93 favorit ateşleme

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

93 favorit ateşleme

İleti mehmetbilecen » 05 Eyl 2014, 08:14

Arkadaşlar herkeze meraba.93 model favorit aldim.ateşleme sistemi düzmüdür ? Yani elektronik ateşleme değilse takılabilirmi uygunmudur ?
 
mehmetbilecen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 05 Eyl 2014, 07:59
Ad Soyad: mehmetbilecen
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit lx

İleti sainz » 05 Eyl 2014, 08:24

Elektronik ateşlemedir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mehmetbilecen » 05 Eyl 2014, 08:37

Teşekkür ederim
mehmetbilecen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 05 Eyl 2014, 07:59
Ad Soyad: mehmetbilecen
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit lx

İleti Onur » 05 Eyl 2014, 10:12

Bu olay bendede var pek problem etmiyorum ilk marşta uzun tutma direk bas kapa ikincide hemen alıyor ama ilkinde ne kadar uzun tutarsan tut marş almıyor ben gaz valfinden kaynaklandığını düşünüyorum o tık sesi geliyor gaz açılıyor ama gaz gelmiyor bence bu olayın ateşlemeyle alakası olamadığını söyleyebilirim çünkü yakın zamanda distiribütör beyin bobin vs derken hepsini yeniledim ama arabada değişen bişe olmadı aynı ilk marşda almıyor bu olay bende depo yakıtı az alıyordu ve bende şamandırayı ayarlattım bide gaz ayarı çok yüksekti biraz onu kıstı ondan sora olmaya başladı gaz tertibatı ile alakalı ....benzinde bıraktığımda ertesi gün tek seferde alıyor
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti mehmetbilecen » 05 Eyl 2014, 12:18

Yani ilk seferde zorlama bas bırak diyosunuz ikincide dene.peki bu marş yani kontak taki kömürün miyadını doldurmasiyla alakasi olabilirmi fazla parça değistirmeden masraf yapmadan nasıl bi cözüm elde edebilecez ??
mehmetbilecen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 05 Eyl 2014, 07:59
Ad Soyad: mehmetbilecen
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit lx

İleti blues84 » 06 Eyl 2014, 12:32

Gazda bir kerede genellikle ilk marşda almaz.
Kontağı 1 kere çevirin, TIK sesini duyun, gaz seleneoidi açıldı ama karburatörde gaz yok, durmaz UÇAR..
Kontağı kapatıp tekrar çevirin, 2inci defa TIK etsin.. Birkere nefes alın veee...
Şimdi MARŞ verin şak diye alır.

Bu şekilde kullanırsanız marş motoru ve marş rölesi ömrü uzar, masraf çıkmaz...
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti blauzahn » 06 Eyl 2014, 16:20

Aracı her gün kullanıyorsanız gazda marş ilk seferde alması lazım. Almıyorsa bir anormallik vardır. Gün aşırı kullanıyorsanız veya daha uzun süre kullanmayınca tık sesini bir iki kez duyup basın bence marşa.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti Formancı3450 » 11 Eyl 2014, 16:28

ARAÇ GAZDA DA İLK MARŞTA ÇALIŞIR,ÇALIŞMIYORSA EĞER LPG TERTİBATINDA GÜÇLENDİRİCİ RÖLE OLMAMASINDAN DOLAYIDIR.BENİM ARACIMDA LPG DE TEK MARŞTA ÇALIŞMIYORDU,ARAÇ ISINIP TEKRAR MARŞA BASTIĞIMDA YİNE ÇALIŞMIYORDU.1 TANE GÜÇLENDİRİCİ RÖLE TAKILDI BU SIKINTI DÜZELDİ :!:
_-_34 FCU 71_-_
SKODA FORMAN ''GREEN HULK''
Kullanıcı avatarı
Formancı3450
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 10 Kas 2012, 00:45
Ad Soyad: EMRE KIRMIZI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SKODA FORMAN 135 L

İleti blues84 » 11 Eyl 2014, 17:32

Güçlendirici röle de nedir yahu???
Benzinde çalışırken karburatörün altındaki hazır olan benzin hemen iğneden fışkırarak hava ile beraber silindire gider.
Gazda ise havadan ağır olan gaz hava filtiresinin biyerlerinden uçuyor, marşa bastığınızda gelip silindire geçmesi çabuk olmuyor. O yüzden almıyor diyorum ben.
Montajı benimkinden düzgün yapılmış araçlarda bu sorun olmayabilir.
Hava filtiresine giren gaz hortumların giriş yerlerinde aralık var, filtire kapağının bir vidasını kaybetmişler filan.
Rutubetli yağmurlu havalarda buralardan su da giriyor, tekleme yapıyor o daha büyük dert..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti jawacı » 11 Eyl 2014, 19:19

benim favo yıllardır kışın bile tek marşta çalışırdı. fakat yakıt 30 kuruşun altına pek düşmezdi. sonunda işinin ehli bir gazcıya cihazla ayar yaptırdım. yakıt 17 kuruşa kadar düştü. ama soğuk motor 2 marşta çalışmaya başladı. sıcak motor yine tek marş.
bunu ustaya sordum, gaz ayarı kısık olduğu için dedi. dediği doğrudur, çünkü şimdiki gaz ayarı benim deneme yanılma yöntemiyle yaptığım ayardan çok kısık durumda.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti blues84 » 24 Ekm 2014, 22:41

Bujileri BRISK marka olanlarla değiştirdim. Ateşleme kablolarını da değiştirdim. Tesla marka, içi USA, kutusu ÇEK.. :)
Hatırı sayılır şekilde ses düzeldi, tekleme-çekmeme gibi bir sorun kalmadı..
Yalnız indüksiyon kablosunun distribütöre giriş kısmına ekstradan bir bağlantı yapıp zannedersem LPG beynine devir ölçümü için uzatmışlar.. Onu ellemedim.
Bu bağlantı sanırım HV kablosu üzerine sarım yapılarak alınmış. Eğer öyleyse onu da değişeyim, değilse kalsın.
Motor ısındığı zaman boştayken 400 devire düşüyor, bazı yerde sıkıntı yapıyor bu yüzden akü lambası yanıyor, teyp susuyor, sinyal yanıyorsa sönüyor ve yağ lambası yanıyor.
Rölantiyi kendimiz nasıl biraz açabiliriz???
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti SKDFORMAN » 25 Ekm 2014, 01:44

blues84 yazdı:Rölantiyi kendimiz nasıl biraz açabiliriz???


Kalbiratörün arka tarafında 1.5cm civarı cıkıntılı bir vida düz ağızlı. aracın yolcu tarafına geçin. gaz telinin yanındaydı yanlış hatırlamıyorsam. distiribitör vakum hortumunun biraz üstünde. tornavidanın ağzını koruma sacı gibi bişeyin içinden geçirip vidaya ulaşıyorsunuz. çember gibi bişi. Anlatamadım yahu. Ama bulursunuz tahmin ediyorum. Hemen tepki vermiyor 400 devire felan düşüyorsa bi kaç tur sola doğru çevirmelisiniz tahminen.
"çıkıntılı bir vida"
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blues84 » 25 Ekm 2014, 12:14

Tamam teşekkürler.. Hava biraz sakinlesin hemen bakıcam.. Bu arada silikonladığım yerler de kurur..
LPG ilk bakıma girdiğimizde o kadar dikkat ettim ama ters tarafta duruyormuşum. Göreyim diye özellikle direksiyona arkadaşı oturtup dışarda kalmıştım ama şöför tarafında ustanın komutlarını arkadaşa tekrar bağırmaktan olmadı..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti SKDFORMAN » 25 Ekm 2014, 14:10

Formancı3450 yazdı:ARAÇ GAZDA DA İLK MARŞTA ÇALIŞIR,ÇALIŞMIYORSA EĞER LPG TERTİBATINDA GÜÇLENDİRİCİ RÖLE OLMAMASINDAN DOLAYIDIR.BENİM ARACIMDA LPG DE TEK MARŞTA ÇALIŞMIYORDU,ARAÇ ISINIP TEKRAR MARŞA BASTIĞIMDA YİNE ÇALIŞMIYORDU.1 TANE GÜÇLENDİRİCİ RÖLE TAKILDI BU SIKINTI DÜZELDİ :!:


BU ARADA GÜÇLENDİRİCİ ROLEYİ BENDE İLK DEFA DUYDUM. BENİM BİLDİĞİM YOK ÖLE BİŞİ. BELKİDE HATALI TELAFUZ.
VARSADA ÖĞRENMEK İSTERİM.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti favorit55 » 25 Ekm 2014, 16:55

blues84 yazdı:Bujileri BRISK marka olanlarla değiştirdim. Ateşleme kablolarını da değiştirdim. Tesla marka, içi USA, kutusu ÇEK.. :)
Hatırı sayılır şekilde ses düzeldi, tekleme-çekmeme gibi bir sorun kalmadı..
Yalnız indüksiyon kablosunun distribütöre giriş kısmına ekstradan bir bağlantı yapıp zannedersem LPG beynine devir ölçümü için uzatmışlar.. Onu ellemedim.
Bu bağlantı sanırım HV kablosu üzerine sarım yapılarak alınmış. Eğer öyleyse onu da değişeyim, değilse kalsın.
Motor ısındığı zaman boştayken 400 devire düşüyor, bazı yerde sıkıntı yapıyor bu yüzden akü lambası yanıyor, teyp susuyor, sinyal yanıyorsa sönüyor ve yağ lambası yanıyor.
Rölantiyi kendimiz nasıl biraz açabiliriz???



Araçımda tesla marka buji kablosu vardı dirençi yüksek olduğunda lpg için uygun olmuyormuş bu yüzden değiştirdim dirençi daha düşük bir buji kablosu kulladım eger sizinde lpg liyse bir araştırın derim, orjinal teslalarım yatıyor kenarda. bobinden distiribitöre giden kabloya sarım yapılmamış benim araba direk bobinin üstüne takılan kablolardan birisiyle takılmış sizce farkı varmıdır.
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti blues84 » 25 Ekm 2014, 17:40

Fark?
Distiribütör göbekten alınan bağlantı LPG beyine devir bilgisi sağlıyor, her iki şekilde de olabilir. Devir eşittir 0 ise beyinin gazı kesmesi gerekir..
Teorik açıdan dirençli veya az dirençli olmas arasında fark olmaması gerek. Dirençli olması radyoda parazit yapmaması için diye biliyorum.
Fark varsa yakıtta-güçte farkederdi..
Daha yeni nesil motorlarda süpap takımları sayısı arttırılması yanında bujiler de silindirde 2-3 buji kullanan motorlar var..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti favorit55 » 25 Ekm 2014, 22:44

yani tavsiyen teslamı olur? bu arada buji ne kullanıyorsunuz. brisk takılı ama champion brisk arasında fark göremedim ben
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti blues84 » 26 Ekm 2014, 18:27

Buji kablosu ve buji için aracı egzost ölçümüne sokup bakmak gerek en doğrusunu söylemek için.
Biz mecburen yakıt+çekişe bakıcaz.
Değişimden sonra ilk gazı birazdan alıcam. Başka da bakabileceğimiz kullanıcı olarak bişey kalmıyor; ancak eski kabloların başlıklarında ısınmadan dolayı pas vardı ve hava nemli olunca tekletiyordu.

Bujiler kalite olarak hemen hemen aynıdır ama iyice ÇÖP ÇİN den kaçınmak lazım, birkaç ayda eriyor tırnakları..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir