geç çalışma sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

geç çalışma sorunu

İleti kurtoğlu11 » 11 Şub 2015, 23:03

BENİM GÜRÜLTÜLÜ ÇALIŞIYORDU GAZA BASTIĞIM ZAMAAN SANKİ PANCAR MOTORU GİBİ 2-3 GÜN SONRA Bİ BAKTIM SU YAĞ BİRBİRİNE KARIŞMIŞ BAŞTAN ŞEKERLİ BAL GİBİ İDİ YOĞUN SONRA İYİCE AÇILDI HERHALDE İNŞALLAH KISA ZAMANDA ÇÖZERSİN SORUNUNU KARDEŞİM
 
kurtoğlu11
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 170
Kayıt: 29 Tem 2013, 22:00
Nereden: Bilecik
Arabanız: favorit lx

İleti debrelim03 » 12 Şub 2015, 13:01

bu gün bir tamirciye daha gittim ve benzin otomatiğinin bozuk olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi ardından yedek su vidonundan bi tıslama sesi geliyordu tamirci eksiltme ve hareret varmı diye sordu bende yok dedim yağ cubuğuna baktı yedek su vidonuna baktı renkte bozukluk falan yoktu kapağı acarken hava gibi bi fokurtu geldi su vidonundan ve bana dediği conta yanmış dedi yada su vidonun kapağını değiştır birde öyle dene bak bakalım dedi ama conta yanık gözüküyor dedi acaba conta kesin yanıkmıdır
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 12 Şub 2015, 15:24

Yağa su karışma, su eksiltme, yağ doldurma kapağında "yoğun" mayonezimsi tabaka, hararet gibi şikayetler yok ise conta yanık oludğunu söylemek çok zor. Yedek su deposundan tıslama gelebilir. Araç çalışırken soğutma sisteminde basınç oluyor ve havayı termostatlı kapaktan atıyor. Araç çalışırken o kapağı söktüyse usta hava sesi ve gelen suyun sesinin gelmesi çok normal. Bu bilgiler ile conta yanık demek mümkün görünmüyor bana göre. Yanlışsam düzelten olacaktır..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti AhmetH » 12 Şub 2015, 15:32

sarı kapak güzel.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ubabubab » 12 Şub 2015, 17:38

-SKODA FORMANI TEK MARŞTA ÇALIŞTIRMANIN FORMÜLÜ -deneyerek bulunmuştur memnun kalan devam eder-

evvela gün ortasında normal çalışıyorsa ateşlemede sıkıntısı yok demektir
sabah ilk yapılacaklar kontak anahtarı nı tak tabloda ışıklar yansın o arada çık diye ses gelir o anda -1-pompa gazı dibine bas bırak 7ye kadar say ( gaz yada benzin farkı yok neyle çalışıyorsa ) o arada debriyaj basın tek marş .hayırlı yolculuk
izaheti şöyle :akşam bıraktın sabah a kadar duran motorun yanma odasında yakıt uçar üsteki taktikde yanma odasını hazır hale getirir size ateşlemeyi yapmak kalır burdaki yorumların hepsini yapacak olursan yanarsın bilen bilmeyen yazıyor
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti AG7 » 12 Şub 2015, 17:49

ya contası yanık yaa.. saçmalamasın bu tamirciler.. para kapmak için ne halt edeceklerini bilmiyolar. conta falan yanık değildir. ve ubabubab arkadaşın dediği de tamamen doğru katılıyorum...
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti debrelim03 » 12 Şub 2015, 18:33

AhmetH yazdı:sarı kapak güzel.


ÜZERİNDEKİ SARI KAPAK BU GÜN BAŞKA Bİ KAPAK SİPARİŞİ DAHA VERDİM
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti debrelim03 » 12 Şub 2015, 18:41

blauzahn yazdı:Yağa su karışma, su eksiltme, yağ doldurma kapağında "yoğun" mayonezimsi tabaka, hararet gibi şikayetler yok ise conta yanık oludğunu söylemek çok zor. Yedek su deposundan tıslama gelebilir. Araç çalışırken soğutma sisteminde basınç oluyor ve havayı termostatlı kapaktan atıyor. Araç çalışırken o kapağı söktüyse usta hava sesi ve gelen suyun sesinin gelmesi çok normal. Bu bilgiler ile conta yanık demek mümkün görünmüyor bana göre. Yanlışsam düzelten olacaktır..
YANMA ODASINDA BASINÇ YAPIYOR VE GERİ HAVA PÜSKÜRTÜYOR CONTADA AZBİ YANIK VAR İLLAKİ YAĞA SU KARIŞMASI VE DİĞER ALAMETLER OLMASI NA GEREK YOK DEMİŞTİ
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti AhmetH » 12 Şub 2015, 19:19

ubabubab yazdı:-SKODA FORMANI TEK MARŞTA ÇALIŞTIRMANIN FORMÜLÜ -deneyerek bulunmuştur memnun kalan devam eder-

evvela gün ortasında normal çalışıyorsa ateşlemede sıkıntısı yok demektir
sabah ilk yapılacaklar kontak anahtarı nı tak tabloda ışıklar yansın o arada çık diye ses gelir o anda -1-pompa gazı dibine bas bırak 7ye kadar say ( gaz yada benzin farkı yok neyle çalışıyorsa ) o arada debriyaj basın tek marş .hayırlı yolculuk
izaheti şöyle :akşam bıraktın sabah a kadar duran motorun yanma odasında yakıt uçar üsteki taktikde yanma odasını hazır hale getirir size ateşlemeyi yapmak kalır burdaki yorumların hepsini yapacak olursan yanarsın bilen bilmeyen yazıyor



gaza tam basıp çekmek bu arabalarda otomatik jikleyi kurar zaten. (tabi çalışıyorsa)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti SKDFORMAN » 12 Şub 2015, 22:18

Genleşme bidonunun kapağını açınca hava cıkmayan varmı önce ondan başlayak :) bu araç devirdaimi diğer araçlardan farklı. örneğin, genleşme bidonundaki sıvıda termostat açtığında devirdaim olmaya başlar. O yüzden genleşme bidonunda her zaman hava olur. bu hava cok artarsada kapaktan tahliye edilir. bunu bilmeyip genleşme bidonunun devirdaim olmayan araçlarla karıştırırsak aaa hava yapmış, geri tepmiş, conta yanık deriz tabi.
kış ayındayız. kış ayında aracın conta yakması cok cok zor zaten. ayrıca su ekliltmiyor, çekişten düşmemiş, ekzozdan anormal bi duman cıkışı yok, nası conta yanar. bu araçlarda lastik patlasa conta yanmıştır diyecek neredeyse bazı abilerimiz :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti debrelim03 » 13 Şub 2015, 17:14

ubabubab yazdı:-SKODA FORMANI TEK MARŞTA ÇALIŞTIRMANIN FORMÜLÜ -deneyerek bulunmuştur memnun kalan devam eder-

evvela gün ortasında normal çalışıyorsa ateşlemede sıkıntısı yok demektir
sabah ilk yapılacaklar kontak anahtarı nı tak tabloda ışıklar yansın o arada çık diye ses gelir o anda -1-pompa gazı dibine bas bırak 7ye kadar say ( gaz yada benzin farkı yok neyle çalışıyorsa ) o arada debriyaj basın tek marş .hayırlı yolculuk
izaheti şöyle :akşam bıraktın sabah a kadar duran motorun yanma odasında yakıt uçar üsteki taktikde yanma odasını hazır hale getirir size ateşlemeyi yapmak kalır burdaki yorumların hepsini yapacak olursan yanarsın bilen bilmeyen yazıyor


galiba bu uygulama faydali ilk çalıştırmada olmasada 2 -3 de çalıştı yanlız soğuk motorda bu kadar yavaş mı gaz yemeye başlar onu anlamadım sizlerin de soğukken fatirtili bi şekilde yavaş yavaş gaz yemiyormuscasina ağır ağır mi devirleniyor
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 13 Şub 2015, 17:25

Hocam o ses ya bujinin birinin ateşlememesinden ya da havanın fazla/gazın kısık gelmesinden kaynaklanır.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti debrelim03 » 13 Şub 2015, 17:53

blauzahn yazdı:Hocam o ses ya bujinin birinin ateşlememesinden ya da havanın fazla/gazın kısık gelmesinden kaynaklanır.
buji sorunlu olsa ısındıktan sonra da aynı sorun devam etmezmi
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti ubabubab » 13 Şub 2015, 18:47

buji tırnak aralığı bosch yada brisk kesinlinlikle 0.6 sentil olacak lpg benzine göre geç parlar tırnak 0.6 olduğunda çabuk ateşler yanmadan eğzost atmazsın lpg en verimli yanar yakıtın km düşer faydasını görenlerden cc.razı olsun beklerim deneme yanılma yolu ile bulunmuştur(bosch 0.8dir brisk 0.7 dir yinede 0.6 ayarlayın zor değil sentil çakısı 12 tl kendin yap orjinal aralıklar benzine göredir
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti ubabubab » 13 Şub 2015, 18:57

bujinin enson temizliği ne zaman yapıldı kurum bağlayabilir çıkarıp tel fırça ile tırnak a zarar vermeden fırçala aralığı 0.6 yap +olarak hava filtresi önemli bir kere takıldı bir daha kimsenin aklına gelmiyor değiştimek size faydalı olacak kaynak google yaz--- skoda favorit vikipedi-- neler yapmanız gerekiyor hepsini yazar şaşırılacak bakımları var
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti SKDFORMAN » 13 Şub 2015, 19:19

abi, skoda favorit vikipedi dediğin olayada fazla güvenmemek lazım. 10 tane hata ve bana göre yanlış yorum gördüm. galiba çeviri yapılırken hata olmuş. zaten daha öncede 50 defa paylaşılmış ve tartışılmıştı. ama yinede cc. hepimizden razı olsun ;)
örn hatanın bitanesini alıntı yapıyorum: "Otomobilin elektrik sistemi tek fazlı sistemdir. Pozitif (+) faz aracın çelik konstüriksiyonudur. Negatif (-) faz ise otomobilin kablolarındadır"

Bujiyi 0,6 düşürün demişsiniz ama o mantıkla 0.5 e indirelim çok daha iyi parlar o zaman, hatta bi tık ileri gidelim düşürmüşken 0.3e düşürelim. bunun bi hesaplaması felan var. bilimsel verilere dayanarak yapıyorsanız yorumu saygı duyarım. ama brisk orj aralığı senelerin usta ve parçacılardan uyumlu olduğunu senelerdir işitirim.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 13 Şub 2015, 19:25

Favoritin orijinal buji tırnak aralığı 0.8'dir. Lpg'den dolayı 0.7 kullanılmaktadır.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti ubabubab » 13 Şub 2015, 20:35

üsteki 2 üye hep muhalefet ben bu şekilde kullanıyorum ister yap ister yapma siz 0.9 getir
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir