94 Model Favorit İle Aranıza Girmeye Çalışıyorum

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

94 Model Favorit İle Aranıza Girmeye Çalışıyorum

İleti kuyusuyu » 04 Şub 2015, 12:52

Merhabalar,
Öncelikle hepinize iyi günler. Bugün ya da yarın, 94 model bir Favorit alma durumum var. Bu araç hakkında pek bilgiye sahip olmasam da fiyatına göre iyi bir aarç olduğunu söylüyorlar.
Aracı görmeye gittiğimde, kullananlara soruyorum, nerelerine dikkat etmem gerekir? Sonuçta 21 yaşında bir araç, sıkıntıları olacaktır elbet. Yine de sormak istiyorum.
Yardımcı olursanız sevinirim.
Araç 150.000 km'de. Satıcı orjinal olduğunu söylüyor kilometrenin. Sadece sağ ön çamurluk değişmiş. 6500 tl diyor. Ancak az biraz daha pazarlık yapabilirim sanırım.
6'ya bağlamaya çalışıyorum.
Siz ne dersiniz?
Araç lpg'li ve lpg işli.
 
kuyusuyu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 04 Şub 2015, 12:49
Nereden: Manisa

İleti AG7 » 04 Şub 2015, 12:55

mrb. umarım hayırlısı olur. fakat araç gerçekten diri ve güzel ise gerek motor gerekse kaporta yönünden 6.5 bile verilir yani. ama tabiki aldıktan sonra illaki masrafı olacaktır. 6 ya almanız daha iyi. bence durmayın ve alın derim. yani bi favorit alınır.. ben alalı 15 ay falan oldu. gayet memnunum.. ve arabama aşığım :)
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti kuyusuyu » 04 Şub 2015, 12:59

Hocam cevabınız için teşekkür ederim.
Aracı yerinde görmedim henüz. Arka ve önden birer fotoğrafını yolladı arkadaş. Gördüğüm kadarı ile bir vuruk çürük çarık yok. En son vizeye 147.000'de girmiş sanırım. Son 1 yılda yaptığı yol aşağı yukarı 3.000 km.
Km orjinalliğini de buradan anlayabiliyorum. Ancak dediğim gibi, daha önce skoda kullanmadığımdan, bakılması gereken yerleri merak ediyorum.
Computest yaptırmalı mı motora?
kuyusuyu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 04 Şub 2015, 12:49
Nereden: Manisa

İleti skodaizm » 04 Şub 2015, 13:02

Bu yaştaki aracın bir takım sorunları olur. En önemlisi hararet yapması. Bunun için üst kapak veya contasının değişmesi gerekebilir.

Şarj dinamosu yeterli şarj yapmayabilir. Tamiri ve değişimi mümkündür.

Ön takım ve direksiyon kutusunda boşluk. Tamiri mümkündür.

Kaporta sorunları. Yaşına göre normaldir. Ancak şase ve amortisör kulelerine dikkat edin alırken.

Netice olarak araç aldıktan sonra size 500-800 tl masraf çıkarabilir. Bulunduğunuz ilde bu işin parça ticaretini yapan ve iyi ustaları var. Halledebilir sorunlardır.

Sonuç olarak bende 94 Forman yani SW Favorit var ve keyifle kullanmaktayım km side 185.000 de. Temiz ve az sorunlu ise alınabilir.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti kuyusuyu » 04 Şub 2015, 13:09

Teşekkürler cevap için.
Arkadaşla dün akşam telefon görüşmesi yaptık. Ben de kredi çektim. 6000 tl çektim ama bağlayabilir miyiz tam emin değilim.
Bundan önce Stilo sahibiydim. 04 model. O zamanlar stilo'yu almadan evvel yani, hep fabia almak istemiştim ama bir türlü bütçeye uygun yakın illerde denk getiremedim.
Şimdi Fabia'nın dedesi olan arabayı almak istiyorum. Tek korkum sanayiciler ile akraba olma ihtimalim.
O yüzden foruma üye oldum ve sizlerin desteğini almak istedim.
Aranızda Denizli'de oturan var mı bilmiyorum, fakat araç Denizli'de.
Satıcı arkadaş aküyü yeni taktırdığını söyledi. Ayrıca lastikler de 8-9 aylıkmış. İç kısmı önemli benim için. Döşemeleri güzel olmalı. Gerçi çok para tutmaz sanırım ufak düzeltmeler, ama işte, alırken insan bunlara da dikkat ediyor.
Motor ile alakalı olarak, Computest gerekli midir? Ne düşünüyorsunuz?
Kaputu açınca çok paslı kirli tozlu olmamasına dikkat et dediler. Ucu açık kablo olmasın dediler. Paspasların altına bak, çürüme, küf vs. olmasın dikkat et dediler.
Bu gibi önerilere açığım :)
kuyusuyu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 04 Şub 2015, 12:49
Nereden: Manisa

İleti blauzahn » 04 Şub 2015, 14:05

Computeste sokulabilir ama computestten ziyade araca kompresyon testi yaptırmak daha iyi olur düşüncesindeyim. Skodadan anlayın bir motor ustasına, ayrıca bir kaporta ustasına gerekirse alt takım vs. için de bir rot balansçıya gösterilebilir. Burada hem karşınıza çıkacak masrafları görürsünüz hem de bu masrafları fiyattan düşmeye çalışırsınız. Tabi bunlardan önce sahibi ile bu konuyu görüşmeniz gerekir. Sahibi çekiniyorsa araçtan bile vazgeçilir.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti kuyusuyu » 05 Şub 2015, 11:31

Arkadaşlar aracı aldım bugün. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
Ancak daha alır almaz 'acaba' demedim diyemem. Bu kadar kötü vites olur mu yahu? Geri vitese geçiremedim arabayı. Park edemedim kaç yıllık şoförüm.
Geri vitesin nasıl geçtiğine dair bana yardımcı olabilecek biri var mı acaba? Doğan/Şahin misali, dörnüncü vitesin sağında dedi satan arkadaş. Mandallı falan da değil, geçmiyor bir türlü.
Komple vites kutusunu, vitesi kolunu falan değiştireyim diyorum. Ortalama ne kadar tutar bu işlem?
kuyusuyu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 04 Şub 2015, 12:49
Nereden: Manisa

İleti kuyusuyu » 05 Şub 2015, 11:58

Ayrıca arkadaşlar aracın devir saati çalışmıyor. Bunun da maaliyeti hakkında bilgisi olan var mı? Muayenede sorun çıkarır mı?
kuyusuyu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 04 Şub 2015, 12:49
Nereden: Manisa

İleti skodaizm » 05 Şub 2015, 12:59

Devir saati muayenede sorun çıkarmaz. Açıkçası bizim aracınki de doğru çalışmıyor.

Geri vites zor geçiyorsa. Önce vites kolunun plastik segmanları/yatakları vardır onlar aşınmış ve bağlantı somunu gevşemiştir. Aracın altına geçip değiştirilip sıkılabilir. Vites kolunun altında sapan şeklindedir.
Diğer bir sorun da sekromeç bozulmuş olabilir. Ucuz bir sarı parçadır. Ancak vites kutusu indirileceğinden işçilik biraz pahalı olabilir. Tavsiyem. Sekromeç ile baskı balatayı da luk marka olan ile değiştirmeniz. Bu sayede bir daha vites ve çekiş problemi olmaz.

Vites pozisyonu arkadaşın dediği gibidir. Hiç bir mandal ve bastırma vs. gerektirmez.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti kuyusuyu » 05 Şub 2015, 13:27

Teşekkür ederim cevap için.
Bu aracı almamdaki sebeplerden biri de forumun canlı olması. Yani bir sorunumuz sıkıntımız anında bu işten anlayan, bu arayaba yıllarını vermiş dostlarımızın hemen cevap vermesi.
Teşekkürler tekrardan.
Ben kendi kendime halledebilir miyim bilmiyorum bu durumları. Ama en azından şu vites işini halletmem lazım. Aynalara da bakım gerekiyor. Kırılmış plastik tarafları.
Onun dışında, direksiyonu bana anlatılan kadar ağır gelmedi açıkçası. Ancak Stilo ile karşılaştırdığımda muazzam ağır :| Tabi karşılaştırdığım araç 10 yaş küçük ve City Modu olan bir araç. O yüzden, sorun etmiyorum.
Ben bu araca en az 5 sene binmeyi düşünüyorum. Ama masraflarını yavaş yavaş yapmak şartıyla. Çünkü özellikle temmuz-ağustos-eylül ve ekim aylarında kılımı kıpırdatacak durumum yok. Ödemelerim inanılmaz sıklaşıyor o dönem.
Her neyse,
Bu vites işi bir tek canımı sıkıyor. Yani park edemedim aracı yahu. Ömrümde ilk defa düz girecek bir yer aradım.
Denizli'de ustası var mıdır bilmiyorum fakat tanımadığın yerde tamirciler havada kapıyor adamı. Daha Selamın Aleykum demeden 100'lük oluveriyorsun.
Önerebileceğiniz birileri var mı? Ya da sen yaparsın koçum, aslansın sen, seni kesseler acımaz tarzı gaz çalışmalarına da hayır demem :)
kuyusuyu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 04 Şub 2015, 12:49
Nereden: Manisa

İleti sainz » 05 Şub 2015, 16:01

Kuvvetle muhtemel alt kısımdaki plastik segman/yatak değişimiyle sorun çözülecektir.
skodaizm yazdı:...sekromeç bozulmuş olabilir. Ucuz bir sarı parçadır...

Favorit' in geri vites dişlisinde senkromeç yoktur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 05 Şub 2015, 18:14

benim araçta 1-2 ve 5-R zor geçiyordu. Ortadaki plastik konsolun vitesi engellediğini farkettim. sainz kardeş saolsun fikir vermişti. aracın altında vites kulunun indiği yerde vites burcu diye bi parça var. köpük gibi lastiğimsi. 3-5 tl bişeydir kendinizde değiştirirsiniz elinizden geliyorsa. ayrıca aracın altına girildiğinde vites kolunda başka problem varmı bakarsınız.
Ayrıca aracı yeni aldığınız için acilen şanzuman yağına baktırın. yağ eksikse vitesler zor geçer.
normalde vitesi serçe parmağınızla değiştirirsiniz.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti skodaizm » 05 Şub 2015, 18:26

sainz yazdı:Kuvvetle muhtemel alt kısımdaki plastik segman/yatak değişimiyle sorun çözülecektir.
skodaizm yazdı:...sekromeç bozulmuş olabilir. Ucuz bir sarı parçadır...

Favorit' in geri vites dişlisinde senkromeç yoktur.



Sağol! sayenizde doğru bir bilgi edindik. Ancak arkadaş vites geçiş zorluğundan bahsetmişti diye hatırlıyorum. Zaten reçeteyi vermiş segman değişimini önermiştim. Alıntı öncesi iyi okunmamış gibi.

Sanırım Alıntı ve cevap bize kapak olsun tarzında olmuş. Olsun biz neler gördük....

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti ruzgarnufel » 05 Şub 2015, 18:42

Aracın hayırlı olsn kardeşim..Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin...
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti skodaizm » 05 Şub 2015, 20:40

kuyusuyu yazdı:Ben kendi kendime halledebilir miyim bilmiyorum bu durumları. Ama en azından şu vites işini halletmem lazım. Aynalara da bakım gerekiyor. Kırılmış plastik tarafları.
Ya da sen yaparsın koçum, aslansın sen, seni kesseler acımaz tarzı gaz çalışmalarına da hayır demem :)


Ayna, vites segmanı gibi işlemleri yapmak çok basit.

Favorit rahatlıkla sökülüp kullanıcının müdahale edebileceği bir araçtır.

Ağır parçalar harici bir çok işi kendiniz yapabilirsiniz. Eğer meraklı ve eli ekipmana alışkınsanız ve böyle bir yardımcınız/arkadaşınız varsa ve gerekli alet edevata sahipseniz birçok ağır işinizi bile yapabileceğiniz bir araçtır favorit/forman/felicia arabalar.

Şimdiden kolay gelsin.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti SKDFORMAN » 05 Şub 2015, 22:39

skodaizm yazdı:Favorit rahatlıkla sökülüp kullanıcının müdahale edebileceği bir araçtır.

Ağır parçalar harici bir çok işi kendiniz yapabilirsiniz. Eğer meraklı ve eli ekipmana alışkınsanız ve böyle bir yardımcınız/arkadaşınız varsa ve gerekli alet edevata sahipseniz birçok ağır işinizi bile yapabileceğiniz bir araçtır favorit/forman/felicia arabalar.
Şimdiden kolay gelsin.


işte bunu seviyorum. şahinlerin bile işçiliği bu araçlardan kat ve kat daha zor. bilen bilir şahinin cam acma kolunu bir saatte sökmüştük. hatta ufaktanda zedelemiştik :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti aslan_1960 » 05 Şub 2015, 23:24

Aramıza hoş geldin kardeşim,araban hayırlı uğurlu olsun.ALLAH kazasız belasız iyi günlerde binmeyi nasip etsin.Arkadaşlarında dediği gibi elin tamirata yatkınsa skodanın bir çok işini forum,danda yardım alarak kendin yapabilirsin.Koltukları komple söküp yer döşemesini ,koltukları yıkayabilir.Gösterge panelinde yanmayan ampul varsa değiştirebilirsin,Lpg beynini söküp temizleyebilirsin.Kısaca bir çok işi kendin yaparsın.
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti sainz » 06 Şub 2015, 08:24

skodaizm yazdı:
sainz yazdı:Kuvvetle muhtemel alt kısımdaki plastik segman/yatak değişimiyle sorun çözülecektir.
skodaizm yazdı:...sekromeç bozulmuş olabilir. Ucuz bir sarı parçadır...

Favorit' in geri vites dişlisinde senkromeç yoktur.



Sağol! sayenizde doğru bir bilgi edindik. Ancak arkadaş vites geçiş zorluğundan bahsetmişti diye hatırlıyorum. Zaten reçeteyi vermiş segman değişimini önermiştim. Alıntı öncesi iyi okunmamış gibi.

Sanırım Alıntı ve cevap bize kapak olsun tarzında olmuş. Olsun biz neler gördük....

kuyusuyu yazdı:Arkadaşlar aracı aldım bugün. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
Ancak daha alır almaz 'acaba' demedim diyemem. Bu kadar kötü vites olur mu yahu? Geri vitese geçiremedim arabayı. Park edemedim kaç yıllık şoförüm.
Geri vitesin nasıl geçtiğine dair bana yardımcı olabilecek biri var mı acaba? Doğan/Şahin misali, dörnüncü vitesin sağında dedi satan arkadaş. Mandallı falan da değil, geçmiyor bir türlü.
Komple vites kutusunu, vitesi kolunu falan değiştireyim diyorum. Ortalama ne kadar tutar bu işlem?

Arkadaşın bu ifadesine istinaden, sadece geri viteste sıkıntı olduğunu düşünerek yazdım o mesajımı.
Canınız sağolsun.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir