Favorit baskı balata sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit baskı balata sorunu

İleti ahmet_ » 25 Oca 2015, 16:57

1993 Favoritimle İstanbuldan kayseriye giderken devir saati gidip gelmeye, araba bağırdığı halde hızlanmamaya başladı, sonra birden devir sıfıra düşmeye falan başladı. İdare ederek kayseriye kadar geldim. Baskı balatayı değiştireli tam 1 yıl oluyor, 1 yılda bunun bitmesi normal midir ? Yaptırması bana kaça malolur ? Baskı balatanın çabuk bitmemesi için ne yapabilirim ?
 
ahmet_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 23 Tem 2013, 17:14
Ad Soyad: Ahmet ÇELİK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti toyota » 25 Oca 2015, 18:02

Baski balatayi Luk marka kullanin ayagnizi debriyajin uzerinde tutmayin.debriyaj ayari duzgun yapilmali yoksa hemen bitmez rampalarda onceden hizlanip tirmanin yarim debriyajdan kacinin yumusak kalkislar yapin.Uzaktan tedavi biraz zor ama yazdiklarima dikkat edin.debriyaj Luk olsun duzgun montaj yapilirsa sizi uzmez.Bir de volanti kontrol ettirin isi yapan ustanin basinda durun.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti sainz » 25 Oca 2015, 21:40

ahmet_ yazdı:1993 Favoritimle İstanbuldan kayseriye giderken devir saati gidip gelmeye, araba bağırdığı halde hızlanmamaya başladı, sonra birden devir sıfıra düşmeye falan başladı. İdare ederek kayseriye kadar geldim. Baskı balatayı değiştireli tam 1 yıl oluyor, 1 yılda bunun bitmesi normal midir ? Yaptırması bana kaça malolur ? Baskı balatanın çabuk bitmemesi için ne yapabilirim ?

Sanki baskı-balatada değil de başka bir aksamda sorun var gibi geldi bana. Baskı-balatada sorun varsa mutlaka krank arka keçesini de titizlikle kontrol ettirin. Benim Favorit aracımda krank arka keçesi yağ kaçırıp henüz yepyeni balatayı yağlamıştı. Sonuçta tekrar baskı-balata değiştirmek zorunda kalmıştım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ahmet_ » 26 Oca 2015, 17:09

baskı balatayı bugün değiştirdim, tamirciden eve dönerken test ettim, şimdi şöyle bir sorun var; örneğin 3. viteste gaza yüklendiğimde devir aşırı yükseliyor hatta kırmızı bölgeye geliyor, ama hız artmıyor. Tekrar tamirciye götürecem galiba, sorun sainz'in dediği gibi olabilir, eğer öyleyse baskı balatayı boşa değiştirdim.
ahmet_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 23 Tem 2013, 17:14
Ad Soyad: Ahmet ÇELİK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti toyota » 26 Oca 2015, 20:40

ahmet_ yazdı:baskı balatayı bugün değiştirdim, tamirciden eve dönerken test ettim, şimdi şöyle bir sorun var; örneğin 3. viteste gaza yüklendiğimde devir aşırı yükseliyor hatta kırmızı bölgeye geliyor, ama hız artmıyor. Tekrar tamirciye götürecem galiba, sorun sainz'in dediği gibi olabilir, eğer öyleyse baskı balatayı boşa değiştirdim.

Problemin sonucunu merakla bekliyorum .
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti ahmet_ » 27 Oca 2015, 14:57

Devir göstergesinin içindeki devrenin yandığını söyledi oto elektrikçi , onu yaptırmayacam, deviri yanlış göstersede motor sesinden anlıyorum zaten deviri. Takviye yapınca böyle arızalar olabiliyor dedi.
ahmet_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 23 Tem 2013, 17:14
Ad Soyad: Ahmet ÇELİK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti ahmet_ » 27 Oca 2015, 15:00

Baskı balata seti mapa marka :125 tl, işçilik:120 tl, 4 buji bosch marka :35 tl, ateşleme beyni ikinci el :30 tl
Toplam: 310 tl
ahmet_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 23 Tem 2013, 17:14
Ad Soyad: Ahmet ÇELİK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti yuksel53 » 28 Oca 2015, 11:43

merhaba bujileri brisk marka tavsiye ederim.
yuksel53
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 15 Kas 2013, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: skoda favorit

İleti ubabubab » 03 Şub 2015, 00:23

buji brisk yada bosch tırnak aralığı 0.6 olacak kibrit lpg de çabuk ateşleme +verimli yanma ....


üsteki arkadaşa da cevap sorunu hava filtresi nefes alamassan koşamazsın
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir