LPG Mikser

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG Mikser

İleti blauzahn » 27 Arl 2014, 22:17

Arkadaşlar s.a. Sitede mikser üstüne bir çok konuşma var. Çoğunu okudum diyebilirim. Tek boğaz mikser, boğaza boru salma vs. Karbüratörün yapısını incelerken aklıma çok farklı bir tasarım geldi. Hortum salmanın mikserli hali diyebiliriz. Altta resimde işaretlediğim bölüme yeterli yükseklikte ve oraya bire bir ölçüde bir parça koyarak (parçanın altına ve üstüne contasını ekleyerek) bu parçanın boğaz deliklerini de mikser yapısına getirerek karbüratöre monte edersek nasıl olur? Tehlike arz eder mi?

Bende en azından hortum salma kadar verimli olur düşüncesi oluşturdu.
 
Eklentiler
kurburator.png
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti favorit55 » 29 Arl 2014, 08:46

bence mantıklı olmaz yeterli hava ve yakıt karışımını karışımı yapacak alan daralıyor.randımanlı olmaz gibi geliyor bana mantığım ise karbüratörün ne kadar üstünde olursa o kadar hava yakıt karışımı ideal olacak + vakumlamada gaz ve hava istenilen oranlarda rahat ayarlanabilecek diye düşünüyorum
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 29 Arl 2014, 10:31

Boru salma işleminde verimli sonuç aldığını söyleyen arkadaşlar var sitede. Boruyu neredeyse boğaza 1-2 cm. uzaklığa kadar yaklaştırdıklarını ifade ediyorlar.

Tabi benimkisi sadece fikir üretmek. Aklımda şu anda resimdeki mikseri yaptırmak var. Bu mikserin daha verimli olduğunu biliyorum :)

blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti favorit55 » 29 Arl 2014, 10:46

Ben hava filtresinin üst kapagını yükselttim mikserin altındaki plastiği birazdaha kalınını koydum ve mikseri yükselttim gaz ayarı yaptırdım sonuç gayet iyi memnunum çekişim arttı yakıtım aynı
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 29 Arl 2014, 11:55

Hava filtresi kapağını yükseltmek görüntüyü bozuyor diye ellemek istemiyorum. Benim şu anki mikserin altında da 1 cm lik bir conta var. 1 cm daha yükselse belki iyi olabilir. Yükseklik için biraz pay var gibi. Belki de onu yükseltmek ile ilgilenmeliyim :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti favorit55 » 29 Arl 2014, 13:27

bİRAZ DAHA YÜKSELTİRSEN ÜST KAPAĞA DEGER VEYA YÜKSEK DEVİRLERDE YERTERLİ HAVAYI ALAMAZ BENCE YÜKSELT BEN HURDACIDA BULDUM BİR TANE KAPAT ORTASINI KESTİM SAKSININ DİPİNİ KESTİM 4 CM KADAR YANLIŞ HATIRLAMIYORSAM YÜKSELTTİM SİLİKONLADIM GÖRÜNTÜDE KÖTÜ OLMADI BENCE DENEMENİ TAVSİYE EDERİM. BEN HATTA CİFT BOĞAZ MİKSERİN TORNADA ALTINI BİRAZ OYDURMAYI DÜŞÜNÜYORUM ÇÜNKÜ MİKSERİN ALTINA İSTEDİĞİM KALINLIKTA CONTA BULAMADIM. BU HALİYLE BİRDE TEK BOĞAZ MİKSER OLSA EMŞNİMKİ ÇOK DAHA GÜZEL OLUCAKTIR.
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 29 Arl 2014, 14:27

Çıkmacılarda kapak bulabilirsem yükseltmeyi deneyebilirim. En azından geri dönüşüm olsun.

Benim mikserin altında metal ile birbirine yapıştırılmış bir conta var. O metal de plastik bir geçmeli yer var çıkıntısı oraya giriyor ve saplamaların girdiği deliklere göre yerleri var. Metal contayı tutuyor üstüne mikser oturuyor ve saplamaları sıkınca güzel oluyor. Bizim bir arkadaş çizimci. Mikseri çizebilirsek düzgün bir şekilde paylaştığım resme benzer bir mikser yapacağız. Polonyada lpg konusu çok tartışılıyor. Forumlarında gezdim göbekteki delikli bileziğin olması elzem bir konuymuş. Basıncı belli bir seviyeye düşürüp kesintisiz gaz akışını sağladığını yazmışlar anladığım bu. Tabi kendi dillerinde konuştuklarından google translate bu kadar çeviriyor.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 29 Arl 2014, 15:31

Ooo, resimdeki mikser güzelmiş. böyle bi mikser yaptısak 10 numara olur.

Kalbiratör arasına mikser koymak banada cok mantıksız geliyor. Muhtemelende olmaz zaten. Kalbiratörün genel ayarını bozarız. O alanda şamandıra vs. gibi parçalar mevcut gibi gözüküo şemada.
Zaten uygulamaya kalkılsa bile kalbiratörü söküp parçalamak gerekiyor.
Eğerki kalbiratörü söktüysek zaten, söktüğümüzde bazı arkadaşların yaptığı gibi tornacıya 10mm boru girebilecek şekilde yandan bi delik açtırsak. bi diş açtırıp 10mm boru taktırsak aşağı yukarı 20 tl paraya mal olur. gaz hortumunuda oraya takıp test etsek. Eminim olumlu sonuçlar elde ederiz ve jigle tertibatımız devre dışı kalmamış olur, ayrıca kalbiratörün ayarlarıylada oynamamış oluruz.
Şayet uygulamadan memnun kalmassak taktırdığımız borunun ucunu kapatır eski yönterme döneriz.

Ayrıca, bizim amacımız gaz-hava girişini stabil tutmaksa, hemen hemen her devirde orantılı bir karışım yakmak istersek bunun için hava filt. üst kapağını yükseltmek bir çözüm. Bu uygulamada da olumlu sonuç alacağımız aşikar. Lakin görüntü kirliliği yüzünden ben şahsen tercih etmedim. Ama hurdacılardan ucuz yollu cıkma bi kapak bulunabilirse denemekte fayda olacağını düşünüyorum.

Bir diğer düşüncemde, kalbiratörü deldirip bu uygulamadan memnun olan arkadaşlarla konuştuğumda kalbiratör benzin giriş ucuna bi çatal takıp gaz ve benzin hortumunu buraya bağlasak diye sormuştum. Benzin girişinin çapı 10mm den küçük olduğu için LPG için yetersiz olabileceği fakat yöntemin de denenmediğini konuşmuştuk. Bu yöntemde denenebilir diye düşünüyorum. Eğerki olursa yapımıda, uygulamasına, geri dönüşüde kolay ve zahmetsiz bi uygulama olur diye düşünüyorum.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 29 Arl 2014, 15:51

Mustafa kardeşim haklısın oradaki diğer bölümleri farkettim bende. Delme fikri bana biraz sakıncalı geliyor çünkü deldiğimiz yer karbüratör, yarın bir gün delikte bir yıpranma olur, Allah korusun kaza vs. durumlarında hasar meydana gelir geri dönüşü sıkıntı olabilir. Orijinali bozmamaktan yanayım. Çatal meselesini enine boyuna bir parça üzerinden konuşsak daha güzel olur. Ben hangi parça oldğunu bilmiyorum doğrusu.

Valla bizim arkadaştan hayır gelmedi ben çiziyorum şu anda. Bizim mikserin çapını bilmediğimden şimdilik 100 lük çiziyorum. Şekil birebir olmayacak ama göbekteki bilezik kısmı olacak, nasıl olduğunu dediğim gibi polonya forumlarından elde ettim. Büyük ihtimal de bu bilgileri paylaşıp konuşan adamlar yapıyor bu satışları. Mustafa kardeşim ben çizimleri hallediyorum bunu yaptırabileceğimiz yer konusunda sana güveniyorum çünkü benim çevrede yok maalesef. Organize sanayi tam dibimde belki oradan bir yer bulabilirim mesai dışı yaptıracak.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti blues84 » 29 Arl 2014, 16:27

Mikserdeki 2. boru karburatördeki hava vakumunu algılayıp ona göre regulatörün gaz bırakmasını sağlıyor.
Bu boru olmazsa gaz kelebek pozisyonunu regulatörde aynen yapacak ekstra bir mekanizma gerekir.
Ayrıca indüsiyon bobin orta uçtan da motorun çalışması kontrol ediliyor, nabız yoksa gaz kesiliyor sanırım... :)
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti blauzahn » 29 Arl 2014, 16:46

Benim mikser de iki hortumlu. Bana göre iki hortumdan da gaz geliyor. Eğer 2. boruda çekvalf tarzı bir sistem olursa ki yok o zaman algılama oluşur diye düşünüyorum. İki hortumdan da bir şekilde gaz geliyor. 2. boğaz ne zaman aktif oluyor peki? 3500 devirden sonra mı? O civarlarda oluyorsa kim bu devirleri yapıyor? Zaten amacımız yakıt tasarrufu değil mi? Tek hortum tek boğaz yeterli gelecek kadar gazı vermemiz daha mantıklı olacaktır diye düşünüyorum.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 29 Arl 2014, 19:58

blues84 yazdı:Mikserdeki 2. boru karburatördeki hava vakumunu algılayıp ona göre regulatörün gaz bırakmasını sağlıyor.
Bu boru olmazsa gaz kelebek pozisyonunu regulatörde aynen yapacak ekstra bir mekanizma gerekir.
Ayrıca indüsiyon bobin orta uçtan da motorun çalışması kontrol ediliyor, nabız yoksa gaz kesiliyor sanırım... :)


Mikserin coğu 1 borulu. Şuan benim kullandığımda tek borulu. (gaz borusundan bahsediyoruz sanırım)
Çift borulu olanların ise coğunlukla tek borusu kapatılıyor gaz ayarı kolay yapılabilmesi için.
Ayrıca çift boruluda olsa regulatörün üstünde tek boru cıkıyor ve ikiye ayrılıyor.
"ikinci borunun kalbiratördeki hava vakumunu algılayıp ona göre regulatörün gaz bırakmasını nasıl sağlıyor" hiç anlamadım. mikserin algılama özelliğimi var. varsa bunu regülatöre nasıl iletiyor. regulatör nası değişken gaz bırakabilirki vs. vs.
hava filtresi kalbiratör üstüne konumlanmamış motorların çoğunda gaz mikserinin hiç kullanılmadığınıda hatırlatmak isterim.

Bu konuda kendi adıma bilgi eksikliği veya yanlış anlaşılma var.

Ve diğer bir konu benim araçta indksyon. bobin orta uçta herhangi bir bağlantı bulunmamakta. nasıl gaz kesiyor anlayamadım.

Benim bildiğim çalışma şekli regulatör motorun ihtiyacı olan lpg yi GAZ haline dönüştürüp kendi bünyesinde tutuyor. Motor ihtiyacı doğrultusunda kullanıyor.
Hatta geçen gün şunu tartıştık. örneğin araçla tam gaz giderken araç yığılmaya başladığında gaz kessek mi kesmesekmi. Çünkü eğer gaz akışı gaz pedalına göre ise araç yığıldığında fazla basılan gaz boşa gidiyor.
Ama sanırım böyle bişey yok. biz gaza ne kadar basarsak basalım motor anca yakabildiği yakıtı alıyor.

yanlışım varsa öğrenmek isterim. Bu konuda emin değilim çünkü..
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 29 Arl 2014, 20:10

Aynen mikserlerin çoğu tek borulu. Dediğin gibi beyinden de tek hortum geliyor. Burada benim bildiğim nokta şu bobinden devir sinyaline göre gaz basıncı ayarlanıyor. Sürekli aynı basınçta gelmiyor gaz. Sürekli aynı basınçta gelseydi ya çok yakardık ya da aracımız devir yemezdi...

Neyse konuyu dağıtmayalım. Mikserin projesi hazır. Mustafa kardeşim bulabilir miyiz yaptıracak bir yer? Ya da Ankara'da yardımcı olabilecek bir arkadaş var mı?
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti blues84 » 29 Arl 2014, 20:18

Valla ben de makine mühendislerinin yayınından öğrendiklerimi tekrarladım..
Belki aynı benzini vakumla çektiği gibi gazı da çekiyor olabilir, tek boru yeter dediğiniz gibi.
Karburatör kapağındaki boru girişlerini benim araca montajda aralık kalıcak şekilde bırakmışlar.
Hava girişi filtire haricinde veya manifoldtan önce başka bir çatlaktan olursa motor ekstra hava alıyor ve motor gücü-son sürati düşüyor, yakıt artıyor, bunu motosikletimde farketmiştim.
O yüzden bu hortum girişlerinin yanından hava girecek yerleri silikonla kapadım, rölanti yükseldi daha b..b..k oldu..
Geri söktüm silikonları çok az bir yerde bıraktım ve rölantiyi de 1200 de burda bıraktım.
900 de bırakırsam sıcakken stop ediyordu 1. veya 2. vitesde yavaşlarsa..
Daha önce de yazmıştım, benzin ayarı/gaz ayarı için hava girişini de ayarlayan ekstra bir düzenek olmalı sistemde..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti SKDFORMAN » 29 Arl 2014, 21:35

blauzahn yazdı:Neyse konuyu dağıtmayalım. Mikserin projesi hazır. Mustafa kardeşim bulabilir miyiz yaptıracak bir yer? Ya da Ankara'da yardımcı olabilecek bir arkadaş var mı?


mikserin hammedesi demirmiydi.
demir olarak bi kaç yere soracam kardeşim.
birde tornacıya soracam, elinde çizim teknik veri felan varsa özelden yollarsan iyi olur. yoksa paylaştığın resim üzerinden sorayım
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 29 Arl 2014, 21:51

Kardeşim son halini atıcam ben sana. Bir iki değişiklik yapıyorum şu anda..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti favorit55 » 30 Arl 2014, 08:54

Benim mikser çift borulu arabanın yakıtı süper ama gaza tepkimesi bence biraz daha iyi olabilir olmamasının sebebi mikser diye düşünüyor. Paylaşımlarınızı bekliyorum.
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 30 Arl 2014, 17:59

Proje hazır Fatih kardeşim. Sadece yaptırmak kaldı. Sana da gönderiyorum. Şöyle bir durum var. Başka bir ortamdan görüştüğüm lpg ustası var. Kendisi tek hortum da gaz geliş hortumunun büyümesi gerektiği ile ilgili bir şeyler yazmış. Tam yanıt alınca projeyi biraz güncellemek gerekebilir.

Mikser %90 buna benzer oldu.

rm9g71.jpg
rm9g71.jpg (97.38 KiB) 989 defa görüntülendi
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir