Ankara'da bilgisayarlı LPG ayarı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Ankara'da bilgisayarlı LPG ayarı

İleti ruzgarnufel » 02 Şub 2015, 21:23

Selamun aleyküm arkadaşlar.Ankara da bilgisayarlı lpg ayarı yaptrıcak yer arıyorum.
Gittiğiniz ve memnun kaldığınız yerleri önerebilirmisiniz...aracın geç çalışma ve 100ü geçmeme durumu var.
Adres ve ne kadar tutacağını da belirtirseniz cok sevinirim...
Şimdiden teşekkürler:)
 
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti SKDFORMAN » 02 Şub 2015, 23:17

aracın gaz musluğunu bir iki tur sola doğru açarsanız arabanız 100e geçer. buna görede yakıt yakar.
Geç çalışma sorunu içinde rolanti ayar vidası denen vidayı 1 tur sola doğru çevirirseniz geç çalışma probleminide çözersiniz. İnt. aratırsanız her iki vidayıda resimli olarak görürsünüz.

bilgisayarlı gaz ayarı iskitler sanayide var. geçen gün gördüm. ama ne kadar doğru bilmiyorum. ankarada genel olarak pek kalmamış. klasik gaza bas musluğu aç kapa tmm diyo bi çoğu :)
kürşad arkadaş linkini atmış. bu cihazı bulabilirseniz iyi. araçtaki bütün arızaları gösteriyor.
https://www.youtube.com/watch?v=bZPYhfawzR4
bulursanız bizede söyleyinde bizde gidelim ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 02 Şub 2015, 23:22

Ben gaz ayarcılarından haz etmedim şimdiye kadar. En son bir yer buldum diyordum ki o da tırt çıktı. O yüzden kendim ayarlıyorum şu sıralar. Gazcı ayarlarsa koku oluyor egzozda. Kendim ayarlayınca koku hissetmiyorum. Sizin gaz beyni ne marka? Aslında bir gaz ayar tarifi yazıp sabitletmek lazım favorit felicia forumuna :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti kispest » 03 Şub 2015, 10:48

Başkent Oto Sanayii'de Üstün Otogaz var, orada baktırabilirsiniz. Tavsiye ederim.
Kullanıcı avatarı
kispest
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 849
Kayıt: 20 Mar 2012, 15:42
Ad Soyad: Enes
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia (2005) 1.4 Special 101 HP

İleti blauzahn » 03 Şub 2015, 12:01

Şu anda çoğu gazcı bilgisayarlı ayar yapmıyorlar. Sebebi ise cihazın sensörü ve bakım maliyetinin yüksek olması. Cihazı olanlarda, bana göre cihazı gittiği yere kadar kullanmayı tercih ediyor sonra cihazı ıskartaya ayırıp artık ayar yapmıyoruz diyorlar (bu da başıma geldi). Bu da bakımsız veya arızalı cihazlarla ayar yaptıkları anlamına geliyor. Başıma şöyle bir olay geldi. Aynı gazcı aynı araç aynı lpg beyni ile cihaz farklı farklı sonuçlar çıkarıyor ortaya. Cihazsız ayar yapanlarda basınç ayarını düzgün yapamıyorlar gaz üst limit ayarını da iki sağa sola çevirip anlamaya çalışıyorlar, rölanti ayarına ise hiç özen göstermiyorlar ve tamamdır abi deyip yolluyorlar. Emin olun hangi vida hangi ayarı yapıyor ve nelere dikkat etmeniz gerekiyor bunları bildikten sonra cihazsız ayar yapanlardan daha iyi ayar yapar duruma geleceksiniz. Burada ustaları kötülemiyorum yanlış anlaşılmasın. Siz ustadan daha fazla özen gösterdiğiniz için daha iyisini yapacaksınız. Usta da aynı özeni gösterse daha daha iyi sonuç çıkacak ortaya ama o ustanın adresini verirseniz söz ben hep ona giderim :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 03 Şub 2015, 13:43

kispest yazdı:Başkent Oto Sanayii'de Üstün Otogaz var, orada baktırabilirsiniz. Tavsiye ederim.


başkent sanayinde bilgisayarlı gaz ayarı yok.
şaşmazda biyerde varmış, gittim bulamadım. ordada yok galiba.
muhtemelen siz sıralı sistem ayar cihazıyla karıştırıyorsunuz...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti kispest » 03 Şub 2015, 16:01

kkkk945 yazdı:
kispest yazdı:Başkent Oto Sanayii'de Üstün Otogaz var, orada baktırabilirsiniz. Tavsiye ederim.


başkent sanayinde bilgisayarlı gaz ayarı yok.
şaşmazda biyerde varmış, gittim bulamadım. ordada yok galiba.
muhtemelen siz sıralı sistem ayar cihazıyla karıştırıyorsunuz...


Doğru, muhtemelen öyle.
Kullanıcı avatarı
kispest
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 849
Kayıt: 20 Mar 2012, 15:42
Ad Soyad: Enes
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia (2005) 1.4 Special 101 HP

İleti yoyo55 » 03 Şub 2015, 16:56

ruzgarnufel yazdı:Selamun aleyküm arkadaşlar.Ankara da bilgisayarlı lpg ayarı yaptrıcak yer arıyorum.
Gittiğiniz ve memnun kaldığınız yerleri önerebilirmisiniz...aracın geç çalışma ve 100ü geçmeme durumu var.
Adres ve ne kadar tutacağını da belirtirseniz cok sevinirim...
Şimdiden teşekkürler:)


Selamlar; Aracın geç çalışmasının farklı sebepleri olabilir. Ancak en kısa ve kesin gaz ayarı şöyledir;

GAZ AYARI:Arabayı ısıt,fan açsın.Stop et.
+ Hortumdaki vanayı sonuna kadar aç.
+ Beyindeki gaz ayar vidasını sonuna kadar sık.
+ Rölanti ayar vidasını tam sıkıp, geriye doğru üç tur aç.
+ Marşa bas,yarım marşta alacak şekilde,rölanti ayar vidasını 1/8 tur adımlarla ileri geri alarak en iyi yeri bul.Rölanti 800-900 d/dk olmalı.Rölanti ayarı tamam.
+ Beyindeki tam sıkılı olan gaz ayarı vidasını yavaş yavaş aç, rölantinin değiştiği yere gel,yarım tur sık.Gaz yeme durumuna göre çok az sık yada aç.
+ Gaz üst limit ayarı için tam açık olan hortumdaki vanayı, araç 3000-3500 d/dk iken kısmaya başla, sesin değiştiği anda kısmayı bırak. Gaz ayarı bitti.


Ayrıca geç çalışmasının nedenlerinden birisi de avans ayarıdır.Diğer neden ise gaz beyni üzerindeki rölanti ayar vidasının olması gereken yerden daha kapalı olacak şekilde sıkılmasıdır.

Bilgisayarlı gaz ayarı için, aracın egzos sisteminde kaçak olmaması gerekir.Aracın karbüratör bloğunda kaçak olmaması gerekir. Bunlar var ise egzosdan okunan lamda değeri yanlış olur.Bu değere göre ayar yapılırsa araç çok yakar.

Siz en iyisi yukarıda anlattığım şekilde ayar yapın.Yokuşta çekişine bakın, sonra da km kontrolü ile yakıtın 100 km de kaç litre tüketildiğine.

Aracım 93 forman, 100 km de ortalama ( şehir içi daha fazla ama şehir dışıda var)10-11 lt LPG tüketiyorum. Usul kullanıyorum. 2500 d/dk yı geçmeden vites yükseltiyorum, araç topluyorsa 2000d/dk da bile vites yükseltirim.Araç 1500 d/dk da usul usul gider.

saygılar.
yoyo55
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 19 Arl 2014, 13:50
Ad Soyad: Ali Yılmaz
Nereden: Sakarya

İleti blauzahn » 03 Şub 2015, 17:21

Eline sağlık kardeşim aynen bu şekilde. İlla vidaları sonuna kadar sıkıp açmaya gerek yok. Gaz üst limiti ortalama 2-2,5 tur çevirip basınç ayarını biraz sıkıp, rölanti vidasını sonuna kadar sıkarakta başlanabilir. Sonrasında basınç ayarını hafif hafif açarken rölantinin değiştiği bir nokta geliyor. Ya da basınç ayarını biraz fazla açıp sıka sıka da gidilebilir. Aracın rölantisinin ilk değişmeye başladığı yer düzgün basınç noktası oluyor. Sonra sabit gaz vererek üst limit vanasını kapatmaya başlayıp motor sesi değiştiği an sıkmayı bırakıyoruz. Rölanti vidasını 1,5 tur kadar açarsak aracın en normal çalıştığı nokta bu oluyor. Duruma göre basınç ayarı ve üst limit ayarını yarım tur açabiliriz. Ben üst limit ayarını yarım tur açık bırakıyorum. Basınç ayarını çeyrek tur açıyorum. Rölanti vidası da 1,5 tur açık. Eğer aracın rölantisi bu halde yüksek geliyorsa karbüratördeki hava ayarından rölantiyi ayarlayın..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti SKDFORMAN » 03 Şub 2015, 19:14

yoyo55 yazdı:Bilgisayarlı gaz ayarı için, aracın egzos sisteminde kaçak olmaması gerekir.Aracın karbüratör bloğunda kaçak olmaması gerekir. Bunlar var ise egzosdan okunan lamda değeri yanlış olur.Bu değere göre ayar yapılırsa araç çok yakar.


Aracım 93 forman, 100 km de ortalama ( şehir içi daha fazla ama şehir dışıda var)10-11 lt LPG tüketiyorum. Usul kullanıyorum. 2500 d/dk yı geçmeden vites yükseltiyorum, araç topluyorsa 2000d/dk da bile vites yükseltirim.Araç 1500 d/dk da usul usul gider.

saygılar.


aracın egzoz sisteminde kaçak olursa, kalbiratör bloğu veya başka biyerden kaçak olursa vs. cihaz hepsini nokta atış yapar ve tespit eder. hatta ateşmedeki en ufak sıkıntıyı ve beyinin içindeki diyafram arızasını bile tespit eder. Sadece lamda değeri ölçen cihazda olur dediğiniz sıkıntılar, onada zaten bilgisayarlı gaz ayar cihazı denemez. şuan fazla kalmadı büyük şehirlerde bu cihaz malesef. tse kontrollü bir pc li ayar cihazından bahsediyoruz...

2500d geçmeden vites yükseltmek, hatta daha ileri gidip 2000d vites yükseltmek, aracın yüksek devirlerden daha fazla yakmasına neden olur. yeni nesil yol bilgisayarlı araç kullananlar bilir. Uygun vites yükseltme aralığı 2500-3000 aralığıdır. 2000d altında kullanmak aracı boğmak ve yığmak demektir. motoru yorar ve sık hararet dalgalanmalarına neden olur. Siz az yaktığınızı sanarsınız ama belkide bassanız daha az yakacak.

diye düşünüyorum ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ruzgarnufel » 03 Şub 2015, 20:42

Hocam ilginiz için çok teşekkür ediyorum...aslında denemedim değil.
Hortumdaki vanayı acıp gaz ayarını yükseltiyorum ama ne yaparsam bu aracı 110 üstüne ckaramadm...maksadm aracla hız yapmak da değil.araç bayılmasn yeterli karısımı alsın istiyorum...

Dediğiniz şekillerde tekrar deneyecegm..tekrardan ilginiz ve yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum...
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti blauzahn » 03 Şub 2015, 21:38

Hocam eğer araçta hava daralması var ise zaten çıkmaz belli bir hızın üstüne. Bir de 110 civarı üstüne çıkması için basıncın daha yüksek ve üst limitin 5000 devire göre yapılması gerekiyor. Bu da ekonomi yaptırmaz size.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti yoyo55 » 04 Şub 2015, 09:40

kkkk945 yazdı:
yoyo55 yazdı:Bilgisayarlı gaz ayarı için, aracın egzos sisteminde kaçak olmaması gerekir.Aracın karbüratör bloğunda kaçak olmaması gerekir. Bunlar var ise egzosdan okunan lamda değeri yanlış olur.Bu değere göre ayar yapılırsa araç çok yakar.


Aracım 93 forman, 100 km de ortalama ( şehir içi daha fazla ama şehir dışıda var)10-11 lt LPG tüketiyorum. Usul kullanıyorum. 2500 d/dk yı geçmeden vites yükseltiyorum, araç topluyorsa 2000d/dk da bile vites yükseltirim.Araç 1500 d/dk da usul usul gider.

saygılar.


aracın egzoz sisteminde kaçak olursa, kalbiratör bloğu veya başka biyerden kaçak olursa vs. cihaz hepsini nokta atış yapar ve tespit eder. hatta ateşmedeki en ufak sıkıntıyı ve beyinin içindeki diyafram arızasını bile tespit eder. Sadece lamda değeri ölçen cihazda olur dediğiniz sıkıntılar, onada zaten bilgisayarlı gaz ayar cihazı denemez. şuan fazla kalmadı büyük şehirlerde bu cihaz malesef. tse kontrollü bir pc li ayar cihazından bahsediyoruz...

2500d geçmeden vites yükseltmek, hatta daha ileri gidip 2000d vites yükseltmek, aracın yüksek devirlerden daha fazla yakmasına neden olur. yeni nesil yol bilgisayarlı araç kullananlar bilir. Uygun vites yükseltme aralığı 2500-3000 aralığıdır. 2000d altında kullanmak aracı boğmak ve yığmak demektir. motoru yorar ve sık hararet dalgalanmalarına neden olur. Siz az yaktığınızı sanarsınız ama belkide bassanız daha az yakacak.

diye düşünüyorum ;)


Düşük devirde vites değiştirip, toplasın diye gazı ezmiyorum ama.Yani toplasın diye gazı ezsem, dediğiniz doğru araç boğulur.1500-2000 d/dk da gazı sadece 2-3 cm ezerek yol almaya devam ediyorum.Ve her daha fazla ezişimde, araç tepki veriyorsa eziyorum.Sizin dediğiniz gibi kullandığımda yakıt tüketimim artıyor.

Tabi yazımda da belirttim ben düz yol ve hızını almış araç için bu devirlerde seyretmekten söz ediyorum.

Ayrıca hararet dalgalanması hiç olmuyor.

Karışık kullanımda forman lx için, 100 km de LPG'de 10-11 litreden az yaktıran arkadaşlar nasıl başardıklarını yazsınlar.Aynını yapacağım. Amacım sadece ucuza yol almak, yani hızlanmak çok çabuk gitmek gibi bir derdim genelde olmaz.

Ayrıca bilgisayarlı gaz ayarı daha önce yaptırmamışım o zaman.Çünkü benim sistemde egzos emisyon ölçüm cihazına takıyorlar, oradaki karbon ve oksijen değerlerine göre gazı ayarlıyorlar.

saygılar.
yoyo55
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 19 Arl 2014, 13:50
Ad Soyad: Ali Yılmaz
Nereden: Sakarya

İleti blauzahn » 04 Şub 2015, 11:34

Enjeksiyonlu araçlarda 1500 devirler ekonomi sağlıyor olabilir ama bizim araçlar hem küçük motorlu hem karbüratörlü. Düşük devir yüksek vites bizde yakıtı arttırıyor çünkü motor küçük ve verimsiz olduğundan zorlanıyor. 2000-3000 devir aralığı bizim araçlar için en ideal çekişin olduğu ve yakıtın en ekonomik olduğu aralık. Hatta üreticisi 2000-3500 deviri ekonomik olarak adlandırmış. Belki yakıt bir miktar fazla oluyordur bilemiyorum ama işin ileri boyutunu düşününce ekonomik olduğu konusunda hemfikir oluruz. Varsın 20 krş yerine 23 krş yaksın..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 23 misafir