acil yardım arkadaşlar

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

acil yardım arkadaşlar

İleti favo41 » 24 Kas 2014, 09:27

s.a. günaydın arkadaşlar
favoritimi conta değiştirdim sonrasında araba hiç çalışmadı akü takviyesi filan denedik marş motoru çeviriyor ama ateşleme namına hiç birşey yok neden olabilir acaba
avans ı ile hiç oynanmadı acaba avans ayarı kaçmış olabilirmi
birde tevzi makarasından şüpheleniyorum ama bunları nasıl deneyebilirim bilmiyorum
lütfen yardımcı olursanız sevinirim.
 
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti blues84 » 24 Kas 2014, 10:02

İndüksiyon bobininden çıkan ve distiribütöre giren ateşleme HV kablosunu distiribütör tarafından çıkarın.
Bu boştaki ucun içine vida gibi çıkıntı yapacak metal bişi tutturun, şasenin temiz ve boyasız bir yerine yakın tutun veya mandallayın.. ===ÇARPILMAYIN DİKKAT!====
Marşa bastığınızda şaseye kıvılcım atıyorsa bobin-beyin sağlamdır hatayı distribütör ve aksamından sonra arayın
kıvılcım yapmıyorsa beyin-bobin-bağlantılar kontrol edin...
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti favo41 » 24 Kas 2014, 10:05

şöylede bir olay oluyor onu da söyleyeyim mesela buji kablosu boşta olursa ya da bobin ile dist. kablosu çıkık ise de bobinin üzerinden kıvılcım çıkıyor
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti blues84 » 24 Kas 2014, 10:29

Son olarak buji kablosunu şaseye yakın tutup distiribütör ve tevzi makarasının görev yaptığını deneyebilirsiniz. Beyin sağlamdır, bobin de anlatımınızdan sağlam olduğu ortaya çıkıyor gibi, yanlız bobinden kaçak yapmaması da gerekir. Geriye de distiribütör kapağı+makara kalıyor zaten..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti jawacı » 24 Kas 2014, 20:37

orada çalışma yaparken ateşleme bobinindeki kablo veya kabloları yerinden çıkarmış olabilirsiniz. bobine giren 4 kablo var. üzeri lastik kapakla kapalı. orayı kontrol edin.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti favo41 » 25 Kas 2014, 10:35

merhaba arkadaşlar
dün eve gittiğimde yine aracın başına geçtim
bujilere ateşleme gidiyormu diye kontrol edeyim dedim
1. bujiyi çıkardım ve marşa basınca ateşleme yapıyor sonrasında da diğerleri ni çıkarmadım başka bir buji ile kabloları kontrol etmek amacıyla teker teker baktım her kablo ateşlemeyi yapıyor

sonra başka bişey deneyim dedim belki avansı kaçmıştır filan diye dist. vidasının gevşetip sağa sola döndürdüm
burda değişik bişey oldu öncesinde marşa basında sadece marş motoru dönüyordu başka bir hareketlenme yoktu ama avans ile oynayınca bikaç noktada puf puf diye bişey atmaya çalışıyordu araç sonuç yine hüsran çalışmadı

aklıma başka bişey geldi burda yine sizden yardım istiyorum

tevzi makarasının takıldığı yıldız biraz zorlama ile dönüyor muhtemelen de daha öncesinde de döndürdüm gibi geliyor
dolayısı ile de elle manuel döndürdüğüm için de pistonların ateşleme sırası ile dist. ateşleme sırası birbirine denk gelmiyor
diye düşünüyorum bunlar benim düşüncem ne kadar doğrudur bilmiyorum tam da sizden bu konuda yardım bekliyorum
eğerki doğru düşünüyorsam pistonlara göre dist. tevzi makarasını nasıl ayarlıcam

birde egzos da delik var büyük bir ihtimalle buda aracın çalışmaması ile ilgili olabilirmi
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti SKDFORMAN » 25 Kas 2014, 13:30

Keşke avansla oynamasaydınız. Ateşleme yapıyormuş. Sıralamasını siz gözle anlayamassınız. Ki bana göre sıralama doğrudur ellemediğiniz için.
Ateşlemede problem yoksa geriye yakıt kalır. Araç ya ateşlemedeki sıkıntıdan yada yakıt probleminden çalışmaz. yakıtı kontrol ettiniz mi.
Kalbratör hava kapağını sökün boğazdan içeri bir miktar benzin dökün. Aracınız anında çalışacaktır, diye düşünüyorum.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti favo41 » 25 Kas 2014, 15:12

mustafa abicim yorumun için sağol öncelikle
benzin koyma işlemini yaptık ama hiç bişey olmuyor bana göre yakıtla ilgili değil
şaştım kaldım valla ne olduysa conta değişiminden sonra oldu

peki bujinin birini söksem içerisini kontrol etsem içeride benzin olması gerekir değilmi yani yakıt sorununa da değinmiş olsak
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti blues84 » 26 Kas 2014, 18:14

Eğer bujileriniz eski ise ve deneme yaparken hava da soğuksa bujiler bir şekilde yağlanırsa artık değişmeden/temizlemeden çalışmaz..
Tut ki çalıştı ne çeker ne de gaz yer...
Diğer bir durum da çalışırken gaza fazla yüklenip benzine boğmaktır... Bekleyince bir süre sonra kendiliğinden çalışır ancak boğulduktan hemen sonra nasıl çözülüyor sorun ben de bilmiyorum, bujiler sökülü ise benzin kolayca uçarak gider sanırım..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti favo41 » 27 Kas 2014, 14:07

abiler dün usta geldi en sonunda yapamadık çünkü

aracı biraz uğraştıktan sonra çalıştırdı biraz avans ayarı ile oynadı birde bujileri çıkartıp piknik tüpünde uclarını ısıttı sonra çalıştı

bu seferde kardeşim devamlı marş basılı olduğu için marş motorunu bozduk

marş motorunu çıkardık yerinden 5 tane tel kopmuş

marş motoru tamir edilirmi yoksa yenisini mi alsak

birde bişey denemek istiyorum zaten bozuk marş motoru bu kopan telleri birşey ile birleştirme yapsam işimi görür mü acaba yada kesinlikle çalışmaz problem mi olur
favo41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 23 Ağu 2012, 14:57
Ad Soyad: fatih bey
Nereden: Kocaeli
Arabanız: favorit

İleti blues84 » 27 Kas 2014, 16:58

Kollektör denen bakır bilezik gibi kısımdan ayrıldıysa yeniden yapılır, kullanırsınız, başka yerdense yapılmaz bu deyip ya yeni ya da çıkmaya yönlendirecekler...
Tavsiyem yenisine bereket, arkaya bakmamakdır.
Bazı yerler söküp yeniden komple sargıları sarar, balansı düzeltir, vernik-polyester atar, kolektörleri tornadan geçirir (di). Böyle bir yer varsa bildiğiniz makul fiyat olursa yaptırırsınız ama zor, çinlilere popoyu dayamak varken...
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir