LPG Yakıt tüketimim ciddi derecede arttı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG Yakıt tüketimim ciddi derecede arttı

İleti Promet » 23 Eyl 2014, 18:22

Merhabalar 93 formanım ağustos ayında egost muayenesi sırasında ölçümlerde çiğ gaz çıktığı için lpg ayarı yapıldı ve araç fazla yakmaya başladı. Neyse edrnede herzamanki ustama götürdüm ücret almadan 5dk lık bir ayar sonucu ayarladı (yine egzost muayenedeki gibi egzostan ölçüm alınarak yapıldı). Bbu şekilde kırklareli edirne arası gidip gelmede ve oradan burgaza geçtiğimde yine aynı yakıt tüketim değerleriyle karşılaştım. Önceden 80 liralık (24-25 litreydi yanlış hatırlamıyorsam) gazla 370km yol yapmıştım şimdi ise aynı litre ile sadece 250km yol yapıyor.

Bu arada tekrar edirneye gittiğimde araçtaki lpg tankı 40 litrelik olup 25 litreden fazla gaz almadığı için bir arkadaşımın yönlendirdiği sadece lpg sstemlerine bakan bir ustaya gittim ve lpg tankının üstündeki şamandıra sistemini söküp şamandırasını tekrar ayarladı sonrasında oda gaz ayarı yaptı makinaya bağlayıp 30 lira para aldı. Sonrasında opetten tekrar doldurdum ama şamandıra ayarı sanırım başarısız oldu bu sefer depo tam boşken 29 litre aldı. Ama araçta hafif silkeleme olduğu için yine kendi ustama gittim oda ayar yaptı. Sonuç olarak 3 defa lpg ayarı yapıldı tam gaz rolanti falan bu aradada şanzıman yağını kontrol ettirdim güzel oldu. Sonrasında çıktım yola. 50 km si edirne içinde olmak üzere gerisi uzun yolda toplamda 140 km yol yaptım yine lpg tankı çeyrek seviyesine indi. Benzin ve lpg ayarı yapan aparattaki ışıklardan sadece bir yeşil ışık yanıyor bagajdanda depodaki anolog göstergeden baktım bir kademe var gözüküyor.

Acaba diyorum herşey normalde araç harareti çok yükselmiyor diyemi fazla yakıyor anlamadım. Yazın bir ara silindir contasında sıkıntı olduğu için komple slindir contasını değiştrmiştim sonrasındada usta yazlık termostat ve fan müşiri taktığını söyledi, hararet göstergesnde denedik(kısa devremi yaptırdı şaseyemi deydirdi sonuna kadar kalıyor) herhangi bir sıkıntı yok müşirde çalışıyor motor ısınınca azıcık yükseliyor aynı aşadağıdaki resimdeki kadar yükseliyor durduğu yerde, yol alınca biraz düşüyor



Forumlarda benzer konuları yaşayanları gördüm yardımlarınızı bekliyorum :)
 
Promet
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 29 Nis 2014, 17:34
Ad Soyad: Sezai SEZEN
Nereden: Kırklareli
Arabanız: Forman

İleti İstop » 23 Eyl 2014, 21:07

sezai bey sizin sıkıntı atesleme sıstemı kaynaklıda olabılır conta demıssınız conta işçiliğide düzgün olmayabilir lpg beynınden kaynaklıda olabılır. öncelıkle sorunu tam tespıt edecek bırını bulup ona götermenız lazım eger aractan anlıyosanız sızın dogru teshısı koymanız gerekir. benım gıbı butun sehrın ustalarına luzumsuz para bayıldıktan sonra ustalasmanın anlamı yok pek. hararetinizin aynısı benım formanda oldugunda benımkı fan acıyo yaz ayı dıye termostata luzum gormedıler ama 88-92 derece termostat normalıymıs. ıkıncısı bujıler bujı kabloları vesaıre atesleme tam mı onu ogrenmenız lazım üçüncüsü lpg beynınde kacak varmı hava gırıs cıkısı nasıl lpg sıcak havada daha ıyı yanar gereklı ısınma oluyomu beyınde kacak varsa ki bu zıkkım beyınlerın hepsınde bu sorun mevcut buyuk ıhtımal oda olabılır. bırde soguk sıcak hava ıle gaz ayarı tammı bu ayarı tutturamayınca yakıtın dusmesını beklemek bıraz sıkıntı. cunkı ya hava fazla oluyo gaz az oluyo yada tam tersı hava az gaz cok oluyo zengın karısım oluyo degısık degısık sacma sapan ıs yapıyo cogu usta gecınen. bı makınaya sokup aracı ımkanınız varsa tabı sıkıntı bujıdemı kablosundamı beyındemı hemen herseyını gosterıyo zaten makına. eger dogru durust bı usta arastırmaz ve zaten kendınızde pek anlamıyosanız cok ugrasırsınız paranıza ve zamanınıza cok yazık olur saygılar.
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti hiltur » 24 Eyl 2014, 18:39

Ateşleme bobinini kontrol ettir. Gaz ayarını kendin internetten bakarak ayar yap.benzinde çalışmasına bak . termostat arızalı olabilir.
hiltur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Haz 2014, 03:55
Ad Soyad: hiltur elmalı
Nereden: Antalya

İleti SKDFORMAN » 24 Eyl 2014, 22:46

"LPG Yakıt tüketimim ciddi derecede arttı" diye başlık atmışsınız ama yakıtınızı ölçmemişsiniz. Bu kanıya lpg göstergelerinden varmanız sizi yanıltır.
Göstergeleri boş verin, deponuzu fulleyin 100km civarı aynı pompaya bidaha fulleyin. En doğru ölçüm bu şekilde yapılır. Bunun dışında yapılan ölçümlerin ve yapılan yorumların hepsi yalnış olur.
Gaz ayarınız bozuk olabilir. Bu durumu en net bilgisayarlı gaz ayarında pc monitöründe net olarak görebilirsiniz. Ekzoz emisyon ekranı, gaz ayarı ekranından farklıymış.
Ustanız yazlık diye tabir edilen termostat ve fan müşürünü uygulamasıda doğru. hararetinizde yaz için uygun seviyede görünüyor.
Ben problem göremedim paylaşımınızda. Şayet siz düşünüyorsanız "bilgisayarlı gaz ayarı" da elektriksek arızalar dahil, beyin ısısı problemi, hatta ekzoz problemini dahi görebilirsiniz.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti Promet » 28 Eyl 2014, 11:42

kkkk945 yazdı:"LPG Yakıt tüketimim ciddi derecede arttı" diye başlık atmışsınız ama yakıtınızı ölçmemişsiniz. Bu kanıya lpg göstergelerinden varmanız sizi yanıltır.
Göstergeleri boş verin, deponuzu fulleyin 100km civarı aynı pompaya bidaha fulleyin. En doğru ölçüm bu şekilde yapılır. Bunun dışında yapılan ölçümlerin ve yapılan yorumların hepsi yalnış olur.
Gaz ayarınız bozuk olabilir. Bu durumu en net bilgisayarlı gaz ayarında pc monitöründe net olarak görebilirsiniz. Ekzoz emisyon ekranı, gaz ayarı ekranından farklıymış.
Ustanız yazlık diye tabir edilen termostat ve fan müşürünü uygulamasıda doğru. hararetinizde yaz için uygun seviyede görünüyor.
Ben problem göremedim paylaşımınızda. Şayet siz düşünüyorsanız "bilgisayarlı gaz ayarı" da elektriksek arızalar dahil, beyin ısısı problemi, hatta ekzoz problemini dahi görebilirsiniz.



İlgiliniz için teşekkürler, yakıtı ölçmediğimi göstergelere göre konuyu açtığımı söylemişsiniz ama 80 (2,72tl litre) liralık gazla 370km gidip lpg takındaki analog gösterge en boş konuma gelene kadar kullandım belki daha gitsem en fazla 20km daha giderdi. Dediğiniz şekildede yaptım son 2 hafta içerisinde 200km de 25 litre yakıt tüketti. Şuan benzinle kullansam heralde daha az yakacak sanki :)

Testleride şu şekilde yaptım kırklarelide havalar soğuk ama kış gibi de değil hani hararet yukarıdaki resimdeki kadar kalktıktan sonra hareket ettim.

Ama dikkatimi çeken bir durumda var mesela cuma günü 30km yol yaptım hararet göstergesi üstteki resmdeki yere geldi yola çıktım aşırı yağmur vardı fazla hızlıda gitmediğim halde hararet resimde görülen yerdeki attaki beyaz bölümün ortasında seyrediyordu şehir için 1 ve 2. viteslerde kullanınca yine resimdeki seviyede oluyor. Sanırım yolda giderken motor aşırı soğuyor lpg beyni iyi ısınmıyor gazda genleşmiyor ateşeleme sistemini ve bobini kontrol ettirdm herhangi bir problem gözükmüyor.
Promet
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 29 Nis 2014, 17:34
Ad Soyad: Sezai SEZEN
Nereden: Kırklareli
Arabanız: Forman

İleti SKDFORMAN » 28 Eyl 2014, 16:35

İllaki bi problem olduğunu düşünüyorsanız "Bilgisayarlı gaz ayarı" na gireceksiniz. Bu gaz ayarı ekzoz emisyon cihazına benzer bi cihazdır ve beynin tam ısınmamasından kaynaklı çiğ gaz yakıtıda görebilirsiniz ekranda.
Benim araçta su aralar sizin hararet göstergeniz gibi davranıyor. Termostat ve fan müşürümüzde aynı. havalarda soğudu malum. En son 50 tl lik gazla 180 km yaptım ve halen tek diş yanıyo. Bunu 200km ye yuvarlarsak 100km de 10-11lt LPG yakıyor diyebiliriz. Tabiyki ankaranın yoğun trafiğinde. (bende hararet düşük seyretmeye başlayınca yakıtım etkilenecekmi acaba diye ölçüm yaptım. Şayet etkilenirse 88C termostat ve fan müşürü takacağım yine)
Benim hararet yoğun trafikte dalgalanıyor. Şöyleki yarıya gelebiliyor. Fan devamlı çalışıyor sıcaklarda. Bu birazda sudaki antifiriz miktarıyla orantılı.

25lt LPG ile 200 km yapmışsınız. benzinde kullansanız daha az asla yakmaz. 100km de 12,5 lt ye tekamül ederki bu cok anormal bir tüketim değil bence. Bizim araçlarda bazen 13-15lt yakabiliyor 100km de. hatta yazın bikeresinde 16lt ölçmüşlüğüm var. ve 5-6 aydır gaz ayarına hiç ellemedim. Araç aynı araç. Gittiğin yolla, trafikle, kullanış biçiminle, gaza ne kadar ve nasıl müdahale ettiğin durumla alakalı birazda yakıt işi. ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 28 Eyl 2014, 17:34

bende onu yazacaktım demın mustafa abının dedıgı dogru bu aralar benımde araba soguk havanın etkısıyle duzensızlestı hararetın bukadar az olması banada mantıklı gelmıyo ısınınca rolantıde duruyo veya sıcakken daha cabuk hızlanıyo cekısı duzelıyo vesaıre en guzelı 88-92 llık termostat bıde 88 lık fan musuru bende en kısa zamanda taktıracam ınsaallah
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti kamyoncutanzer » 02 Ekm 2014, 12:03

istop kardeşim ben fiat uno aldım...diyeceksinki memnunmusn....fena değil ama parçaları pahalı ve bazen skodamı arıyorum...fakat illaki skodadan konforlu...az problem için sanırm 15 -16 binden aşşağı araba almamız lazım ama para yok..:)
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti İstop » 02 Ekm 2014, 12:42

hayırlı olsun tanzer abı guşle gule kullan kafan rahatsa sıkıntı yok yalnız skodadan daha rahat demıssın abı sen rahat ettıysen o ayrıda benım cusse bıraz genıs oldugundan unoya sıgmam dıye dusunuyorum bırak rahatlıgı :) saka bı yana ıns sıkıntısız uzun sure bınersın gonlune gore arabanda olur ınsaallah.
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti kamyoncutanzer » 04 Ekm 2014, 18:36

istop termostat 88 olabilir ama müşrü 70 al erken açsın fanı yoksa hararet kaçınılmaz ...yada bulabiliosan termostadı 74 al... 88 e 92 alınca araba hararetten çıldırıo
kamyoncutanzer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 88
Kayıt: 17 Haz 2013, 22:09
Ad Soyad: tanzer
Nereden: Edirne
Arabanız: skoda forman

İleti sainz » 04 Ekm 2014, 20:30

Promet yazdı:...

...

Benim sattığım Favorit' te hareket halinde iken yani otobanda 90-100km/s gibi bir hızla ilerlerken hararet hep bu seviyede dururdu. Sıkışık trafikte iken de yarının biraz altında fan açardı ve bu seviyeye kadar inerdi hareret seviyesi. Sizin durduğu yerde bu şekilde ise ve açık trafikte yol almaya başlayınca daha da aşağıya iniyorsa, gerektiği kadar ısınmadığı için de tüketim artmış olabilir.
kamyoncutanzer yazdı:istop termostat 88 olabilir ama müşrü 70 al erken açsın fanı yoksa hararet kaçınılmaz ...yada bulabiliosan termostadı 74 al... 88 e 92 alınca araba hararetten çıldırıo

Fan müşirini 70°C; termostatı da 88°C yaparsanız fan hemen hemen hiç durmadan çalışacaktır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti İstop » 05 Ekm 2014, 13:35

Öncelikle cümlemizin bayramı mübarek olsun.

tanzer abı ugur abı ben yıne sızlerden ogrendıgım hatta kursattanda teyıt ettıgım bılgıyle 88-92 termostat 88 lik fan musuru bılıyodum ama sımdı yıne karıstı ortalık ben onumuz kış dıye suyun radyatore zarar vermeyecek kadar sıcaklıkta olmasını saglamak ıcın ne yapmalıyım netlestırek su konuyu cunkı arac uzun bı mesafede gosterge en dıbte oluyo buda benı bıraz korkutuyo bırden trafıkte sıcak ıkı dkk sonra yolda soguk bu zararı onlemenın yolu ney bıde kısın kalorıfersız hıc cekılmıyo arac. hangısı dogru 88-92 ye 88 mı yoksa baska bı secenekmı
tesekkurler
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti blauzahn » 05 Ekm 2014, 17:51

İstop yazdı:Öncelikle cümlemizin bayramı mübarek olsun.

tanzer abı ugur abı ben yıne sızlerden ogrendıgım hatta kursattanda teyıt ettıgım bılgıyle 88-92 termostat 88 lik fan musuru bılıyodum ama sımdı yıne karıstı ortalık ben onumuz kış dıye suyun radyatore zarar vermeyecek kadar sıcaklıkta olmasını saglamak ıcın ne yapmalıyım netlestırek su konuyu cunkı arac uzun bı mesafede gosterge en dıbte oluyo buda benı bıraz korkutuyo bırden trafıkte sıcak ıkı dkk sonra yolda soguk bu zararı onlemenın yolu ney bıde kısın kalorıfersız hıc cekılmıyo arac. hangısı dogru 88-92 ye 88 mı yoksa baska bı secenekmı
tesekkurler



Cümleten iyi bayramlar. Kardeşim sanırım sen yanlış anlamışsın. Fan müşürü 88-92 lik demişimdir :) :). 92'de çalışan 88'de duran. Termostat için fikir beyan edemeyeceğim ama sanırım bu müşüre 80'lik termostat uygun gelir. Anafikir termostatın fan müşüründen düşük değerde veya eşit olması. Benim araçta da emin değilim ama 80 veya 88 lik termostat olabilir. Fan müşürüm ise 88-92. Geçen bayram soğutma sistemini komple boşaltıp hortum salıp temizledim. Ardından 3 lt castrol mavi antifriz ile 3 lt saf suyu karıştırdım bir kapta ve sisteme ekledim. Sistem önce 5.5 lt aldı. İçeride biraz kalıyor olabilir. Sonra benim hararet göstergesi çalışmamaya başladı. Havasını almak için çok uğraştım ama hiç hava çıkmadı. 1 ay sonra gösterge normale döndü ve 250-300 ml daha ekledim. Şimdilik bir sıkıntı yok. Sistem temiz bakımlı durumdaysa yaz kış aracın orijinal müşür ve termostat değerleri sorun çıkarmayacaktır düşüncesindeyim. Diğer durumlarda kış termostat 88, fan müşürü 88-92 olanı almak en idealidir.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 05 Ekm 2014, 21:24

İstop yazdı:Öncelikle cümlemizin bayramı mübarek olsun.

tanzer abı ugur abı ben yıne sızlerden ogrendıgım hatta kursattanda teyıt ettıgım bılgıyle 88-92 termostat 88 lik fan musuru bılıyodum ama sımdı yıne karıstı ortalık ben onumuz kış dıye suyun radyatore zarar vermeyecek kadar sıcaklıkta olmasını saglamak ıcın ne yapmalıyım netlestırek su konuyu cunkı arac uzun bı mesafede gosterge en dıbte oluyo buda benı bıraz korkutuyo bırden trafıkte sıcak ıkı dkk sonra yolda soguk bu zararı onlemenın yolu ney bıde kısın kalorıfersız hıc cekılmıyo arac. hangısı dogru 88-92 ye 88 mı yoksa baska bı secenekmı
tesekkurler

1998' de aldığımdan satana kadar termostatı hep88°C' lik; fan müşirini de 87-92°C' lik kullandım. Bir sıkıntı yaşamadım. Fan motorunda sıkıntı olduğu için devreye girmeyip contayı yakmıştım sadece bir sefer.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 06 Ekm 2014, 00:17

Şimdi arkadaşlar biliyorsunuz benim termostat 74C değiştirdim. Yazın süperdi. Resimdeki seviyelerde seyretti. Ama havalar soğumaya başladı. Geçen bayağ serinlerde düz yolda giderken birde kaloriferi açayıp bakalım nolacak diye test ettim. Kaloriferi sıcak konuma aldığım anda hararet çakıldı. Ve sanki geçmiş kışta alev üfleyen sistem şimdi ılık üfledi. Gerçi tam denemedim ama sanki bana kışın 88C termostat taktıracak gibi hissettirdi. Yakıtımda herangi bi değişiklik yok.
Lpg beyninin depodan sıvı halde gelen yakıtı gaz haline dönüştürmesi ve uygun hale getirmesi için kaç C sıcaklıkta suya ihtiyacı olduğunu unuttum. Galiba 70C ve üstü yeterliydi.
Durmadan termostat fan müşürü vs. değiştirmekte bir külfet. Ben 74C termostatla idare edeyim diyorum bakalım sonuç ne olacak. Yakıt ve kaloriferden istediğim perf. alamassam mecbur değiştircem.
Sanayide ustaların ve parçacıların üstüne basa basa ısrarcı oldukları değerlerse şöyle idi:
yazın yazlık termostat : 74C ve muadili fan müşürü
kışın kışlık termostat : 88C ve muadili fan müşürü (muadili lafına dikkat edin. Aksi takdirde fanınız devamlı çalışır)
Bunun yanında %50 antifiriz karışımı yaz-kış
Birde dip not: felicia fanı ile favo fanı biraz farklı diyorlar. Ayrıca lpg ile benzin kullanımıda önemli. Biliyorsunuz lpg li aracın motoru daha fazla ısınıyor. Ve taktığımız termostat ve müşürler herzaman üzerinde yazan değerlerde işlem yapmıyor. Mekanik parçalar sonuçta. hararetin dalgalanmasının nedenide bunlardan kaynaklanıyor bencede.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti İstop » 06 Ekm 2014, 00:37

mustafa ugur ve kursat ustalarım hepınıze kesın olmayan ama yardımcı cevaplarınızdan oturu tesekkur ederım :) sanırım en guzelı ucunuzun yorumlarından anladıgım kadarı ile 80 derece termostat ve fan muuru bulmak varsa o degerde tabi :) 74 derece yazın ıyı kısın az 88 derecede kısın ıyı yazın cok en ıyısı ıkısının ortası gıbı gelıyo bana yanlıssam duzeltın. bu arada bende kalorıferı denedım hala sıcak ufluyo hemde kaynatıyo ama ustanın bırı sende termostat yok dedıydı fanın ordan hanı suyu bosalttıgın bı boru varya mustafa abı orda bı musur kılıklı bısey var bıde devırdaım yapan usttekı borunun ustunde bı musır var cunkı elektırık kablosu baglı ama varmı varsa derecesı kac hıc bılmıyom. uzattım bıraz neyse bu konu hakkında yenı bı baslık acıyım arkadasın konuda dagılmasın
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 28 misafir