Zincir değişim sonrası yakıt sarfiyat ölçümü

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Zincir değişim sonrası yakıt sarfiyat ölçümü

İleti ozantavsan » 15 Ekm 2014, 01:42

Zincir değişimi + ateşleme modülü değişim sonrası elle avans ayarı yaptım.Tekrar lpg ayarı yapmadım.

lpg litresi 2,75 liradan - 100 km'de şehiriçi sarfiyat 10,3 litre - 28 kuruş 1 km sarfiyat

1 litre lpg ile 9,7 km..

1 depo ile 340 km tahmini


1 önceki tam dolum sonrası aynı istasyon ,pompa , litre fiyatı aynı 174 km yol sonrası tekrar tam dolum yapılmış
49,38 lira ödenmiştir.17,8 litre lpg almıştır.

Güzergahım her sabah şehiriçi 7,5 km işe gidiş , akşam 7,5 km yoğun sayılacak trafik dönüş sabit.ekstra çarşı içi yoğun trafik.

Sanırım bundan iyisi şamda kayısı.... Sizce ???
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti favorit55 » 15 Ekm 2014, 07:38

Bence yakıtın normala dönmüş daha düşüşüğü olma şansı yoktur bence ş.içinde
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 15 Ekm 2014, 09:59

Evet , yakıtın daha aşşağıya düşmesi gibi bir beklentim yok.Şehiriçi normal bie değerde şu an.şehiriçi 14 litre yakıyordu 100 km'de.

Ben bu ayarlarda sabitledim aracımı.Gerçi zincir değişim öncesi 28-30 kuruş aralığına sabitlemiştim.Zincir ile daha seri hale geldi.Sanayide olduğum için gün içerisinde ne araçlar görüyorum ve her gün favom gibi aracım olduğuna şükrediyorum.Onu seviyorum , şu an için başka araç yerini dolduramaz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti favorit55 » 15 Ekm 2014, 16:47

Ozan abi sen anlarsın önden vuruntu şeklinde ses geliyor düz yolda bile yapıyor ara sıra,bozuk yolda kesin yapıyor ama ne hikmetse ustayla 3 kere tur attık ses yapmadı usta amortisörlerdir dedi çıktı işin içinden. Amortisörlerden vuruntu şeklinde ses yapar mı ? amortisörler uzun zamandır patlat bu ses yeni başladı.
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 15 Ekm 2014, 17:24

araba park halindeyken aracı salla ses geliyormu.
önden kaportaya yüklenip amortisörleri dinle.kapıyı açıp eşiğe ayakla yüklen aracı salla amaortisörlerden aynı ses geliyorsa amortisör.

Diğer seçenekler aracın altını iyice kontrol et geveşek bağlantı , oynayan yer varmı.Lifte alınırsa iyi olur.
liftte tekerlekleri elle kendinize çeker gibi yapıp iktirin ,boşluk varmı.

rot başlarını , alt salıncakları kontrol edin.
en son egzos sitemini baştan sona kontrol edin.Kopan bir takoz sarsıntı ses yapabilir ,egzos alt kaportaya vurabilir ,titreşim yapabilir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 15 Ekm 2014, 23:09

O halde yakıt tüketimiyle zincir değişim zamanınımı düşünmeliyiz.
Mesela benim yakıtta sizin verdiğiniz değerlerde aşağı-yukarı. O halde zincirde problem yok diyebilirmiyiz.
Benim eski formanimde zincir bariz şakırdıyordu. Araç orj. 110bin civarındaydı ve hiç değişmemişti. Ama yakıtımdan hep çok memnundum. hatta daha ilginç birşey söyleyim. Bi arkadaşımın formaninin zincirini yeni değiştirmiştik. Motorda full bakımlıydı. İlk kalkıştada yakıttada benim zinciri öten forman üstünlük sağlıyordu.
Zincir değişimi mutlaka gerekli ve olumlu sonuçlar mutlaka doğurur ama çok aşırı bi fark bende görememiştim.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 17 Ekm 2014, 10:41

kkkk945 yazdı:...Bi arkadaşımın formaninin zincirini yeni değiştirmiştik. Motorda full bakımlıydı. İlk kalkıştada yakıttada benim zinciri öten forman üstünlük sağlıyordu.
Zincir değişimi mutlaka gerekli ve olumlu sonuçlar mutlaka doğurur ama çok aşırı bi fark bende görememiştim.

O Favorit' in mutlaka başka asıkıntıları vardır, Yoksa zinciri bollaşmışsa ateşleme zamanı, supap açılıp kapanma zamanı, vs. hep oynak oluyor ve performans düşüyor buna bağlı oalrak tüketim de artıyordu. Üstelik bol zincirle avans tutturmak da mümkün değil.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 17 Ekm 2014, 14:36

sainz yazdı:
kkkk945 yazdı:...Bi arkadaşımın formaninin zincirini yeni değiştirmiştik. Motorda full bakımlıydı. İlk kalkıştada yakıttada benim zinciri öten forman üstünlük sağlıyordu.
Zincir değişimi mutlaka gerekli ve olumlu sonuçlar mutlaka doğurur ama çok aşırı bi fark bende görememiştim.

O Favorit' in mutlaka başka asıkıntıları vardır, Yoksa zinciri bollaşmışsa ateşleme zamanı, supap açılıp kapanma zamanı, vs. hep oynak oluyor ve performans düşüyor buna bağlı oalrak tüketim de artıyordu. Üstelik bol zincirle avans tutturmak da mümkün değil.


uğur abi sana katılıyorum.
Peki sorumu tekrarlıyorum.
Buna göre zincir değişim zamanımızı yakıt tüketimimize göremi belirlemeliyiz.
Örneğin ozan abinin yakıt değerlerinden biraz daha az yüketiyor benim aracım. O halde zincirimiz çok çok iyi mi demeliyiz. üstelik benim araç forman ?
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 17 Ekm 2014, 15:16

kkkk945 yazdı:
sainz yazdı:
kkkk945 yazdı:...Bi arkadaşımın formaninin zincirini yeni değiştirmiştik. Motorda full bakımlıydı. İlk kalkıştada yakıttada benim zinciri öten forman üstünlük sağlıyordu.
Zincir değişimi mutlaka gerekli ve olumlu sonuçlar mutlaka doğurur ama çok aşırı bi fark bende görememiştim.

O Favorit' in mutlaka başka asıkıntıları vardır, Yoksa zinciri bollaşmışsa ateşleme zamanı, supap açılıp kapanma zamanı, vs. hep oynak oluyor ve performans düşüyor buna bağlı oalrak tüketim de artıyordu. Üstelik bol zincirle avans tutturmak da mümkün değil.


uğur abi sana katılıyorum.
Peki sorumu tekrarlıyorum.
Buna göre zincir değişim zamanımızı yakıt tüketimimize göremi belirlemeliyiz.
Örneğin ozan abinin yakıt değerlerinden biraz daha az yüketiyor benim aracım. O halde zincirimiz çok çok iyi mi demeliyiz. üstelik benim araç forman ?

Yakıt ayarları kısıktır; kullanım stilleri farklıdır; kullanılan ortamlar farklıdır; ...vb. bir çok nedeni olabilir bu daha az tüketmenin. Tüketim arttı diye illaki zincir değiştirmek gerekmez. Ben Favorit' i satmadan önce krank arka keçesinin debriyajı yağladığını fark ettim ve genelde sakin kullandığım için tüketim abartı artmamıştı; ancak baskı-balatayı değiştirince en az 1-2 litre daha fark etmişti. O yağlanmış debriyajla mesela sen kullansan çok çok daha fazla tükettirirdin. Foruma zincirin değişim zamanının geldiği nasıl anlaşılır gibi bir konu eklemiştim. Bir arattır ve onu oku istersen. Bulamazsan tekrar eklerim daha sonra.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir