radyotör donması

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

radyotör donması

İleti casper67 » 08 Oca 2015, 11:20

Arkadaşlar merhaa..

Malum havalar soğudu bulunduğum yerdede hava sıcaklığı dün itibari ile -2 dereceye kadar düştü araca anti firiz koymamıştım BİLİYORUM BÜYÜK BİR HATA fakat arabayı sabah çalıştırmadan yedek su deposuna baktığımda her hangi bir suda donma göremedim marşa bastım araç çalıştı (araç benzin arızalı gaz ile çalışıyor) 2 dakika sonra kendiliğinde stop etti sonrasında hortum borularını kontrol ettiğimde donma olduğunu farkettim aracın devamlı bakımını yapan ustam ile telefonla görüştüm radyotörün altındaki kelepçeyi gevşetip hortumu çıkarmamı söyledi erimesini beklemekten başka yapabileceğimiz bir şey yok dedi sonrasında su takviyesi yapacağız dedi sizce bloklarda yada motorda her hangi bir sıkıntı olmuşmudur araca hic haraket ettirmedim olduğu yerde çalıtıdırdım stop ettikten sonrasında çalıştırmak için zorlamadım
 
casper67
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 27 Nis 2011, 16:36
Ad Soyad: celal
Nereden: Zonguldak
Arabanız: skoda favorit

İleti toyota » 08 Oca 2015, 11:41

casper67 yazdı:Arkadaşlar merhaa..

Malum havalar soğudu bulunduğum yerdede hava sıcaklığı dün itibari ile -2 dereceye kadar düştü araca anti firiz koymamıştım BİLİYORUM BÜYÜK BİR HATA fakat arabayı sabah çalıştırmadan yedek su deposuna baktığımda her hangi bir suda donma göremedim marşa bastım araç çalıştı (araç benzin arızalı gaz ile çalışıyor) 2 dakika sonra kendiliğinde stop etti sonrasında hortum borularını kontrol ettiğimde donma olduğunu farkettim aracın devamlı bakımını yapan ustam ile telefonla görüştüm radyotörün altındaki kelepçeyi gevşetip hortumu çıkarmamı söyledi erimesini beklemekten başka yapabileceğimiz bir şey yok dedi sonrasında su takviyesi yapacağız dedi sizce bloklarda yada motorda her hangi bir sıkıntı olmuşmudur araca hic haraket ettirmedim olduğu yerde çalıtıdırdım stop ettikten sonrasında çalıştırmak için zorlamadım



Çok buyuk hata yapmissiniz motor blogunun catlamasi icin motoru calistirmak veya calistirmamak onemli degil soguktan donup genlesen su motoru hareketsiz de olsa çatlatabilir.Bunu anlamak icin donan su sivi hale gelmeli ve daha sonra aracin suyu tamamlanip calistirilmali gozle su kacagi kontrolu yapilmali daha sonra motora fan actirtilmali ve fan kapattiktan sonra motor stop edip 25 dk sonra yag seviyesine bakilmali yaga su karisti ise ve aracin ust kapak contasi saglamsa motor blogu ic taraftaki su ceketlerinden catlamistir.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti casper67 » 08 Oca 2015, 11:46

Hata yaptığımız farkındayım bundan sonrası için ne yapmak gerekiyor radyotördeki suyun erimesinimi beklemeleyim
casper67
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 27 Nis 2011, 16:36
Ad Soyad: celal
Nereden: Zonguldak
Arabanız: skoda favorit

İleti SKDFORMAN » 08 Oca 2015, 11:57

-2 derecede motor bloğunun içindeki sıvının donacağını sanmam.
Bu işte bi yanlışlık olmalı
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti casper67 » 08 Oca 2015, 12:01

motor blok donduğundan emin değiliz sadece hortumlarda ve gaz beyninde donma vardı oda tam sert değil boru içlerinde karlanma gibi yumuşak araç zaten 1 ve ya 2 dk çalıştı stop etti oda sanırım gaz beyninden kaynaklı diye tahmin ediyorum ..
casper67
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 27 Nis 2011, 16:36
Ad Soyad: celal
Nereden: Zonguldak
Arabanız: skoda favorit

İleti blauzahn » 08 Oca 2015, 12:29

Hava durumu -2 gösteriyor da hissedilen daha da düşük oluyor. Yine de dış yüzeye yakın yerler daha kolay donar. Hortumda karlanma varsa blokta o kadar çok değildir. Dediğiniz gibi beyinden dolayı olmuştur sıkıntınız. Siz sistemi boşaltınca en azından 1,5-2 lt antifriz eklemesi yapın.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti blues84 » 08 Oca 2015, 18:00

Genleşme kabına geçen kıştan bu yana 4-5 defa su ekledim.
Buralarda eksi 9-13 ler olmadan önce 1 lt aldım, genleşme kabından boşaltıp geriye bu 1lt antifirizi boşalttım.
Ölçtürmek gerekiyor emin olmak için ama arada -10 oldu, bişey olmadı..
2 gün sonra bomometre denen ölçü aletim geldi, -28 derece gösteriyor donma noktası.
-4 -6 derecelere kadar bişi olmaz, zaten saf su değil içindeki türlü kirlenmiş su neticede.
Motor bloğu ve radyatör için tehlike, su donduğu zaman malum genleşiyor, o zaman da motor bloğunu çatlatır, sadece radyatörde donarsa devirdaim yapmaz, motor ısınır birdenbire bloğa girince de çaaat..
Yani bu arabada da bakacağımız 3 şeyden biri soğutma suyu..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti SKDFORMAN » 08 Oca 2015, 20:43

casper67 yazdı:motor blok donduğundan emin değiliz sadece hortumlarda ve gaz beyninde donma vardı oda tam sert değil boru içlerinde karlanma gibi yumuşak araç zaten 1 ve ya 2 dk çalıştı stop etti oda sanırım gaz beyninden kaynaklı diye tahmin ediyorum ..


gaz beyni gazdan donar. gaz soğuktur, yazında donar. -2 derecede hortumların donabileceği ihtimali düşük.
Siz araca hemen antifiriz takviyesi yapın. 3 lt civarı.
bizim burada gece -15 ila -19 Yarı yarıya antifiriz var araçlarda (yüzde 50). donsa onlar donar.

"-2 " de yanılgı varsa onu bilemem...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 08 Oca 2015, 20:50

Donmadan dolayı kolay kolay blok çatlamaz. Önce bloktaki tapaları patlatır ve tamiri çok kolaydır.
Geçmiş olsun.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 08 Oca 2015, 22:36

sainz yazdı:Donmadan dolayı kolay kolay blok çatlamaz. Önce bloktaki tapaları patlatır ve tamiri çok kolaydır.
Geçmiş olsun.


uğur abi sen nerelerdesin yaaw :) arabayı sattın bizi unuttun galiba. senin kadar tecrübeli bi dostu daha sık görmek istiyoruz. allaha emanet ol...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ilhankakan » 09 Oca 2015, 00:33

ben ce bekle arkadaşım hiç bişey yapma su erisin normale dönsün
ilhankakan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 31 Ekm 2014, 11:04
Ad Soyad: ilhan kakan
Nereden: Bursa
Arabanız: 136l

İleti sainz » 09 Oca 2015, 09:58

kkkk945 yazdı:
sainz yazdı:Donmadan dolayı kolay kolay blok çatlamaz. Önce bloktaki tapaları patlatır ve tamiri çok kolaydır.
Geçmiş olsun.


uğur abi sen nerelerdesin yaaw :) arabayı sattın bizi unuttun galiba. senin kadar tecrübeli bi dostu daha sık görmek istiyoruz. allaha emanet ol...

Eyvallah sağolasın. Allah razı olsun.
Yoğunluktan forumlara ara verdim.
Vakit bulup da aklıma gelirse giriyorum forumlara.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti paranoia » 09 Oca 2015, 11:43

Su komple eriyecek , akan kokan var mı bakılıp yağı da kontrol edildikten sonra belli olur nerede ne olduğu. Komple dondu mu yoksa buzlu suyu mu çevirdi bence dışardan elleyerek anlaşılacak bir şey değil. Devirdaim arızası , tapa atması beklenen potansiyel arızalar. Motor blok çatlaması öyle -2 de hemen olur mu bir şey demek zor. O kadar kolay olmaz diye düşünüyorum. Su saati değil ki bu basit düz bir boru olsun . Önce tapalar falan atmalı ondan sonra blok çatlar diye düşünüyorum. Kolay gelsin.
paranoia
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 31 Arl 2010, 15:12
Ad Soyad: Nuri Şalk
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia 1.6 TDI DSG Otomatik 2011 Makyajlı Ambient

İleti casper67 » 09 Oca 2015, 12:21

Birkaç gün daha bekleyeceğim bugun hava sıcaklığı gündüz 2 de gece - 2 civarı pazar gününe kadar artacak hava sıcaklığı hiç ellemedim sadece radyotör atltındaki hortumu çıkardım suyun akması için bekleyip sonucu yazacağım
casper67
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 27 Nis 2011, 16:36
Ad Soyad: celal
Nereden: Zonguldak
Arabanız: skoda favorit

İleti İstop » 09 Oca 2015, 16:04

slm arkadaslar dun gece aynı durum benımde basıma geldı ıse gıderken. zar zor goturduk neyse 6 km kadar bu sabah donuste motordan surtme sesı gıbı ses gelıyodu tekleye tekleye geldık evın onune cektıgımde hararet tavan yapmıs onden duman cıkıyodu. ıyıce kontrol ettım su kaynatmıs genlesme kabı kapagından fıskırmıs bıraz lpg beynı radyator falan buz gıbıydı. contayımı yedık yıne, antıfırız de koymustum ama ne yapcaz cozulunce normale donermı yoksa acıl yapılması gereken bısey varmı. yardımlarınız ıcın tesekkur ederım sımdıden
İstop
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 461
Kayıt: 10 Oca 2014, 02:06
Nereden: Amasya
Arabanız: Forman 135lx

İleti blues84 » 09 Oca 2015, 18:16

Istop senin sorunun donma değil de devirdaim arızası gibi duruyor...
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti oses » 09 Oca 2015, 19:53

s.a arkadaşlar bende de aynı sorunlar oldu bugün arabayı çalıştırayım dedim takviye ile çalışyırdım 5 dakika geçmedi stop etti sonra boruların içindeki suyu donmuşolduğunu farkettim sonra boruları söküp buzlarını çözdük sıcak su ile sonra buzlar çözüldü arabaya su koymaya başladık su habire gidiyor sonra yağ çubuğunu kaldırdım ordan su çıkmaya başladı problem d-nedir blok çatlamış dediler ama ya da maliyet nedir çıkma blok bulunur mu
oses
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 06 Ekm 2014, 22:13
Ad Soyad: osman yıldırım
Nereden: Düzce
Arabanız: skoda favorit

İleti toyota » 09 Oca 2015, 22:11

oses yazdı:s.a arkadaşlar bende de aynı sorunlar oldu bugün arabayı çalıştırayım dedim takviye ile çalışyırdım 5 dakika geçmedi stop etti sonra boruların içindeki suyu donmuşolduğunu farkettim sonra boruları söküp buzlarını çözdük sıcak su ile sonra buzlar çözüldü arabaya su koymaya başladık su habire gidiyor sonra yağ çubuğunu kaldırdım ordan su çıkmaya başladı problem d-nedir blok çatlamış dediler ama ya da maliyet nedir çıkma blok bulunur mu



Yukarıda bu soruya cevap vermiştim aşağıya tekrar yapıştırıyorum

Çok buyuk hata yapmissiniz motor blogunun catlamasi icin motoru calistirmak veya calistirmamak onemli degil soguktan donup genlesen su motoru hareketsiz de olsa çatlatabilir.Bunu anlamak icin donan su sivi hale gelmeli ve daha sonra aracin suyu tamamlanip calistirilmali gozle su kacagi kontrolu yapilmali daha sonra motora fan actirtilmali ve fan kapattiktan sonra motor stop edip 25 dk sonra yag seviyesine bakilmali yaga su karisti ise ve aracin ust kapak contasi saglamsa motor blogu ic taraftaki su ceketlerinden catlamistir.



http://www.yedekparca.com/18257.html
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir