MOTOR KAPAĞINDA HAFİF KÖPİKLENME

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

MOTOR KAPAĞINDA HAFİF KÖPİKLENME

İleti İSMAİL67 » 04 Arl 2014, 12:04

Merhaba arkadaşlar, bende aranıza yeni katıldım, 93 model 135L favoritim var, gecen radyatör hortumunun kelepçesinden olan su kacağı için ustama gittim, ustam oraya bakarken motor yağ koyma yerinin kapağını açtı kapağın altında fasulye büyüklüğünde 2-3 köpüklenme vardı, iyiye işaret olmadığını contanın yanmış olabileceğini söyledi, yağı suyu kontrol et bakalım dedi, daha sonra yaptığım kontrollerde suda eksilme-matlaşma ve yağ karışımı olmadığı duruluğundan belli, yağ kontrollerinde ise yağda gayet iyi, zaten ustada bakmıştı yağa oda iyi dedi, size sorum arabam conta yakmışmıdır_? yag değişimi yapalı daha 500km oldu . castrol 20 50 kullanmıştık. cevaplarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkür ederim, ek olarak hareret göstergesi nereye kadar çıkarsa tehlikelidir.
 
İSMAİL67
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 04 Arl 2014, 09:47
Ad Soyad: ismail kaçar
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FAVORİT

İleti blauzahn » 04 Arl 2014, 12:54

Kapaktaki hafif kremsi tabaka bu aylarda oluyor. Nemden kaynaklı bir şey. Suda ve yağda herhangi bir sıkıntı gözlemlemezseniz nem kaynaklıdır. Havalar ısınmaya başladığında da yapmaya devam ederse o zaman contadan şüphelenebilirsiniz.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İSMAİL67 » 04 Arl 2014, 13:25

blauzahn yazdı:Kapaktaki hafif kremsi tabaka bu aylarda oluyor. Nemden kaynaklı bir şey. Suda ve yağda herhangi bir sıkıntı gözlemlemezseniz nem kaynaklıdır. Havalar ısınmaya başladığında da yapmaya devam ederse o zaman contadan şüphelenebilirsiniz.

Cevabınız için teşekkür ederim, bu şekilde biraz kullanmayı düşünüyorum, inşallah nem kaynaklıdır, hareret göstergem beyazın alttan 3/1 kısmından yukarı çıkmıyor normalmidir_?
İSMAİL67
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 04 Arl 2014, 09:47
Ad Soyad: ismail kaçar
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FAVORİT

İleti SKDFORMAN » 04 Arl 2014, 14:11

Bu köpüklenme conta yanmasına işaret ediyor deniyor ama benim arkadaşın arabasında o macunsu maddeden epeyce var. Hatta külbütör kapağından cıkan kalın borunun içi tıkanacak kadar doluydu neredeyse. Kontrol ettik aracın motorunda suyunda hiçbi problem yok. Temizledik devam. yağ seçimiyle, hava şartlarıyla alaka olabilir. Çünkü bahsettiğim araç ne duman atıyor ne su nede yağ eksiltiyor nede karıştırıyor.
Sizde yağ kapağının yanındaki kalın ve ince boruyu söküp içini temizleyin. Kapakta varsa onların içide dolmuş olabilir. yakıtı etkiler.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 04 Arl 2014, 14:14

Siz gözlemleyin. Su eksilmesi veya suda yağlanma vb. durumlar oluşuyor mu diye.

Hararet göstergesine gelince; gösterge arızalı olabilir, termostatınız sökülmüş olabilir, termostat değeri düşük olabilir. Bunun gibi bir çok neden var. Kalorifer ne durumda, sıcak mı üflüyor yoksa ılık mı buradan biraz anlaşılır bana göre.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İSMAİL67 » 04 Arl 2014, 14:21

kkkk945 yazdı:Bu köpüklenme conta yanmasına işaret ediyor deniyor ama benim arkadaşın arabasında o macunsu maddeden epeyce var. Hatta külbütör kapağından cıkan kalın borunun içi tıkanacak kadar doluydu neredeyse. Kontrol ettik aracın motorunda suyunda hiçbi problem yok. Temizledik devam. yağ seçimiyle, hava şartlarıyla alaka olabilir. Çünkü bahsettiğim araç ne duman atıyor ne su nede yağ eksiltiyor nede karıştırıyor.
Sizde yağ kapağının yanındaki kalın ve ince boruyu söküp içini temizleyin. Kapakta varsa onların içide dolmuş olabilir. yakıtı etkiler.

dediğiniz hortumlara bakacağım, ilginiz için teşekkür ederim,
blauzahn yazdı:Siz gözlemleyin. Su eksilmesi veya suda yağlanma vb. durumlar oluşuyor mu diye.

Hararet göstergesine gelince; gösterge arızalı olabilir, termostatınız sökülmüş olabilir, termostat değeri düşük olabilir. Bunun gibi bir çok neden var. Kalorifer ne durumda, sıcak mı üflüyor yoksa ılık mı buradan biraz anlaşılır bana göre.


kalorifer sıcak ufluyor ama göğüsteki fanların biri bazen ılık diğeri sıcak üflediği oluyor. ısıtma konusuna gelince gayet güzel ısıtıyor.
İSMAİL67
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 04 Arl 2014, 09:47
Ad Soyad: ismail kaçar
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FAVORİT

İleti blauzahn » 04 Arl 2014, 14:51

Büyük ihtimal düşük termostat kullanılmış gibi. Hararetin biraz düşük olması problem değil, soğuk havalarda biraz yakıt artışı yapar, kullanıma bağlı yapmayadabilir. Yaz aylarında ise yararınıza yüksek hararet olmayacak.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İstop » 04 Arl 2014, 14:59

İsmaıl hocam mustafa ve kürşadın dedıgı gıbı hıc bısey yok ınsaallah gecen hafta bende gıttım sıbab ayarı yaptırmaya benım conta yenı degıstı 2 yada 3 aylık yıne kopuklenme var sıcaklarda yoktu yag kapagında ve sılındırın en ust kapagında mevcut yag ıle alakalı ve kıs aylarında olur dedı usta ve bıkac arac gosterdı onlarda oyle kısın boyle oluyo yanı yazın olursa ustaların dedıgı gıbı o bıraz dusundurebılır. sıkıntı etme conta uzmanı oldum cıktım desem yerıdır :) hıc sıkıntı etme kazasız belasız surusler. ha tam anlamıyla emın olmak ıstıyorum dıyosan bujılerı motor sogukken bı sök bak kahverengı yanıklar aynı pas gıbıyse o zaman conta denebılır ama hıc sanmam tertemızdır bujılerde bosverın takmayın.
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti İSMAİL67 » 04 Arl 2014, 15:53

İstop yazdı:İsmaıl hocam mustafa ve kürşadın dedıgı gıbı hıc bısey yok ınsaallah gecen hafta bende gıttım sıbab ayarı yaptırmaya benım conta yenı degıstı 2 yada 3 aylık yıne kopuklenme var sıcaklarda yoktu yag kapagında ve sılındırın en ust kapagında mevcut yag ıle alakalı ve kıs aylarında olur dedı usta ve bıkac arac gosterdı onlarda oyle kısın boyle oluyo yanı yazın olursa ustaların dedıgı gıbı o bıraz dusundurebılır. sıkıntı etme conta uzmanı oldum cıktım desem yerıdır :) hıc sıkıntı etme kazasız belasız surusler. ha tam anlamıyla emın olmak ıstıyorum dıyosan bujılerı motor sogukken bı sök bak kahverengı yanıklar aynı pas gıbıyse o zaman conta denebılır ama hıc sanmam tertemızdır bujılerde bosverın takmayın.


İstop abicim verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. bujilere bakma işinide en yakın zamanda yapacağım. Bujiler temiz çıkarsa deymeyin keyfime
İSMAİL67
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 04 Arl 2014, 09:47
Ad Soyad: ismail kaçar
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FAVORİT

İleti elemsi » 04 Arl 2014, 16:11

Köpüklenmenin sebebi şehir içi kısa kullanımlardır.Araç ısınmadan kapatıyoruz yada kısa mesafe kullanıyoruz bu da motorun içinde nem oluşturuyor.Yağa su bulanıyor.Uzun yolda motor ısındığında köpüklenme olmayacak motordaki nem azalacaktır.


şehiriçi kullanımda ve özellikle kısa süreli kullanışlarda her araçta köpük artar.
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti İSMAİL67 » 04 Arl 2014, 16:20

elemsi yazdı:Köpüklenmenin sebebi şehir içi kısa kullanımlardır.Araç ısınmadan kapatıyoruz yada kısa mesafe kullanıyoruz bu da motorun içinde nem oluşturuyor.Yağa su bulanıyor.Uzun yolda motor ısındığında köpüklenme olmayacak motordaki nem azalacaktır.


şehiriçi kullanımda ve özellikle kısa süreli kullanışlarda her araçta köpük artar.

Aynen dediğiniz gibi aracı hep şehir içi ve kısa mesafede kullandım max 6-7 km, birde motoru ısıtıp yola çıkmak gerekiyor anlaşılan en az 3-5 dk _?
İSMAİL67
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 04 Arl 2014, 09:47
Ad Soyad: ismail kaçar
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FAVORİT

İleti blauzahn » 04 Arl 2014, 16:51

Nem ve yoğunlaşma olmasın diye aracı kullanmak pek mantıklı değil. Anladığım kadarıyla istanbuldasınız, o yüzden gereksiz durumlarda araç yerine yürümek ve toplu taşım araçlarını kullanmak daha mantıklı. En azından bu aylarda. Ben de öyle yapmaya çalışıyorum.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti İSMAİL67 » 04 Arl 2014, 17:25

blauzahn yazdı:Nem ve yoğunlaşma olmasın diye aracı kullanmak pek mantıklı değil. Anladığım kadarıyla istanbuldasınız, o yüzden gereksiz durumlarda araç yerine yürümek ve toplu taşım araçlarını kullanmak daha mantıklı. En azından bu aylarda. Ben de öyle yapmaya çalışıyorum.


Evet istanbuldayım zaten aracı 2-3 günde bi kullanıyorum, çocuk olduğu için dolmuşla bi yere gitmek zor oluyor, tek gideceksem zaten dolmuşları tercih ediyorum,
İSMAİL67
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 04 Arl 2014, 09:47
Ad Soyad: ismail kaçar
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FAVORİT

İleti KorsanKedi » 04 Arl 2014, 20:40

4-5 gün önce bununla ben de karşılaştım. Konu açmak için foto çekmiş, araştırınca konu açmama gerek kalmamıştı. Bendeki durum da böyle işte.




KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti blauzahn » 04 Arl 2014, 21:42

Sizinki fenaymış yaa. Bu normal mi ki?
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 04 Arl 2014, 22:24

elemsi nickli arkadaşa katılıyorum. cok doğru bir tespit.
motor suyu ısısı 90C civarında olmalı. belli bi ısının altıda da üstüde de motoru etkiliyor. Eğer motor su ısısı çok düşük kullanırsak veya kısa mesafe kullanırsak böyle olabiliyor.

Resim paylaşan arkadaşın arabasının en az 3 katını geçen benim arkadaşım aracında gördüm. Bujileri söktüm hemen. Bütün kontrollerini yaptım problem gözükmüyor. resimde paylaştığı kalın borunun içi neredeyse tamamen tıkanmıştı. Söküp temizledik. Birde ince boru var. O boru ise tamamiyle sakız kıvamına gelmişti. Ağzına al çiğne.
Aracı toplayıp çalıştırdık. Ne yağda bi problem nede suda bi probleme rastladık. yüksek devirlerde bile egzozdan anormal duman görmedik.
Araçta termostat problemi vardı. Termostat açık kalıyordu. hararet hiç oynamıyordu. Çok eski bi araç olduğundan fanı V kayışına bağlı ve motor çalıştırılınca fanda devamlı çalışıyor.
Umarım anlatabilmişimdir..

Ayrıca resim paylaşan arkadaşın motor kapağı yakın zamanda sökülmüş ve full bakım görmüştü yanlış hatırlamıyorsam. O neden den conta arızası diyemeyiz zaten.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti KorsanKedi » 04 Arl 2014, 23:10

Kürşat bey ve Mustafa Bey'e birlikte yazıyorum.

Yağımda bir eksilme yok, kıvamı iyi. Suyumuz da aynı, full antifiriz var diyebilirim. Bir kaç kez kendi sorunumdan dolayı hararet müşürünü söktüğüm için boşaltıp yeniden antifirz ile doldurmuştum. Ben de aynı kısa mesafelerde kullanıyorum. Sabah 1 km, gündüz iş yerimde de aynı mesafeler hep. Isınıp da kullanmışlığım pek olmaz.

Üst kapak hiç sökülmedi bendeyken. 1 sene 2 ay falan oldu neredyse. Sadece arka manifolt hafa alıyor diye o bölüm söküldü.

Ayrıca egsoz çok su atıyor. Tamircim kısa mesafe kullandığım ve gaza pek yüklenmediğim için böyle olduğunu söylüyor. Egzosdaki su için "arasıra gaza yüklen, motor bağırsın, suyu atsın dışarı" diyor. Katalizör ve susturucuyu değiştirmiştim. Egzos'cu da aynısını söyledi.
KorsanKedi
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 354
Kayıt: 26 Ekm 2013, 23:44
Ad Soyad: İlhan Alan
Nereden: Bursa
Arabanız: Punto Evo 1.4 2012

İleti SKDFORMAN » 05 Arl 2014, 01:16

Kardeşim egzozdan gelen suyada normal der ustalar. Hatta egzozdan su damlatan motora motor çok iyi derler. Ben hep böyle duydum böylede bilirim. Motorun iyi o halde, endişelenme ;)
Motoru bozuk veya bozulmaya meyilli araçların egzozundan su damlamaz fazla dikkat edin.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir