Merhaba 1993 favorit ile aranızdayım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Merhaba 1993 favorit ile aranızdayım

İleti SKDFORMAN » 21 Oca 2015, 23:51

Bende yaza fren balatası ve diskleri değiştircem. Kaliperi sökerken dikkat etmemiz gereken bişey varmı. ? Öneriniz tavsiye edeceğiniz,?

Arka kampanaların ayarı önemli. Sapma fazlaysa dediğiniz gibi düz yolda bile yüksek hızlarda savurma yapar. Ayrıca muayenede de bakılan en önemli nokta bu. Eğer sapma fazlaysa muayeneden kesinlikle geçirmiyorlar. Bazı avrupa araçlarda kampanaların içinde ayar noktaları var. bizim araçlarda ise tel gerginliği üzerinden ayar yapılıyor demekki. Aslında bunun bi artısıda var. Kolay kolay bozulmaz yapılınca.
 
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti toyota » 22 Oca 2015, 00:04

kkkk945 yazdı:Bende yaza fren balatası ve diskleri değiştircem. Kaliperi sökerken dikkat etmemiz gereken bişey varmı. ? Öneriniz tavsiye edeceğiniz,?

Arka kampanaların ayarı önemli. Sapma fazlaysa dediğiniz gibi düz yolda bile yüksek hızlarda savurma yapar. Ayrıca muayenede de bakılan en önemli nokta bu. Eğer sapma fazlaysa muayeneden kesinlikle geçirmiyorlar. Bazı avrupa araçlarda kampanaların içinde ayar noktaları var. bizim araçlarda ise tel gerginliği üzerinden ayar yapılıyor demekki. Aslında bunun bi artısıda var. Kolay kolay bozulmaz yapılınca.


Kaliper pimlerini yamultmayaın sökerken çift anahtar kullanın ve kaliper pimlerini yağlayın kaliper pimleri körüklerini kontrol edin gerekirse değiştirin fren hidrolik hortumlarını kontrol edin çatlak varsa değiştirin.Fren hidrolik yağını değiştirin el freni ayarı yapın. Kaliper pimleri çok önemli yamulursa veya zorlanırsa fren balataları rahat açılmaz sıkı kalmasına neden olur.Disk ve balata değişiminden sonra yaklaşık 200 km kadar ani frenleme yapmayın araç uzun yoldan geldiği zaman jantlara su tutmayın.Bir de fren balatalarını TRW kullanın güzel balatasır ben toyota da kullanıyorum çok memnunum TRW den.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti toyota » 23 Oca 2015, 19:33

El freni tellerini değiştirdimArka kampanaları boyadım .Sol ön far sökülüp içersindeki ayna temizlendi silikonlayıp yapıştırdım üzerine bant sarıp 2 saat sonunda yerine taktım sonuç çok iyi :) Yarın kısmetse direksiyon körüklerini değiştiricem :)
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti toyota » 23 Oca 2015, 23:48

Akıllı insan böyle rot başı değiştirir işte metre sağolsun :)
https://www.youtube.com/watch?v=jlYT7OB0ebg
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti blauzahn » 23 Oca 2015, 23:57

toyota yazdı:Akıllı insan böyle rot başı değiştirir işte metre sağolsun :)
https://www.youtube.com/watch?v=jlYT7OB0ebg



Bu adamlar zeka küpü oluyorlar valla ama ince yanakları tutmadım :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 24 Oca 2015, 00:03

toyota yazdı:Akıllı insan böyle rot başı değiştirir işte metre sağolsun :)
https://www.youtube.com/watch?v=jlYT7OB0ebg


yarın direksiyon körüklerini sökerken rot başını cıkaracan mecburen :)
sende uygula bu metre ve sayım işini ;)
rot ayarı nerden baksan 15tl civarı galiba. Kar kardır. tabiyki şuanki ayar doğruysa ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti toyota » 24 Oca 2015, 09:04

kkkk945 yazdı:
toyota yazdı:Akıllı insan böyle rot başı değiştirir işte metre sağolsun :)
https://www.youtube.com/watch?v=jlYT7OB0ebg


yarın direksiyon körüklerini sökerken rot başını cıkaracan mecburen :)
sende uygula bu metre ve sayım işini ;)
rot ayarı nerden baksan 15tl civarı galiba. Kar kardır. tabiyki şuanki ayar doğruysa ;)


Ne tesadüf bende bu gün direksiyon körüklerini değiştiricem Ford escort un direksiyon körüklerini aldım onlar bizim orjinal körüklere göre daha uzun eski skodamızda da sürekli körük patlardı çözüm olarak ford aracın körüğünü takmıştı ustamız bir daha patlamamıştı körüğün içerisine bolca gres yağ sürmeyin sadece yağlanması gereken hareketli aksama sürmeniz yeterli gres yağ veya normal yağ kauçuk parçaları zamanla sertleştirip yapısını bozuyor.aks körüklerinden biri patlak ama çok zor onun için patlak olanı kauçuk eriyen bant ile sarıcam.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti toyota » 24 Oca 2015, 09:41

15 dk aks körüğü değiştirme hiç bir vida sökmeden :)
https://www.youtube.com/watch?v=iLrGNU_t83Y
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti SKDFORMAN » 24 Oca 2015, 14:05

toyota yazdı:15 dk aks körüğü değiştirme hiç bir vida sökmeden :)
https://www.youtube.com/watch?v=iLrGNU_t83Y


Benim eski araçta aks körükleri sık sık patlardı. Bende videodaki gibi düşünmüştüm fakat körüğü düzgün yırtacak bi bölge yoktu. Ayrıca etli bi bölge olmadığı içinde yapıştırmak imkansızdı. Sonradan öğrendimki çin malı körük olduğu için böyle çabuk patlıyormuş.
Aks körüğü sökmek zor değil aslında. Tekeri söktükten sora amortisör bağlantısını sökersek (2 vida) aks cıkar. İki çekiç darbesiyle aks kafasını komple sökeriz. tabi rot bağlantısını ve aks vidasınıda sökmek gerekecek. Sizin için videosunuda buldum..

1. bölüm: https://www.youtube.com/watch?v=U2cvD_SzqsE
2. bölüm: https://www.youtube.com/watch?v=o3tYidkdaWI
3. bölüm: https://www.youtube.com/watch?v=yfzsQ1OqVuk

umarım birilerinin işine yarar..
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti cebi » 24 Oca 2015, 17:41

toyota yazdı:15 dk aks körüğü değiştirme hiç bir vida sökmeden :)
https://www.youtube.com/watch?v=iLrGNU_t83Y




aga sen naptin yaw arabanin cigerine kadar sokup tamir ediyosun helal olsun :) benim arabayida 1-2 hafta birakayim sana bi elden gecir sunu :) 2 sokak otendeyim :D
cebi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 02 Kas 2014, 18:42
Ad Soyad: Erdinc Çebi
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Favorit BlackLine

İleti blauzahn » 24 Oca 2015, 18:41

toyota yazdı:15 dk aks körüğü değiştirme hiç bir vida sökmeden :)
https://www.youtube.com/watch?v=iLrGNU_t83Y



Valla bu nasıl iş hayret ettim. 2 dk'da değiştirdi valla.. Benim de körüklerde patlak var gibi. Geçen gözüme ilişmişti. İyice kontrol edeyim ne durumdaymış diye. Becerebilirsek bu şekilde değiştirelim. Olmadı sanayi yolu gözüküyor :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti blues84 » 24 Oca 2015, 19:06

Bu körükler sökmeden değişim için yapılmış, piyasada varsa gerçekten birkaç dakika alır..
Lifti nerden bulucaz o da bi başka konu...
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti toyota » 24 Oca 2015, 19:50

kkkk945 yazdı:
toyota yazdı:15 dk aks körüğü değiştirme hiç bir vida sökmeden :)
https://www.youtube.com/watch?v=iLrGNU_t83Y


Benim eski araçta aks körükleri sık sık patlardı. Bende videodaki gibi düşünmüştüm fakat körüğü düzgün yırtacak bi bölge yoktu. Ayrıca etli bi bölge olmadığı içinde yapıştırmak imkansızdı. Sonradan öğrendimki çin malı körük olduğu için böyle çabuk patlıyormuş.
Aks körüğü sökmek zor değil aslında. Tekeri söktükten sora amortisör bağlantısını sökersek (2 vida) aks cıkar. İki çekiç darbesiyle aks kafasını komple sökeriz. tabi rot bağlantısını ve aks vidasınıda sökmek gerekecek. Sizin için videosunuda buldum..

1. bölüm: https://www.youtube.com/watch?v=U2cvD_SzqsE
2. bölüm: https://www.youtube.com/watch?v=o3tYidkdaWI
3. bölüm: https://www.youtube.com/watch?v=yfzsQ1OqVuk

umarım birilerinin işine yarar..


Teşekkür ederim bunları seyrettim bana baya bir bilgi vermişti gerçekten sağolun.
cebi yazdı:
toyota yazdı:15 dk aks körüğü değiştirme hiç bir vida sökmeden :)
https://www.youtube.com/watch?v=iLrGNU_t83Y




aga sen naptin yaw arabanin cigerine kadar sokup tamir ediyosun helal olsun :) benim arabayida 1-2 hafta birakayim sana bi elden gecir sunu :) 2 sokak otendeyim :D


Çebi valla bunu hala toplayamadım senin ki kalsın biraz da sen antreman yap :)

blues84 yazdı:Bu körükler sökmeden değişim için yapılmış, piyasada varsa gerçekten birkaç dakika alır..
Lifti nerden bulucaz o da bi başka konu...

Bu körüklerden bulasam lifte gerek yok 2 tane kütük koyup yine değiştiririm yeterki olsun.

Offf bu gün çok acayip bir gündü sabahtan WD 40 Würth balata spreyi ve arcımın rengine ait sprey boya doldurtup garajıma gittim.Skodayı dağıtıcam toyotayı çıkartayım parça lazım olursa 2 araba birden kalmasın oda ne toyota nın marş basmıyor :( 25 gündür garajda duruyordu araba marş basmamıştım skoda ile uğraşmaktan üstü 1 parmak toz neyse UPS aküsü vardı 90 amper onu getirdim bağladım hemen çalıştı japonları seviyorum marş motorları küçücük kendileri gibi :) onu çıkardım skodayı soktum toyota ile de 3 tur attım eşşekten inip ata binmek buymuş dedim :) Skodamın yeri ayrı ama dağlar kadar fark var.Neyse skodanın ön tekerleri söküp kütüğe aldım sağlı sollu rot başlarını söktüm wd40 çok işe yarıyor herşey çok güzel söktüğüm körüğün yerine yenisini takmak baya zorladı yeni olduğu için körük kafası ince geçmiyor soda şişesinin üzerine koyup körüğün içini dışarı doğru katladım zarzor taktım rot başını 20 turda sökmüştüm ve 24,5 cm ölçü almıştım aynı şekil topladım.Daha sonra çamurluk içi davlunbazları taktım ve paçalıkları onlarda ayrı yorucu oldu sağlı sollu.Motor içerisinde bir kaç yere macun çekmiştim oraları zımparalayıp boyadım sprey boya ile çok güzel oldu koyu mavi de olunca arabanın rengi 2 katta mükemmel kapattı ve renk ayrımı çok çok az oldu sağ olsun sprey boya dolumu yapan çocuk mavi ile biraz kırmızı karıştırıp ayarlıycam abi demişti çok beğendim rengin kodu elimde artık sorun yok :) eve yeni geldim skoda kaldı kütüklerin üzerinde tekerlekleri takamadım açıkçası yorgunluktan yarın sabahtan son kontrolleri yapıp topluycam bir de küçük iş kazası yaşadım rot başını sökerken kolum ağrıyor.Evi tam otel gibi kullanmaya başladım gündüz işe akşam garaja sonra eve yat uyu sabah kalk aynısı hafta sonu full garaj :) Sosyal hayatımı bitirdi skodammm :)
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti cebi » 24 Oca 2015, 22:28

maşallah :) burasıda cok guzel yol gosterıcı bı sayfa oldu :) favoriti elden gecirmek isteyen bu baslıgı bastan assa uygulasa arabayı sıfır yapar :)
cebi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 02 Kas 2014, 18:42
Ad Soyad: Erdinc Çebi
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Favorit BlackLine

İleti toyota » 25 Oca 2015, 22:52

bu gün son kontrolleri yapıp aracın lastiklerini taktım.Kütüklerden indirdim.böyle bir işlem yapmaya kalkarsanız kesinlikle kendinizi emniyete alın aracı krikoda bırakmayın hiç bir mal canımızdan daha değerli değildir çünki. Cam suyu bidonunu da sağolsun bir arkadaşım gelmişti o kaynak işinden anlıyor etrafını ince saç lama ile çevirip araca delik delmeden halletti boyadık vs taktık yerine su fıskiyelerini ayarladık beraber bir aracın cam sileceklerine su püskürten fıskiyeleri ayarlarken kesinlikle ve kesinlikle aracı çalıştırıp ayarlayın :) Eğer araç çalışmaz durumda ayarlarsanız araç çalıştığında suyu tavana püskürtüyor bilginize :) çünki araç stop halinde akü voltjı 12.5 volt ama araç çalışınca 13.8 - 14 V arası oluyor tabi su motorlarıda daha tazikli püskürtüyor bu da bir tecrübe oldu :)Eski aaçlarda su fıskiyelerini ayarlamadan önce üzerlerine biraz WD40 sıkın ki kireçten sertleşen küçük silinridik memelerin içerisine soktuğunuz iğne rahat hareket ettirsin ve içerisnde kırılıp kalmasın :) Test sürüşüne çıktık direksiyon çok iyi sağa sola çekme yok silecekler su fıskiyeleri okey direksiyon yumuşaklığı iyi bir kaç foto çekicektim telefonun şarjı bitti neyse yarın akşam kısmetse video çekip anlatıcam yaptıklarımı dilim döndüğünce.Aklınıza takılan soruarı cevaplayabilirim.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti Bugra » 28 Oca 2015, 00:28

Merakla videoyu bekliyoruz :)
Sonra döndüm dedim ki "iyi ki Fabia almışım"
Kullanıcı avatarı
Bugra
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 173
Kayıt: 16 Eyl 2014, 13:14
Ad Soyad: Buğra Yzb
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Seat ibiza 1.4 Tdi Stylance 2008

İleti toyota » 28 Oca 2015, 22:42

Bugra yazdı:Merakla videoyu bekliyoruz :)


video çektim de 1 gb tuttu 5 dk video yükle yükle bitmiyor :(


Bu akşam kaputu taktım yerine sökmüştüm çamurluğa iç taraftan macun yapmak için zımparalayıp boyadım 2 kat kurumuş kaputuda sökmüşken boyasını biraz temizledim.unutmadan iç dikiz aynası çok puslu gösteriyordu onun çerçevesini nazik bir şekilde söktüm sonra conta ile çevrili bir cam çıktı onuda söktüm dikiz aynası sildim temizledim içi toz dolmuş ondan puslu gösteriyormuş taktım tam ayna oldu :)
Cam suyu deposunu sabitledik fotosu aşağıda .Çamurluk içi davlumbazları ve paçalıklarını takmıştım fotosu aşağıda .Sol ön tarafta çamurlukta çürüme vardı onu hallettim sprey boya ile boyadım belli bile olmuyor ön kaputa biraz pasta çalışması yaptım.Pek bir şey kalmadı motor alt takozu değiştiricam sonra motoru yıkatıcam aks körüklerinden ve direksiyon körüklerinden gres sıçramış etrafına bir de benzin pompasından yağ kaçırmıştı onu da halletmiştim.Biraz iç dış temizlik yaza da biraz daha rütüş ve pasta cila tamamdır.Arabaların ikisininde yazlık lastiğe ihtiyacı var şimdi :(


http://hizliresim.com/ZAaJkg

http://hizliresim.com/LYXggZ

Aşağıdaki resimde çamurluk beyaz çizginin üzerinden itibaren kaput içine kadar boyalı ben bu arabayı komple boyarım :)
http://hizliresim.com/D8r6dZ

http://hizliresim.com/J7MnAY
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti karamani44 » 29 Oca 2015, 00:00

çalışmaları fotolasanız ne kadar faydalı olur
karamani44
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 11 Oca 2015, 22:42
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Malatya
Arabanız: forman 135 L

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir