaşır ve bu araca harcadığınızın en az 2-3 katını harcarsınız. Yakıt tüketimide bundan az olmaz emin olun.
Bu birazda gelir durumumuzla alakalı gabiba. 20 yaşında avrupa bir aracı servise-tamire soktuğumuzda 1500-2000 hesap cıkınca dokunmuyorsa düşünülebilir araç değiştirmek. Ama yine 5-6bin tl civarı olan bir araca en az 2000 tl bakım masrafı her seferinde bana mantıksız geliyor.
Sözün özü "araçlarımızın kıymetini bilelim" maddi durumumuz iyiyse zaten yeni nesil motorlu araçlara geçeriz ve o zamanda motora ve araca harcadığımız giderlerin fazlasını vergiye veririz. Karar sizin...

syglar....
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 18 Tem 2014, 15:03

Ya suçlar gibi anlamayın ama acaba conta değişiminde düzgün yapılmayan bir şeyler olmuş olabilir mi?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti forman42 » 18 Tem 2014, 15:33

[quote=
Gelelim araçları değiştirmek kötülemek bıkmak vs. ;)
Arkadaşlar 20 yaşı devirmiş araçlara biniyoruz ve yeni nesil motorlar ve araçlar gibi davranmalarınımı istiyoruz. ?
Parça ucuzluğu, genişliği, konforu, rahatlığı, ekonomik yakıtı ve ekonomik ve kolay işçiliği ile bu araçlar aslında halen güzel araçlar. 20 yaşını doldurmuş hangi araca binerseniz binin buna benzer arızalarla karşılaşır ve bu araca harcadığınızın en az 2-3 katını harcarsınız. Yakıt tüketimide bundan az olmaz emin olun.
Bu birazda gelir durumumuzla alakalı gabiba. 20 yaşında avrupa bir aracı servise-tamire soktuğumuzda 1500-2000 hesap cıkınca dokunmuyorsa düşünülebilir araç değiştirmek. Ama yine 5-6bin tl civarı olan bir araca en az 2000 tl bakım masrafı her seferinde bana mantıksız geliyor.
Sözün özü "araçlarımızın kıymetini bilelim" maddi durumumuz iyiyse zaten yeni nesil motorlu araçlara geçeriz ve o zamanda motora ve araca harcadığımız giderlerin fazlasını vergiye veririz. Karar sizin...

syglar....[/quote]


Mustafa kardeşim 5-6.000 liralık araçlar da emin ol ekonomik değil.Bak bir forumdaki Favorit&Forman konularına hararet,conta,aşırı yakıt tüketimi,yağ-su kaçağı,şanzumandan ve daha pek çok yerden gelen garip sesler... Belki forumda bozulanlar olabilir bu yazdıklarıma ancak bir Tofaş tamam teneke kasalı dökülüyor ama bizim araçlardan daha az sıkıntı çıkarıyor.15 yıl eski kasa Kartal kullandık.Kasa çürükten dökülüyor ancak bir kere motor yüzünden şikayet ettirmedi.Ve samimiyetimle söylüyorum.Evin önünde tam 14 aydır hurda yasasını bekliyor umutsuzca. Geçenlerde açtım kapısını akü bağlantısını çıkarmamış babam kontağa basmamla çalışması bir oldu. Ben şu anki aracı geçen yıl babama alıverdim.Köyden ilçeye (50 km) ihtiyacı olduğunda sorunsuz gitsin gelsin diye.Tofaşların ikiye bölünme hadiselerinden sonra onunla kasa olarak kıyaslanmayacak ve de daha önce kendimin de 3 sene 40.000 km kullandığım Forman'da karar kıldık.Lakin araç babamda yıl içinde 3.000 km falan anca yapmış olmasına rağmen dediğim gibi masraf 1.000 tl'yi geçti ve araç şu an pişmanlık vermeye başladı.Marka fanatiği değilim.Şahsen şu aşamada Skoda'yı sorana tavsiye etmiyorum.Para kolay kazanılmıyor.İnsanlar 500-600 tl ile 1 ay aile geçindiriyorlar.
"SİMPLY CLEVER"
forman42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 24 Nis 2013, 21:38
Konum: BİLECİK
Ad Soyad: ali yılmaz
Nereden: Bilecik
Arabanız: 1992 SKODA FORMAN 135 L,2005 Toyota Corolla 1.6 HB

İleti forman42 » 18 Tem 2014, 15:35

forman42 yazdı:[quote=
Gelelim araçları değiştirmek kötülemek bıkmak vs. ;)
Arkadaşlar 20 yaşı devirmiş araçlara biniyoruz ve yeni nesil motorlar ve araçlar gibi davranmalarınımı istiyoruz. ?
Parça ucuzluğu, genişliği, konforu, rahatlığı, ekonomik yakıtı ve ekonomik ve kolay işçiliği ile bu araçlar aslında halen güzel araçlar. 20 yaşını doldurmuş hangi araca binerseniz binin buna benzer arızalarla karşılaşır ve bu araca harcadığınızın en az 2-3 katını harcarsınız. Yakıt tüketimide bundan az olmaz emin olun.
Bu birazda gelir durumumuzla alakalı gabiba. 20 yaşında avrupa bir aracı servise-tamire soktuğumuzda 1500-2000 hesap cıkınca dokunmuyorsa düşünülebilir araç değiştirmek. Ama yine 5-6bin tl civarı olan bir araca en az 2000 tl bakım masrafı her seferinde bana mantıksız geliyor.
Sözün özü "araçlarımızın kıymetini bilelim" maddi durumumuz iyiyse zaten yeni nesil motorlu araçlara geçeriz ve o zamanda motora ve araca harcadığımız giderlerin fazlasını vergiye veririz. Karar sizin...

syglar....



Mustafa kardeşim 5-6.000 liralık araçlar da emin ol ekonomik değil.Bak bir forumdaki Favorit&Forman konularına hararet,conta,aşırı yakıt tüketimi,yağ-su kaçağı,şanzumandan ve daha pek çok yerden gelen garip sesler... Belki forumda bozulanlar olabilir bu yazdıklarıma ancak bir Tofaş tamam teneke kasalı dökülüyor ama bizim araçlardan daha az sıkıntı çıkarıyor.15 yıl eski kasa Kartal kullandık.Kasa çürükten dökülüyor ancak bir kere motor yüzünden şikayet ettirmedi.Ve samimiyetimle söylüyorum:Evin önünde tam 14 aydır hurda yasasını bekliyor umutsuzca. Geçenlerde açtım kapısını akü bağlantısını çıkarmamış babam kontağa basmamla çalışması bir oldu. Ben şu anki aracı geçen yıl babama alıverdim.Köyden ilçeye (50 km) ihtiyacı olduğunda sorunsuz gitsin gelsin diye.Tofaşların ikiye bölünme hadiselerinden sonra onunla kasa olarak kıyaslanmayacak ve de daha önce kendimin de 3 sene 40.000 km kullandığım Forman'da karar kıldık.Lakin araç babamda yıl içinde 3.000 km falan anca yapmış olmasına rağmen dediğim gibi masraf 1.000 tl'yi geçti ve araç şu an pişmanlık vermeye başladı.Marka fanatiği değilim.Şahsen şu aşamada Skoda'yı sorana(Favorit&Forman) tavsiye etmiyorum.Para kolay kazanılmıyor.İnsanlar 500-600 tl ile 1 ay aile geçindiriyorlar.[/quote]
"SİMPLY CLEVER"
forman42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 24 Nis 2013, 21:38
Konum: BİLECİK
Ad Soyad: ali yılmaz
Nereden: Bilecik
Arabanız: 1992 SKODA FORMAN 135 L,2005 Toyota Corolla 1.6 HB

İleti İstop » 18 Tem 2014, 17:21

selamun aleykum arkadaslar oncelıkle ali yılmaz kardes katılıyorum hele o ufak masraf gorunen para olmayınca ınsana ev parası gıbı gelıyo. ugur abı yanlıs anlamıyorum aksıne katılıyorum cunkı ılk degıstırdıgım sıralarda yanı bı ay sonrası falanda ben yag kapagında asırı olmamakla beraber bu kopuklenmeyı gormus ve sılmıstım. mustafa abı sende olmasan zaten kafayı hepten sıyıracam ama abı sıkıntı conta gıbı ondekı yag kacagı dedıgın gıbı olabılır haklısın belkı suyuda karıstırdım yag sandım kır tortu pastır ama hıc bı kacak yokken bu kadar su eksıltmesı ki dun gece fulledım suyunu kapagın agzına kadar sabah camıye gıttım geldım tahmınen 1km :) su mınımuma ınmıs gecende yazdım ya suyu fuldu 50km yı bıraz gecmıstır kullandıgım suya bı baktım ta genlesme kabının dıbınde kapagında resmını cekmek aklıma gelmedı ama kapagın ıcı + sılındırın o yag blogu kısmı tamamen kopuk kopuk olmustu sildim. abı ben kafaya koydum satacam ıns ben bu kadar stresı cekemıycem belkı zarar edecem o kadar masraf yaptım ama bu araca artık 5 kurus daha harcamak 5 dkkmı daha ayırmak ıstemıyorum.
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 18 Tem 2014, 17:33

forman42 yazdı:
forman42 yazdı:[quote=
Mustafa kardeşim 5-6.000 liralık araçlar da emin ol ekonomik değil.Bak bir forumdaki Favorit&Forman konularına hararet,conta,aşırı yakıt tüketimi,yağ-su kaçağı,şanzumandan ve daha pek çok yerden gelen garip sesler... Belki forumda bozulanlar olabilir bu yazdıklarıma ancak bir Tofaş tamam teneke kasalı dökülüyor ama bizim araçlardan daha az sıkıntı çıkarıyor.15 yıl eski kasa Kartal kullandık.Kasa çürükten dökülüyor ancak bir kere motor yüzünden şikayet ettirmedi.Ve samimiyetimle söylüyorum:Evin önünde tam 14 aydır hurda yasasını bekliyor umutsuzca. Geçenlerde açtım kapısını akü bağlantısını çıkarmamış babam kontağa basmamla çalışması bir oldu. Ben şu anki aracı geçen yıl babama alıverdim.Köyden ilçeye (50 km) ihtiyacı olduğunda sorunsuz gitsin gelsin diye.Tofaşların ikiye bölünme hadiselerinden sonra onunla kasa olarak kıyaslanmayacak ve de daha önce kendimin de 3 sene 40.000 km kullandığım Forman'da karar kıldık.Lakin araç babamda yıl içinde 3.000 km falan anca yapmış olmasına rağmen dediğim gibi masraf 1.000 tl'yi geçti ve araç şu an pişmanlık vermeye başladı.Marka fanatiği değilim.Şahsen şu aşamada Skoda'yı sorana(Favorit&Forman) tavsiye etmiyorum.Para kolay kazanılmıyor.İnsanlar 500-600 tl ile 1 ay aile geçindiriyorlar.


Ali kardeşim. Benim hemen hemen kullanmadığım araç kalmadı. Reno9 lardan tut, tofaş kuş serisine, japondan almanına. Ve benim bi felsefem vardır. Kullandığım aracı bir daha edinmem. Farklı markalar farklı araçlar kullanmak isterim. Ama bu kuralımı ikinci formanimi alarak deldim. Seneler önce cok düşük km olarak aldığım formanimi 1 sene kullanıp satmak zorunda kalmıştım. Daha sora cok yüksek model araçlara binsemde formani çok özlemiştim. Bagajın ve aracın genişliği, parçalarının ucuz olması ve işçiliğinin eli az çok anahtar tutanların bile kolayca yapabileceği bir araç olması vs vs. bana cok uyuyor.
Şimdiki formanimden de oldukça memnunum. Bana soranlarada ısrarla tavsiye ederim.
(Bu biraz ekonomik durumla alakalı 4-6bin bütçeli bir arkadaşa öneririm. Daha üste çıkınca tabiyki yüksek model düşünülmelidir. Araç motorları her geçen gün geliştirilir. Belki bizler araştırmadığınız için bilemeyiz ama 20 senede araç motorları nereden nereye geldi bir bakın)
20 yaşında bir araçtan bahsediyoruz. Alırken ne kadar baktırsakta motor şanzuman kaporta vs. problemli olabilir. Problemli olduğunda da sanayide uğraştırır. Ama temiz bir araca düşerseniz ufak tefek arızalar dışında problem cıkarmıyor. Bu bence tüm araçlar için geçerlidir.
Kuş serisinide skodalarla kıyaslamam. Bana göre skodalar, R9 lardan da tofaşlardan da üstün bir araçtır.
Lakin kuş serisini kötülemem de, senelerce taksilerde tercih edildiler. Takside tercih edilen araç kötü araç diyemeyiz. tercih meselesi.

Neyse kalın sağlıcakla...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti forman42 » 18 Tem 2014, 18:19

Skoda'dan sonra Mercedes,Fiat,Toyota,Mazda araçlarım oldu.Ve en çok da Mercedes ve Toyota'dan memnun kaldım.Motor teknolojisinin geldiği noktayı gayet iyi biliyorum.Ben diyorum ki Favorit&Formanlar artık yan çizmeye başladı. İyisi denk gelmiştir tamam da forum bunların arızalarıyla kaynıyor maalesef. Demek istediğim şu ki senin 4-6.000 liraya aldığın araç 2.000 tl daha yiyince on numara olmuyor farklı bir yerden patlak veriyor.Tamam istisnalar var benim ilk aracım da istisna sayılabilir ancak arkadaşların sıkıntıları şikayetleri de ortada.O iki bin lirayı altı bin liranın üzerine koyarsak sorunsuz bir Mazda 323 ya da Toyota Corolla (90-92)edinilebilir.Bu araçları da kullandım.Gerçekten sorunsuzlar.Motor teknolojileri de emin olun muadili araçlardan çok ileri durumda.Yakıtları da aynı şekilde.
"SİMPLY CLEVER"
forman42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 24 Nis 2013, 21:38
Konum: BİLECİK
Ad Soyad: ali yılmaz
Nereden: Bilecik
Arabanız: 1992 SKODA FORMAN 135 L,2005 Toyota Corolla 1.6 HB

İleti felicia_3437 » 18 Tem 2014, 22:35

kkkk945 yazdı:Abi geçmiş olsun. Nedir senin istop tan çektiğin.

Abi alttan yağ kaçağı şanzuman keçelerinden olabilir. Benimde var. Gidip baktırcam bi gidemedim :) yağına suyuna sık bakıp idare edilebilir.

Sen conta değiştirdin. Üstelik hatırladığım kadarıyla kapağa taşlama bile gerekmedi. Daha sora araç 1 kez bile hararet yapıp su kaynatmadı. Eee conta nası yanar. Daha öncede sölemiştim galiba yine sölüyorum. Senin conta kesinlikle sağlamdır. Hatta "sıfır" dır.

Suda yağ görünmesi biraz güç. Pas ve tortu ile karıştırıyor olabilirmisin? Aynı durum yağda da görünmeli. Yağı kontrol ettiniz mi - ettirdiniz mi?

yağ kapağındaki birikinti daha önce conta değiştirmeden önce olabilirmi. Temizledikten sora bidaha olacakmı kontrol edebilirsin. Uğur arkadaşın dediği gibi sıcaklarda yağ buharından da olabilir.

Gelelim araçları değiştirmek kötülemek bıkmak vs. ;)
Arkadaşlar 20 yaşı devirmiş araçlara biniyoruz ve yeni nesil motorlar ve araçlar gibi davranmalarınımı istiyoruz. ?
Parça ucuzluğu, genişliği, konforu, rahatlığı, ekonomik yakıtı ve ekonomik ve kolay işçiliği ile bu araçlar aslında halen güzel araçlar. 20 yaşını doldurmuş hangi araca binerseniz binin buna benzer arızalarla karşılaşır ve bu araca harcadığınızın en az 2-3 katını harcarsınız. Yakıt tüketimide bundan az olmaz emin olun.
Bu birazda gelir durumumuzla alakalı gabiba. 20 yaşında avrupa bir aracı servise-tamire soktuğumuzda 1500-2000 hesap cıkınca dokunmuyorsa düşünülebilir araç değiştirmek. Ama yine 5-6bin tl civarı olan bir araca en az 2000 tl bakım masrafı her seferinde bana mantıksız geliyor.
Sözün özü "araçlarımızın kıymetini bilelim" maddi durumumuz iyiyse zaten yeni nesil motorlu araçlara geçeriz ve o zamanda motora ve araca harcadığımız giderlerin fazlasını vergiye veririz. Karar sizin...

syglar....









sorun burdan kaynaklanıyor işte

Sen conta değiştirdin. Üstelik hatırladığım kadarıyla kapağa taşlama bile gerekmedi. Daha sora araç 1 kez bile hararet yapıp su kaynatmadı. Eee conta nası yanar. Daha öncede sölemiştim galiba yine sölüyorum. Senin conta kesinlikle sağlamdır. Hatta "sıfır" dır. her ne olursa olsun kaoak söküldüğünde ilaki taşlanıp tos paso denılen vereetın verılmesı curumuş yerlerı varsa kayank yapılması gerekıyor eyer gerek yok dıyen usta varsa o zaten usta değil dir bunu unutmayın kapaklarımız alımınyum ılakı ısnın yor soğuyor cıvatalar sıktığı icin düz duruyorra ama skülünce herşey değişiyor o yuzden yenı conta dayanmıyor araca
kapak sökülecek kayank ve taşlaması yapılacak yenı conta yahı antfırızı hararet mürşürü termostatı değişecek ondan sonra arac düzene girer yanı taşlanmadan hıc bır şekilde olmaz he vika marka kapak alsanızda murtlaka sipop lastiklerini değiştirin iyi olmuyorlar ve sıfırd olsa taşlatın pek dikiş tutan bır mazeme değildir öneremem bir arkadaşım da cok ıyı durumda ikinci el kapak vardı isterseniz fiyat ala bilirim
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir