Favorit benzinde çalışmama sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit benzinde çalışmama sorunu

İleti erender » 16 Eyl 2014, 08:44

Merhaba arkadaşlar, dün 94 model bir favorit 135lx alarak bende aranıza katıldım. Aracı sahibinden teslim alıp gün içinde 2 saat kadar sıkışık trafikte kullandık ve hiç bir sıkıntı göremedik. Gel gelelim araç sahibinin gaz yok uyarısına rağmen gaz koymayı unuttuk :) Evin sokağına girmemizle gazın bitmesi bir oldu.

Hemen istasyondan 5 litre kadar benzin alıp doldurdum, lpg den benzin konumuna getirdim, ancak araç benzinle çalışmıyor. Eski sahibini arayıp durumu anlattım kaportayı açınca direksiyon tarafında küçük bir vana olduğunu ve onu diğer tarafa çevirmemi söyledi, uyguladım ancak sonuç alamadım. Zaten eski sahibide benzinde kullanmamış uzun süre. Benzinci yanlışlıkla mazot mu verdi diye şüpheleniyorum alırken özellikle söyledim, zaten yakıtın rengide sapsarıydı mazot olmadığını düşünüyorum ama yinede içime kurt düşmüş durumda. Sonuç olarak arabam kapının önünde öylece duruyor, akşam bir usta çağırıp baktırmayı düşünüyorum. Sizce sorun ne olabilir inşallah büyük bir masrafı yoktur diye umuyorum.
 
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti blues84 » 16 Eyl 2014, 15:59

Çok uzun süre benzinde çalışmazsa benzin pompası arıza yapıyor diyorlar formda..
Benzin kokusunu depoya doldururken ayırd edici bir şekilde duymamanız ilginç... Pompadan siz ne isterseniz onu verirler..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti blauzahn » 16 Eyl 2014, 16:08

Şöyle bir durumda var tabi eğer benzin pompası arızalı değilse; bizim gaz tertibatı biraz mekanik olduğundan gazda stop edince benzine alıp çalışmaz. Aracınız gazda stop ettiğinden gazda çalıştırmanız gerekir. Ne yaparsanız yapın çalışmaz. Düzgün bir şekilde benzinde stop ederseniz o zaman çalışır. Boşuna marş basmayın aküyü ve marş dinamosunu yemeyin. İterek gazcıya götürün ve gaz alın tek marşta alacaktır araç. Ama araç çalışır vaziyetteyken bir benzinde kullanmayı deneyin pompa ne durumda diye.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti blues84 » 16 Eyl 2014, 17:14

Eeee, benim bile kafam karıştı, katolik nikahı mı bu mübarek..
Şimdi gazda kullanıyoruz, çalışırken mi benzine geçelim yani STOP etmeden mi????
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti blauzahn » 16 Eyl 2014, 18:40

blues84 yazdı:Eeee, benim bile kafam karıştı, katolik nikahı mı bu mübarek..
Şimdi gazda kullanıyoruz, çalışırken mi benzine geçelim yani STOP etmeden mi????



Aynen öyle. Aracınızı nasıl çalıştırmak istiyorsanız o pozisyondaki düğmeye geçirip (çalışır vaziyetteyken) öyle stop etmeniz gerekiyor.

Maalesef bizim karbüratörlü sistemlerde bu böyle. Ben aracımı ilk aldığımda bir abim anlatmıştı, yok lan öyle şey mi olur deyip stop ettim aldım benzine başladım marş basmaya. Akşam vaktiydi farlar açıktı, bir kaç marştan sonra farlar hafif güç kaybeder gibi olunca korktum aldım düğmeyi gaza tek marşta iş tamam :) Benim sistemim BRC düğmesi ise Bristol 41. Başka sistemlerde de böyledir diye düşünüyorum.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İstop » 16 Eyl 2014, 19:07

Kürşata katılmakla beraber kışın cok ugrastıgım ıcın benımde bı onerım var. gaz dugmesini ortaya getırın teklemeye baslayacaktır o arada benzıne alın calısması lazım. cunkı ortada hangı yakıtta kullanıyosanız onu keser kalanını kullanır ve temız bı gecıs yapmanızı saglar. saygılar
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti blauzahn » 16 Eyl 2014, 19:41

Daha doğrusu şu şekilde;

Eğer gaz ile gidiyorsanız;
-Düğmeyi ortaya alın motor sesi değişince (hem gaz hem benzin yaktığınız an oluyor bu) düğmeyi benzine geçirin.

Eğer benzin ile gidiyorsanız;
-Düğmeyi ortaya alın (bu durumda sadece benzin yakıyorsunuz)
-Araç tekleme yapar yapmaz düğmeyi gaza alın. (Karbüratörde benzin bitmek üzereyken)
-Bu işlemi sıkışık trafik olan yerlerde yapmayın aracınız stop eder. Stop ettiyseniz gazda değil benzinde çalıştırmayı deneyin.

Kendi deneyimlerim ile edindiğim bilgilerdir.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti erender » 16 Eyl 2014, 23:35

Dün benzinde çalıştırmak için araca yaklaşık 5 litre benzin koymuştum. Bugün mahalledeki bir usta gelip araca baktı. benzin hortumunu karbüratörden çıkarıp ağzıyla vakum yaptı benzin gelmeyince yeterli benzin yok biraz daha koymak gerektiğini söyledi. Bir 5 litre daha alıp doldurdum ama nafile usta benzin pompasının çalışmadığını söyledi. Akşam akşam çekiciye 50 lira verip arabaya gaz doldurdum ve tek marşta yürüdük gittik.

Biraz sahilde soluklandıktan sonra eve gideyim derken yokuşta bir benzin kokusu geldi arabayı sağa çekip kaputu açtığımda benzin hortumunun ağzı kelepçeli taraftan benzin damladığını gördüm. Arabayı benzinde çalıştırmak için sola çevirdiğim küçük vanayı sağa çevirip dökülen benzinin uçmasını bekledim. Ancak kontağı çevirdiğim gibi benzin damlatmaya başlaması bir oldu. arabayı mecburen kenara çekip bıraktım. Benzin hortumu değişicek gibi görünüyor.

Anlayamadığım pompa bozuksa neden benzin fışkırdı. Aracın gaz konumunda olduğundan da eminim neden böyle birşey yapmış olabilir ?
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti İstop » 17 Eyl 2014, 00:02

gormedım bılmıyorum fakat bence basıt bı arızası var sen yarın bı sanayıde lıfte kaldırt bı baktır
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti SKDFORMAN » 17 Eyl 2014, 00:11

erender yazdı:Anlayamadığım pompa bozuksa neden benzin fışkırdı. Aracın gaz konumunda olduğundan da eminim neden böyle birşey yapmış olabilir ?


Araç gaz konumunda da olsa benzin otomatiğinin sizin tabirinizle pompanın araç çalışırken devamlı çalıştığını ve benzin pompaladığını unutmayın. Kalbiratörlü araçların hepsinde devamlı çalışıyor mekanik olduğu için.
Ayrıca bozukta olsa benzin pompalamaya devam edebilir veya bozukta olmayabilir. Bozuk kelimesi biraz muamma. Nası bozuk. Az pompalıyor olabilir, benzin kaçırıyor olabilir veya çok fazla pompalıyoda olabilir. vs. vs.
Pompa olarak düşünmeyin. Mekanik bir parça olduğu için pompa kadar güçlü çekemeyebilir yakıtı. Heleki uzun süre benzinsiz kaldıysa...
Diğer arkadaşlar zaten en doğru yorumu yapmışlardı diğer sorunuz için.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti erender » 17 Eyl 2014, 08:14

Yorumlarınız ve yardımlarınız için çok teşekkürler. Benzin damlatan hortumun ucu vanaya girdiği yerden çatlamıştı sabah iyice kontrol ettim. hortumu çatlayan yerden kesip, kelepçesini sıkınca sızdırma olayı sona erdi. Arabayı gazda çalıştırınca biraz tekler gibi oldu, gaz konumundayken gazla benzini aynı andamı alıyor diye şüphelendim. ( böyle birşey mümkün mü fikrim olmasada) Benzin konumuna geçince sorunsuz çalıştı. Bugün sanayiye doğru uğrayıp bir kontrol ettricem.

Eğer dediğiniz gibi gazdayken de benzin otomatiği pompalamaya devam ediyorsa araçta sıkıntı yok gibi görünüyor. Ama sabah gazda teklemesi bende şüphe uyandırdı.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti blauzahn » 17 Eyl 2014, 08:54

İlk çalıştırma esnasında ufak teklemeler olabilir. 20 yıllık araçlar kullanıyoruz. İyi bir bilgisayarlı gaz ayarından sonra bu sorun düzelecektir. Eğer bir şekilde benzin karıştığından şüpheleniyorsanız gaza bastığınızda çok farklı sesler duymanız lazım. Yinede bir ustaya kontrol ettirmenizde fayda var.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti erender » 17 Eyl 2014, 09:31

Araçta benzin yokken hiç bir sıkıntı yoktu. 1 gün kadar sıkışık trafikte dahi sıkıntısız kullanıldı. Biraz da tecrübesizlikten dolayı tedirgin oluyorum açıkçası. Şu an büyük bir sıkıntı yok gibi duruyor ama dediğiniz gibi genede bir ustaya götürüp baktırmazsam içim rahat etmiyecek.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti blues84 » 17 Eyl 2014, 16:53

Benzin göstergesinin yanındaki anahtardan G/B ayarına göre iki elektrikli musluktan igili olan açılır.
Benzin, benzin pompasından, gaz ise mikserden karburatöre girer.
Benzin otomatiği denen şey, silindirlerin hava vakumu ile benzini çeken bir mekanizma olması gerek ..
Şimdi biz anahtarı benzinden gaza çevirdiğimizde pompadan önce bağlı olan musluk kapanır, diğer karburatöre giden gaz musluğu açılır. Benzin pompasından çıkış hortumunda kalan ve henüz yakılmamış olan benzin de bu arada gaz ile beraber yanacaktır. Bu esnada çok zengin karışımdan dolayı tekleme olabilir. Borudaki benzin tamamen bittikten sonra artık gazla çalışma düzenli olarak devam eder.
Uzun süre gazda kullandığımızda ise pompa çıkışında hiç benzin yoktur, kurudur. Karburatör haznesinde de yoktur. Gazdan benzine aldığımızda bu hortum ve hazne tamamen benzinle dolana kadar aracımız çalışmayacaktır..
Diyorum..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ubabubab » 17 Eyl 2014, 22:08

en son alınacak araç hele birde elin anahtar tutmuyorsa birkaç dükkan sahibinin evine ekmek götürmesine sebeb olursun bende 1.5 yıldır var illallah beni bitirdi elimden her işi geldiği halde
BURADAN DUYURULUR ARAÇ ALACAKLARA
5tl varsa üstüne 2 daha bul başka araç al girme buna
ÖRNEK...
94 FORMAN 5-6 TL.. YA 94 TOROS 10 TL
BRODWAY ALIN BUNDAN İYİ
reno grubu yanından vız geçer ulan biz yanlışmı yaptık dersin
NOT...
bu yazıdan sonra skoda ya arka çıkmayın beni eleştirmeyin kalp kırarım ...kendimizi kandırmayalım
..........KUSURLARI ...........
RAMPADA ÇEKMEZ +SIKIŞIK TRAFİĞE GELMEZ+ÇUKURLARA GİRDİĞİNE SANKİ DAĞILACAK+TAMİRİ BİTMEZ+SATMAYA SATAMAZSIN +90 KM DAN SONRA GÖTÜBAŞI TİTRER VS.VS
....Kİ BENİMKİSİ EN BAKIMLI İDDALIYIM ha hobiciyim el becerimi geliştiriyorum dersen birazda para bana batıyor dersen al da gör
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti erender » 18 Eyl 2014, 09:43

Araç şu an benzinde sorunsuz çalışıyor. Sıkıntı benzin otomatiğinden gaza geçirdiğimde arac benzini kesmiyor. Benzin otomatiğini yenileyince sıkıntı ortadan kalkacak gibi hafta sonu gidip değiştirticem. İnternetten baktığım kadarıyla 30-40 liralık bir parça. Favorit sayesinde son 3 günde kelime dağarcığımda baya genişlemiş oldu :D karbüratör, karbüratör kapağı, benzin otomatiği, yakıt hortumu, gaz beyni :D Yardım ve yorumlarınız için çok teşekkürler.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti SKDFORMAN » 18 Eyl 2014, 23:18

Arkadaşlar skoda forumunda skodayı bilinçsiz ve bilgisizce kötüleyen. Üstüne üstlük çok daha dandirik araçlarla yine biliçsizce kıyaslayan üyeler hakkında ne düşünüyorsunuz. Daha önemlisi forum yöneticileri ne düşünüyorlar.
Skoda bacak diye espiri konusu olan çok eski kamyonetler bile o dönemde 10 numara araçlar değillermiydi.
Ki bana çevremde herkes "senin bindiğin araca binilir" derlerdi. Gençliğimde bindiğim araçları adeta eşşek gibi ve max. performansta kullanırdım. O dönemlerde kullandığım forman den aldığım zevk neticesinde seneler sora ikinci defa forman aldığımı herkes bilir. Şuan dahi yağmurda yolda kalan mukadili başka marka araçların yanından adeta slm vererek geçen bizim skodalar değilmi. Her hava koşulunda tek marşta çalışan yakıtı ve parçası çok ekonomik olan bizim skodalar değilmidir. Ve daha cok fazlası.
Sizce bu araç yerden yere vurulmayı hakediyor mu? Üstelik skoda forumunda.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blues84 » 20 Eyl 2014, 22:53

Kötüleyenlerin arabalarını bilmem..
Geçen sene aldığı arabnın bu gün fabrikası kapandı diye düşünenleri bilmem.
Ancak yüzlerce araba kullanıp sonra benim arabayı deneyenlerin hepsi gayet olumlu şeyler söylediler.
Hee tüpte sıkıntı olabilir, ayrı konudur.
Tüp kullanan emsallerini kışın gördüm.
Geçen kış vardılar, bu yaz yoklar meydanda..
Aynı yaştakilerle kıyaslarsak bence favo-formandan iyi tek araç vardır, o da Wv golf 3 dizeldir.. Nokta.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir