Merhaba 1993 favorit ile aranızdayım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Merhaba 1993 favorit ile aranızdayım

İleti toyota » 29 Oca 2015, 12:30

karamani44 yazdı:çalışmaları fotolasanız ne kadar faydalı olur


genelde tek basima yaptigim icin isleri fotograf cekmem cok zor eller yagli pasli bir yandan toparlamaya calisiyorum ondan dolayi fotograf cekmem zor.
 
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti toyota » 03 Şub 2015, 21:56

Motoru yıkatıktan ve macun boyadan sonra ki son durumlar.Artık pek fazla iş kalmadı ufak dokunuşlara geldi sıra


http://hizliresim.com/JXaANW


http://hizliresim.com/zg35LO

http://hizliresim.com/W40kaP

http://hizliresim.com/3N7LM5

http://hizliresim.com/RX0kNZ
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti erender » 04 Şub 2015, 12:36

valla garajınızı kıskandım :D İnsanın kapalı bir garajı olupta aracıyla rahat rahat uğraşması kadar güzel bir şey yok. Kapalı bir garaj ve uğraşmaktan zevk alacağım bir araç hayallerim arasında. Araca baya emek vermişsiniz çokta güzel olmuş, kazasız belasız inşallah, ama biraz daha resimli anlatım istiyoruz. :)
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti SKDFORMAN » 05 Şub 2015, 18:32

demi yaw. benim böyle bi garajım olsa bi kaç hurda araç alıp burada toplarım. hem mutlu olurum hemde para kazanırdım ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti toyota » 05 Şub 2015, 21:58

Şu frenler beni öldürdü bitirdi ne balatalar kaldı ne el freni teli ne westinghouse değişmedik şey kalmadı.Bu akşam gözü kararttım ve fren hidrolik kabını boşalttıp yerinden söktüm resmen çamur olmuş içerisinde yağ akmıyordu bunu da üzerindeki plastik filitreyi söktükten sonra anlamıştım zaten neyse kap öyle böyle temizlenmiyor fueloil gibi kara yapışkan hale gelmiş sıcak su kaynatıp içerisine de yağ sökücü attım ve temizledim çok temizlenmedi ama eskiye göre süper fren merkezi üerinden de şırınga ile yağı çektim sildim temizledim ve yeni fren yağını fen merkezi deliklerine bastım sonra kabı kurutup yerine taktım ve dot3 frren yağını ağzına kadar doldurdum ve o kabın içerisinde 2 bölme mevcuttu diğer bölmenin dolması için ağzına kadar doldurmanız lazım bunu da öğrenmiş oldum frenler bariz bir şekilde iyileşti artık araba frene ani basmalarda kızaklıyor çok korkuyordum frenler tutmuycak bir yere çarpıcam diye.Cumartesi arkadaşı çağrıp komple değiştiricem yağı çünki fren borularıda pislik doludur eminim.

Siz siz olun aracınızın fren hidrolik yağını 2 yılda bir değiştirtin veya değiştirin ustaların ne söylediğini önemsemeyin şanzuman yağı da aynı şekilde değiştirin.Skoda dan sonra Toyotamında fren hidroliğini değiştiricem bu hale gelmeden yoksa fren merkezlerindeki silinidirleri de çizeriz.Bu fren hidroliği değişiminden sonra temizlenen borular ve fren silindirileri oringlerinin kaçırma ihtimali olabilir.
Hani yazın arabanıza antifiriz koymazsınız su koyup gezersiniz ya kış gelince antifiriz koymak aklınıza gelir önceden koymuş olduğunuz su pas yapmıştır antifirizde o pasları kaldırır ya kalorifer peteğini yada radyatörü tıkar veya termostatı sonra motor conta yaktı dersiniz fan açmıyor dersiniz bu da aynı şey.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti sainz » 06 Şub 2015, 08:41

toyota yazdı:...Cumartesi arkadaşı çağrıp komple değiştiricem yağı çünki fren borularıda pislik doludur eminim...

Bu işlemi kesinlikle yapmalısın zaten. Yalnız yağ değişiminde arka fren merkezlerinin lastikleri sukoyverip hidrolik kaçırabiliyor. Eğer imkân varsa onları da şimdiden yenilemeni tavsiye ederim naçizane.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti toyota » 06 Şub 2015, 19:24

Fren hidrolik yağı SKODA FAVORİT FORMAN için DOT 3 tür arkadaşlar komple değiştirilecekse DOT 4 te konulabilir fakat DOT 3 ile DOT 4 fren hidrolik yağlarını karıştırmamakta fayda varmış iç yapılarındaki kimyasallardan dolayı bilginize.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti SKDFORMAN » 06 Şub 2015, 20:01

bu fren hidroliğini değiştirmek hiçte kolay değil. mevcut hidroliği tekerin birini söküp fren merkezinin rekorunu gevşetip tahliye ettik diyelim. yeni hid. koyduğumuzda her tekeri söküp, tek tek hepsinin havasını almak gerekmezmi?
bu işin kolayı varsa yazında öğrenelim, hepimiz değiştirelim :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti toyota » 07 Şub 2015, 00:29

Çok basit bu işin kolayı var hemde tek kişi sadece biraz dikkat :) Önce bir eczaneye gidip en büyük şırıngalardan 50 lik sanırım ondan alıyorsunuz yarım metre serum veya akvaryum hortumu gerekli.fren hidroliği kabındaki hidroliği şırınga ile çekip bir kavonza boşaltın.Daha sonra yeni dot 3 fren hidroliğini üerine ekleyin kap taşıcakmış gibi ve ilk önce fren merkezine en yakın sol ön tekerden başlayın tekerleği tam sol yapıp 10 YILDIZ anahtar ile gevşeltip üzerine serumu takın ve diğer ucada şırıngayı yeni koyduğunuz dot 3 yeşil renkli olmalı genelde yeşildir.Eğer hidrolik yağınız pis ise kahve rengi veya siyah olarak gelicektir şırınga ile vakum yaptığınızda .Serumun girişindeki sıvı yeşile döndüğünde vakuma devam edin ve bir anda 10 YIDIZ ile söktüğünüz purjör (fren hidroliği hava alma vidası) nı sıkınız burası önemli vakum yaparken yeşil hidrolik gelirken bir anda sıkmalısınız daha sonra ön sağ daha sonra arka sol daha sonra arka sağın hidrolik yağı değişir bunları yaparken hidrolik yağ ilave kabı sürekli takviye edilmelidir.Yoksa hava aldırabilirsiniz.
Bu yaptığımı aşağıdaki linki okuyup inceleyerek yaptım

http://www.motosiklet.net/forum/motosik ... -1611.html
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti SKDFORMAN » 07 Şub 2015, 02:45

linki inceledim. ama yine benim dediğime geliyor. 4 tekerede müdahale etmek şart havalarını almak için. hadi ön tekerleri sökmeden halletik diyelim (oda biraz zor ama :) ) arkaları mecbur sökmemiz gerekecek.

önlerin hava alma vidalarını komple sökelim içindeki eski yağ boşalsın. arkalarda hava alma vidaları varmı hatırlayamadım. yoksa onlarında rekorlarını sökelim. daha sonra belki dediğiniz gibi şiringayla vakum yapıp temizledikten sora yağı koyup tek tek havalarını alalım. kısaca böyle galiba.
Linkte kolay olmuş ama motosiklet abi o. Onda tek bizde 4 işlem. Onun için zorlar dedim ;)
yapılmıycak iş değilde uğraşmak gerek. kısacası motor yağını değiştirmekten cok daha zor diyebiliriz.
Bu arada ön balata aldım. tavsiyen üzerine trw 30 tl ye verdi parçacı saolsun. balata değişiminden sonrada hava alma işlemi yapmam gerekmez heralde. hid. hortumuna hiç ellemiycem şuan için. sadece yeni balataların girmesi için pistonu biraz itelemek gerekecek. gerek yok değilmi bu işlemi yaparken hava almaya...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti toyota » 07 Şub 2015, 09:29

kkkk945 yazdı:linki inceledim. ama yine benim dediğime geliyor. 4 tekerede müdahale etmek şart havalarını almak için. hadi ön tekerleri sökmeden halletik diyelim (oda biraz zor ama :) ) arkaları mecbur sökmemiz gerekecek.

önlerin hava alma vidalarını komple sökelim içindeki eski yağ boşalsın. arkalarda hava alma vidaları varmı hatırlayamadım. yoksa onlarında rekorlarını sökelim. daha sonra belki dediğiniz gibi şiringayla vakum yapıp temizledikten sora yağı koyup tek tek havalarını alalım. kısaca böyle galiba.
Linkte kolay olmuş ama motosiklet abi o. Onda tek bizde 4 işlem. Onun için zorlar dedim ;)
yapılmıycak iş değilde uğraşmak gerek. kısacası motor yağını değiştirmekten cok daha zor diyebiliriz.
Bu arada ön balata aldım. tavsiyen üzerine trw 30 tl ye verdi parçacı saolsun. balata değişiminden sonrada hava alma işlemi yapmam gerekmez heralde. hid. hortumuna hiç ellemiycem şuan için. sadece yeni balataların girmesi için pistonu biraz itelemek gerekecek. gerek yok değilmi bu işlemi yaparken hava almaya...



Balataların hayırlı olsun trw iyidir seninde yazdığın gibi kaliper pistonunu geri ittirmen yeterli ben tahta çekiç sapı ile yaparım her zaman hava almana filan gerek yok.
Bu arada fren hidroliği havalarını alırken hiç bir tekerleği sökmedim.çokta basit oluyor ön tekerlekler hele çocuk oyuncağı direksiyonu tam sol yap purjör karşında gevşet bağla serumu çek yavaş yavaş yeşil hidrolik geldimi çekmeye devam ederken bir den purjörü sık sonra serumu sök kontrolünü yap.Sağ ön de aynı.Arkalar biraz zor arabanın altına bir karton koy elini uzat serumu tak purjörü gevşet ve şırınga ile vakumla yeşil hidrolik geldimi vakumlarken purjörü sık bunları yaparken her yeni tekerleğe geçildiğinde hidrolik kabına ilave yapılmalı yoksa hava yapar.

Özür dilerim yukarıdaki link yanlış olmuş aşağıdaki videodaki gibi yaptım.

https://www.youtube.com/watch?v=OArwtcBaeLE
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti toyota » 08 Şub 2015, 20:03

Geçen akşam kız arkadaşım ile sinemaya gitmiştik başka bir kızın tırnaklarındaki ojeler dikkatimi çekmişti turuncu idi konuyu uzatmıycam o kıza niye bakmışım diye uzadı zaten konu neyse.Benim skodanın km göstergesi benzin göstergesi haralet ve devir göstergesi ibreleri turuncu olmalıydı orjinali turuncuydu çünki bu aracın güneşten solmuş sinema çıkışı gidip aynı renk bir oje aldık ve devamı aşağıda. Sökmüşken takometre plastiğini meguars ın plastix ürünü ile de çiziklerden arındırdım.Sinyal kolu sol tarafa sinyal verip direksiyonu toplayınca atmıyordu onu da ayarladım sinyal kolunun takıldığı metal biraz eğilmiş düzelttim o işte tamam bir tek motor alt takozu kaldı havalar yağmurlu gidiyor benim garajdaki kanalın içi su dolu :( bekliycez napalım. Artık kozmetik olarak arabaya bakmaya başlıycam.

http://hizliresim.com/rgmqLm

http://hizliresim.com/gk4Nz3

http://hizliresim.com/1Y29Pj

http://hizliresim.com/9V96X5

http://hizliresim.com/M6PzYg

Son resimde ABS ve TEST lambalarını da bağladım görünüyor.Takometrenin genel aydınlatması fotoğrafta soluk çıkıyor çok nedense ama normalde gayet iyi led yapmak istemedim aklımdan geçti ama gece gözü yormamalı diye ampulerini yeniledim sadece.Unutmadan sis farlarınıda yeniledim cumartesi çok güzel oldu yaa :)
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti blauzahn » 08 Şub 2015, 20:51

Benim hararet göstergesindeki sorun nedeniyle bende dün söktüm göstergeyi. Belki farklıdır ama yine de sorayım lambaların hepsini nasıl yaktınız? Göstergeyi söktükten sonra geri takınca sol sinyal ledi çalışmazlık yaptı bende absninkini söküp ona taktım başka patlayan var mı yok mu test etmek gerek :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti toyota » 08 Şub 2015, 21:02

blauzahn yazdı:Benim hararet göstergesindeki sorun nedeniyle bende dün söktüm göstergeyi. Belki farklıdır ama yine de sorayım lambaların hepsini nasıl yaktınız? Göstergeyi söktükten sonra geri takınca sol sinyal ledi çalışmazlık yaptı bende absninkini söküp ona taktım başka patlayan var mı yok mu test etmek gerek :)


Nasıl yaktım bu kadar lambayı kontağı yarım açtım sonra arabada ne kadar elektirikli aksam varsa çalıştırdım dörtlüler sis fararı ön arka kısalar parklar arka cam rezistansı teyp.Bunları 1 dk açık tutup marşa bastım akü ne yapıcak diye bakmak için.Uzun süreli yarım kontak ateşleme beyninin bozuyor biliyorsunuzdur belki aküyü zaten bitiriyor :) Ben ABS lambasını yağ lamadı ile beraber bağladım test lambasını da el freni lambası ile beraber bağlamıştım.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti debrelim03 » 08 Şub 2015, 22:01

Eline sağlık son calismanda güzel olmuş acaba sinyal kolonyalist etmek basit birseymi benim iki tarafta ototmatik kendisi atmıyor soksem neyini düzeltmek gerekir acaba
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti toyota » 08 Şub 2015, 22:24

debrelim03 yazdı:Eline sağlık son calismanda güzel olmuş acaba sinyal kolonyalist etmek basit birseymi benim iki tarafta ototmatik kendisi atmıyor soksem neyini düzeltmek gerekir acaba



Sana fazlasıyla yardımcı olucak bilgiler aşağıda resimli olarak

kendin-yap/sinyal-kolu-tamiri-keceli-den-t14421-16.html
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti erender » 08 Şub 2015, 22:46

gösterge güzel olmuş elinize sağlık. Şu an resmen aydınlanma yaşadım :idea: favoritte sinyal kolu otomatik atmıyor sanıyordum, meğer benim ki bozukmuş. ilk iş tamir etmek farz oldu. :)
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti toyota » 08 Şub 2015, 23:13

erender yazdı:gösterge güzel olmuş elinize sağlık. Şu an resmen aydınlanma yaşadım :idea: favoritte sinyal kolu otomatik atmıyor sanıyordum, meğer benim ki bozukmuş. ilk iş tamir etmek farz oldu. :)



Teşekkür ederim keşke resimlemelerim fazla olsa da size daha çok bilgi verebilsem.Bu arada sinyal kolunun atmasını sağlayan beyaz plastikler vardır onlar kırılıyor ama yukarıda telden yapan arkadaş inanın ömürlük yapmış.Keşke onların olduğu zamana yetişebilseydim daha farklı paylaşımlar olabilirdi.Şimdi hepsi satmıştır araçlarını.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir